Announcement

Collapse
No announcement yet.

E92 M3 talviteloille...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flexx
    Newbiemmer
    • Oct 2016
    • 4
    • Asikkala

    E92 M3 talviteloille...

    Olen laittamassa E92 M3sen talveksi talliin, mutta haluaisin varmistaa, että akun voi kytkeä pois seisonnan ajaksi (miinusnapa irti). Voiko autosta mennä jotain tietokonepuolelta sekaisin (muutakin kuin kello yms.), eikä se sitten toimikaan normaalisti ajoon takaisin otettaessa?
    Ylläpitävää laturia on ehdotettu, mutta mieluummin säilyttäisin auton virrattomana kotitalon yhteydessä olevassa tallissa, ja vaikka kerran kuussa pyörittäisin moottoria hetken aikaa.
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6709
    • PK-seutu

    #2
    Originally posted by flexx View Post
    Olen laittamassa E92 M3sen talveksi talliin, mutta haluaisin varmistaa, että akun voi kytkeä pois seisonnan ajaksi (miinusnapa irti). Voiko autosta mennä jotain tietokonepuolelta sekaisin (muutakin kuin kello yms.), eikä se sitten toimikaan normaalisti ajoon takaisin otettaessa?
    Ylläpitävää laturia on ehdotettu, mutta mieluummin säilyttäisin auton virrattomana kotitalon yhteydessä olevassa tallissa, ja vaikka kerran kuussa pyörittäisin moottoria hetken aikaa.
    Jos aiot kerran kuussa käyttää lämpimäksi niin pidä vaan akunnavat kiinni. Auto osaa sulkea todella hyvin kaikki sähköä kuluttavat laitteet pois päältä. Ja kyllä automiehellä yksi akkulaturi pitää olla joka tapauksessa
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

    Comment

    • flexx
      Newbiemmer
      • Oct 2016
      • 4
      • Asikkala

      #3
      Kiitos vastauksesta Pyroz. Huolimatta tästä, haluaisin vielä uudelleen tiedustella miinusnavan irroittamisen mahdollisia seurauksia auton elektroniikkaan. Mikä on pahin skenaario mitä voi tapahtua akun poiskytkemisestä?
      Olen kerran seurannut autopaloa vierestä ja kenties sen takia en haluaisi pitää virtaa asuntomme yhteydessä olevassa tallissa seisovassa autossa, varsinkin, kun vanhahkon autotallin välikatto ei ehkä täytä enää nykyisiä paloturvallisuusmääräyksiä.
      P.S. akkulaturi löytyy kyllä

      Comment

      • Roito
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2009
        • 3921
        • Tavastila/Kotka

        #4
        Ei kai sitä tulipaloa tartte älylaturilla pelätä, ohan niissä kaiken maailman suojat jos kengät irtoaa tai sähkökatko jos tulee niin muistaa mihin jäi, lopettaa kun akku täys yms.

        Itellä ollut bosch C3 älylaturi kiinni aina koko talviseisonnan alusta loppuun, ei oo auto palanu eikä menny yöunet, kerran kuussa kun koneen käyttää lämpöseks ei se auto kerkeä siinä ajassa ladata akkua täyteen ja se pikkuhiljaa joka starttauskerralla hiipuu.
        BMW E70 X5 käyttismöhkö
        MB W639 Kummisetä

        Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17837
          • PKS

          #5
          Jos yhtään mietityttää niin ota kenkä irti, ei ole mitään haittaa. Auto selviää kyllä talven yli lataamatta jos kenkä irti, vaikka joskus käynnistelisit. Itse ehkä käyttäisin autoa kerran talven aikana, kaikki sen yli menee jo hätävarjelun puolelle.

          Mitä latureihin tulee, olen pitänyt nyt 3 autoa ns. älylaturiin kytkettynä viimeiset 6v tauotta kun niillä ei ole ajettu. Pisin aika taitaa olla noin 2v yhtämittaista latausta. Laturi on ollut kiinni myös autossa, vaikka se olisi seisonut kylmässä säilössä.
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36
          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
          Muut talouden vehkeet:
          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • flexx
            Newbiemmer
            • Oct 2016
            • 4
            • Asikkala

            #6
            Kiitos!

            Comment

            • jumuli
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2010
              • 496
              • Seinäjoki

              #7
              Älä missään nimessä mene irrottamaan akun kenkää. Huomattavasti suuremmat riskit siinä on saada jotain sekaisin.

              Omasta autosta pimeni edellisellä keralla valomoduuli akun irroituksessa. Onneksi böntti sai vielä heräteltyä vanhan moduulin henkiin
              Nyt
              Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
              Ex
              F25 30d M-sport GNA-500
              E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
              F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
              E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
              F25 20d M-Sport UZV-655
              Audi B8 S4 ILM-448
              F31 330d M-Sport VYZ-717
              E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
              E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
              F30 320d M-Sport VXU-494
              E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
              E91 335i M-Sport N54 CJT-858
              E91 335d M-Sport NJN-958
              E91 330d M-Sport GJB-752
              E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
              E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by jumuli View Post
                Älä missään nimessä mene irrottamaan akun kenkää. Huomattavasti suuremmat riskit siinä on saada jotain sekaisin.

                Omasta autosta pimeni edellisellä keralla valomoduuli akun irroituksessa. Onneksi böntti sai vielä heräteltyä vanhan moduulin henkiin
                Ennen akun irroittamista kannattaa odottaa, että moduulit sammuu. Joskus voi mennä bitti poikittain jos akun kengän irroittaa kun moduuli on tekemässä jotain.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Peetu_
                  Bimmer Rookie
                  • May 2008
                  • 181
                  • Vaasa

                  #9
                  Onko mitään hyötyä laittaa ylläpitolaturi kiini konehuoneen plus napaan? Vai pitääkö saada akkuun kiini?
                  X4 3.0d M-Sport E93 M3

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by Peetu_ View Post
                    Onko mitään hyötyä laittaa ylläpitolaturi kiini konehuoneen plus napaan? Vai pitääkö saada akkuun kiini?
                    Hyvin se latautuu konehuoneen apuvirtapistokkeistakin. Ei siis mitään eroa kytketkö konehuoneeseen vai akulle. Akkuun älä suoraan kytke, sotkee akunvalvonnan. Akulle jos haluat kytkeä, niin plus napaan voit laittaa, mutta miinus pitää laittaa koriin (vaikka siihen akulta koriin menevän kaapelin koripulttiin).
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎