Announcement

Collapse
No announcement yet.

E93 N53 325 sammui kesken ajon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani]
    Bimmer Rookie
    • Nov 2013
    • 49
    • Helsinki

    E93 N53 325 sammui kesken ajon

    Työmatkaa ajellessa ensin nykäsi, sitten alkoi käymään vajailla pytyillä, täristi todella paljon eikä meinannut mennä mihinkään. Töihin asti pääsin, mutta kotimatkalla n. 1km jälkeen auto sammui, eikä suostunut enää lähtemään käyntiin, lukuunottamatta kaasun kanssa heti sammumisen jälkeen. Nyt starttia sahaillessa ei enää edes lupaile. Vikakoodit luettu ja ne näkee linkin takaa videossa ennen käyntiäänen esittelyä, jonka kuvasin heti vian alettua, kun autolla pääsi vielä eteenpäin:



    Korkeapainepumppu?

    Huom. Ecu ohjelmoitu n. 1kk takaperin 218>265hp, voiko olla, että softa jotenkin seonnut?

    Kiitoksia avusta.
    BMW F30 320D

    EX: BMW E93, BMW e36 cabriolet, 2x e39 3x e36 sedan, e46, Bmw e92
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    #2
    Kyllähän tuo lahonneelta bensapumpulta kuulostaa.

    Itsellä kun hajosi korkeapainepumppu niin kävi kuitenkin vielä matalapainepumpun voimin mutta todella huonosti. Voisiko olla matalapainepumppu nyt sitten sökönä?

    Comment

    • jani]
      Bimmer Rookie
      • Nov 2013
      • 49
      • Helsinki

      #3


      Tuollaista löyty tulpasta. Onko yksi suutin mennyt? Voiko sen takia simahtaa kokonaan, vai onko tuo vain yksi vika lisää, joka ei ole kuitenkaan syypää tielle jäämiseen? Uusilla tulpilla lupaili jo hieman starttia sahaillessa, ei kuitenkaan käynnistynyt.

      E: vai yksi puola.
      Last edited by jani]; 27-09-2016, 21:55.
      BMW F30 320D

      EX: BMW E93, BMW e36 cabriolet, 2x e39 3x e36 sedan, e46, Bmw e92

      Comment

      • JTP
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2008
        • 506
        • Hpj

        #4
        Originally posted by jani] View Post


        Tuollaista löyty tulpasta. Onko yksi suutin mennyt? Voiko sen takia simahtaa kokonaan, vai onko tuo vain yksi vika lisää, joka ei ole kuitenkaan syypää tielle jäämiseen? Uusilla tulpilla lupaili jo hieman starttia sahaillessa, ei kuitenkaan käynnistynyt.

        E: vai yksi puola.
        Kyllä tuon kuvan perusteella ainakin yksi suutin on huonossa kunnossa, mutta ei tuon yhden vuotavan suuttimen pitäisi koko moottoria halvaannuttaa. Korkeintaan käy vähän aikaa epätasaisesti kylmäkäynnistyksen jälkeen. Kannattaa kuitenkin lukea vikakoodit kunnollisella testerillä, ennenkuin alkaa osia vaihtelemaan arpomalla...
        e90 330i lci -09
        Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
        Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by JTP View Post
          Kyllä tuon kuvan perusteella ainakin yksi suutin on huonossa kunnossa, mutta ei tuon yhden vuotavan suuttimen pitäisi koko moottoria halvaannuttaa. Korkeintaan käy vähän aikaa epätasaisesti kylmäkäynnistyksen jälkeen. Kannattaa kuitenkin lukea vikakoodit kunnollisella testerillä, ennenkuin alkaa osia vaihtelemaan arpomalla...
          Ne oli luettu jo ja näkyy tuossa videon alussa.

          Ei tuossa ole paljon muita mahdollisuuksia kuin jompi kumpi bensapumpuista. Melkein arvalla sen joutuu heittää kumpiko. Vikakoodeja voi tulla vähän ristiin rastiin. Veikkaisin korkeapainepumppua, koska se tuntuu olevan yleisempi vika.

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #6
            Kyllä tuo nyt suutin vialta näyttää..Vuotaa paineet suoraan läpi kun tulppa noin musta.
            Suuttimet (kyllä, kaikki) pois ja testiin. Tarvittaessa uusinta..

            Toivottavasti ei ole tehnyt sylinteriin vauriota tuollalailla "väkisin käyttämällä" - Tulpan perusteella niin maan mahottomasti on tavaraa tullut suuttimesta.
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • brainsurgery
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2011
              • 1355
              • Helsinki

              #7
              Onhan siinä toki suutinvikakin mutta ei se koko autoa sammuta. Eikä tarvi välttämättä vaihtaa kuin tuo yksi suutin kun kerran on selkeää mikä on hajalla. Jos ei löydy samaa versiota niin sitten kaikki kolme tuon bankin suutinta.

              Comment

              • Janzki
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 4947
                • Lohja

                #8
                Originally posted by brainsurgery View Post
                Onhan siinä toki suutinvikakin mutta ei se koko autoa sammuta. Eikä tarvi välttämättä vaihtaa kuin tuo yksi suutin kun kerran on selkeää mikä on hajalla. Jos ei löydy samaa versiota niin sitten kaikki kolme tuon bankin suutinta.
                Tarpeeksi rikki kun on, niin taatusti sammuu..Paineet katoaa suuttimen myötä.
                Sähköposti.
                IG: janzki_

                Comment

                • JTP
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2008
                  • 506
                  • Hpj

                  #9
                  Originally posted by brainsurgery View Post
                  Ne oli luettu jo ja näkyy tuossa videon alussa.

                  Ei tuossa ole paljon muita mahdollisuuksia kuin jompi kumpi bensapumpuista. Melkein arvalla sen joutuu heittää kumpiko. Vikakoodeja voi tulla vähän ristiin rastiin. Veikkaisin korkeapainepumppua, koska se tuntuu olevan yleisempi vika.
                  Huomasin toki tuosta videosta nuo vikakoodit, mut tarkoitin lähinnä sitä, että kannattaisi lukaista vikakoodit jollain Bemarille spesiaalilla ohjelmalla. Samalla näkisi myös livedatasta nouseeko railpaineet riittävän korkealle startatessa.
                  Kun tuosta omasta kulkineesta hajosi korkeapainepumppu toissa kesänä, niin moottori kävi tyhjäkäyntiä ihan kuin ei mitään vikaa olisikaan. Vasta kun lähti liikkeelle ja painoi vähän nilkkaa suoraksi, niin iski tauluun "Engine fault" -ilmoituksen ja siirtyi "Limp mode" -tilaan. Noillakin tehoilla pääsi kyllä helposti nilkuttamaan kotiin muutaman kymmenen kilometrin matkan.
                  Ja vikakoodeista löytyi myös "HPFP fault -koodi...aikaisemmin oli satunnaisesti antanut misfire -koodeja eri sylintereille.
                  Last edited by JTP; 29-09-2016, 07:40.
                  e90 330i lci -09
                  Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                  Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                  Comment

                  • jani]
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2013
                    • 49
                    • Helsinki

                    #10
                    Kiitoksia vastauksista, Janzki oli oikeessa Suuttimissa häikkää oli. Molemmissa piireissä oli kahdessa suuttimissa häikkää, joten kaikki vaihdettiin uusiin. Halpaa lystiähän tämä ei ollut, mutta tyyppivikanahan näissä koneissa juuri nuo suuttimet aikojen alussa oli.
                    BMW F30 320D

                    EX: BMW E93, BMW e36 cabriolet, 2x e39 3x e36 sedan, e46, Bmw e92

                    Comment

                    • brainsurgery
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1355
                      • Helsinki

                      #11
                      Hienoa että tuli kuntoon

                      Ne oli kyllä sitten todella paskana jos ajosta sammutti. Kokeilitko muuten nollata vikakoodit jossain vaiheessa?

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎