Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 320d iskareiden uusiminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Semiamis
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 89

    E91 320d iskareiden uusiminen

    Kyseessä on vm. 2006 pre-lci 320d E91. Tänään napsahti hylsy katsastuksesta, edessä vasemmalla vuotaa iskari ja oikealla takana vuotaa iskari. Eli olisiko täällä fiksuja suosittelemaan, että mitkä tolpat tuohon kannattaisi hankkia? Autossa on vakioalusta ja se on minulle ollut riittävä. Hieman jo ehdin katsella jotain (toivottavasti tänne saa linkittää...)

    Taakse


    Eteen


    Onko jotain muuta oleellista, mitä pitää vaihtaa samalla, kun iskareita uusii? Kun en ole vielä koskaan joutunut tällaisen remontin eteen

    Lisäksi hylsy tuli tästä: Alatukivarsi, Nivel välyksellinen, Oikealla takana ulompi. Mikäköhän tuo osa mahtaa olla?

    Kiitos taas kaikille tietäjille
  • Kimmo-R
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 400
    • Tampere

    #2
    Koni str.t olis kans kohtuu edukas vakiota hitusen jämäkämpi vaihtoehto. Takuukin elinikäinen. Bilsteinit ei nykyään oikein vakuuta monilla hajonnut turhan nopeasti. Itsellä kesti yhden talven kun varret ruostu ja alko koliseen. Ja yläpään laakerit + kaikki kumit samalla.

    Tuolta ostin aikanaan: http://www.larkspeed.com/category/vi...Absorbers-BMW-
    Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
    --Audiokit.fi--
    BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
    BMW i4 M50 Supercharged -23
    BMW i3 60Ah -14

    Comment

    • Malagutisti
      BTCF Member
      • Aug 2010
      • 211
      • Kurikka/Tre

      #3
      Originally posted by Semiamis View Post
      K
      Lisäksi hylsy tuli tästä: Alatukivarsi, Nivel välyksellinen, Oikealla takana ulompi. Mikäköhän tuo osa mahtaa olla?
      Osa neljätoista (14.)
      BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
      BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
      E46 320d purettua palikkaa tarjolla

      Comment

      • bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1822
        • N/A

        #4
        Originally posted by Malagutisti View Post
        Itse olisin veikannut jotain näistä, jos kerran ongelma takana: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_1230

        Vaihtoehtoja on tuolla aika monta.
        Nyt:
        BMW 530e (g30)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        BMW 850i (e31)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

        Comment

        • Malagutisti
          BTCF Member
          • Aug 2010
          • 211
          • Kurikka/Tre

          #5
          Originally posted by bmw323it View Post
          Itse olisin veikannut jotain näistä, jos kerran ongelma takana: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_1230

          Vaihtoehtoja on tuolla aika monta.
          Oho, lukihäiriö, ajattelin että edessä taaempi. Hyvä korjaus .
          Tarkoittaisiko tuo alatukivarren ulompaa puslaa eli kuvan 3?

          Edit:korjattu 13->3. Tää oli puhdas typo.
          Last edited by Malagutisti; 17-03-2017, 15:46. Reason: typo
          BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
          BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
          E46 320d purettua palikkaa tarjolla

          Comment

          • Semiamis
            Bimmer Rookie
            • Oct 2007
            • 89

            #6
            Tosiaan, kun en itse päässyt tuota osaa toteamaan, niin vähän käsi päässä tässä ollaan. Mahdollisesti viikonloppuna saan auton nosturille/tunkattua sen verran ylös että pääsisi kurkkimaan. Mutta sen toisaan muistelisin, että puhe oli jostain oikealla alhaalla olevasta tukivarresta, jonka ulompi pää olisi väljä.

            Jos kyseessä on osa nro. 13 kuvasta

            Niin vaatiiko vaihto mitään erikoistyökaluja?

            Kiitos kaikille vastauksista

            Comment

            • arben
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2011
              • 1120
              • suomi

              #7
              Originally posted by Semiamis View Post
              Tosiaan, kun en itse päässyt tuota osaa toteamaan, niin vähän käsi päässä tässä ollaan. Mahdollisesti viikonloppuna saan auton nosturille/tunkattua sen verran ylös että pääsisi kurkkimaan. Mutta sen toisaan muistelisin, että puhe oli jostain oikealla alhaalla olevasta tukivarresta, jonka ulompi pää olisi väljä.

              Jos kyseessä on osa nro. 13 kuvasta

              Niin vaatiiko vaihto mitään erikoistyökaluja?

              Kiitos kaikille vastauksista
              Vai oisko se perinteinen narinahela..

              Comment

              • Semiamis
                Bimmer Rookie
                • Oct 2007
                • 89

                #8
                Originally posted by arben View Post
                Vai oisko se perinteinen narinahela..
                Voihan se tietty sekin olla. Katsurin kanssa kun juttelin, niin puhuin, että vasemmalta kuuluu narinaa silloin tällöin, kun takakontista painaa perää alas. Mutta tuon narinahelan vaihto vaatii vissiin jotain erikoistyökalua?

                Täytyy alkaa vakavasti harkitsemaan, että jos ottaisi printin RealOEM:stä ja kävisi katsurilta kysymässä, että mikä osa siellä nyt oli oikein väljänä

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by Semiamis View Post
                  Voihan se tietty sekin olla. Katsurin kanssa kun juttelin, niin puhuin, että vasemmalta kuuluu narinaa silloin tällöin, kun takakontista painaa perää alas. Mutta tuon narinahelan vaihto vaatii vissiin jotain erikoistyökalua?

                  Täytyy alkaa vakavasti harkitsemaan, että jos ottaisi printin RealOEM:stä ja kävisi katsurilta kysymässä, että mikä osa siellä nyt oli oikein väljänä
                  Narinahelan vaihtoon tarvitsee ulosvetäjän. Tämän takia itse menen aina sinne auton alle katsomaan, niin tietää varmasti mitä osaa se katsuri tarkoittaa. Alustanosille kun on niin monenlaista nimistä olemassa, että ei niiden katsurien turinoista aina ota selvää. Kun olet auton alle itse katsomassa ja katsuri näyttää osan, niin ei jää mitään epäselvää.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Semiamis
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2007
                    • 89

                    #10
                    Printtasin RealOEM:sta sivun ja marssin katsurin luokse, tuomio oli tästä kuvasta:



                    Osa numero 3 on väljä. Eli tuo on vissiin juurikin se narinahela?

                    Comment

                    • Malagutisti
                      BTCF Member
                      • Aug 2010
                      • 211
                      • Kurikka/Tre

                      #11
                      Ei piruvie, olin typottanu uudelleen. Aikaisemmin piti kirjoittaa tietenkin 3 eikä 13. 13 näyttää olevan mutteri joten sillä ei pitkälle olisi menty. Narinahelaksikin tuota kutsutaan ymmärtääkseni.
                      BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
                      BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
                      E46 320d purettua palikkaa tarjolla

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by Semiamis View Post
                        Printtasin RealOEM:sta sivun ja marssin katsurin luokse, tuomio oli tästä kuvasta:



                        Osa numero 3 on väljä. Eli tuo on vissiin juurikin se narinahela?
                        Kyllä kyseessä on narinahela.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Semiamis
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2007
                          • 89

                          #13
                          Loistavaa, kiitos kaikille Ei muuta kun hankkimaan heloja. Jännä vaan, että oikealla hela oli väljä, vasemmalta kuuluu narinaa. Mutta vaihtoon ne molemmat menevät.

                          Katselin jo vähän, että minkälaisella työkalulla tuo pitäisi vaihtaa. Kyllä kai tuollaisen itse myös askartelee, mutta jos Tampereella tai sen lähiympäristössä jollakulla on tuo ulosvedin, niin saisiko sen lainaan kohtuullista korvausta vastaan?

                          Onkos sitten iskareista mielipiteitä? Tässä nyt arvon, että Bilstein B4 vai Koni Str.t. Varmaan molemmat ajavat ihan iskunvaimentimen virkaa? Autoa on kuitenkin ajatus pitää, joten en nyt mitään ~50e/kpl iskareita viitsisi laittaa, jos niitä saa välittömästi olla taas uusimassa.

                          Comment

                          • arben
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1120
                            • suomi

                            #14
                            Originally posted by Semiamis View Post
                            Loistavaa, kiitos kaikille Ei muuta kun hankkimaan heloja. Jännä vaan, että oikealla hela oli väljä, vasemmalta kuuluu narinaa. Mutta vaihtoon ne molemmat menevät.

                            Katselin jo vähän, että minkälaisella työkalulla tuo pitäisi vaihtaa. Kyllä kai tuollaisen itse myös askartelee, mutta jos Tampereella tai sen lähiympäristössä jollakulla on tuo ulosvedin, niin saisiko sen lainaan kohtuullista korvausta vastaan?

                            Onkos sitten iskareista mielipiteitä? Tässä nyt arvon, että Bilstein B4 vai Koni Str.t. Varmaan molemmat ajavat ihan iskunvaimentimen virkaa? Autoa on kuitenkin ajatus pitää, joten en nyt mitään ~50e/kpl iskareita viitsisi laittaa, jos niitä saa välittömästi olla taas uusimassa.


                            Myös tuo orkkis sachs harkitsemisen arvoinen..noihin tietty kaveriksi uudet pölysuojat yms.

                            Tohon ulosvetimeen muistelisin että käy myös e39/46 yms tarkoitettu setti myös.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by Semiamis View Post
                              Loistavaa, kiitos kaikille Ei muuta kun hankkimaan heloja. Jännä vaan, että oikealla hela oli väljä, vasemmalta kuuluu narinaa. Mutta vaihtoon ne molemmat menevät.

                              Katselin jo vähän, että minkälaisella työkalulla tuo pitäisi vaihtaa. Kyllä kai tuollaisen itse myös askartelee, mutta jos Tampereella tai sen lähiympäristössä jollakulla on tuo ulosvedin, niin saisiko sen lainaan kohtuullista korvausta vastaan?

                              Onkos sitten iskareista mielipiteitä? Tässä nyt arvon, että Bilstein B4 vai Koni Str.t. Varmaan molemmat ajavat ihan iskunvaimentimen virkaa? Autoa on kuitenkin ajatus pitää, joten en nyt mitään ~50e/kpl iskareita viitsisi laittaa, jos niitä saa välittömästi olla taas uusimassa.
                              Itsellä hyvät kokemukset Sachsin iskareista monissa autoissa. Sachs iskarit on ne orkkis iskarit kuten tuossa edellä mainittiin.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎