memebuy23buy

E91 320d 135kw MAF arvot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Elätti
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Aika pitkälle pääsee kun ottaa login testolla täyskaasuvedosta, pyynnit ja toteumat: vääntömomentti,syöttömäärä,railpaine,ilmamassa,aht opaine, sekä duraatio, pakolämpö, pakopaine, rpm, ahtolämpö.
    Tuollaisella logilla selviää helposti, toimiiko moottori moottorinohjauksen haluamalla tavalla, jonka jälkeen ehkä on helpompi pohtia syitä laiskuuteen.
    Tänks Supra^! Minäpä otan muutaman vedon ja laitan jakoon dataa jahka ehdin.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Elätti View Post
    Hmm okei. Helvettiköhän tuota sitten vaivaa kun menohaluja ei ole :think. DPF on käsittääkseni tyhjätty ohjelmoinnin yhteydessä ja vastapaineitakaan ei voi katsella ISTAllakaan. Olisikohan tuolla sitten katti tukossa? Testailin yksi päivä 0-100 vetoja ja paras aika oli 10s. Olin siinä ymmärryksessä että tuon pitäisi vakiona mennä hiukan alle 9. Noilla mahdollisilla lisähevosilla oletin että olisi lähempänä kasia.
    Aika pitkälle pääsee kun ottaa login testolla täyskaasuvedosta, pyynnit ja toteumat: vääntömomentti,syöttömäärä,railpaine,ilmamassa,aht opaine, sekä duraatio, pakolämpö, pakopaine, rpm, ahtolämpö.
    Tuollaisella logilla selviää helposti, toimiiko moottori moottorinohjauksen haluamalla tavalla, jonka jälkeen ehkä on helpompi pohtia syitä laiskuuteen.

    Leave a comment:


  • Elätti
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Kulutus on täysin normaali. MAFfin arvot ovat täysin normaaleja. Normaalit MAFfin arvot eivät aiheuta tehottomuutta eikä suurempaa kulutusta. MAFfin adaptaatioiden nollaaminen ei vaikuta ohjelmaan millään tavalla.

    Hmm okei. Helvettiköhän tuota sitten vaivaa kun menohaluja ei ole :think. DPF on käsittääkseni tyhjätty ohjelmoinnin yhteydessä ja vastapaineitakaan ei voi katsella ISTAllakaan. Olisikohan tuolla sitten katti tukossa? Testailin yksi päivä 0-100 vetoja ja paras aika oli 10s. Olin siinä ymmärryksessä että tuon pitäisi vakiona mennä hiukan alle 9. Noilla mahdollisilla lisähevosilla oletin että olisi lähempänä kasia.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Elätti View Post
    Nostelen vanhan threadin jaloilleen kun saman asian tiimoilta kysymys.


    Auto siis E91 320d M47N2 koneella. Auto lastutettu celticillä jonkun edellisen omistajan toimesta. Lappujen mukaan noin 200hv.



    Aloin nyt ihmettelemään viime maakuntareissun jälkeen korkeaa kulutusta. Maantieajossa 1000km matkalla laskettu kulutus 5,9 litraa sataselle. Muutenkin vedot on jossain kateissa, olleet kyllä oikeastaan vähän aina. Lappujen mukaan noin 200hv.



    Laitoin INPAn kiinni ja seurasin noita MAFin arvoja. Todellinen ilmamassa on aina noin 200mg suurempi kuin haluttu. Ostin CRC:n maf cleaneria ja ei auttanut. Laitoin myös tilaukseen uuden MAFin maf-shop.comista. LÖWEn tekele, toivottavasti on ookoo.



    Liitteenä pari kuvaa. Onko teillä antaa vahvistusta hypoteesille että noin suuri ero MAFin arvossa vs pyydetyssä aiheuttaa tehottomuutta ja suurempaa kulutusta?



    Ahdot käyttäytyy ookoo. Ahdin on vaihdettu edellisen omistajan toimesta ja kokeilin niin ei ole välystä. Ilmansuodatin myös vaihdettu ihan hetki sitten. Suuttimien arvot tyhjäkäynnillä pysyy hyvin vihreällä alueella.



    Vielä yksi kysymys. Kun ISTAlla nollaa MAFin adaptaatiot niin vaikuttaako se jotenkin tuohon moottorin ohjelmointiin? Luin ulkomaisia foorumeita ja siellä porukka väitti vaihtelevasti adaptaatioitten nollauksen yliajavan ohjelmoinnin ja lisähevoset sitä mukaa?
    Kulutus on täysin normaali. MAFfin arvot ovat täysin normaaleja. Normaalit MAFfin arvot eivät aiheuta tehottomuutta eikä suurempaa kulutusta. MAFfin adaptaatioiden nollaaminen ei vaikuta ohjelmaan millään tavalla.

    Leave a comment:


  • Elätti
    replied
    E91 320d MAF arvot

    Nostelen vanhan threadin jaloilleen kun saman asian tiimoilta kysymys.


    Auto siis E91 320d M47N2 koneella. Auto lastutettu celticillä jonkun edellisen omistajan toimesta. Lappujen mukaan noin 200hv.



    Aloin nyt ihmettelemään viime maakuntareissun jälkeen korkeaa kulutusta. Maantieajossa 1000km matkalla laskettu kulutus 5,9 litraa sataselle. Muutenkin vedot on jossain kateissa, olleet kyllä oikeastaan vähän aina. Lappujen mukaan noin 200hv.



    Laitoin INPAn kiinni ja seurasin noita MAFin arvoja. Todellinen ilmamassa on aina noin 200mg suurempi kuin haluttu. Ostin CRC:n maf cleaneria ja ei auttanut. Laitoin myös tilaukseen uuden MAFin maf-shop.comista. LÖWEn tekele, toivottavasti on ookoo.



    Liitteenä pari kuvaa. Onko teillä antaa vahvistusta hypoteesille että noin suuri ero MAFin arvossa vs pyydetyssä aiheuttaa tehottomuutta ja suurempaa kulutusta?



    Ahdot käyttäytyy ookoo. Ahdin on vaihdettu edellisen omistajan toimesta ja kokeilin niin ei ole välystä. Ilmansuodatin myös vaihdettu ihan hetki sitten. Suuttimien arvot tyhjäkäynnillä pysyy hyvin vihreällä alueella.



    Vielä yksi kysymys. Kun ISTAlla nollaa MAFin adaptaatiot niin vaikuttaako se jotenkin tuohon moottorin ohjelmointiin? Luin ulkomaisia foorumeita ja siellä porukka väitti vaihtelevasti adaptaatioitten nollauksen yliajavan ohjelmoinnin ja lisähevoset sitä mukaa?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Tuure_v View Post
    Kiitos tiedosta. Täytyy alkaa etsimään vikaa johdoista. Koitin myös auton ollessa sammutettuna, maf arvo näytti 1,2 g/s.

    Löytyyköhän näihin sähkökaavioita internetin ihmeellisestä maailmasta?
    Jotain ainakin löytyy https://www.newtis.info/tisv2/a/en/, ISTA:sta löytyy sähkökaaviot ja MAF-testi.

    Leave a comment:


  • Tuure_v
    replied
    Kiitos tiedosta. Täytyy alkaa etsimään vikaa johdoista. Koitin myös auton ollessa sammutettuna, maf arvo näytti 1,2 g/s.

    Löytyyköhän näihin sähkökaavioita internetin ihmeellisestä maailmasta?

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by Tuure_v View Post
    Joo näin itse olen ajatellut että ei pitäisi olla noin isoa heiluntaa. Egr:ltä kun otti johdon irti niin arvo heitteli sen jälkeen 6 g/s - 17 g/s. Olisiko jollain samalla moottorilla oleva bmw josta saisi hieman vertailuarvoja.
    Et tarvitse vertailuarvoja, lukema saa heittää yhdellä pykälällä edestakaisin, siellä on nyt jotain muuta häikkää kuin itse maf kun vatkaa yli 10 edestakaisin.

    Leave a comment:


  • Tuure_v
    replied
    Joo näin itse olen ajatellut että ei pitäisi olla noin isoa heiluntaa. Egr:ltä kun otti johdon irti niin arvo heitteli sen jälkeen 6 g/s - 17 g/s. Olisiko jollain samalla moottorilla oleva bmw josta saisi hieman vertailuarvoja.

    Leave a comment:


  • aku1979
    replied
    Johto tai liitin rikki?

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by Tuure_v View Post
    Moi.

    Elikkä autona e91 320d n47 135kw vm 2010 ja nyt kiinnostaisi tietää että mitä teillä näyttää vastaavissa autoissa MAF arvo tyhjäkäynnillä?

    Omassa autossa MAF arvo seilaa tyhjäkäynnillä sahaavalla liikkeellä 0 g/s - 17 g/s. MAF juuri uusittu ja adaptaatiot nollattu, mutta eipä ollut vaikutusta asiaan. Sattuisko jollain foorumilaisella olemaan samalla motilla olevaa autoa, jotta voisi tarkastaa omasta MAF lukemat.
    Moottori käynnissä se ei ole milloinkaan 0g/s. EGR kiinni tuo arvo on jotain 15-17g/s ja EGR auki 12-15g/s.

    Leave a comment:


  • Tuure_v
    started a topic E91 320d 135kw MAF arvot?

    E91 320d 135kw MAF arvot?

    Moi.

    Elikkä autona e91 320d n47 135kw vm 2010 ja nyt kiinnostaisi tietää että mitä teillä näyttää vastaavissa autoissa MAF arvo tyhjäkäynnillä?

    Omassa autossa MAF arvo seilaa tyhjäkäynnillä sahaavalla liikkeellä 0 g/s - 17 g/s. MAF juuri uusittu ja adaptaatiot nollattu, mutta eipä ollut vaikutusta asiaan. Sattuisko jollain foorumilaisella olemaan samalla motilla olevaa autoa, jotta voisi tarkastaa omasta MAF lukemat.
Working...
X