Announcement

Collapse
No announcement yet.

MUKAVUUS ALUSTA 325d.lle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JTS-Mobile
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 38
    • Tervakoski

    #16
    On tämä sellainen suo että tästä ei ota selvää??
    Sanontakin on että "tieto lisää tuskaa", mitä enemmän lukee niin sitä tietämättömämpi huomaa olevansa AUTTAKAA NYT JOKU KETÄ OIKEASTI TIETÄÄ ASIASTA!

    Kertauksen vuoksi:

    - Auto 325D ajettu 159tkm, vakio alusta / vakio rengastus 225/45 R17

    - Auto työkalu ja kilometrejä tulee 60tkm vuodessa,
    70% maantie / 30% kaupunki

    - Mukavuus 40% / ajettavuus 40% / ulkonäkö 20%

    - Aavistus madallusta jos vain suinkin ilman mukavuudesta ja ajo ominaisuuksista
    tinkimättä

    - Moottoritiellä ajo-vakaus tärkeä, ei saa vedellä ja uraherkkyys ahdistaa

    Nyt mielessä kovasti ollut seuraavat:

    - Eibach B12 Pro-Kit = muuten ilmeisesti hyvät mutta ruostuu talvella??
    - Eibach Pro + Koni Sport = Ilmeisesti pinta kova mutta hyvä ajaa??
    - Eibach Pro + Koni FSD = Huippu mukavuus ja huippu ajettavuus mutta iskarit ei
    kestä??

    Ilmeisesti alustan toimintaan, kovuuteen sekä ajettavuuteen vaikuttaa kovasti myös muut osat, puslat ym.. osa vaihtanut M3 osia toiset Eibachin osia, lisäksi erilaisia jäykistys tankoja - Eibach Anti-Roll-Kit ym.. näistä kun saisi vain jonkin tolkun, millä yhdistelmällä kannattaa mennä ja mitä kannattaa uusia?

    Nyt alustava suunnitelma ollut vakio Sachsin tuotteita ja muilta osin puslat yms. Lemförder, onko millainen kombinaatio?
    Minun BMW tallissa vuosien saatossa:

    AUTOT: E39 523 iA, E39 528 iA, E38 730iA, E39 523iA, E91 325iA ///M-Sport, E90 325d , F34 GT 318D A

    MOOTTORIPYÖRÄT: BMW K1200RS, R1150RT

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #17
      Originally posted by JTS-Mobile View Post
      On tämä sellainen suo että tästä ei ota selvää??
      Sanontakin on että "tieto lisää tuskaa", mitä enemmän lukee niin sitä tietämättömämpi huomaa olevansa AUTTAKAA NYT JOKU KETÄ OIKEASTI TIETÄÄ ASIASTA!

      Kertauksen vuoksi:

      - Auto 325D ajettu 159tkm, vakio alusta / vakio rengastus 225/45 R17

      - Auto työkalu ja kilometrejä tulee 60tkm vuodessa,
      70% maantie / 30% kaupunki

      - Mukavuus 40% / ajettavuus 40% / ulkonäkö 20%

      - Aavistus madallusta jos vain suinkin ilman mukavuudesta ja ajo ominaisuuksista
      tinkimättä

      - Moottoritiellä ajo-vakaus tärkeä, ei saa vedellä ja uraherkkyys ahdistaa

      Nyt mielessä kovasti ollut seuraavat:

      - Eibach B12 Pro-Kit = muuten ilmeisesti hyvät mutta ruostuu talvella??
      - Eibach Pro + Koni Sport = Ilmeisesti pinta kova mutta hyvä ajaa??
      - Eibach Pro + Koni FSD = Huippu mukavuus ja huippu ajettavuus mutta iskarit ei
      kestä??

      Ilmeisesti alustan toimintaan, kovuuteen sekä ajettavuuteen vaikuttaa kovasti myös muut osat, puslat ym.. osa vaihtanut M3 osia toiset Eibachin osia, lisäksi erilaisia jäykistys tankoja - Eibach Anti-Roll-Kit ym.. näistä kun saisi vain jonkin tolkun, millä yhdistelmällä kannattaa mennä ja mitä kannattaa uusia?

      Nyt alustava suunnitelma ollut vakio Sachsin tuotteita ja muilta osin puslat yms. Lemförder, onko millainen kombinaatio?
      Noilla kriteereillä laittaisin joko H&R jouset tai M-sport jouset riippuen mitä siltä alustalta haluaa. Tuossa yllä onkin jo noiden eroista kerrottu. Jos painottaa enemmän mukavuutta niin H&R. Niille sitten kaveriksi esim. Sachs normi iskarit. Puslia ei kannata ainakaan uretaanisiin vaihtaa, tai mukavuus kärsii kyllä heti. Uudet iskarit kun laitat niin mukavuus nousee aivan varmasti kun ne alkuperäiset ei ole enää missään uudenveroisessa kunnossa. Monet yllättyy kun vaihtaa uudet samanlaiset iskarit kuinka paljon auton ajettavuus ja mukavuus paranee..

      Nämä on jokaisen omia valintoja ja muiden on ihan mahdoton sanoa mikä on se oikea sinulle. Jokaisella on kun oma mielipide millainen se alusta pitää olla. Uraherkkyyteen vaikutat alustankulmilla ja rengasvalinnalla.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17855
        • PKS

        #18
        Originally posted by HTK12 View Post
        Uraherkkyyteen vaikutat alustankulmilla ja rengasvalinnalla.
        +jättämällä ne uretaanipuslat hyllyyn
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
        E28 ///M535i '87 zinnoberrot
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
        ½
        G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
        Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • JTS-Mobile
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 38
          • Tervakoski

          #19
          Originally posted by HTK12 View Post
          Noilla kriteereillä laittaisin joko H&R jouset tai M-sport jouset riippuen mitä siltä alustalta haluaa. Tuossa yllä onkin jo noiden eroista kerrottu. Jos painottaa enemmän mukavuutta niin H&R. Niille sitten kaveriksi esim. Sachs normi iskarit. Puslia ei kannata ainakaan uretaanisiin vaihtaa, tai mukavuus kärsii kyllä heti. Uudet iskarit kun laitat niin mukavuus nousee aivan varmasti kun ne alkuperäiset ei ole enää missään uudenveroisessa kunnossa. Monet yllättyy kun vaihtaa uudet samanlaiset iskarit kuinka paljon auton ajettavuus ja mukavuus paranee..

          Nämä on jokaisen omia valintoja ja muiden on ihan mahdoton sanoa mikä on se oikea sinulle. Jokaisella on kun oma mielipide millainen se alusta pitää olla. Uraherkkyyteen vaikutat alustankulmilla ja rengasvalinnalla.

          Lueskelin että täällä http://forums.btcf.fi/forum/showthre...160204&page=88
          nimimerkillä jussis3 kertoo että hänellä alla H&R madallus jouset juuri vakio iskareilla ja sanoo että paikat irtoaa hampaista töyssyyn ajettaessa, joten taitaa olla noi H&R iskarit melko kovat siinä tapauksessa???? En tiedä alkaa konstit loppumaan, olisko sittenkin vakio jouset ja vakio iskarit paras valinta?
          __________________
          Last edited by JTS-Mobile; 03-05-2017, 21:25.
          Minun BMW tallissa vuosien saatossa:

          AUTOT: E39 523 iA, E39 528 iA, E38 730iA, E39 523iA, E91 325iA ///M-Sport, E90 325d , F34 GT 318D A

          MOOTTORIPYÖRÄT: BMW K1200RS, R1150RT

          Comment

          • juha77
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 749
            • Vaasa

            #20
            Originally posted by JTS-Mobile View Post
            Lueskelin että täällä http://www.btcf.fi/forum/showthread....ro#post3714526
            nimimerkillä jussis3 kertoo että hänellä alla H&R madallus jouset juuri vakio iskareilla ja sanoo että paikat irtoaa hampaista töyssyyn ajettaessa, joten taitaa olla noi H&R iskarit melko kovat siinä tapauksessa???? En tiedä alkaa konstit loppumaan, olisko sittenkin vakio jouset ja vakio iskarit paras valinta?
            __________________
            No multa vapautuu hyväkuntoset vakiojouset (330i) loppuviikosta kun vaihdan noi ProKit jouset
            e90 330ia
            E36 328i touring
            Ex:
            e46 330i touring facelift
            e46 318ci facelift
            e36 320i cab M-Sport
            e36 325i coupe
            e30 318i

            Comment

            • JTS-Mobile
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 38
              • Tervakoski

              #21
              Originally posted by juha77 View Post
              No multa vapautuu hyväkuntoset vakiojouset (330i) loppuviikosta kun vaihdan noi ProKit jouset
              Kiitos tarjouksesta mutta kun kerran pistetään alusta kuntoon ajatuksella seuraavat 100tkm niin ostetaan uutta

              Valinta vaan näyttää olevan mahdoton homma!
              Minun BMW tallissa vuosien saatossa:

              AUTOT: E39 523 iA, E39 528 iA, E38 730iA, E39 523iA, E91 325iA ///M-Sport, E90 325d , F34 GT 318D A

              MOOTTORIPYÖRÄT: BMW K1200RS, R1150RT

              Comment

              • juha77
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 749
                • Vaasa

                #22
                Originally posted by JTS-Mobile View Post
                Kiitos tarjouksesta mutta kun kerran pistetään alusta kuntoon ajatuksella seuraavat 100tkm niin ostetaan uutta

                Valinta vaan näyttää olevan mahdoton homma!
                Jep, no voin kertoa kokemuksia vakioiskareista ProKitillä loppuviikolla
                e90 330ia
                E36 328i touring
                Ex:
                e46 330i touring facelift
                e46 318ci facelift
                e36 320i cab M-Sport
                e36 325i coupe
                e30 318i

                Comment

                • JTS-Mobile
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 38
                  • Tervakoski

                  #23
                  Originally posted by juha77 View Post
                  Jep, no voin kertoa kokemuksia vakioiskareista ProKitillä loppuviikolla
                  Harmi kun asut niin kaukana, olisi ollut mukava testata millainen tuolla paketilla ajaa :think

                  Onko kokemusta - kovasti kehuttu juuri noita Eibachin jousia ja iskarit Koni sport, mutta onko kuinka kova yhdistelmä?
                  Minun BMW tallissa vuosien saatossa:

                  AUTOT: E39 523 iA, E39 528 iA, E38 730iA, E39 523iA, E91 325iA ///M-Sport, E90 325d , F34 GT 318D A

                  MOOTTORIPYÖRÄT: BMW K1200RS, R1150RT

                  Comment

                  • aku1979
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2015
                    • 1152
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by JTS-Mobile View Post
                    Harmi kun asut niin kaukana, olisi ollut mukava testata millainen tuolla paketilla ajaa :think

                    Onko kokemusta - kovasti kehuttu juuri noita Eibachin jousia ja iskarit Koni sport, mutta onko kuinka kova yhdistelmä?
                    Laitat vaan rohkeasti jonkun setin alle ja jos menee liian extremeksi tai jää lölleröksi niin teet sitten muutoksia. Ei se nyt ajokelvottomaksi kuitenkaan muutu. Jouset on mielestäni kuitenkin suht edullisia ja voi myydä poiskin pikku persnetolla. Koni sportit + vakio jouset 330xd:ssä alla ja itse kaipaan hieman jämäkkyyttä lisää joten vaihdan h&r sportit olikohan 30mm madalluksella.

                    Torissa oli muuten eibachia ja h&r:ää myynnissä.
                    Last edited by aku1979; 03-05-2017, 06:19.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #25
                      Originally posted by JTS-Mobile View Post
                      Lueskelin että täällä http://www.btcf.fi/forum/showthread....ro#post3714526
                      nimimerkillä jussis3 kertoo että hänellä alla H&R madallus jouset juuri vakio iskareilla ja sanoo että paikat irtoaa hampaista töyssyyn ajettaessa, joten taitaa olla noi H&R iskarit melko kovat siinä tapauksessa???? En tiedä alkaa konstit loppumaan, olisko sittenkin vakio jouset ja vakio iskarit paras valinta?
                      __________________
                      Vanhoilla iskareilla kyyti on vakio jousillakin aika paskaa. Kun iskari ei enää kunnolla toimi, niin alkaa lyömään kaikki läpi. Itsellä tuntui siltojen saumat ym. kunnes vaihdoin uudet vakio iskarit (Sachs Super Touring). Auto muuttui todella paljon mukavampaan suuntaan pelkästään iskareiden vaihdolla (toki sammalla vaihdoin ylpäät ym., mutta jousia en vaihtanut). Tuo linkki ei toimi.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • JTS-Mobile
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2005
                        • 38
                        • Tervakoski

                        #26
                        Nyt loppui pähkäily, tilaukseen menee Eibach Pro + Sasch vakio tolpat sekä muut alustan osat ja jarrut..

                        Pistän kommenttia kun auto taas ajossa noilla osilla!
                        Minun BMW tallissa vuosien saatossa:

                        AUTOT: E39 523 iA, E39 528 iA, E38 730iA, E39 523iA, E91 325iA ///M-Sport, E90 325d , F34 GT 318D A

                        MOOTTORIPYÖRÄT: BMW K1200RS, R1150RT

                        Comment

                        • juha77
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 749
                          • Vaasa

                          #27
                          Originally posted by JTS-Mobile View Post
                          Nyt loppui pähkäily, tilaukseen menee Eibach Pro + Sasch vakio tolpat sekä muut alustan osat ja jarrut..

                          Pistän kommenttia kun auto taas ajossa noilla osilla!
                          No ei se voi huonoksi noilla mennä , huomenna laitetaan mulle sama. Mistä tilaat jouset?
                          e90 330ia
                          E36 328i touring
                          Ex:
                          e46 330i touring facelift
                          e46 318ci facelift
                          e36 320i cab M-Sport
                          e36 325i coupe
                          e30 318i

                          Comment

                          • JTS-Mobile
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2005
                            • 38
                            • Tervakoski

                            #28
                            Originally posted by juha77 View Post
                            No ei se voi huonoksi noilla mennä , huomenna laitetaan mulle sama. Mistä tilaat jouset?

                            Asentaja lupasi hoitaa, joten en tiedä mitä kautta tulee hänelle

                            ..mutta laita kommenttia kun saat auton taas alle ja kerkeät testaamaan alustaa.
                            Minun BMW tallissa vuosien saatossa:

                            AUTOT: E39 523 iA, E39 528 iA, E38 730iA, E39 523iA, E91 325iA ///M-Sport, E90 325d , F34 GT 318D A

                            MOOTTORIPYÖRÄT: BMW K1200RS, R1150RT

                            Comment

                            • Tuoppo
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2007
                              • 558
                              • Joensuu

                              #29
                              Itse olen saman ongelman kanssa tuskaillut. Talvirenkaana minulla on ollut 215/50/17 koko joka on myös hiukan mukavampi koko, kuin 225/45/17.
                              G30 530e xDrive iPerformance -20
                              E70 X5 xDrive40d -10

                              Comment

                              • juha77
                                BTCF Member
                                • Apr 2003
                                • 749
                                • Vaasa

                                #30
                                Originally posted by JTS-Mobile View Post
                                Asentaja lupasi hoitaa, joten en tiedä mitä kautta tulee hänelle

                                ..mutta laita kommenttia kun saat auton taas alle ja kerkeät testaamaan alustaa.
                                Modificarsilta tilasin oman sarjan 202€ kotiovelle. Jep kerron kokemuksia kunhan tuo uusi alusta asettuu paikoilleen.
                                e90 330ia
                                E36 328i touring
                                Ex:
                                e46 330i touring facelift
                                e46 318ci facelift
                                e36 320i cab M-Sport
                                e36 325i coupe
                                e30 318i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎