E90 325iA iDrive, onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? iDrive väittää että öljyt vähissä lisää 1litra(tehnyt tätä jo aika useasti).. pohja on kuiva eikä tiputa öljyä mihinkään.. Syökö moottori jostain syystä? Tasoanturi rikki? Muilla samanlaista vikaa/millä korjaantunut? Ei viitsisi lisätä liikaa öljyä kuitenkaan jos anturi olisikin mäsänä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Öljyt häviää jonnekkin vai öljytasoanturissa vika? Huohottimen puhdistus?
Collapse
X
-
Jos epäilet ettei anturi anna oikeaa tietoa öljyn määrästä, niin varmistamiseen ei oikein ole muuta tapaa kuin laskea öljyt pois ja mitata paljonko tuli. Kyllä moottori voi sen öljyn polttaakin, jolloin ei jää mitään jälkiä. Tuleeko pakoputkesta savua? Miten usein öljyä olet lisännyt?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Näillä kylmillä keleillä savuttaa nyt varmaan enemmän kuitenkin, mutta ei mielestäni mitään hirveitä kuitenkaan savuta ettei takana oleva näkisi eteenpäin.. alle 1000km joutuu iDriven mukaan lisätä litran.. Lisännyt nyt about 1000km sisällä 0,7L ja iDrive väittää että kaikki olisi ok.. Parilla edellisellä bemarilla pystyi hyvin ajamaan seuraavaan huoltoon asti lisäämättä öljyä. N. 130tkm mittarissa tällä hetkellä.
Comment
-
-
Originally posted by Tietämätönluuseri View PostNäillä kylmillä keleillä savuttaa nyt varmaan enemmän kuitenkin, mutta ei mielestäni mitään hirveitä kuitenkaan savuta ettei takana oleva näkisi eteenpäin.. alle 1000km joutuu iDriven mukaan lisätä litran.. Lisännyt nyt about 1000km sisällä 0,7L ja iDrive väittää että kaikki olisi ok.. Parilla edellisellä bemarilla pystyi hyvin ajamaan seuraavaan huoltoon asti lisäämättä öljyä. N. 130tkm mittarissa tällä hetkellä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Kerro nyt mikä vm niin tai vielä parempi, jos tiedät moottorikoodin.
Noissa alkupään malleissa, moottorikoodi N52, on valitettavasti jonkin verran öljynsyömisongelmaa johtuen jumittavista männänrenkaista.
Muita vaihtoehtoja mystiselle öljyn katoamiselle palamalla on vialliset huohottimet. Puhdistukseen kaikki.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostKerro nyt mikä vm niin tai vielä parempi, jos tiedät moottorikoodin.
Noissa alkupään malleissa, moottorikoodi N52, on valitettavasti jonkin verran öljynsyömisongelmaa johtuen jumittavista männänrenkaista.
Muita vaihtoehtoja mystiselle öljyn katoamiselle palamalla on vialliset huohottimet. Puhdistukseen kaikki.
Comment
-
-
Kuinka paljon tuo huohotin voi öljyä imeä läpi?
Itsellä kans -05 325i N52 koneella, ja öljynkulutus on nykyisin ihan järjetöntä. N. 500 km välein joutuu lisäämään litran. Aikaisemmin meni n. litra / 2000 km. Ja ei siis vuoda, vaan palaa. Muuten auto kuitenkin toimii ihan ok, mutta 3. sylinterin tulppa karstoittuu aika ajoin ihan mustaksi (öljystä?) aiheuttaen käyntihäiriötä.
Comment
-
-
Itsellä aikanaan n52b25 haukkas tuhanella 2,5dl.Eli naljän tuhannen välein litra öljyä kiitos.
N53b30 ei vienyt öljyä laisinkaan.Nyt muutaman päivän omistanut taas n53b30 tekniikalla varustetun auton niin siitä ei viä kokemusta.
Bmw:n raja arvo oli muistaakseni takuu aikana 0,7litraa /1tkm.Eli tämän alle kaikki kulutus normaalia.(vag 1l/1tkm)En tiä miten sit takuun ulkopuolella..e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
Comment
-
-
Minulla nyt 3.s N52B25 koneinen E90 325 ja yhdessäkään ei öljynkulutus ole ollut tuota luokkaa. Vähiten kului edellisessä eli 1L/9000km ja nykyisessä luokkaa 1L/7500km. Noita lukemia pidän ihan normaaleina.
Tulpat eivät olleet karstassa 40tkm jälkeen kun vaihdoin.
Kilsoja kaikissa 75-130tkm. Automaatteja 2 ja manuaali 1
Vaikka bmw:n tai muidenkaan merkkien mielestä 1L/1000km ei ole vika, niin kyllä se minusta siltä kuulostaisi.G26 420iA Msport SanremoGreen
F22 220iA Msport EstorilBlau
E82 118dA TitanSilber
E46 325ti TopasBlau
Comment
-
-
Kaverilla on tuota vikaa autossaan. Ilmeisesti huohottimen putsaus olisi hyvä ensimmäinen askel, ennen kuin alkaa ihmetellä muita syitä?
Mistäs tuo huohotin käytännössä löytyy ja mitä kaikkea kannattaa putsata/vaihtaa? Viitsisikö joku linkittää esim realoem-kuvaa oikeisiin osiin tai antaa muita kädestä-pitäen vinkkejä?
Kyseessä siis '08 325iLast edited by bmw323it; 15-12-2016, 21:23.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostKaverilla on tuota vikaa autossaan. Ilmeisesti huohottimen putsaus olisi hyvä ensimmäinen askel, ennen kuin alkaa ihmetellä muita syitä?
Mistäs tuo huohotin käytännössä löytyy ja mitä kaikkea kannattaa putsata/vaihtaa? Viitsisikö joku linkittää esim realoem-kuvaa oikeisiin osiin tai antaa muita kädestä-pitäen vinkkejä?
Kyseessä siis '08 325iNyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Voisin itsekin kokeilla huohottimen putsausta, jos sillä olisi vaikutusta autoni öljyn kulutukseen. Yhdet ohjeet löysin täältä http://www.pelicanparts.com/BMW/tech...eplacement.htm.
Ohjeen mukaan ainakin ventiilikoppaan menevä letku (11 15 7 522 931) on usein huonossa hapessa. Ja suositeltu myös öljyn paluuputken (11 15 7 567 801) uusimista. Onko ollut vaihdon tarpeessa? Vai oletteko vain puhdistaneet?
Ja miten tuo itse huohottimen olette puhdistaneet, kun tuossa ohjeessa käydään vain vaihto läpi. Toki voisi sinne uuden heittää saman tien, mutta jos puhdistus on helppoa, niin sillä voisi aloitella.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Tilasin sit suoraan uuden huohottimen ja 3kpl letkut. Kaikki OEM.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
Comment