Announcement

Collapse
No announcement yet.

M47 vikakoodeja analogia-arvoja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Semiamis
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 89

    M47 vikakoodeja analogia-arvoja

    Kyseessä M47TUD2 320d E91 pre-lci. n 251tkm mittarissa.

    1. kysymys koskee ykkössylinterin korjausarvoa. Pitääkö olla huolissaan? Ei ole aiheuttanut vikaa (ainakaan vielä, muistelisin, että ainakin 10tkm on ajettu tässä tilassa).

    2. kysymys koskee air-mass arvoa. Kuvasta se ei tietenkään näy, mutta tyhjäkäynnillä arvoja katsellessa pyynti pysyy aikalailla vakiona 280, mutta toteutunut arvo seilaa välillä 260...290. Voisiko maf alkaa olla vaihtokunnossa, vai onko aivan normaalia toimintaa?

    3. kysymys koskee DDE:n vikakoodeja 43F1, 43F2 ja 4BF3. Eli sähköinen lisälämmitin on rikki? Mikäköhän osa tuo mahtaa konkreettisesti olla? Kovasti olen koittanut googletella, mutta en ole ainakaan vielä löytänyt. Tai voiko olla, että nuo vikakoodit johtuvat siitä, että olen ilmastoinnin säätöpaneelia joutunut irroittelemaan ja kiinnittelemään useamman kerran (kerran taisi auto olla liikkeelläkin kun näin tein ).

    4. kysymys koskee FRM:n vikakoodia 9CB6. Välillä toinen xenon sojottaa taivaalle ja lentokoneetkin vilkuttelevat pitkiä minulle Välillä valot ovat taas ihan normaalissa tasossa. Korkeudensäätö tapahtuu silloin tällöin (pitäisikö joka kerta käynnistettäessä käydä alas-ylös?). Joskus toinen valoista ajaa itsensä ylös-alas, kun taas toinen alas-ylös?
    FRM:llä on myös kaksi muuta vikaa päällä. Toinen on palanut takavalo (johtosarja rikki). Mutta jos joku tietää tuosta 9CCF-koodista, niin kaikki tieto otetaan vastaan.

    Liitteinä kuvat analogia-arvoista ja linkin takana pdf:ät DDE:n ja FRM:n vikakoodeista.





    Kiitos taas kaikille viisaille!
    Attached Files
  • Croway
    Bimmer Rookie
    • May 2016
    • 147
    • Karjalan perämetsät

    #2
    4. kysymykseen. Sigun auto, mutta varmaan aika samantyyppinen tekniikka. Itsellä heittää vikakoodia korkeusanturista, ja oikea käy ylös-alas, joka kerta kun käynnistän auton mutta vasen ei liiku. Luultavasti sulla kans sama osa paskana.
    F11 LCI 530d xDrive -16

    Ex: BMW 325d E90 LCI -09

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #3
      1. Ei tarvitse olla huolissaan. Toki voi seurata vielä tarkemmin arvoja testilenkillä pienellä kaasulla ajettaessa(oletan että tuo kaappaus on otettu tyhjäkäynnillä) niin näkee poikkeaako pahemmin silloin. ISTA:ssa on oma huoltopolku tälle, joka loggaa automaattisesti arvoja määritelemäsi ajan, jonka jälkeen näyttää sinulle suurimmat poikkeamat +/- sylinterikohtaisesti. Testolla tätä toimintoa ei voi loggailla luotettavasti, koska ensimmäisen kerran kun "smooth running control" menee pois päältä (kun syöttömäärä/kierrokset ylittää tietyn rajan) lopettaa Testo loggaamisen siihen paikkaan.

      2. On normaalia toimintaa. Mittaustarkkuus noin matalilla ilmamäärillä ei ole tuon tarkempi, ja tyhjäkäyntikin säätyy pieniä määriä kokoajan suuntaan ja toiseen.

      3. Villi veikkaus olisi se ilmastoinnin säätöpaneeli ja sen irroittelu, en ole minäkään tähän päivään mennessä löytänyt sähköistä lisälämmitintä. Toivottavasti joku viisaampi osaa valaista.
      Last edited by Supra^; 25-10-2016, 14:21.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        #4
        Kyllä se sähköinen lisälämppäri dieseleistä löytyy. R6138

        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Jake87
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 45

          #5
          jatkan tähän ketjuun kun tuli taas huumorilla kateltua datoja.... huomasin jotta tuo airmass arvo karkaa kevyellä kaasulla aika pilviin. kieliikö tuo nyt sitten jo jotain vikaa anturissa tai muualla? mitään oireita ei auton käynnissä huomaa.
          Attached Files

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            #6
            Originally posted by Jake87 View Post
            jatkan tähän ketjuun kun tuli taas huumorilla kateltua datoja.... huomasin jotta tuo airmass arvo karkaa kevyellä kaasulla aika pilviin. kieliikö tuo nyt sitten jo jotain vikaa anturissa tai muualla? mitään oireita ei auton käynnissä huomaa.
            Ei välttämättä kieli mistään viasta. Ahdin tuottaa normaalitilanteessa moottorille pyydettyä enemmän ilmaa pinta/osakaasulla.


            Originally posted by Clavurion View Post
            Kyllä se sähköinen lisälämppäri dieseleistä löytyy. R6138

            En ainakaan oman autoni valmistenumeron kohdalla löytänyt tuollaista kuvaa mistään, eikä auto puhalla ikinä lämmintä ennenkuin kone alkaa olemaan lämmin. Vikakoodeja sähköisestä lisälämmittimestä olen kyllä jossain suomiautossa nähnyt, joten voiko olla että tulee jonkun lisävarusteen mukana?
            Last edited by Supra^; 07-11-2016, 07:20.
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎