Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apuja kiireesti - huohotinletku rikki - voiko ajaa (E90 318D)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • viljajo
    Newbiemmer
    • Mar 2012
    • 14
    • Espoo

    Apuja kiireesti - huohotinletku rikki - voiko ajaa (E90 318D)

    Moi

    Nyt tarttisi apuja / mielipidettä kiireesti. Autosta (E90 318D LCI) murtui huohotinletku 13718516241 (Vent hose cylinder head cover to intake pipe), oli haurastunut, öljyn peitossa, kun kädellä koski niin mureni palasiksi.

    Voiko autolla ajaa n. 50 km matkan (lentokentälle johon saa auton huoltoon), vai onko riskiä että tulee vaurioita tms.?

    Kiitos avusta!
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    #2
    Sotkua kai siitä korkeintaan tulee. Ajaisin.
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • viljajo
      Newbiemmer
      • Mar 2012
      • 14
      • Espoo

      #3
      Originally posted by TFV View Post
      Sotkua kai siitä korkeintaan tulee. Ajaisin.
      Eikös sen tarkoitus ole imeä ilmaa sisään koneeseen (puhdasta sellaista tuosta ilmaputken kyljestä)? eikait koneesta pitäisi periaatteessa tulla paljonkaan öljyä tms. ulospäin tuon letkun kautta? Ellei ole jotain pahasti vialla.

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        #4
        Mee nyt vaan
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • viljajo
          Newbiemmer
          • Mar 2012
          • 14
          • Espoo

          #5
          Originally posted by TFV View Post
          Mee nyt vaan
          Jatkokysymys - irroitin lämmityselementin ja rikkoontuneen putken, samalla katsoin tuonne ilmaputkeen, siellä oli jonkin verran öljyä pohjalla. Olisiko tuota tarpeellista ottaa auki ja putsata vai haittaako muutama tippa ilmaputken pohjalla? Ei jaksaisi turhaan alkaa ottamaan auki ja putsailemaan jos ei ole suurempaa vaikutusta..

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Pieni määrä öljyä ei diisel moottorissa haittaa mitään, sehän palaa moottorissa samoin kuin diesel. Iso määrä ölyä voi sitten aiheuttaa sen, että moottori alkaa käymään öljyllä. Aja vaan huoltoon, jos moottori käy normaalisti. Huohotuksen tarkoitus on polttaa ne huohotuksen kaasut moottorissa, ei vetää puhdasta ilmaa moottoriin. Eli aiheuttaa sotkua kun tuo letku on rikki. Nyt moottori huohottaa suoraan ilmakehään, kuten aikoinaan autoissa (aikana ennen päästöjen seurantaa). Toki moottoriin pääsee mittaamaton ilmaa MAF ohi, joten päästöt ja kulutus ei olet optimit, mutta sillä nyt ei ole mitään väliä kun tarkoitus on ajaa vain huoltoon.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • viljajo
              Newbiemmer
              • Mar 2012
              • 14
              • Espoo

              #7
              Originally posted by HTK12 View Post
              Pieni määrä öljyä ei diisel moottorissa haittaa mitään, sehän palaa moottorissa samoin kuin diesel. Iso määrä ölyä voi sitten aiheuttaa sen, että moottori alkaa käymään öljyllä. Aja vaan huoltoon, jos moottori käy normaalisti. Huohotuksen tarkoitus on polttaa ne huohotuksen kaasut moottorissa, ei vetää puhdasta ilmaa moottoriin. Eli aiheuttaa sotkua kun tuo letku on rikki. Nyt moottori huohottaa suoraan ilmakehään, kuten aikoinaan autoissa (aikana ennen päästöjen seurantaa). Toki moottoriin pääsee mittaamaton ilmaa MAF ohi, joten päästöt ja kulutus ei olet optimit, mutta sillä nyt ei ole mitään väliä kun tarkoitus on ajaa vain huoltoon.
              Kiitos, näinhän se tosiaan menee kun huohottimen toimintaa ajattelee loogisesti, kiitos avusta osallistuneille, kyllä täältä BTCF:stä aina avun saa!

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by viljajo View Post
                Kiitos, näinhän se tosiaan menee kun huohottimen toimintaa ajattelee loogisesti, kiitos avusta osallistuneille, kyllä täältä BTCF:stä aina avun saa!
                Täällä yritetään auttaa muita itsekin kun on apua saanut.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎