-----
Announcement
Collapse
No announcement yet.
-----
Collapse
X
-
Originally posted by Eetyzk View PostMihin kannattaa kiinnittää huomioo, kun tarkoitus olis tuommonen toukka hommata? :think
Vissiin kannattaa vanhempi M57 moottori hommata mielummin kuin N57? Ja oliko tuo viimeinen M57 jo alumiinilohkonen ja onko niissä ollut ongelmaa?
Automaatti vai Manuaali, kumpi kestävämpi?
-
-
Termostaatit, vesipumppu, takaluukun johtosarja ja takaluukun sisäpuolelta kannattaa kattoo onko ruostetta. Saattaa tehdä kukkaa sinne lasin sivuille niiden muovien alle/reunamille. DPF tietty yksi kalliimpi juttu, kannattaa selvittää onko sille tehty koskaan mitään. Jos M57 oot hommaamaassa, niin luultavasti kilsat on jotain 250tkm +, jolloin todennäköisesti DPF on jo jotain toimenpiteitä vaatinut. Ja jollei ole, niin luultavasti kohta vaatii kyllä. AJ Tech tai Bemu Expert auttaa pääsemään DPF-murheista eroon.V60 D4 AWD -16
Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
ex V60 D4 -13
ex E36 323i 4D -96
ex E91 320d -06 Stage 1
Comment
-
-
Originally posted by Eetyzk View PostTuli sitten hommattua itelle naapurikonsernin auto, mutta taas alkanut tämä tulla ajankohtaseksi. (Vaimolle tarvis kauppakassi hommata)
Sen verran tutkinu, että jakopäävikasia uudempia N57 koneita ei tule.
Mutta onkos kellään tietoa, onko tuo alumiinilohkonen M57 ongelmaisempi kun rautalohkonen?
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostOnko N57:t kovin jakopäävikaisia vai?V60 D4 AWD -16
Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
ex V60 D4 -13
ex E36 323i 4D -96
ex E91 320d -06 Stage 1
Comment
-
-
Alla siis '09 E91 LCI N57 330dA - moottorissa Motorbitin softa ja vaihteistossa xHP stage3. Kiva käyttöpulkka, 132tkm vasta lasissa. Mitäs kaikkea tässä onkaan tapahtunut:
Ruostetta on naurettavan pieniä määriä ikkunoiden tiivisteiden vieressä, muuten kukaton.
Takalasin pissapoika ollut koko elämänsä rikki, eipä ole haitannut. Öljynsuodattimen jalka on kuulemma vuotoherkkä, omastani se on vaihdettu kun alkoi tiputtelemaan öljyä alleen.
Kummatkin takalaakerit on vaihdettu 100tkm jälkeen.
Automaatin öljyt vaihdettu 110tkm kohdalla, vaihteisto täydessä iskussa ennen ja jälkeen. Läpivienti myöskin kunnossa, ei tarvinnut vaihtaa.
Ei siis mitään massiivista, kuluvia osia on vaihdeltu ja huollettu kun on tarvetta esiintynyt. Optimoituna ja tuolla uudella vaihteistosoftalla todella miellyttävä ajaa, paras käyttöautoni tähän mennessä.135 E82 flexfuel / stg1 turbot
Comment
-
-
Originally posted by AK-87 View PostEikös se ole sama jakopää kuin N47, että kai siinä jonkinmoinen riski on.
Comment
-
-
371tkm pyörähti omassa e91 M57 -08 juuri mittariin, orkkis dpf löytyy ja hyvin polttelee. Ahdin alkuperäinen. Hehkut alkuperäiset, ohjausyksikkö meni 290tkm kohilla, päätermari edelleen orkkis ja EGR termari vaihdettu 272tkm. Takapyörän laakerit uusin ensimmäistä kertaa 368tkm kohilla. Pelkillä normihuolloilla hyvin pärjäilty. No takalasinpyyhin on tietysti jumissa ja kiertovesipumppu paskana mitkä tuntuu vähän tyyppivikojakin olevan/käytön puutetta Eli m57 automaattia voin kyllä suositellaLast edited by tuoasm; 22-02-2018, 15:27.
Comment
-
-
Originally posted by tuoasm View Post371tkm pyörähti omassa e91 M57 -08 juuri mittariin, orkkis dpf löytyy ja hyvin polttelee. Ahdin alkuperäinen. Hehkut alkuperäiset, ohjausyksikkö meni 290tkm kohilla, päätermari edelleen orkkis ja EGR termari vaihdettu 272tkm. Takapyörän laakerit uusin ensimmäistä kertaa 368tkm kohilla. Pelkillä normihuolloilla hyvin pärjäilty. No takalasinpyyhin on tietysti jumissa ja kiertovesipumppu paskana mitkä tuntuu vähän tyyppivikojakin olevan/käytön puutetta Eli m57 automaattia voin kyllä suositella
Muuten on kyllä ihan mukava ja suositeltava "pirssi"ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
ex:TitanSilber E91 330da
-Karkkila Connection-
Comment
-
-
Onko Suomessa yhtäkään N57 ketju ongelmaa tiedossa? Itse en ole ainakaan löytänyt tai sitten huonosti osannut hakea Ulkomailta muutaman löysin aikanaan, mutta aika pieni prosentti tuntuu olevan valmistusmääriin nähden, että voiko sitten ongelmaksi sanoa.
Samat osat taitaa tosiaan jakopäässä olla. Jossain oli mutuilua kampiakselin vetorattaasta, että siinä olisi osa syy N47 ongelmiin ja se toki kampiakselin takia on eri N57 koneessa
Todennäköisimpänä syynä ketjun toiminnalla N57 taidetaan pitää kutosen selkeesti tasasempaa käyntiä ja näin ollen huomattavasti vähemmän jakopään ketjua rasittavaa käytöstä, varsinkin tyhjäkäynnillä/pienillä kierroksilla. Tiedäppä näistä sitten, mutta mielelläni toki kuuntelen jos jollain on N57 ketju katkennut. N57 alkaa kuitenkin olemaan aika isossa skaalassa diisseleitä, kun kaikki tehokkaammatkin diisselit pohjautuu N57 koneeseen + siihen päälle kaikki perus 3litraset 3, 5, 7 ja x sarjalaiset.
Edit: Itsellä nyt 50tkm takana N57 + automaatilla. Ehdottomasti parhaita käyttöautoja ollut tähän mennessä ja moottori/loota pelaa kyllä mukavasti yhteen. Ilmeisesti tuolla android laatikon softaamisella saisi vielä paremmaksi mistä edellä olikin puhetta. 245tkm mittarissa ja koneeseen ei ole mitään tehty, eikä autollekkaan perus kuluvia osia lukuunottamatta.Last edited by lassiv; 22-02-2018, 19:24.
ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95
Comment
-
-
Originally posted by Eetyzk View PostTuli sitten hommattua itelle naapurikonsernin auto, mutta taas alkanut tämä tulla ajankohtaseksi. (Vaimolle tarvis kauppakassi hommata)
Sen verran tutkinu, että jakopäävikasia uudempia N57 koneita ei tule.
Viittaa luki häiriöön N 47 - 57 .
N57 on kyllä dieselin aatelia josta on kyllä kokemusta .F46 218d - 18
Ex E 91 330 xD a -10 318 / 682
Comment
-
Comment