Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 320d 135kw MAF arvot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuure_v
    Newbiemmer
    • May 2017
    • 8
    • Ö

    E91 320d 135kw MAF arvot?

    Moi.

    Elikkä autona e91 320d n47 135kw vm 2010 ja nyt kiinnostaisi tietää että mitä teillä näyttää vastaavissa autoissa MAF arvo tyhjäkäynnillä?

    Omassa autossa MAF arvo seilaa tyhjäkäynnillä sahaavalla liikkeellä 0 g/s - 17 g/s. MAF juuri uusittu ja adaptaatiot nollattu, mutta eipä ollut vaikutusta asiaan. Sattuisko jollain foorumilaisella olemaan samalla motilla olevaa autoa, jotta voisi tarkastaa omasta MAF lukemat.
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #2
    Originally posted by Tuure_v View Post
    Moi.

    Elikkä autona e91 320d n47 135kw vm 2010 ja nyt kiinnostaisi tietää että mitä teillä näyttää vastaavissa autoissa MAF arvo tyhjäkäynnillä?

    Omassa autossa MAF arvo seilaa tyhjäkäynnillä sahaavalla liikkeellä 0 g/s - 17 g/s. MAF juuri uusittu ja adaptaatiot nollattu, mutta eipä ollut vaikutusta asiaan. Sattuisko jollain foorumilaisella olemaan samalla motilla olevaa autoa, jotta voisi tarkastaa omasta MAF lukemat.
    Moottori käynnissä se ei ole milloinkaan 0g/s. EGR kiinni tuo arvo on jotain 15-17g/s ja EGR auki 12-15g/s.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • aku1979
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2015
      • 1152
      • Helsinki

      #3
      Johto tai liitin rikki?

      Comment

      • Tuure_v
        Newbiemmer
        • May 2017
        • 8
        • Ö

        #4
        Joo näin itse olen ajatellut että ei pitäisi olla noin isoa heiluntaa. Egr:ltä kun otti johdon irti niin arvo heitteli sen jälkeen 6 g/s - 17 g/s. Olisiko jollain samalla moottorilla oleva bmw josta saisi hieman vertailuarvoja.

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          #5
          Originally posted by Tuure_v View Post
          Joo näin itse olen ajatellut että ei pitäisi olla noin isoa heiluntaa. Egr:ltä kun otti johdon irti niin arvo heitteli sen jälkeen 6 g/s - 17 g/s. Olisiko jollain samalla moottorilla oleva bmw josta saisi hieman vertailuarvoja.
          Et tarvitse vertailuarvoja, lukema saa heittää yhdellä pykälällä edestakaisin, siellä on nyt jotain muuta häikkää kuin itse maf kun vatkaa yli 10 edestakaisin.
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • Tuure_v
            Newbiemmer
            • May 2017
            • 8
            • Ö

            #6
            Kiitos tiedosta. Täytyy alkaa etsimään vikaa johdoista. Koitin myös auton ollessa sammutettuna, maf arvo näytti 1,2 g/s.

            Löytyyköhän näihin sähkökaavioita internetin ihmeellisestä maailmasta?

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Tuure_v View Post
              Kiitos tiedosta. Täytyy alkaa etsimään vikaa johdoista. Koitin myös auton ollessa sammutettuna, maf arvo näytti 1,2 g/s.

              Löytyyköhän näihin sähkökaavioita internetin ihmeellisestä maailmasta?
              Jotain ainakin löytyy https://www.newtis.info/tisv2/a/en/, ISTA:sta löytyy sähkökaaviot ja MAF-testi.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Elätti
                Bimmer Rookie
                • Nov 2009
                • 164
                • Great Kuopio Area

                #8
                E91 320d MAF arvot

                Nostelen vanhan threadin jaloilleen kun saman asian tiimoilta kysymys.


                Auto siis E91 320d M47N2 koneella. Auto lastutettu celticillä jonkun edellisen omistajan toimesta. Lappujen mukaan noin 200hv.



                Aloin nyt ihmettelemään viime maakuntareissun jälkeen korkeaa kulutusta. Maantieajossa 1000km matkalla laskettu kulutus 5,9 litraa sataselle. Muutenkin vedot on jossain kateissa, olleet kyllä oikeastaan vähän aina. Lappujen mukaan noin 200hv.



                Laitoin INPAn kiinni ja seurasin noita MAFin arvoja. Todellinen ilmamassa on aina noin 200mg suurempi kuin haluttu. Ostin CRC:n maf cleaneria ja ei auttanut. Laitoin myös tilaukseen uuden MAFin maf-shop.comista. LÖWEn tekele, toivottavasti on ookoo.



                Liitteenä pari kuvaa. Onko teillä antaa vahvistusta hypoteesille että noin suuri ero MAFin arvossa vs pyydetyssä aiheuttaa tehottomuutta ja suurempaa kulutusta?



                Ahdot käyttäytyy ookoo. Ahdin on vaihdettu edellisen omistajan toimesta ja kokeilin niin ei ole välystä. Ilmansuodatin myös vaihdettu ihan hetki sitten. Suuttimien arvot tyhjäkäynnillä pysyy hyvin vihreällä alueella.



                Vielä yksi kysymys. Kun ISTAlla nollaa MAFin adaptaatiot niin vaikuttaako se jotenkin tuohon moottorin ohjelmointiin? Luin ulkomaisia foorumeita ja siellä porukka väitti vaihtelevasti adaptaatioitten nollauksen yliajavan ohjelmoinnin ja lisähevoset sitä mukaa?
                Attached Files

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  #9
                  Originally posted by Elätti View Post
                  Nostelen vanhan threadin jaloilleen kun saman asian tiimoilta kysymys.


                  Auto siis E91 320d M47N2 koneella. Auto lastutettu celticillä jonkun edellisen omistajan toimesta. Lappujen mukaan noin 200hv.



                  Aloin nyt ihmettelemään viime maakuntareissun jälkeen korkeaa kulutusta. Maantieajossa 1000km matkalla laskettu kulutus 5,9 litraa sataselle. Muutenkin vedot on jossain kateissa, olleet kyllä oikeastaan vähän aina. Lappujen mukaan noin 200hv.



                  Laitoin INPAn kiinni ja seurasin noita MAFin arvoja. Todellinen ilmamassa on aina noin 200mg suurempi kuin haluttu. Ostin CRC:n maf cleaneria ja ei auttanut. Laitoin myös tilaukseen uuden MAFin maf-shop.comista. LÖWEn tekele, toivottavasti on ookoo.



                  Liitteenä pari kuvaa. Onko teillä antaa vahvistusta hypoteesille että noin suuri ero MAFin arvossa vs pyydetyssä aiheuttaa tehottomuutta ja suurempaa kulutusta?



                  Ahdot käyttäytyy ookoo. Ahdin on vaihdettu edellisen omistajan toimesta ja kokeilin niin ei ole välystä. Ilmansuodatin myös vaihdettu ihan hetki sitten. Suuttimien arvot tyhjäkäynnillä pysyy hyvin vihreällä alueella.



                  Vielä yksi kysymys. Kun ISTAlla nollaa MAFin adaptaatiot niin vaikuttaako se jotenkin tuohon moottorin ohjelmointiin? Luin ulkomaisia foorumeita ja siellä porukka väitti vaihtelevasti adaptaatioitten nollauksen yliajavan ohjelmoinnin ja lisähevoset sitä mukaa?
                  Kulutus on täysin normaali. MAFfin arvot ovat täysin normaaleja. Normaalit MAFfin arvot eivät aiheuta tehottomuutta eikä suurempaa kulutusta. MAFfin adaptaatioiden nollaaminen ei vaikuta ohjelmaan millään tavalla.
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • Elätti
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2009
                    • 164
                    • Great Kuopio Area

                    #10
                    Originally posted by Supra^ View Post
                    Kulutus on täysin normaali. MAFfin arvot ovat täysin normaaleja. Normaalit MAFfin arvot eivät aiheuta tehottomuutta eikä suurempaa kulutusta. MAFfin adaptaatioiden nollaaminen ei vaikuta ohjelmaan millään tavalla.

                    Hmm okei. Helvettiköhän tuota sitten vaivaa kun menohaluja ei ole :think. DPF on käsittääkseni tyhjätty ohjelmoinnin yhteydessä ja vastapaineitakaan ei voi katsella ISTAllakaan. Olisikohan tuolla sitten katti tukossa? Testailin yksi päivä 0-100 vetoja ja paras aika oli 10s. Olin siinä ymmärryksessä että tuon pitäisi vakiona mennä hiukan alle 9. Noilla mahdollisilla lisähevosilla oletin että olisi lähempänä kasia.

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      #11
                      Originally posted by Elätti View Post
                      Hmm okei. Helvettiköhän tuota sitten vaivaa kun menohaluja ei ole :think. DPF on käsittääkseni tyhjätty ohjelmoinnin yhteydessä ja vastapaineitakaan ei voi katsella ISTAllakaan. Olisikohan tuolla sitten katti tukossa? Testailin yksi päivä 0-100 vetoja ja paras aika oli 10s. Olin siinä ymmärryksessä että tuon pitäisi vakiona mennä hiukan alle 9. Noilla mahdollisilla lisähevosilla oletin että olisi lähempänä kasia.
                      Aika pitkälle pääsee kun ottaa login testolla täyskaasuvedosta, pyynnit ja toteumat: vääntömomentti,syöttömäärä,railpaine,ilmamassa,aht opaine, sekä duraatio, pakolämpö, pakopaine, rpm, ahtolämpö.
                      Tuollaisella logilla selviää helposti, toimiiko moottori moottorinohjauksen haluamalla tavalla, jonka jälkeen ehkä on helpompi pohtia syitä laiskuuteen.
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • Elätti
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2009
                        • 164
                        • Great Kuopio Area

                        #12
                        Originally posted by Supra^ View Post
                        Aika pitkälle pääsee kun ottaa login testolla täyskaasuvedosta, pyynnit ja toteumat: vääntömomentti,syöttömäärä,railpaine,ilmamassa,aht opaine, sekä duraatio, pakolämpö, pakopaine, rpm, ahtolämpö.
                        Tuollaisella logilla selviää helposti, toimiiko moottori moottorinohjauksen haluamalla tavalla, jonka jälkeen ehkä on helpompi pohtia syitä laiskuuteen.
                        Tänks Supra^! Minäpä otan muutaman vedon ja laitan jakoon dataa jahka ehdin.

                        Comment

                        • Elätti
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2009
                          • 164
                          • Great Kuopio Area

                          #13
                          Originally posted by Supra^ View Post
                          Aika pitkälle pääsee kun ottaa login testolla täyskaasuvedosta, pyynnit ja toteumat: vääntömomentti,syöttömäärä,railpaine,ilmamassa,aht opaine, sekä duraatio, pakolämpö, pakopaine, rpm, ahtolämpö.
                          Tuollaisella logilla selviää helposti, toimiiko moottori moottorinohjauksen haluamalla tavalla, jonka jälkeen ehkä on helpompi pohtia syitä laiskuuteen.

                          Mitä muuten tarkoitat tuolla duraatiolla? Ruiskutuksen kestoa vai jotain muuta? Otin aamulla vähän dataa jo ulos, mutta teen vielä kotimatkalla pari uutta.

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            #14
                            Originally posted by Elätti View Post
                            Mitä muuten tarkoitat tuolla duraatiolla? Ruiskutuksen kestoa vai jotain muuta? Otin aamulla vähän dataa jo ulos, mutta teen vielä kotimatkalla pari uutta.
                            Jeps, ruiskutusaikaa meinasin
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • Elätti
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2009
                              • 164
                              • Great Kuopio Area

                              #15
                              Noniin, otin pari vetoa päivällä töistä ajellessa. Lappu lattiassa kiihdytyksiä tein pari kappaletta. Veto1 on pikku notkahdus alussa kun oli kohtuu märkä tie ja veti tyhjää.


                              Veto1:




                              Veto2:



                              Vilkaisin noita itsekin ja en nyt näe oikein mitään outoa. Jos oikein tulkitsin arvoja niin ahtopaine on korkeampi kuin pyydetty mutta muuten menee aika jiirissä.



                              Tuota suutinten ruiskutusaikaa en löytänyt mistään. Löysin vaan tuon mg/cycle. Toivottavasti jollain on terävämmät silmät ja keksii näistä datoista jonkun outouden niin olisi mahtavaa .

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎