Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d huohotus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shr1
    Newbiemmer
    • Jan 2017
    • 4
    • Kanta-Häme

    320d huohotus?

    Terve!

    Juuri talvikäyttikseksi hankitun M47 koneisen -06 320:n huohotus arvelluttaa. Öljykorkki kun ei moottorin käydessä, auki kierrettynä omalla painollaan paikoillaan pysy, vaan hyppelee villisti ylösalas. Esitystä säestää reipas höyry, eli painetta puskee pihalle miehekkäästi.

    Onko moottorissa todennäköinen ohivuoto mekaanisen vian johdosta, vai voisiko tuo johtua vain tukkeutuneesta huohotinjärjestelmästä tms?

    Kones käy ihan nätisti, ei pölläyttele putkesta eikä vuoda ulospäin liemiä. Suorituskyky lienee jollain lailla tallella. Saksan tuonti, mittarissa 220tkm, mutta mikä näistä tietää.

    Lähipiiristä löytyy 120d, jossa sama moottori ja siinä tuo korkki pysyy tyynesti paikoillaan, ei hypi ei pompi, saattaa jopa olla ennemmin hivenen imua patissa.

    Ajelenko tyytyväisenä ja nukun yöni rauhassa, vai ryhdynkö toimenpiteisiin ja miten mittaviin...?

    Kiitos vastauksista jo etukäteen.
  • ceebbari
    Bimmer Rookie
    • Oct 2016
    • 49
    • Helsinki / Finland

    #2
    Luultavasti jäänyt huohotin vaihtamatta. Vaihda se nyt aluksi. Löytyy koneen muovien alta siitä suuttimien vierestä. Musta muovinen mötikkä. Maksaa muutaman kympin ja antaa hyvät yöunet ��
    X3 E83 M47/T2
    209hv / 437Nm

    Comment

    • arben
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1123
      • suomi

      #3
      Originally posted by ceebbari View Post
      Luultavasti jäänyt huohotin vaihtamatta. Vaihda se nyt aluksi. Löytyy koneen muovien alta siitä suuttimien vierestä. Musta muovinen mötikkä. Maksaa muutaman kympin ja antaa hyvät yöunet ��
      Käryttääkö öljytikun reiästä?

      Comment

      • shr1
        Newbiemmer
        • Jan 2017
        • 4
        • Kanta-Häme

        #4
        Tikun lävestä tulee sen verran höyryä, että sanoa saa, painetta ei nimeksikään. Kokeiltiin tuossa myös erään 318d N47:n korkkia raotella ja melkoinen puhuri käy sielläkin. Tästä omasta juuri kilsat tarkistelin ja 220tkm pitää kutinsa.

        Pitänee tuohon huohottimeen sitten tutustella tarkemmin...

        Comment

        • jönez
          Bimmer Rookie
          • May 2005
          • 35
          • Lahti

          #5
          Tuosta huohottimesta puheenollen, miten usein se pitäisi vaihtaa? Itellä reilut 240 tkm mittarissa ja tuskin on kertaakaan vaihettu...

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8092
            • Willähde

            #6
            Originally posted by jönez View Post
            Tuosta huohottimesta puheenollen, miten usein se pitäisi vaihtaa? Itellä reilut 240 tkm mittarissa ja tuskin on kertaakaan vaihettu...
            Nousevana trendinä sitten kun se hajoaa Jos mietityttää niin eipä nuo sarjat paljoa maksa.
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              #7
              Tuonikäisissä pitäisi jo olla vortex-suodatin jota ei periaatteessa tarvitse vaihtaa. Vanhemmissa (E46) on yleensä huoparullasuodattimet ja ne on noilla kilsoilla vaihtokunnossa.
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎