Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 2009 sähköhäiriöitä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JakeFly
    Newbiemmer
    • Jan 2017
    • 25
    • Suomi

    E91 2009 sähköhäiriöitä

    Autossa ns. iso navi/radio. Laite pätkii lämmetessään ja vika olisi paikallistettu rikkinäiseen yksikköön. Autoliike luvannut hoitaa kuntoon, mutta eivät kuulemma löydä sopivaa mun autoon. Koodi 65 12 9 199 905
    (saa tarjota, jos jollain löytyy)

    Auton varsinainen vika on se, että kun tulet autolle ja painat kaukosäätimestä ovet auki vilahtaa vain valot ja ovet jää lukkoon. Kojelautaan tulee punainen auto nosturilla. Odota noin 15sek ja valo sammuu. Tämän jälkeen, kun painaa kaukosäätimestä avautuu ovet ja kaikki toimii normaalisti.

    Mikäli avaat ovet avaimella ennen häiriövalon sammumista (esim. sateella) ja menet sisään ei starttauksen jälkeen mikään apulaite ym. toimi. Kaikki kuitenkin palautuu, kun autoa käyttää jonkin aikaa ja sammuttaa & käynnistää uudelleen.

    Hyviä veikkauksia mistä voisi johtua tai voiko vika liittyä radion yksikköön?
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17844
    • PKS

    #2
    Originally posted by JakeFly View Post
    Mikäli avaat ovet avaimella ennen häiriövalon sammumista (esim. sateella) ja menet sisään ei starttauksen jälkeen mikään apulaite ym. toimi. Kaikki kuitenkin palautuu, kun autoa käyttää jonkin aikaa ja sammuttaa & käynnistää uudelleen.
    Kuulostaa omaan korvaan akku (tai miksei IBS) vialta, eli auton jännite on niin alhainen että apulaiteita kytkeytyy pois ennenkuin kapasiteetti on taas ok auton ollessa hetken käynnissä.

    -Akun napajännite ennen ekaa käynnistystä?
    -Akku koodattu oikein? (onko vaihdettu joskus)
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
    ½
    G20 320d xDrive mineralweiss metallic
    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • JakeFly
      Newbiemmer
      • Jan 2017
      • 25
      • Suomi

      #3
      Originally posted by Dualfun View Post
      Kuulostaa omaan korvaan akku (tai miksei IBS) vialta, eli auton jännite on niin alhainen että apulaiteita kytkeytyy pois ennenkuin kapasiteetti on taas ok auton ollessa hetken käynnissä.

      -Akun napajännite ennen ekaa käynnistystä?
      -Akku koodattu oikein? (onko vaihdettu joskus)

      Juu tämä unohtui kirjoittaa. Eli teki tätä jo vanhalla akulla ja vaihdoin uuden akun ja se on koodattu oikein.

      Jokin ilmeisesti pudottaa jännitettä (kontin johdot / IBS), mutta en tiedä vielä mikä ja miksi. Vanhalla akulla lepojännite oli 11.8v, kun auto oli seissyt noin tunnin ajon jälkeen. Katsoin vielä latauksen ja se oli hyvä (14,4v) ja putosi pikku hiljaa, kun akku latautui täydemmäksi. Uudella akulla lepojännite oli ainakin viikon jälkeen vielä 12.4v, mutta vika oli silti päällä.

      Saan (toivottavasti äkkiä) uuden navi/radio yksikön ja pääsen sen jälkeen toteamaan missä vika voi olla. Autoliike korjautti kontin johdot ja aion vaihtaa ne kokonaan uusiksi keväällä/kesällä mikäli vika ei poistu autosta.

      Ovet tosiaan muuten toimii moitteettomasti, jos ne sulkee heti ajon jälkeen ja avaa uudestaan.

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2857
        • Tampere

        #4
        Minulle on juuri tulossa yksi tuollainen keskusyksikkö, saan sen myös koodattua niin että toimii kuten kuuluu (navin aktivointi jne).
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1327
          • Tornio

          #5
          E9x akkukaapeli hapettuu poikki !!

          Originally posted by JakeFly View Post

          Hyviä veikkauksia mistä voisi johtua tai voiko vika liittyä radion yksikköön?
          No veikataan + kaapelin läpivientiä siltä akku kotelon pohjalta.
          Syöpyy suolan vaikutuksesta pyöräkotelon puolelta todella HYVIN !!
          kuvaa aiheesta ennen ja jälkeen korjauksen>>
          Last edited by e46touring; 27-12-2021, 23:07.
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          • JakeFly
            Newbiemmer
            • Jan 2017
            • 25
            • Suomi

            #6
            Originally posted by böntti View Post
            Minulle on juuri tulossa yksi tuollainen keskusyksikkö, saan sen myös koodattua niin että toimii kuten kuuluu (navin aktivointi jne).
            Minkä hintainen yksikkö olisi?

            Comment

            • JakeFly
              Newbiemmer
              • Jan 2017
              • 25
              • Suomi

              #7
              Originally posted by e46touring View Post
              No veikataan + kaapelin läpivientiä siltä akku kotelon pohjalta.
              Syöpyy suolan vaikutuksesta pyöräkotelon puolelta todella HYVIN !!
              kuvaa aiheesta ennen ja jälkeen korjauksen>>
              Täytyykin tarkistaa tuo läpivienti huomenna, kun pääsen auton kimppuun hallille.

              Comment

              • JakeFly
                Newbiemmer
                • Jan 2017
                • 25
                • Suomi

                #8
                Tänään kävin kurkkaamassa tuota akun johtojen läpivientiä. Kotelo ja johtojen ympärystä erittäin siistejä ja ruosteettomia. Ilmeisesti, koska auto on tuotu suolaamattomilta teiltä vasta muutama vuosi sitten Suomeen.

                Taidan purkaa seuraavaksi autoliikkeen korjauttamat kontin johdot uudelleen ja vaihtaa samalla sinne koko korjaussarjan niin ei tarvitse murehtia niistä jatkossa.

                Pystyykö IBS-yksikköä tutkimaan jollain? Auto käynyt Herttoniemessä tietokoneessa ja silloin vikaa ei näkynyt ja lisäksi kävin auton itse läppärillä läpi ja ainoa vika joka ei kuittaantunut oli tuo navi/radio yksikkö.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎