Kävi sitten Laakkosella. Ilmauksen tekivät, ei ilmaa. Hallissa keulasuoja paikallaan nosti lämmöt normaaliin reiluun sataan asteeseen ja lämmintä oli tullut hyvin. Kierros korjaamon ympäri laski koneen lämmöt 40 asteeseen.
Infralla mittausta letkuista, kaikki sinänsä ok, ei vaan nosta lämpöjä, ei mitään vikakoodeja jäähdytyspuolelta. Tuomio: termostaatti ei vaan toimi.
Hitto kun en olisi pyytänyt vaihtamaan... vanha kun lienee toimi. Vaihtavat nyt sitten ensi perjantaina Laakkosen toimesta ja takaavat että lämpöä tulee.
Ilmastointiautomaatikalta sen sijaan tuli vikakoodi ja korjaantui softapäivityksellä. Tosin, ei tuossa minusta koskaan havaittavaa vikaa ainakaan ole ollut.
Samoin taka-akselin asentotunnistemista tuli vikaa, epäilivät että anturi oikei mutta johto nirhautunut (kuulemma aika yleinen vika) ja laittavat samalla käynnillä ensi kerralla.
- termari vaihdettiin. Siellä oli tarviketermari, nyt tuli alkuperäinen
- venttiilikannen tiiviste vaihdettiin (oli kolme pulttia poikki, isompi homma)
- taka-akselin korkeustunnistimen piuha korjattiin
- öljynsuodattimen jalan tiiviste vaihdettiin
Tulos:
Kotiin tultiin 3-silinterisellä ituhippietuvetobemarilla. Syy: Käyntiongelma, ei voitu suorittaa motaritestiä
Tiistaina ilmoitus Laakkoselta, auto valmis luovutukseen. Kaikki toimii kuin junan vessa, auto ja moottori lämpeää. Se, mitä tapahtui, ei ole tiedossani koska takuunalaisista jutuistahan ei asiakkaalle itse korjausta/mokaa kerrota. Eurokaan käyntihäiriöt ei minulle maksanut ja sijaisauto koko ajan rajoittamattomassa käytössä. Vain se laskutettiin, mikä oli ennalta sovittu, jopa nuo 3 katkennutta pulttia meni Laakkosen piikkiin.
Comment