Announcement

Collapse
No announcement yet.

Palaneen öljyn käry E91 diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JakeFly
    Newbiemmer
    • Jan 2017
    • 25
    • Suomi

    Palaneen öljyn käry E91 diesel

    Autoon pölähtää välillä palaneen öljyn käry sisään joskus liikennevaloissa tai muuten pysähtyessä paikoilleen. Käry ei tule edes joka päivä vaan silloin tällöin. Auto on ohjelmoitu uudelleen ja kilsoja mittarissa n.236000km.
    (318d jossa nyt 212hv / 426N)

    Huohotinletkuissa näkyy öljyjäämiä ja kurkistin sisään toissa viikolla. Puhdistin samalla kaiken irtovan letkuista, mutta tästä ei ollut apua.

    Onko jollain muulla ollut vastaavaa ja millä olette saaneet vian poistumaan?
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Pakosarja halki.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • JakeFly
      Newbiemmer
      • Jan 2017
      • 25
      • Suomi

      #3
      Originally posted by buksin-1 View Post
      Pakosarja halki.
      Koitin katsella ja kuunnella, mutta ei löytynyt halkeamaa eikä ääni ole säksättävä ym. Mistään sarjan osasta ei löytynyt myöskään tummaa raitaa josta pakokaasu olisi tullut ulos.

      Comment

      • Tonich
        Bimmer Rookie
        • Aug 2014
        • 55
        • Nilsiä

        #4
        Jos autossa on DPF, ni tuo voipi olla tukkeutumisen alkuoireita?
        E91 335D ///M-Sport -07
        Ex: E46 330D -03 / E39 528i -96

        Comment

        • JakeFly
          Newbiemmer
          • Jan 2017
          • 25
          • Suomi

          #5
          Originally posted by Tonich View Post
          Jos autossa on DPF, ni tuo voipi olla tukkeutumisen alkuoireita?
          Tämä täytyykin tutkia. Pönttö oli tukossa, kun auto kävi tammikuussa testerissä. Yrittivät avata sitä puhdistamalla, mutta se ei vissiin onnistunut...

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by JakeFly View Post
            Tämä täytyykin tutkia. Pönttö oli tukossa, kun auto kävi tammikuussa testerissä. Yrittivät avata sitä puhdistamalla, mutta se ei vissiin onnistunut...
            Piuhan päähän ja vastapaineet tarkistukseen niin ei tarvitse arpoa onko DPF tukossa vai ei.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Smistik
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 1130
              • Kanta-Häme

              #7
              Aikoinaan kun turbo vaihdettiin, niin sai pariin kolmeen kertaan kiristellä laippaa. Tunki välillä käryä konehuoneeseen. Vittuimainen homma yläkautta, mutta kyllä sinne pikkuräikkä nivelellä meni. Kannattaa tsekata tämäkin.
              ex E91 320d käsiaskilla
              ex E46 330dat
              japski
              ranu

              ex E30 316i 4d

              Comment

              • teko
                Bimmer Rookie
                • Oct 2012
                • 45
                • Helsinki

                #8
                Mulla oli edellisessä autossa sama vika. Venttiilikopan tiiviste vuoti vähän öljyä moottorin takaosasta. Pysähtyessä tippui välillä öljytippa katin tai putken päälle ja palaneen käry tuli sisälle. Auto ylös ja näet ehkä taskulampun kanssa vuotokohdan.

                Öljykorkki saattaa myös vuotaa ja öljy valuu huomaamattomasti moottorin suojakuoren alla koneen takaosaan ja tippuu sieltä katille/putkelle.

                Comment

                • Misteri30
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2012
                  • 117
                  • evijärvi

                  #9
                  Kellään kokemusta, onko paha vaihtaa venttiilikopan tiiviste m57 3litraseen diisseliin. Onnistuuko tavan työkaluilla koko homma, vai tarviiko erikoisempia työkaluja suuttimille ym?:think
                  -E46 320d touring 2001 ex
                  -E30 324td touring 1989
                  -E91 330xda touring 2006

                  Comment

                  • Mikiis
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2013
                    • 906
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Misteri30 View Post
                    Kellään kokemusta, onko paha vaihtaa venttiilikopan tiiviste m57 3litraseen diisseliin. Onnistuuko tavan työkaluilla koko homma, vai tarviiko erikoisempia työkaluja suuttimille ym?:think
                    Ei oo paha homma, tai onhan siinä purkamista ja toivomista ettei suuttimet oo jumissa. Mulla kyllä onnistu näppärästi ja suuttimet lähti käsin irti, en ees irroittanu niitä käynnistämällä. Tuuria lie

                    Eikai siihen mitään erikoisempaa työkalua tarvi kunhan löytyy E hylsyjä pakista.
                    F11 530d -11
                    E91 -06 320d
                    x2 Tuikut
                    Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎