En ole egr:ään koskenu. Jis ehdit ennen mua niin kerro miten kävi..
320d n47 täristää ja käy vikatilassa kovassa vedossa
Collapse
X
-
Laatikko vaihdettu jo aiemmin tehdaskunnostettuun. En ole vieläkään ropannut autoa kun ei haittaa normikäytössä mitään. Varsinkaan kun rouva ajaa sillä enkä minä.Originally posted by Gramoud View PostSiis olit vaihtanu laatikonki? Tuli vaan mieleen et eikai se vaan saatana olis tuo momentinmuunnin (turbiini)... Kun tuo egr tukkiminen ei auttanut.
Comment
-
Tärinää havaittavissa
Moi.
Onko tärinät selvinneet? Oman automaatti 320d e91 käytin ohjelmoinnissa ja sen jälkeen havaittu samaa tärinää/jyrinää vedättäessä noin 1500-2000rpm. Tulee vain kunnon kuormituksessa kun vääntöä pelissä. Tuntuu juuri samalta kuin ajaisi reunatäryviivalle. Voisikohan johtua lisääntyneen väännön vuoksi kardaanin rättinivelistä? Itse epäilen niitä.
Ilmoitelkaa mikäli vikanne selviää.
Comment
-
Viittais aika vahvasti ohjelma virheeseen. Mitä itse olen oppinut kantapään kautta ohjelmoinnista niin jyrinä/tärinä aiheutuu liian aikaisesta seoksen syttymisestä. Esiruiskutusta määrää pienemmäksi, ja pääruiskutuksen ajoitusta myöhäisemmälle.Originally posted by Tuure_v View PostMoi.
Onko tärinät selvinneet? Oman automaatti 320d e91 käytin ohjelmoinnissa ja sen jälkeen havaittu samaa tärinää/jyrinää vedättäessä noin 1500-2000rpm. Tulee vain kunnon kuormituksessa kun vääntöä pelissä. Tuntuu juuri samalta kuin ajaisi reunatäryviivalle. Voisikohan johtua lisääntyneen väännön vuoksi kardaanin rättinivelistä? Itse epäilen niitä.
Ilmoitelkaa mikäli vikanne selviää.
Jos Testo on hallinnassa niin olis mielenkiintoista nähdä tapahtuma hetken dataa ajoituksista ja ruiskutusmääristä.
Comment
-
Höpön löpön nuo ruiskutusajoitukset, tuossa kierrosalueella nyt vain on pienet nopeudet ja suuret väännöt yhdistettynä = kardaani alkaa värisemään, etenkin jos on hivenenkin väljää jossain. E6x on vielä herkempi värisemään 20d koneella kuin E9x johtuen pidemmästä kardaanista. Tietenkin kaikki on mahdollista jos tuonne on lykätty mahtava ja laadukas CT...Originally posted by Hezman View PostViittais aika vahvasti ohjelma virheeseen. Mitä itse olen oppinut kantapään kautta ohjelmoinnista niin jyrinä/tärinä aiheutuu liian aikaisesta seoksen syttymisestä. Esiruiskutusta määrää pienemmäksi, ja pääruiskutuksen ajoitusta myöhäisemmälle.
Jos Testo on hallinnassa niin olis mielenkiintoista nähdä tapahtuma hetken dataa ajoituksista ja ruiskutusmääristä.Last edited by VolvoTDi; 05-11-2017, 09:28.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
Moi.
Autossani AJ-techin softa ja penkissä muistaakseni 221,5hp/450Nm tulokset softauksen jälkeen. Itse uskoisin myöa tuohon kardaanista aiheutuvaan tärinään. Täytyypi selvitellä kun saa autoa nosturille. Normaaliajossa ja kiihdytyksissä toimii täysin normaalisti, värinä tulee vain alhaisilla kierroksilla vedättäessä ja varsinkin ylämäkeen kun kiihdyttää rivakammin.
Comment
-
Joo se on kyllä totta miten sen haluaa ymmärtää ja kuulla. Mutta jyrinä/tärinä tuntuu koko autoon, ei osaa tarkemmin sanoa että mistä kohtaa se tulee. Vaikea löytää vika kun tulee vain kuormittaessa. Täytyisi tietää voiko se olla ohjelmoinnista johtuva vai tuleeko voimansiirrosta?
Comment
-
Täytyy sanoa, että vaikka oikein yrittäisin saada tahallani jyrinää aikaiseksi jos pois luetaan väljät nivelet niin en kyllä osaisi sellaista tehdä. Eli väitän ja 100% varmuudella olen oikeassa, että softa on kunnossa, mutta se, että vääntöä on liikaa sinun autolle on sitten toinen juttu.Originally posted by Tuure_v View PostJoo se on kyllä totta miten sen haluaa ymmärtää ja kuulla. Mutta jyrinä/tärinä tuntuu koko autoon, ei osaa tarkemmin sanoa että mistä kohtaa se tulee. Vaikea löytää vika kun tulee vain kuormittaessa. Täytyisi tietää voiko se olla ohjelmoinnista johtuva vai tuleeko voimansiirrosta?
Tuossa on siis kaksi vaihtoehtoa:
1. Väljän nivelen metsästys ja uusiminen (todennäköinen vaihtoehto jos kilometrejä on jo 200tkm tai yli)
2. Ohjelmasta vääntöjä alemmas alle 2500rpm
Muuta konstia ei vain ole.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
Comment