Originally posted by Supra^
View Post
E91 320d 135kw MAF arvot?
Collapse
X
-
Originally posted by Elätti View PostHmm okei. Helvettiköhän tuota sitten vaivaa kun menohaluja ei ole :think. DPF on käsittääkseni tyhjätty ohjelmoinnin yhteydessä ja vastapaineitakaan ei voi katsella ISTAllakaan. Olisikohan tuolla sitten katti tukossa? Testailin yksi päivä 0-100 vetoja ja paras aika oli 10s. Olin siinä ymmärryksessä että tuon pitäisi vakiona mennä hiukan alle 9. Noilla mahdollisilla lisähevosilla oletin että olisi lähempänä kasia.
Tuollaisella logilla selviää helposti, toimiiko moottori moottorinohjauksen haluamalla tavalla, jonka jälkeen ehkä on helpompi pohtia syitä laiskuuteen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supra^ View PostKulutus on täysin normaali. MAFfin arvot ovat täysin normaaleja. Normaalit MAFfin arvot eivät aiheuta tehottomuutta eikä suurempaa kulutusta. MAFfin adaptaatioiden nollaaminen ei vaikuta ohjelmaan millään tavalla.
Hmm okei. Helvettiköhän tuota sitten vaivaa kun menohaluja ei ole :think. DPF on käsittääkseni tyhjätty ohjelmoinnin yhteydessä ja vastapaineitakaan ei voi katsella ISTAllakaan. Olisikohan tuolla sitten katti tukossa? Testailin yksi päivä 0-100 vetoja ja paras aika oli 10s. Olin siinä ymmärryksessä että tuon pitäisi vakiona mennä hiukan alle 9. Noilla mahdollisilla lisähevosilla oletin että olisi lähempänä kasia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Elätti View PostNostelen vanhan threadin jaloilleen kun saman asian tiimoilta kysymys.
Auto siis E91 320d M47N2 koneella. Auto lastutettu celticillä jonkun edellisen omistajan toimesta. Lappujen mukaan noin 200hv.
Aloin nyt ihmettelemään viime maakuntareissun jälkeen korkeaa kulutusta. Maantieajossa 1000km matkalla laskettu kulutus 5,9 litraa sataselle. Muutenkin vedot on jossain kateissa, olleet kyllä oikeastaan vähän aina. Lappujen mukaan noin 200hv.
Laitoin INPAn kiinni ja seurasin noita MAFin arvoja. Todellinen ilmamassa on aina noin 200mg suurempi kuin haluttu. Ostin CRC:n maf cleaneria ja ei auttanut. Laitoin myös tilaukseen uuden MAFin maf-shop.comista. LÖWEn tekele, toivottavasti on ookoo.
Liitteenä pari kuvaa. Onko teillä antaa vahvistusta hypoteesille että noin suuri ero MAFin arvossa vs pyydetyssä aiheuttaa tehottomuutta ja suurempaa kulutusta?
Ahdot käyttäytyy ookoo. Ahdin on vaihdettu edellisen omistajan toimesta ja kokeilin niin ei ole välystä. Ilmansuodatin myös vaihdettu ihan hetki sitten. Suuttimien arvot tyhjäkäynnillä pysyy hyvin vihreällä alueella.
Vielä yksi kysymys. Kun ISTAlla nollaa MAFin adaptaatiot niin vaikuttaako se jotenkin tuohon moottorin ohjelmointiin? Luin ulkomaisia foorumeita ja siellä porukka väitti vaihtelevasti adaptaatioitten nollauksen yliajavan ohjelmoinnin ja lisähevoset sitä mukaa?
Leave a comment:
-
-
E91 320d MAF arvot
Nostelen vanhan threadin jaloilleen kun saman asian tiimoilta kysymys.
Auto siis E91 320d M47N2 koneella. Auto lastutettu celticillä jonkun edellisen omistajan toimesta. Lappujen mukaan noin 200hv.
Aloin nyt ihmettelemään viime maakuntareissun jälkeen korkeaa kulutusta. Maantieajossa 1000km matkalla laskettu kulutus 5,9 litraa sataselle. Muutenkin vedot on jossain kateissa, olleet kyllä oikeastaan vähän aina. Lappujen mukaan noin 200hv.
Laitoin INPAn kiinni ja seurasin noita MAFin arvoja. Todellinen ilmamassa on aina noin 200mg suurempi kuin haluttu. Ostin CRC:n maf cleaneria ja ei auttanut. Laitoin myös tilaukseen uuden MAFin maf-shop.comista. LÖWEn tekele, toivottavasti on ookoo.
Liitteenä pari kuvaa. Onko teillä antaa vahvistusta hypoteesille että noin suuri ero MAFin arvossa vs pyydetyssä aiheuttaa tehottomuutta ja suurempaa kulutusta?
Ahdot käyttäytyy ookoo. Ahdin on vaihdettu edellisen omistajan toimesta ja kokeilin niin ei ole välystä. Ilmansuodatin myös vaihdettu ihan hetki sitten. Suuttimien arvot tyhjäkäynnillä pysyy hyvin vihreällä alueella.
Vielä yksi kysymys. Kun ISTAlla nollaa MAFin adaptaatiot niin vaikuttaako se jotenkin tuohon moottorin ohjelmointiin? Luin ulkomaisia foorumeita ja siellä porukka väitti vaihtelevasti adaptaatioitten nollauksen yliajavan ohjelmoinnin ja lisähevoset sitä mukaa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tuure_v View PostKiitos tiedosta. Täytyy alkaa etsimään vikaa johdoista. Koitin myös auton ollessa sammutettuna, maf arvo näytti 1,2 g/s.
Löytyyköhän näihin sähkökaavioita internetin ihmeellisestä maailmasta?
Leave a comment:
-
-
Kiitos tiedosta. Täytyy alkaa etsimään vikaa johdoista. Koitin myös auton ollessa sammutettuna, maf arvo näytti 1,2 g/s.
Löytyyköhän näihin sähkökaavioita internetin ihmeellisestä maailmasta?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tuure_v View PostJoo näin itse olen ajatellut että ei pitäisi olla noin isoa heiluntaa. Egr:ltä kun otti johdon irti niin arvo heitteli sen jälkeen 6 g/s - 17 g/s. Olisiko jollain samalla moottorilla oleva bmw josta saisi hieman vertailuarvoja.
Leave a comment:
-
-
Joo näin itse olen ajatellut että ei pitäisi olla noin isoa heiluntaa. Egr:ltä kun otti johdon irti niin arvo heitteli sen jälkeen 6 g/s - 17 g/s. Olisiko jollain samalla moottorilla oleva bmw josta saisi hieman vertailuarvoja.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tuure_v View PostMoi.
Elikkä autona e91 320d n47 135kw vm 2010 ja nyt kiinnostaisi tietää että mitä teillä näyttää vastaavissa autoissa MAF arvo tyhjäkäynnillä?
Omassa autossa MAF arvo seilaa tyhjäkäynnillä sahaavalla liikkeellä 0 g/s - 17 g/s. MAF juuri uusittu ja adaptaatiot nollattu, mutta eipä ollut vaikutusta asiaan. Sattuisko jollain foorumilaisella olemaan samalla motilla olevaa autoa, jotta voisi tarkastaa omasta MAF lukemat.
Leave a comment:
-
-
E91 320d 135kw MAF arvot?
Moi.
Elikkä autona e91 320d n47 135kw vm 2010 ja nyt kiinnostaisi tietää että mitä teillä näyttää vastaavissa autoissa MAF arvo tyhjäkäynnillä?
Omassa autossa MAF arvo seilaa tyhjäkäynnillä sahaavalla liikkeellä 0 g/s - 17 g/s. MAF juuri uusittu ja adaptaatiot nollattu, mutta eipä ollut vaikutusta asiaan. Sattuisko jollain foorumilaisella olemaan samalla motilla olevaa autoa, jotta voisi tarkastaa omasta MAF lukemat.Tags: None
-
Leave a comment: