Terve kaikille!
Jonkin verran etsinyt syitä auton vikoihin netistä ja tuli törmättyä tähän Forumiin niin laitoin sitten tunnukset tulille. Olen jonkin verran kyseisiin vikoihin liittyviä keskusteluja jo täällä selannut, mutta sallittakoon tästä uusi topic? Kyseessä sitten ensimmäinen bemari ja en voi itseäni hyvällä omatunnolla kutsua miksikään autoniiloksi
Vähän historiaa. Eli auto haettiin Saksasta (170hv malli) tuossa pari kuukautta takaperin. Hetihän siitä sitten syttyi se puoliksi keltainen moottorin vikavalo. Noh, myyjä kuittasi vikakoodit ja Suomeen päästiin ilman ongelmia. Vein auton sitten tutulle huoltoon/tarkastukseen jokin putki, joka ohjaa pakoilmaa takaisin imupuolelle oli halki ja se vaihdettiin. Myös pakopuolen nokka-akselin anturi ja kampiakselin asentotunnistin vaihdettiin koska nämä ilmoittivat vikakoodia. Tästä eteenpäin menee sitten vähän oudommaksi..
Yksi toisensa jälkeen jokaisen jarrusatulan männät jumiutuivat jaa satuloita sitten vaihdettiin yksi toisensa jälkeen. Kaikki olivat huomattavan ruosteessa kuulemma. Näistä ei mitään vikakoodeja tietenkään tullut, mutta huomasi ajossa ja polttaessa sormet jarrulevyihin.
Sitten taas vähän myöhemmin syttyi moottorin vikavalo (molemmat). Syynä ilmeisesti sitten tämä nokkaketjun kiristimen tyyppivkika Tämän jälkeen autoon sitten tehtiin täysi nokkaketju huolto. Ketju uusiksi (oli huomattavan venynyt kuulemma), laahaimet ja kiristin. Myös tulpat vaihdettiin samalla, olivat kuulemma aivan loppu. Juu ja ei muuten mennyt takuuseen. (Näistä taisi olla maahantuojalla joskus joku takaisinveto?)
Vähän myöhemmin syttyi jälleen edellä mainittu vikavalo ja syyksi ilmeni jumiutunut pakovanos-venttiili. No vaihtoon. Tämän jälkeen ei ole vikakoodeja tai vikavaloja vilkkunut, mutta auto tuntuu huomattavan laiskalta, etenkin kiihdyttäessä. Myös hyvinkin kevyellä kaasunpainuksella kulutusmittari pomppaa samantien 20L/100km ja keskikulutus hipoo 10L/100km vaikka yhden tankillisen kerkisin ajamaan täysin samaa työpaikka - koti väliä 7L/100km aikaisemmin. Kun auton ajaa kunnolla lämpimäksi, sammuttaa ja käynnistää uudelleen, tuntuu meno vähän paranevan ja bensankulutus laskevan.
Voisiko tässä nyt olla kyse rikkoutuneesta katista (seissyt jossain Saksan tulvissa pohjaa myöten -> selittäisi ruostuneet jarrut) ? Mikäs juttu tämä Nox-polttohomma on, en ole moisesta kuullutkaan? Auttakee Remppojen hinnalla olisi tuonut jo kahdeksan vastaavaa kutoskoneella :(
Jonkin verran etsinyt syitä auton vikoihin netistä ja tuli törmättyä tähän Forumiin niin laitoin sitten tunnukset tulille. Olen jonkin verran kyseisiin vikoihin liittyviä keskusteluja jo täällä selannut, mutta sallittakoon tästä uusi topic? Kyseessä sitten ensimmäinen bemari ja en voi itseäni hyvällä omatunnolla kutsua miksikään autoniiloksi
Vähän historiaa. Eli auto haettiin Saksasta (170hv malli) tuossa pari kuukautta takaperin. Hetihän siitä sitten syttyi se puoliksi keltainen moottorin vikavalo. Noh, myyjä kuittasi vikakoodit ja Suomeen päästiin ilman ongelmia. Vein auton sitten tutulle huoltoon/tarkastukseen jokin putki, joka ohjaa pakoilmaa takaisin imupuolelle oli halki ja se vaihdettiin. Myös pakopuolen nokka-akselin anturi ja kampiakselin asentotunnistin vaihdettiin koska nämä ilmoittivat vikakoodia. Tästä eteenpäin menee sitten vähän oudommaksi..
Yksi toisensa jälkeen jokaisen jarrusatulan männät jumiutuivat jaa satuloita sitten vaihdettiin yksi toisensa jälkeen. Kaikki olivat huomattavan ruosteessa kuulemma. Näistä ei mitään vikakoodeja tietenkään tullut, mutta huomasi ajossa ja polttaessa sormet jarrulevyihin.
Sitten taas vähän myöhemmin syttyi moottorin vikavalo (molemmat). Syynä ilmeisesti sitten tämä nokkaketjun kiristimen tyyppivkika Tämän jälkeen autoon sitten tehtiin täysi nokkaketju huolto. Ketju uusiksi (oli huomattavan venynyt kuulemma), laahaimet ja kiristin. Myös tulpat vaihdettiin samalla, olivat kuulemma aivan loppu. Juu ja ei muuten mennyt takuuseen. (Näistä taisi olla maahantuojalla joskus joku takaisinveto?)
Vähän myöhemmin syttyi jälleen edellä mainittu vikavalo ja syyksi ilmeni jumiutunut pakovanos-venttiili. No vaihtoon. Tämän jälkeen ei ole vikakoodeja tai vikavaloja vilkkunut, mutta auto tuntuu huomattavan laiskalta, etenkin kiihdyttäessä. Myös hyvinkin kevyellä kaasunpainuksella kulutusmittari pomppaa samantien 20L/100km ja keskikulutus hipoo 10L/100km vaikka yhden tankillisen kerkisin ajamaan täysin samaa työpaikka - koti väliä 7L/100km aikaisemmin. Kun auton ajaa kunnolla lämpimäksi, sammuttaa ja käynnistää uudelleen, tuntuu meno vähän paranevan ja bensankulutus laskevan.
Voisiko tässä nyt olla kyse rikkoutuneesta katista (seissyt jossain Saksan tulvissa pohjaa myöten -> selittäisi ruostuneet jarrut) ? Mikäs juttu tämä Nox-polttohomma on, en ole moisesta kuullutkaan? Auttakee Remppojen hinnalla olisi tuonut jo kahdeksan vastaavaa kutoskoneella :(
Comment