Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 335D mystinen vika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppale
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 140
    • Tuusula

    #16
    Originally posted by Retze View Post
    Joku bank 1. suuttimista rikki. Mittaa maavuoto ja uusi rikkinäinen ni johan alkaa pelaamaan.
    Tätä itsekkin epäilen. Tänään oireet paheni ja auto sammui yllättäen tyhjäkäynnilläkin. Ei lähtenyt uudelleen käyntiin ennen kuin käytti virrat nollissa.

    Auto on nytten pajalla.

    Eikös tuon maavuodon pysty mittaamaan suutin paikallaan? Suuttimen rungosta auton runkoon?
    F20 118iA M-sport 2016


    EX E91 335d M-sport 07´
    EX e39 02' 530i touring

    Comment

    • Retze
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 422
      • Keski-Suomi

      #17
      Originally posted by Samppale View Post
      Tätä itsekkin epäilen. Tänään oireet paheni ja auto sammui yllättäen tyhjäkäynnilläkin. Ei lähtenyt uudelleen käyntiin ennen kuin käytti virrat nollissa.

      Auto on nytten pajalla.

      Eikös tuon maavuodon pysty mittaamaan suutin paikallaan? Suuttimen rungosta auton runkoon?
      Suttimen navasta suuttimen runkoon
      nyk. jalkapelillä
      ex BMW 320i

      Comment

      • Samppale
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 140
        • Tuusula

        #18
        Originally posted by Retze View Post
        Joku bank 1. suuttimista rikki. Mittaa maavuoto ja uusi rikkinäinen ni johan alkaa pelaamaan.
        3 sylinterin suutin oli rikki. "maavuoto". Uusi suutin paikallaan ja taas kulkee =)
        F20 118iA M-sport 2016


        EX E91 335d M-sport 07´
        EX e39 02' 530i touring

        Comment

        • Samppale
          Bimmer Rookie
          • Mar 2010
          • 140
          • Tuusula

          #19
          Jatkan tähän samaan. Melkein vuosihan tässä ajettiiikin ilman ongelmia.

          Tänään auto sammui kaupan pihaan yllättäen. Lähti uudelleen käyntiin vasta kun käytti virrat poissa. "Bensa"valolla ajettiin ja range näytti 90km. Pääsin ajamaan 2km pihaan ja sammutin auton. Läppäri lataukseen ja hetken päästä tutkimaan vikakoodeja. Auto ei käynnistynyt uudelleen enää ollenkaan. Kaupan pihaan tullessa, kiinnitin huomiota että DPF poltto oli ollut päällä(hajusta).

          DDE yksiköltä löytyi seuraavaa:

          004450 DDE: Injector, cylinder 5, activation
          004460 DDE: Injector, cylinder 6, activation

          Lähdin hakemaan kanistereilla 15l lisää dieseliä. Tankkasin ja auto käynnistyi heti. Annoin käydä tyhjäkäyntiä noin 10min ja kaikki tuntui toimivan normaalisti. Koeajolle en lähtenyt kun kello oli jo niin paljon.

          Vikakoodit luettu ISTALLA ja inpalla. Suuttimien korjausarvot olivat hyvät, samoin railipaine. Tankkauksen jälkeen polttoainepaine virrat päällä oli yli 4 baria. Käynnistelin autoa muutaman kerran uudelleen ja tuntui toimivan. Tankkauksen jälkeen range nousi yli 300km

          Voiko polttoaineen loppuminen aiheuttaa nuo vikakoodit? miksi range näytti silti vielä 90km?

          Edit: autossa on välillä ollut tyhjäkäynnin pientä humppaamista aika-ajoin. Pakkasilla kylmällä koneella vähän enemmän. Mielestäni myös täryyttää liikaa tyhjäkäynnillä. Inpa näyttää railipaineen 315-320 välille. Mutta testolla katsottaessa vaihtelua on enemmän. Välillä alle 300bariakin. Paineen säädin korkeapainepumppuun on vaihdettu.
          Last edited by Samppale; 10-05-2018, 00:22.
          F20 118iA M-sport 2016


          EX E91 335d M-sport 07´
          EX e39 02' 530i touring

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4595
            • Tampere

            #20
            Originally posted by Samppale View Post
            Jatkan tähän samaan. Melkein vuosihan tässä ajettiiikin ilman ongelmia.

            Tänään auto sammui kaupan pihaan yllättäen. Lähti uudelleen käyntiin vasta kun käytti virrat poissa. "Bensa"valolla ajettiin ja range näytti 90km. Pääsin ajamaan 2km pihaan ja sammutin auton. Läppäri lataukseen ja hetken päästä tutkimaan vikakoodeja. Auto ei käynnistynyt uudelleen enää ollenkaan. Kaupan pihaan tullessa, kiinnitin huomiota että DPF poltto oli ollut päällä(hajusta).

            DDE yksiköltä löytyi seuraavaa:

            004450 DDE: Injector, cylinder 5, activation
            004460 DDE: Injector, cylinder 6, activation

            Lähdin hakemaan kanistereilla 15l lisää dieseliä. Tankkasin ja auto käynnistyi heti. Annoin käydä tyhjäkäyntiä noin 10min ja kaikki tuntui toimivan normaalisti. Koeajolle en lähtenyt kun kello oli jo niin paljon.

            Vikakoodit luettu ISTALLA ja inpalla. Suuttimien korjausarvot olivat hyvät, samoin railipaine. Tankkauksen jälkeen polttoainepaine virrat päällä oli yli 4 baria. Käynnistelin autoa muutaman kerran uudelleen ja tuntui toimivan. Tankkauksen jälkeen range nousi yli 300km

            Voiko polttoaineen loppuminen aiheuttaa nuo vikakoodit? miksi range näytti silti vielä 90km?

            Edit: autossa on välillä ollut tyhjäkäynnin pientä humppaamista aika-ajoin. Pakkasilla kylmällä koneella vähän enemmän. Mielestäni myös täryyttää liikaa tyhjäkäynnillä. Inpa näyttää railipaineen 315-320 välille. Mutta testolla katsottaessa vaihtelua on enemmän. Välillä alle 300bariakin. Paineen säädin korkeapainepumppuun on vaihdettu.
            Vastaan tähän ketjuun vaikka olit toisaallekin kirjoittanut. Olen kyllä itse pessyt tuon pannun painepesurilla ihan surutta. Toki järkeä olen sen verran yrittänyt käyttää ettei ihan joka koloon suihkisi vettä. E90ssä taitaa moottorin suojamuovien "katkeama" olla jotakuinkin samassa paikassa kuim x5ssa jossa kastuminen tuhoaa suuttimet.

            Funtsin tuossa itse pesemistä ja tuli siihen lopputulokseen että olisi varmaan hyvä käytellä moottori lämpöiseksi pesun jälkeen. Tällöin ainakin suurin osa vedestä haihtuu varsin nopeasti pois. Jos taas auton jättää samoille sijoilleen makaamaan niin tällöin vedelläkin on hyvää aikaa jäädä muhimaan tuonne kaikkii väleihin.
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • Samppale
              Bimmer Rookie
              • Mar 2010
              • 140
              • Tuusula

              #21
              Originally posted by fraatti View Post
              Vastaan tähän ketjuun vaikka olit toisaallekin kirjoittanut. Olen kyllä itse pessyt tuon pannun painepesurilla ihan surutta. Toki järkeä olen sen verran yrittänyt käyttää ettei ihan joka koloon suihkisi vettä. E90ssä taitaa moottorin suojamuovien "katkeama" olla jotakuinkin samassa paikassa kuim x5ssa jossa kastuminen tuhoaa suuttimet.

              Funtsin tuossa itse pesemistä ja tuli siihen lopputulokseen että olisi varmaan hyvä käytellä moottori lämpöiseksi pesun jälkeen. Tällöin ainakin suurin osa vedestä haihtuu varsin nopeasti pois. Jos taas auton jättää samoille sijoilleen makaamaan niin tällöin vedelläkin on hyvää aikaa jäädä muhimaan tuonne kaikkii väleihin.
              Joo, järkeä siinä pesussa itsekkin käyttänyt. Pitää nyt aluksi yrittää keretä tarkistaa suuttimien sähköliitännät. Taitaa pystyä irroittamaan nuo liittimet ilman imusarjan irroitusta. Vähän ahdas väli vain on...
              F20 118iA M-sport 2016


              EX E91 335d M-sport 07´
              EX e39 02' 530i touring

              Comment

              • Samppale
                Bimmer Rookie
                • Mar 2010
                • 140
                • Tuusula

                #22
                Originally posted by Samppale View Post
                Jatkan tähän samaan. Melkein vuosihan tässä ajettiiikin ilman ongelmia.

                Tänään auto sammui kaupan pihaan yllättäen. Lähti uudelleen käyntiin vasta kun käytti virrat poissa. "Bensa"valolla ajettiin ja range näytti 90km. Pääsin ajamaan 2km pihaan ja sammutin auton. Läppäri lataukseen ja hetken päästä tutkimaan vikakoodeja. Auto ei käynnistynyt uudelleen enää ollenkaan. Kaupan pihaan tullessa, kiinnitin huomiota että DPF poltto oli ollut päällä(hajusta).

                DDE yksiköltä löytyi seuraavaa:

                004450 DDE: Injector, cylinder 5, activation
                004460 DDE: Injector, cylinder 6, activation

                Lähdin hakemaan kanistereilla 15l lisää dieseliä. Tankkasin ja auto käynnistyi heti. Annoin käydä tyhjäkäyntiä noin 10min ja kaikki tuntui toimivan normaalisti. Koeajolle en lähtenyt kun kello oli jo niin paljon.

                Vikakoodit luettu ISTALLA ja inpalla. Suuttimien korjausarvot olivat hyvät, samoin railipaine. Tankkauksen jälkeen polttoainepaine virrat päällä oli yli 4 baria. Käynnistelin autoa muutaman kerran uudelleen ja tuntui toimivan. Tankkauksen jälkeen range nousi yli 300km

                Voiko polttoaineen loppuminen aiheuttaa nuo vikakoodit? miksi range näytti silti vielä 90km?

                Edit: autossa on välillä ollut tyhjäkäynnin pientä humppaamista aika-ajoin. Pakkasilla kylmällä koneella vähän enemmän. Mielestäni myös täryyttää liikaa tyhjäkäynnillä. Inpa näyttää railipaineen 315-320 välille. Mutta testolla katsottaessa vaihtelua on enemmän. Välillä alle 300bariakin. Paineen säädin korkeapainepumppuun on vaihdettu.
                2 suutintahan siellä taas sekoili. 4 ja 6

                Uusittiin kaikki loput 5kpl,kun viime kesänä laitettu jo 3 sylinterin suutin.

                Leuka rintaan ja kohti uusia ongelmia =)
                F20 118iA M-sport 2016


                EX E91 335d M-sport 07´
                EX e39 02' 530i touring

                Comment

                • like_a_glove
                  Newbiemmer
                  • Jun 2017
                  • 21
                  • Vantaa

                  #23
                  Te jotka ootte suuttimia 35d:hen vaihtaneet, Mistä olette suuttimia hommanneet ja minkä hintaisia ovat olleet?
                  F22 M240i -16

                  Ex.F20 M135i -13
                  Ex.E91 335d -07

                  Comment

                  • Samppale
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2010
                    • 140
                    • Tuusula

                    #24
                    Originally posted by like_a_glove View Post
                    Te jotka ootte suuttimia 35d:hen vaihtaneet, Mistä olette suuttimia hommanneet ja minkä hintaisia ovat olleet?
                    Diesel-asennus Oy vantaalla. Vaihtosuutin oli 290€ ja uusi olisi ollut 360€ luokkaa.
                    F20 118iA M-sport 2016


                    EX E91 335d M-sport 07´
                    EX e39 02' 530i touring

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4595
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by like_a_glove View Post
                      Te jotka ootte suuttimia 35d:hen vaihtaneet, Mistä olette suuttimia hommanneet ja minkä hintaisia ovat olleet?
                      Kaverille ostettiin ebaysta testatut, 150€/kpl + 50€ pantti
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • strandell
                        BTCF Member
                        • Oct 2016
                        • 87
                        • Sipoo

                        #26
                        Vanhaa threadiä lainaten, voisikohan yksi tai muutama maavikainen suutin aiheuttaa kaikki kuvaliitteen vikakoodit, vai onko nyt oikeasti syytä epäillä viallista ecua?

                        Potilas 2010 335da, erikoismoottori.fi stage2 ohjelma

                        Edit. Mainittakoon vielä, että oireet ovat samanlaiset kun ensimmäisessä postauksessa, eli moottori sammuu reippaassa vedossa. Auto tien sivuun, virrat pois ja päälle, ja taaskaikki toimii normaalisti...
                        Attached Files
                        Last edited by strandell; 06-06-2020, 17:21.
                        Ex.
                        F20 LCI M140i
                        E91 LCI 335dA
                        E91 LCI 335iA xDrive
                        F31 328iA
                        E39 530dA

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          #27
                          Originally posted by strandell View Post
                          Vanhaa threadiä lainaten, voisikohan yksi tai muutama maavikainen suutin aiheuttaa kaikki kuvaliitteen vikakoodit, vai onko nyt oikeasti syytä epäillä viallista ecua?

                          Potilas 2010 335da, erikoismoottori.fi stage2 ohjelma

                          Edit. Mainittakoon vielä, että oireet ovat samanlaiset kun ensimmäisessä postauksessa, eli moottori sammuu reippaassa vedossa. Auto tien sivuun, virrat pois ja päälle, ja taaskaikki toimii normaalisti...
                          Mittaa ne suuttimet ensimmäisenä.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • strandell
                            BTCF Member
                            • Oct 2016
                            • 87
                            • Sipoo

                            #28
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Mittaa ne suuttimet ensimmäisenä.

                            Kutosen suuttimessa oli maavuoto, vaihdoin sen eilen eikä oireet ole ainakaan vielä toistuneet. Ts. kyllä, yksi maavikainen suutin voi aiheuttaa kaikki vikakoodit :think
                            Ex.
                            F20 LCI M140i
                            E91 LCI 335dA
                            E91 LCI 335iA xDrive
                            F31 328iA
                            E39 530dA

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎