Koska tää kytkentä on nyt yhtä tuskaa tumpelolle, niin avataan oma topicci Port Injection asennuksesta N54 moottoriin.
Tämän näköinen setti on tarkoitus moottoriin asentaa imusarjan ja kannen väliin. Valmistaja on Evolution of Speed.
ohjaimena minulla on BMS JB4 Port Injection Controller
ja tankkiin laitoin tuplapumpullinen LPFP (kiitos nic Pluto)
Homma alkoi sillä että vaihdoin tankkiin Stage 2 pumpun tilalle tuon Stage 3 pumpun. Homma on ihan plug'n play juttu.
Takapenkki pois paikoiltaan pelkääjän puolelta, matto syrjään ja peltikannen saa auli kun avaa ne 4 10 mm mutteria. Sitten vain letku irti kannesta (purista ja vedä ulospäin) sekä sähköliittimet.
Peltirengas auleaa myötäpäivään kiertämällä, on tiukassa. Tähän on oma avaimensakin mutta saa auki myös brutaalimmalla vasara/ruuvimeisseli kombinaatiolla.
Tämän jälkeen muovinen pumpun kansi nousee ylös.
Pumpun sähköliitin ja pinnankorkeus liitin irti ja pääset pumppuun käsiksi.
Paluulinjat irti ämpärin kannesta, itse ämpäristä sekä kaksi muuta letkua.
Liitin aukeaa taas kun sitä puristaa oikeasta kohdasta ja vetää ulospäin. Tämän jälkeen pumpun voi vetää ylös.
Ainoastaan pumpun kanteen tein reiät ruuveja varten. Näiden kautta 2.s pumppu saa virrat.
Sitten varsinaisen lätyn asennus. Minulla kun on inletit tuolla kuumalla puolella, niin homma on helppo. Chargerputki pois, kaasuläppäkoteko irti imusarjasta ja sitten tuo ecu purkki irti kiinnikkeistään, tässä kannattaa käyttää 2 pientä ruuvimeisseliä että saa ecupurkin irti kiinnikeraudoista. Sitten vaan imusarja irti. Kaasuläppäkotelolta alipaineletku irti ja koteko syrjään. Tankilta tuleva polttoaineletku irti metalliputkesta. Liitin aukeaa kun sinistä holkkia painaa sisäänpäin letkun suuntaisesti ja vetää samalla letkua irti putkesta.
Tähän väliin kytketään haaroitusosa.
Laitoin johtosarjan kiinni suuttimiin.
Seuraavaksi otin kannesta imusarjan pinnapultit irti, lähtee pienellä torx hylsyllä kivuttomasti. Sitten alkoi ongelmat, pinnapulteissa/kannessa on hieno M7 jenka, eikä nuo uudet pidemmät pinnapultit menneet millään oikeille jengoille. Aina lähti väärälle jengalle ja vinoon. Tunnin tappelin noiden kanssa ja sain lähes korkattua yhdet jengat kannesta . Onneksi sain lainaksi Plutolta M7 hienokierteisen jenkatapin. Sillä kävin kaikki kannen jengat läpi. Kiinnitin rälläkän ruustukkiin, ja tein jokaisen pinnapultin päähän pienen kartion. Tämän jälkeen ne meni täysin kivuttomasti paikoilleen. Niissä oli ainakin näppituntumalla jotenkin vähän paksu se jengan alkupää...:think.
Oli aika paskamaiset kiristää noi liittimet tuolla ahtaassa paikassa haaroittimella, kuten kohta paljastuu...
Sitten vaan imusarja, kaasuläppäkotelo ja chargerputki paikoilleen. Sitten akun kenkä paikoilleen ja virrat päälle jolloin LPFP käynnistyy. Sitten katsomaan taskulampulla haaroittimen suuntaan, märkähän se oli se ympäristö...
Ei muuta kuin rekkulaa irti ja yrittämään kiristää liittimiä. Vähän aikaa ähelsin kiintoavaimien ja siirtoleukapihtien kanssa ja vedin liittimet niin tiukkaan kuin mahdollista. Kuivatin ympäristön viinasta ja ei muuta kuin testaamaan pitääkö. Nyt piti ja osat taas paikoilleen.
Tähän saakka ilman mitään ohjeitakin tekeminen oli muutamasta haasteesta huolimatta loogista ja eteni hyvin.
Sitten vasta ne murheet alkoivatkin kun tultiin ohjaimen aseentamiseen ja kytkemiseen, siitä kohta seuraavassa postauksessa.
Tämän näköinen setti on tarkoitus moottoriin asentaa imusarjan ja kannen väliin. Valmistaja on Evolution of Speed.
ohjaimena minulla on BMS JB4 Port Injection Controller
ja tankkiin laitoin tuplapumpullinen LPFP (kiitos nic Pluto)
Homma alkoi sillä että vaihdoin tankkiin Stage 2 pumpun tilalle tuon Stage 3 pumpun. Homma on ihan plug'n play juttu.
Takapenkki pois paikoiltaan pelkääjän puolelta, matto syrjään ja peltikannen saa auli kun avaa ne 4 10 mm mutteria. Sitten vain letku irti kannesta (purista ja vedä ulospäin) sekä sähköliittimet.
Peltirengas auleaa myötäpäivään kiertämällä, on tiukassa. Tähän on oma avaimensakin mutta saa auki myös brutaalimmalla vasara/ruuvimeisseli kombinaatiolla.
Tämän jälkeen muovinen pumpun kansi nousee ylös.
Pumpun sähköliitin ja pinnankorkeus liitin irti ja pääset pumppuun käsiksi.
Paluulinjat irti ämpärin kannesta, itse ämpäristä sekä kaksi muuta letkua.
Liitin aukeaa taas kun sitä puristaa oikeasta kohdasta ja vetää ulospäin. Tämän jälkeen pumpun voi vetää ylös.
Ainoastaan pumpun kanteen tein reiät ruuveja varten. Näiden kautta 2.s pumppu saa virrat.
Sitten varsinaisen lätyn asennus. Minulla kun on inletit tuolla kuumalla puolella, niin homma on helppo. Chargerputki pois, kaasuläppäkoteko irti imusarjasta ja sitten tuo ecu purkki irti kiinnikkeistään, tässä kannattaa käyttää 2 pientä ruuvimeisseliä että saa ecupurkin irti kiinnikeraudoista. Sitten vaan imusarja irti. Kaasuläppäkotelolta alipaineletku irti ja koteko syrjään. Tankilta tuleva polttoaineletku irti metalliputkesta. Liitin aukeaa kun sinistä holkkia painaa sisäänpäin letkun suuntaisesti ja vetää samalla letkua irti putkesta.
Tähän väliin kytketään haaroitusosa.
Laitoin johtosarjan kiinni suuttimiin.
Seuraavaksi otin kannesta imusarjan pinnapultit irti, lähtee pienellä torx hylsyllä kivuttomasti. Sitten alkoi ongelmat, pinnapulteissa/kannessa on hieno M7 jenka, eikä nuo uudet pidemmät pinnapultit menneet millään oikeille jengoille. Aina lähti väärälle jengalle ja vinoon. Tunnin tappelin noiden kanssa ja sain lähes korkattua yhdet jengat kannesta . Onneksi sain lainaksi Plutolta M7 hienokierteisen jenkatapin. Sillä kävin kaikki kannen jengat läpi. Kiinnitin rälläkän ruustukkiin, ja tein jokaisen pinnapultin päähän pienen kartion. Tämän jälkeen ne meni täysin kivuttomasti paikoilleen. Niissä oli ainakin näppituntumalla jotenkin vähän paksu se jengan alkupää...:think.
Oli aika paskamaiset kiristää noi liittimet tuolla ahtaassa paikassa haaroittimella, kuten kohta paljastuu...
Sitten vaan imusarja, kaasuläppäkotelo ja chargerputki paikoilleen. Sitten akun kenkä paikoilleen ja virrat päälle jolloin LPFP käynnistyy. Sitten katsomaan taskulampulla haaroittimen suuntaan, märkähän se oli se ympäristö...
Ei muuta kuin rekkulaa irti ja yrittämään kiristää liittimiä. Vähän aikaa ähelsin kiintoavaimien ja siirtoleukapihtien kanssa ja vedin liittimet niin tiukkaan kuin mahdollista. Kuivatin ympäristön viinasta ja ei muuta kuin testaamaan pitääkö. Nyt piti ja osat taas paikoilleen.
Tähän saakka ilman mitään ohjeitakin tekeminen oli muutamasta haasteesta huolimatta loogista ja eteni hyvin.
Sitten vasta ne murheet alkoivatkin kun tultiin ohjaimen aseentamiseen ja kytkemiseen, siitä kohta seuraavassa postauksessa.
Comment