Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 320d 135kw MAF arvot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #16
    Originally posted by Elätti View Post
    Noniin, otin pari vetoa päivällä töistä ajellessa. Lappu lattiassa kiihdytyksiä tein pari kappaletta. Veto1 on pikku notkahdus alussa kun oli kohtuu märkä tie ja veti tyhjää.


    Veto1:




    Veto2:



    Vilkaisin noita itsekin ja en nyt näe oikein mitään outoa. Jos oikein tulkitsin arvoja niin ahtopaine on korkeampi kuin pyydetty mutta muuten menee aika jiirissä.



    Tuota suutinten ruiskutusaikaa en löytänyt mistään. Löysin vaan tuon mg/cycle. Toivottavasti jollain on terävämmät silmät ja keksii näistä datoista jonkun outouden niin olisi mahtavaa .
    Se ruiskutusaika on pakko myös nähdä, koska se on suosituin ja helpoin tapa nostaa sitä tehoa. Löytyy nimellä InjCrv_tiMI1ET, Ansteuerdauer der haupteinspritzung 1.

    Katselin tuon veto1-login läpi.
    Ahtopaine 1.7bar, syöttömäärä 68mg, toteutunut vääntö 307Nm, railpaine 1660bar max. En nyt muista ulkoa tarkkaan, mutta ahtopainetta sekä railpainetta on vakiota enemmän, syöttömäärä ei hirveästi kyllä ole muuttunut (6-7mg?), ja laskettu toteutunut vääntö vakioluokkaa.
    Ohjelma on joko todella mieto, tai sitten suutinkartasta on vaan väännetty lisää menovettä koneeseen eikä kone tiedä siitä itse mitään -> ei hyvä. Selviää ruiskutusajan loggaamalla.

    Tuosta voi vähentää reilusti logattavia parametreja pois, niin saa yleensä vähän tiuhemman päivitystaajuuden viesteihin. Imulämpö- ja ahtolämpöhommat näkyy olevan kunnossa, niitä ei siis tarvitse, samaten dpf:n vastapaineet on ok, sekä pakolämmöt. Jäähdytinnestelämpö on alhainen, ei vaikuta vetoihin, mutta onko termarit kunnossa? Pakolämmöt OK, ei tarvitse niitäkään loggailla. Polttoaineen lämpötila näyttää aika staattiselta arvolta, ei hyötyä loggailla.

    Lisäksi vaihtaisin ahtopainepyynnin sellaiseen kuin PCR_pDesVal (Boost pressure target). Tämä ihan vaan kun itse käytän sitä, niin en osaa sanoa mitä tuon PCR_PBDesLP:n kuuluisi näyttää vaikka kuvaus onkin "boost pressure setpoint".
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • Elätti
      Bimmer Rookie
      • Nov 2009
      • 166
      • Great Kuopio Area

      #17
      Originally posted by Supra^ View Post
      Se ruiskutusaika on pakko myös nähdä, koska se on suosituin ja helpoin tapa nostaa sitä tehoa. Löytyy nimellä InjCrv_tiMI1ET, Ansteuerdauer der haupteinspritzung 1.

      Katselin tuon veto1-login läpi.
      Ahtopaine 1.7bar, syöttömäärä 68mg, toteutunut vääntö 307Nm, railpaine 1660bar max. En nyt muista ulkoa tarkkaan, mutta ahtopainetta sekä railpainetta on vakiota enemmän, syöttömäärä ei hirveästi kyllä ole muuttunut (6-7mg?), ja laskettu toteutunut vääntö vakioluokkaa.
      Ohjelma on joko todella mieto, tai sitten suutinkartasta on vaan väännetty lisää menovettä koneeseen eikä kone tiedä siitä itse mitään -> ei hyvä. Selviää ruiskutusajan loggaamalla.

      Tuosta voi vähentää reilusti logattavia parametreja pois, niin saa yleensä vähän tiuhemman päivitystaajuuden viesteihin. Imulämpö- ja ahtolämpöhommat näkyy olevan kunnossa, niitä ei siis tarvitse, samaten dpf:n vastapaineet on ok, sekä pakolämmöt. Jäähdytinnestelämpö on alhainen, ei vaikuta vetoihin, mutta onko termarit kunnossa? Pakolämmöt OK, ei tarvitse niitäkään loggailla. Polttoaineen lämpötila näyttää aika staattiselta arvolta, ei hyötyä loggailla.

      Lisäksi vaihtaisin ahtopainepyynnin sellaiseen kuin PCR_pDesVal (Boost pressure target). Tämä ihan vaan kun itse käytän sitä, niin en osaa sanoa mitä tuon PCR_PBDesLP:n kuuluisi näyttää vaikka kuvaus onkin "boost pressure setpoint".
      Tänks! Veto1 tehty noin kilsan ajon jälkeen. Kone on kylmä vielä. Termari toimii, nostaa lämpöjä noin 86. Kiitti noista vinkeistä! Otan tässä joku päivä viel uusia vetoja noitten ruiskutusaikojen kanssa.



      Katoin että torque prolla sais kans jotain logattua mutta Bluetoothin kyselytaajuus taitaa olla sellainen että ei oo kovin tarkka.

      Comment

      • Elätti
        Bimmer Rookie
        • Nov 2009
        • 166
        • Great Kuopio Area

        #18
        Originally posted by Supra^ View Post
        Se ruiskutusaika on pakko myös nähdä, koska se on suosituin ja helpoin tapa nostaa sitä tehoa. Löytyy nimellä InjCrv_tiMI1ET, Ansteuerdauer der haupteinspritzung 1.

        Katselin tuon veto1-login läpi.
        Ahtopaine 1.7bar, syöttömäärä 68mg, toteutunut vääntö 307Nm, railpaine 1660bar max. En nyt muista ulkoa tarkkaan, mutta ahtopainetta sekä railpainetta on vakiota enemmän, syöttömäärä ei hirveästi kyllä ole muuttunut (6-7mg?), ja laskettu toteutunut vääntö vakioluokkaa.
        Ohjelma on joko todella mieto, tai sitten suutinkartasta on vaan väännetty lisää menovettä koneeseen eikä kone tiedä siitä itse mitään -> ei hyvä. Selviää ruiskutusajan loggaamalla.

        Tuosta voi vähentää reilusti logattavia parametreja pois, niin saa yleensä vähän tiuhemman päivitystaajuuden viesteihin. Imulämpö- ja ahtolämpöhommat näkyy olevan kunnossa, niitä ei siis tarvitse, samaten dpf:n vastapaineet on ok, sekä pakolämmöt. Jäähdytinnestelämpö on alhainen, ei vaikuta vetoihin, mutta onko termarit kunnossa? Pakolämmöt OK, ei tarvitse niitäkään loggailla. Polttoaineen lämpötila näyttää aika staattiselta arvolta, ei hyötyä loggailla.

        Lisäksi vaihtaisin ahtopainepyynnin sellaiseen kuin PCR_pDesVal (Boost pressure target). Tämä ihan vaan kun itse käytän sitä, niin en osaa sanoa mitä tuon PCR_PBDesLP:n kuuluisi näyttää vaikka kuvaus onkin "boost pressure setpoint".
        Oon nyt vähän ymmälläni. En löydä mistään tuota InjCrv_tiMI1ET. Ei löydy Jobs listalta enkä nyt custom jobin tekemälläkään sitä saa esiin. Vaikuttaako SP datenit tähän jotenkin? Ne on kyllä mun mielestä ookoo, kun viime keväänä taisin jostain löytää uudehkot ja päivitin ne. Inpa ja Ista toimii OK. En kyllä niistä ole koskaan tuota suuttimen ruiskutusaikaa nähnyt missään.



        ECUna on tuo DDE6 D60M47A0. Osaisitko sanoa mikä mättää?

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #19
          Originally posted by Elätti View Post
          Oon nyt vähän ymmälläni. En löydä mistään tuota InjCrv_tiMI1ET. Ei löydy Jobs listalta enkä nyt custom jobin tekemälläkään sitä saa esiin. Vaikuttaako SP datenit tähän jotenkin? Ne on kyllä mun mielestä ookoo, kun viime keväänä taisin jostain löytää uudehkot ja päivitin ne. Inpa ja Ista toimii OK. En kyllä niistä ole koskaan tuota suuttimen ruiskutusaikaa nähnyt missään.



          ECUna on tuo DDE6 D60M47A0. Osaisitko sanoa mikä mättää?
          Kyllä se siellä on.



          Ja noista siis tuo valittu alempi.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • Elätti
            Bimmer Rookie
            • Nov 2009
            • 166
            • Great Kuopio Area

            #20
            Originally posted by Supra^ View Post
            Kyllä se siellä on.



            Ja noista siis tuo valittu alempi.

            Löytyihän se lopulta. Olin jotenkin saanut poistettua tuosta ECU listasta tuon oman ecun. Laittelin uusiksi teston niin sain otettua tänään pari uutta vetoa. Ei tuo ruiskutusaika itselle mitään sano, niin en tiedä onko kunnossa vai ei:think.

            Tuo voiman puute on jotenkin omituinen tuossa. Tuntuu että välillä alle kahteen tuhanteen ei tapahdu mitään, sitten lähtee vähän paremmin vetämään ja kolmessa tonnissa toinen potku. Ja jos saa sopivasti ahtoja herkisteltyä välikaasuttelulla niin sitten löytyy vetoja joka kierroksella. Autolla tosiaan se 400tkm meni puhki muutama viikko sitten joten ei ole enää mikään tehdasuusi auto.



            Veto3: https://drive.google.com/file/d/1Fvy...ew?usp=sharing


            Veto4: https://drive.google.com/file/d/13kE...ew?usp=sharing


            Jos Supra^ saat tästä jotain irti niin hyvä!

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              #21
              Originally posted by Elätti View Post
              Löytyihän se lopulta. Olin jotenkin saanut poistettua tuosta ECU listasta tuon oman ecun. Laittelin uusiksi teston niin sain otettua tänään pari uutta vetoa. Ei tuo ruiskutusaika itselle mitään sano, niin en tiedä onko kunnossa vai ei:think.

              Tuo voiman puute on jotenkin omituinen tuossa. Tuntuu että välillä alle kahteen tuhanteen ei tapahdu mitään, sitten lähtee vähän paremmin vetämään ja kolmessa tonnissa toinen potku. Ja jos saa sopivasti ahtoja herkisteltyä välikaasuttelulla niin sitten löytyy vetoja joka kierroksella. Autolla tosiaan se 400tkm meni puhki muutama viikko sitten joten ei ole enää mikään tehdasuusi auto.



              Veto3: https://drive.google.com/file/d/1Fvy...ew?usp=sharing


              Veto4: https://drive.google.com/file/d/13kE...ew?usp=sharing


              Jos Supra^ saat tästä jotain irti niin hyvä!
              Näyttää siltä että joku on yrittänyt tehdä jotain ohjelmalle, mutta aikalailla epäonnistunut. Eipä juuri kulkupuoleltaan vakiosta poikkea.
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • Elätti
                Bimmer Rookie
                • Nov 2009
                • 166
                • Great Kuopio Area

                #22
                Originally posted by Supra^ View Post
                Näyttää siltä että joku on yrittänyt tehdä jotain ohjelmalle, mutta aikalailla epäonnistunut. Eipä juuri kulkupuoleltaan vakiosta poikkea.
                Tätä minä vähän itsekin epäilin. Kiitokset diagnoosista kuitenkin.



                Onko suosituksia mistä tuohon saisi edes kohtuullisen softan? Ajn ja karalan ohjelmista oon kuullut vain hyvää. Itsellä ei riitä vielä kyvyt tuohon softaamiseen niin parempi kun en ala leikkiin.



                Toinen juttu mitä olen miettinyt on xhp flash tuohon laatikkoon. Tuntuu että tuo öljynvatkain vie loputkin väännöt koneesta 😅.

                Comment

                • Jacques
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 573
                  • pk

                  #23
                  Katsoin neljättä logia. Soll_Wert muistaakseni pyynti. Ahtoa pyydetään max 2750mbar ja toteuma jää vaihteesta riippuen jälkeen. Ei ole tullut tutustuttua nelipyttyisten karttoihin, mutta onhan tuossa yli 800ús ruiskutusaikaa nähtävissä. Onko se yhtä pitkä vakiossa?
                  G30 540i
                  F32 435d

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    #24
                    Originally posted by Jacques View Post
                    Katsoin neljättä logia. Soll_Wert muistaakseni pyynti. Ahtoa pyydetään max 2750mbar ja toteuma jää vaihteesta riippuen jälkeen. Ei ole tullut tutustuttua nelipyttyisten karttoihin, mutta onhan tuossa yli 800ús ruiskutusaikaa nähtävissä. Onko se yhtä pitkä vakiossa?
                    Ei taida olla tarvetta suuremmalle ahtopaineelle koska pyydetty ilmamassa toteutuu. Vakio suutinkartta loppuu vasta 947us@1600bar, tuolla ruiskutusajalla ollaan aikalailla vakiolukemissa.
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • Elätti
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2009
                      • 166
                      • Great Kuopio Area

                      #25
                      Originally posted by Supra^ View Post
                      Ei taida olla tarvetta suuremmalle ahtopaineelle koska pyydetty ilmamassa toteutuu. Vakio suutinkartta loppuu vasta 947us@1600bar, tuolla ruiskutusajalla ollaan aikalailla vakiolukemissa.
                      Noni, kai se on sitten uskottava että ei siinä voi niitä tehojakaan olla jos juuri mikään ei ole muuttunut.



                      Laitoin eilen muutamaan pajaan viestiä uudesta ohjelmasta ja paras tarjous taisi olla BCmotorsilta. Sieltä sais penkkilaputkin ilmeisesti ennen ja jälkeen.

                      Comment

                      • Jacques
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 573
                        • pk

                        #26
                        Originally posted by Supra^ View Post
                        Ei taida olla tarvetta suuremmalle ahtopaineelle koska pyydetty ilmamassa toteutuu. Vakio suutinkartta loppuu vasta 947us@1600bar, tuolla ruiskutusajalla ollaan aikalailla vakiolukemissa.
                        Totta puhut ahdoista/ilmasta. Oikeastaan mietinonko sitä suutinkarttaa väännetty ylöspäin IQ:n nähden, tähän jo kommentoitkin.

                        Originally posted by Elätti View Post
                        Noni, kai se on sitten uskottava että ei siinä voi niitä tehojakaan olla jos juuri mikään ei ole muuttunut.



                        Laitoin eilen muutamaan pajaan viestiä uudesta ohjelmasta ja paras tarjous taisi olla BCmotorsilta. Sieltä sais penkkilaputkin ilmeisesti ennen ja jälkeen.
                        On hyvä miettiä siltä pohjalta mistä saa hyvin tehdyn ohjelman, eikä se että mistä saat sen parhaan tarjouksen.
                        G30 540i
                        F32 435d

                        Comment

                        • Elätti
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2009
                          • 166
                          • Great Kuopio Area

                          #27
                          Originally posted by Jacques View Post
                          Totta puhut ahdoista/ilmasta. Oikeastaan mietinonko sitä suutinkarttaa väännetty ylöspäin IQ:n nähden, tähän jo kommentoitkin.



                          On hyvä miettiä siltä pohjalta mistä saa hyvin tehdyn ohjelman, eikä se että mistä saat sen parhaan tarjouksen.
                          Juu olenkin tässä lukenut foorumeja moneen kertaan ja vakuuttunut ainakin siitä että ajtech, tuikku ja lisäätehoa osaa tuottaa asiallisia softia. Sillä olinkin tuohon bcmotorsiin kääntymässä kun heillä on noi AJ:n tuotokset saatavilla.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎