Eli -08 320i N43 pomppasi katsastuksessa päästöistä. Tyhjäkäynnillä ok, mutta kierroksilla HC ja CO pomppaa selvästi yli rajoista (HC > 200 ja CO ~ 3-4%). Lambda putoaa myös n. 0.9. Katsoin INPA:lla ja moottorinohjaus haluaa jostain syystä välttämättä ohjata seoksen rikkaalle. Lambda setpoint putoaa yli 1600 rpm kierroksilla tuonne 0.9:ään ja kone tekee työtä käskettyä ja käy rikkaalla. Olen ymmärtänyt, että katalysaattorit ei oikein toimi kunnolla, jos seos on pielessä?
Onko normaalia, että lambda (nimenomaan ohjearvo) putoaa kierroksilla tuonne alle yhden paikallaan kierrättäessä? Suuttimissa tiedetään olevan vähän ongelmaa, mutta on tähän asti mennyt katsastuksesta aina läpi. Ja tyhjäkäynnillä arvot kunnossa, niin ilm. katalysaattori pitäis olla suht ok?
Onko normaalia, että lambda (nimenomaan ohjearvo) putoaa kierroksilla tuonne alle yhden paikallaan kierrättäessä? Suuttimissa tiedetään olevan vähän ongelmaa, mutta on tähän asti mennyt katsastuksesta aina läpi. Ja tyhjäkäynnillä arvot kunnossa, niin ilm. katalysaattori pitäis olla suht ok?
Comment