Announcement

Collapse
No announcement yet.

330xd (M57) pa-suodatin vaihto – ilmaako itse itsensä?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ErkkiE
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 609
    • Espoon haja-asutus

330xd (M57) pa-suodatin vaihto – ilmaako itse itsensä?

330xd M57T2 231 hp, valmistettu 4/2007. Pitäisi polttoainesuodatin vaihtaa.

Aika monessa paikassa mainitaan, että kaikki(?) M57:t (ja M47:t) osaisi vielä ilmata itse itsensä, kun laittaa virrat päälle (start-nappia kytkin ylhäällä, ettei lähde pyörittämään käyntiin; annetaan olla minuutti näin; jossain ohjeissa toistetaan pari kertaa).

Onko tietoa, osaako varmasti kaikki M57-koneiset ilmata itsensä näin luotettavasti (ilmeisesti pitäisi siirtopumpun lähteä käymään – pitääkö ottaa takapenkkiä pois, että kuulee varmasti, käykö näin?). Vai pitääkö vain jumpata vihdoin DIS (vai millä softalla tämä onnistuu tämänikäisessä) toimimaan ja ilmata sillä ja nauttia varmemmasta olosta?

E
    Last edited by ErkkiE; 07-11-2016, 16:26.
  • tuoasm
    BTCF Member
    • Jun 2015
    • 106
    • joensuu

Ainakin omaan m57 rotteloon oon justiin tuolla tavalla ilmannu useemman kerran ku suodattimen oon vaihtanu. Joka kerta on kyllä eka startti ollu kohtuu pitkä mut ei muita ongelmia ole ilmestyny.

Comment

• HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

Originally posted by ErkkiE View Post
      330xd M57T2 231 hp, valmistettu 4/2007. Pitäisi polttoainesuodatin vaihtaa.

Aika monessa paikassa mainitaan, että kaikki(?) M57:t (ja M47:t) osaisi vielä ilmata itse itsensä, kun laittaa virrat päälle (start-nappia kytkin ylhäällä, ettei lähde pyörittämään käyntiin; annetaan olla minuutti näin; jossain ohjeissa toistetaan pari kertaa).

Onko tietoa, osaako varmasti kaikki M57-koneiset ilmata itsensä näin luotettavasti (ilmeisesti pitäisi siirtopumpun lähteä käymään – pitääkö ottaa takapenkkiä pois, että kuulee varmasti, käykö näin?). Vai pitääkö vain jumpata vihdoin DIS (vai millä softalla tämä onnistuu tämänikäisessä) toimimaan ja ilmata sillä ja nauttia varmemmasta olosta?

E
      Kyllä ilmaantuu juuri noin. Suora lainaus BMW korjausohjeista suodattimen jälkeen ilmauksesta M57T2 moottorissa "Vent fuel system. Turn on ignition for approx. 1 minute (venting takes place automatically)." Toki sen pystyy ilmaamaan testerilläkin DIS/ISTA (INPA:sta en ole varma).
      e39 540iA E85

Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

Comment

• ErkkiE
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 609
        • Espoon haja-asutus

Kiitoksia (uskon-) vahvistuksesta. Eipä kai sitten muuta kuin vaihtamaan se suodatin.

E

Comment

• KenKen
          Newbiemmer
          • Jul 2017
          • 8
          • Tammisaari

Missä se suodatin löytyy? mull on E91 320d M47N2. takana sivulla? jossain muovien yläpuolella? onko mulaakin automaatti ilmaus?

Comment

• ErkkiE
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 609
            • Espoon haja-asutus

Noin kuskin alla muovien yläpuolella. Pitäisi olla m47:ssa myös automaattinen.

Tosin automaattinen tai ei, niin ainakin tuota m57:aa sai hiukan pitempään startata vaihdon jälkeen. Ehkä ensi kerralla teen niin, että ilmaan softan avulla.

Omassa kun oli vielä tehtaan jäljiltä, niin klemmarit on niitä kertakäyttöisiä elI pitää teurastaa koneen puoleinen pois ja uutta (tavallista) tilalle.

E

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎