Announcement

Collapse
No announcement yet.

E93 Puhaltaa kylmää ilmaa apparin puolelle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani]
    Bimmer Rookie
    • Nov 2013
    • 49
    • Helsinki

    E93 Puhaltaa kylmää ilmaa apparin puolelle

    Nyt on aika monta kikkaa jo yritetty sekä tutkittu, ja rupeaa pikkuhiljaa jo mietityttää, voiko se vaan johtua siitä, että repsikalle tulee oikeasti kylmää koska auto on italian tuonti?

    Yritetty putsata kennosta "tukkeutumat" vetämällä vettä ns. väärään suuntaan kennoon läpi, läpät kuulostaa pelaavan, kuskille tulee halutessa vaikka aivan kuumaa, mutta apparinpuolella ilma on ihan kylmää. Jäähdytysnesteet pysyy tasaisessa 95-97'c lämpötilassa. Löytyisiköhän joltakin vehkeet pk seudulla, millä nimenomaan apparinpuolen sisälämpöanturia pääsisi lukemaan?

    kylmä/kuuma säädin kojetaulussa pelaa molemmilla puolilla (apparinkin ritilöistä tuntee eron).

    Onko jollakin ollut samanlaista ongelmaa, joka on korjaantunut jotenkin muuten kuin kennon vaihtamalla?
    BMW F30 320D

    EX: BMW E93, BMW e36 cabriolet, 2x e39 3x e36 sedan, e46, Bmw e92
  • F-Lame
    BTCF Member
    • Jul 2015
    • 251
    • Helsinki-Porvoo

    #2
    Originally posted by jani] View Post
    Nyt on aika monta kikkaa jo yritetty sekä tutkittu, ja rupeaa pikkuhiljaa jo mietityttää, voiko se vaan johtua siitä, että repsikalle tulee oikeasti kylmää koska auto on italian tuonti?

    Yritetty putsata kennosta "tukkeutumat" vetämällä vettä ns. väärään suuntaan kennoon läpi, läpät kuulostaa pelaavan, kuskille tulee halutessa vaikka aivan kuumaa, mutta apparinpuolella ilma on ihan kylmää. Jäähdytysnesteet pysyy tasaisessa 95-97'c lämpötilassa. Löytyisiköhän joltakin vehkeet pk seudulla, millä nimenomaan apparinpuolen sisälämpöanturia pääsisi lukemaan?

    kylmä/kuuma säädin kojetaulussa pelaa molemmilla puolilla (apparinkin ritilöistä tuntee eron).

    Onko jollakin ollut samanlaista ongelmaa, joka on korjaantunut jotenkin muuten kuin kennon vaihtamalla?
    Hei
    Meillä on vehkeet (vuosaaressa) millä pääsee katsomaan tuon. Laittele yv:tä jos on vielä tarvetta.
    Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

    1989 E30 316i 2D HARRASTE
    1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
    Ex. E92 335 CiA m-sport
    Ex. 2005 E87 130i m-sport
    ...monta muuta ennen sitä

    Comment

    • Kimmo-R
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 400
      • Tampere

      #3
      Samat kuviot kun itellä aikonaan. Tuontiauto oli myös ja ei sitä helpolla usko että kenno tukossa, mutta kaikki tutkinnat/huuhtelut tuli tehtyä ja lopputulos oli, että halvimmalla/helpoimmalla ois päässy kun samantein lyöny tuhatlappusen tiskiin ja vaihdattanut kennon. Tulipahan samalla ilmastoinnin huolto ja kojetaulun kitinät läks.

      Tuolta alunperin bongasin juttua: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=504111

      Ja joku tehnyt DIY:n http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=656688
      Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
      --Audiokit.fi--
      BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
      BMW i4 M50 Supercharged -23
      BMW i3 60Ah -14

      Comment

      • tommi69
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2012
        • 419
        • Helsinki

        #4
        Mulla kans Italian tuontiauto, ja lämmintä tulee joka rööristä.
        M140 xDrive v.2017
        Kawasaki zH2 v.2020

        Comment

        • jani]
          Bimmer Rookie
          • Nov 2013
          • 49
          • Helsinki

          #5
          Tähänkin asiaan päivitystä josko jollakin muulla samaa ongelmaa;

          Jäätävän kennon putsailu-urakan sekä ilmailun jälkeen alkoi appari saamaan jo pikkupakkasilla lämmintä ilmaa. Sanotaan näin, että ei se uutta vastaava ole mutta kyllä siinä nyt alle -15 pakkasilla viihtyy. Ennen operaatiota tuli viileää, lähes ulkoilmaa oli keli mikä tahansa.. Josko auto vielä ensi talvena itseltä löytyy, voi olla että uuden kennon sinne puserran. Fortea voisi vielä kokeilla.. Etelä-Suomen talvessa tällähetkellä tuolla hätäensiavulla taas tarkenee. Suosittelen siis huuhtelua ennen kennon vaihto-operaatiota, ainakin itselle tästä pahimpaan jäätymiseen apua oli. Tuntuu myös, että hieman tukossa olevaa kennoa on todella vaikea ilmata, joten myös paluuletkulle pientä kiertopumppua olen harkinnut (motonet 45e)
          BMW F30 320D

          EX: BMW E93, BMW e36 cabriolet, 2x e39 3x e36 sedan, e46, Bmw e92

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎