Öljynvaihdon jälkeen ajettu 2300km ja auto pyytää litran öljylisäystä. Aamulla näytti että lisätä öljyä litra ja päivällä näytti ok öljyt ja iltapäivällä taas litra lisätä.
Et kertonut autosi vuosimallia, tai moottorityyppiä tarkemmin, mutta mikäli kyseessä on alkupään auto N52 moottorilla, niissä valitettavasti on ollut jonkin verran öljynsyöntiongelmaa, joka johtuu käsittääkseni jumittavista männänrenkaista. Tuo määrä on niin suuri jo, että tarkistaisin kuitenkin ensin valuuko sitä maahan asti tai onko autossa pohjamuovit märkiä yläpuolelta.
Viimeinen ja todennäköisin syy lienee kuitenkin öljyntasoanturi, joka on viallinen.
Eiköhän se vika ole siinä tasoanturissa, jos välillä näyttää täyttä ja välillä pyytää lisää. Jos oikeasti litra menee 2300km aikana, on koneessa häikkää.
Vaihdoitko öljyt itse vai liike? Noissa kun ei ole sitä tikkua, niin herkästi saattaa jäädä vajaaksi, kun ei viitsi ylitäyttääkään.
Itse olen vaihdossa laittanut 6-6.5 litraa ja sitten n.7000 kilometrin päästä kun se pyytää lisäämään niin laittelen sen litran. Sillä pääsee hyvin seuraavaan vaihtoon eli 15000km tienoille.
Onkoha tuo anturi minkä hintanen ja onko se helppo vaihtaa?
Ei ole paha rasti vaihtaa. Öljypohjassa kolmella ruuvilla kiinni. Öljyt toki tulee samalla ulos joten ne menee vaihtoon. Kannattaa uusia myös anturin tiiviste jos ei tule anturin mukana.
Hinta taitaa olla siina 150-200€. Riippuu mistä ostaa ja onko tarvike vai alkuperäinen.
BMW F11 520d -11
MINI Cooper D -11
BMW E90 318i -11
BMW E90 318i -06
Comment