Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arben
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1126
    • suomi

    #16
    Minkä verran syö nestettä?

    Käyt hakemassa väriainetta ja laitat sen sisään,ajat muutaman päivän ja katsot siihen sopivalla lämpulla näkyykö väriainetta sinne kuulumattomissa paikoissa.(öljykorkki/putkenpää)
    Last edited by arben; 27-11-2017, 21:10.

    Comment

    • Tommi_
      Bimmer Rookie
      • Apr 2010
      • 177
      • Klaukkala

      #17
      Kiitokset vinkeistä.

      Ei syö nestettä paljoakaan, mutta vissiin menee jäähdytinnesteet ja öljyt sekaisin.

      Kävin tänään F-Lamen pajalla ja sieltä seuraavaa (kerro Jarno jos olen väärässä):

      - öljyä takaputkien päissä (vaahtosi valkoisenaan)
      - öljyä ripaus jäähdytinnesteen seassa
      - öljykorkki taas sinappista mössöä (puhdistin perjantaina)
      - paisarissa ei pysy paineet
      - paisarissa ilmaa (kenties pakokaasua)

      Selvitellään vielä F-Lamen kanssa jos tulis joku tolkku tähän.
      Nykyinen Bmw 440xi

      Ex- E92 335i

      Comment

      • mikaell
        BTCF Member
        • Jul 2017
        • 422
        • Kla

        #18
        Eikös se perus kikka ole, että pakokaasu testerillä kokeilee paisarista.
        Jos tulee haasukaasuja koneen mukaan sieltä niin sillon on ainakin selvä peli, että falskaa. :think
        BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
        ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
        p. 040 166 7576 / Whatsapp

        Comment

        • F-Lame
          BTCF Member
          • Jul 2015
          • 251
          • Helsinki-Porvoo

          #19
          Originally posted by mikaell View Post
          Eikös se perus kikka ole, että pakokaasu testerillä kokeilee paisarista.
          Jos tulee haasukaasuja koneen mukaan sieltä niin sillon on ainakin selvä peli, että falskaa. :think
          Kyllä vain ja tohon on olemassa oma kemiallinen testikin... Kunhan saisin nyt tukkuriin yhteyden että saisin hommattua sellaisen !! :think
          Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

          1989 E30 316i 2D HARRASTE
          1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
          Ex. E92 335 CiA m-sport
          Ex. 2005 E87 130i m-sport
          ...monta muuta ennen sitä

          Comment

          • bmw323it
            BTCF Member
            • Mar 2008
            • 1834
            • N/A

            #20
            Originally posted by Tommi_ View Post
            Kiitokset vinkeistä.

            Ei syö nestettä paljoakaan, mutta vissiin menee jäähdytinnesteet ja öljyt sekaisin.

            Kävin tänään F-Lamen pajalla ja sieltä seuraavaa (kerro Jarno jos olen väärässä):

            - öljyä takaputkien päissä (vaahtosi valkoisenaan)
            - öljyä ripaus jäähdytinnesteen seassa
            - öljykorkki taas sinappista mössöä (puhdistin perjantaina)
            - paisarissa ei pysy paineet
            - paisarissa ilmaa (kenties pakokaasua)

            Selvitellään vielä F-Lamen kanssa jos tulis joku tolkku tähän.
            Öljynsuodattimen jalan tiivisteethän näissä on tyypillinen vika kyseisille oireille. Helppo ja halpa korjattava, ja niin yleinen vika että kannattaa laittaa kuntoon vaikka vain varmuuden vuoksi.

            Siis 4 & 5: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3971
            Last edited by bmw323it; 30-11-2017, 19:23.
            Nyt:
            BMW X3 xDrive30e (g01)
            BMW 335i (e90)
            BMW 323iC (e36)
            BMW 850i (e31)
            BMW 320i (e30)
            Golf GTE
            ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

            Comment

            • Tommi_
              Bimmer Rookie
              • Apr 2010
              • 177
              • Klaukkala

              #21
              Originally posted by bmw323it View Post
              Öljynsuodattimen jalan tiivisteethän näissä on tyypillinen vika kyseisille oireille. Helppo ja halpa korjattava, ja niin yleinen vika että kannattaa laittaa kuntoon vaikka vain varmuuden vuoksi.

              Siis 4 & 5: http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3971
              Kiitos vinkistä bmw323it. Kerron jollekin osaavalle jos katsoisi/laittaisi tuon samalla tai jos tuo juuri syynä

              Eilen huomasin että nyt autossa enemmän "öljyä" kuin ennen eli varmaan jäähdytinnestettä/vettä siellä seassa kun itse en ole lisännyt.
              Nykyinen Bmw 440xi

              Ex- E92 335i

              Comment

              • majgul
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 890
                • Oulu

                #22
                Originally posted by Tommi_ View Post
                Kiitos vinkistä bmw323it. Kerron jollekin osaavalle jos katsoisi/laittaisi tuon samalla tai jos tuo juuri syynä

                Eilen huomasin että nyt autossa enemmän "öljyä" kuin ennen eli varmaan jäähdytinnestettä/vettä siellä seassa kun itse en ole lisännyt.
                Taitas melkoista majoneesi öljyä olla jos olis täynnä jäähdytin nestettä. Miltä öljytikku näyttää?

                Comment

                • bmw323it
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1834
                  • N/A

                  #23
                  Originally posted by majgul View Post
                  Mciltä öljytikku näyttää?
                  N54 ... ei öljytikkua.

                  Jos öljyt oikeasti näyttävät lisääntyvän niin en kyllä ajaisi yhtään ennen kuin mahdollinen sekoittuminen on tarkistettu.
                  Nyt:
                  BMW X3 xDrive30e (g01)
                  BMW 335i (e90)
                  BMW 323iC (e36)
                  BMW 850i (e31)
                  BMW 320i (e30)
                  Golf GTE
                  ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                  Comment

                  • Tommi_
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2010
                    • 177
                    • Klaukkala

                    #24
                    Joo, en mielellään ajaisi enää yhtään, mutta huomenna ainakin pakko ajaa F-Lamen pajalle tarkistukseen ja varmaan takaisin.
                    Nykyinen Bmw 440xi

                    Ex- E92 335i

                    Comment

                    • Tommi_
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2010
                      • 177
                      • Klaukkala

                      #25
                      Pientä päivitystä...

                      Eilen F_Lame mittasi jäähdytinnesteen co2 testerillä ja se näytti vihreää väriä eli ilmaa (pakokaasua varmaankin) siellä on ja vihreä väri taisi kertoa että tod näk kansipahvi vuotaa. Paisarissa tippuu paineet aika pian. Jäähdytinneste kuplii (haisee palaneelle), pakoputkesta tulee epätavallisen paljon nestettä (aina keväästä saakka) sekä öljyä takaputkissa (vaahtoa), öljyn määrä on noussut nyt itsestään, öljyn seassa on nestettä (varmaankin vettä),*öljykorkki koko ajan enemmän ja enemmän sinappinen..ja vetinen.*

                      Nyt siihen lähipäivinä vaihdetaan öljynsuodattimen jalan tiivisteet (ihan varmuuden vuoksi ettei vika voisi olla vain siinä) sekä huuhdellaan ja vaihdetaan jäähdytinnesteet.*

                      Jos vika ei tuossa, niin sitten varmaan vian täytyy olla tuossa kansipahvissa vai onko jollain vielä jotain vinkkejä? Kansipahvin vaihtoon ja koeponnistukseen sekä oikaisuun pyydetty parilta firmalta tarjouksia (bemarihuolto, autohuolto filemon, tamcar). Tuleeko mieleen muita hyviä tai parempia paikkoja missä tuon voisi tehdä? Bemarihuollon tarjous vaikutti ainakin kovin kalliilta...
                      Nykyinen Bmw 440xi

                      Ex- E92 335i

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #26
                        Originally posted by Tommi_ View Post
                        Pientä päivitystä...

                        Eilen F_Lame mittasi jäähdytinnesteen co2 testerillä ja se näytti vihreää väriä eli ilmaa (pakokaasua varmaankin) siellä on ja vihreä väri taisi kertoa että tod näk kansipahvi vuotaa. Paisarissa tippuu paineet aika pian. Jäähdytinneste kuplii (haisee palaneelle), pakoputkesta tulee epätavallisen paljon nestettä (aina keväästä saakka) sekä öljyä takaputkissa (vaahtoa), öljyn määrä on noussut nyt itsestään, öljyn seassa on nestettä (varmaankin vettä),*öljykorkki koko ajan enemmän ja enemmän sinappinen..ja vetinen.*

                        Nyt siihen lähipäivinä vaihdetaan öljynsuodattimen jalan tiivisteet (ihan varmuuden vuoksi ettei vika voisi olla vain siinä) sekä huuhdellaan ja vaihdetaan jäähdytinnesteet.*

                        Jos vika ei tuossa, niin sitten varmaan vian täytyy olla tuossa kansipahvissa vai onko jollain vielä jotain vinkkejä? Kansipahvin vaihtoon ja koeponnistukseen sekä oikaisuun pyydetty parilta firmalta tarjouksia (bemarihuolto, autohuolto filemon, tamcar). Tuleeko mieleen muita hyviä tai parempia paikkoja missä tuon voisi tehdä? Bemarihuollon tarjous vaikutti ainakin kovin kalliilta...
                        Jos epäilee, että öljyjen lisääntyminen johtuu jäähdytysnesteen sekoittumisesta, niin tämä on helppo testata itsekin, vati alle ja raottaa öljypohjan tulppaa sen verran, että sieltä alkaa valumaa tavaraa ulos. Tulppaa ei siis kokonaan oteta pois. Vesi ja öljyt ei sekoitu, vesi jää pohjalle, joten jos sitä siellä on enemmälti, se tulee ensin ulos.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Tommi_
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2010
                          • 177
                          • Klaukkala

                          #27
                          Palataan taas tähän kun ei ole asia vieläkään selvinnyt.

                          Kun muutkin sanoivat että heillä öljykorkki sinappinen, niin entäs majoneesinen? Ei ole enää vetisen oloista vaan aika kiinteää. Ei kait tämä ainakaan voi olla normaalia (kts kuvat)? Öljyt vaihdettu (taas) pari viikkoa sitten eikä ole ajettu pelkästään lyhyttä ajoa...
                          Attached Files
                          Nykyinen Bmw 440xi

                          Ex- E92 335i

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #28
                            Originally posted by Tommi_ View Post
                            Palataan taas tähän kun ei ole asia vieläkään selvinnyt.

                            Kun muutkin sanoivat että heillä öljykorkki sinappinen, niin entäs majoneesinen? Ei ole enää vetisen oloista vaan aika kiinteää. Ei kait tämä ainakaan voi olla normaalia (kts kuvat)? Öljyt vaihdettu (taas) pari viikkoa sitten eikä ole ajettu pelkästään lyhyttä ajoa...
                            Lyhyessä ajossa tuota majoneesia kertyy korkkiin. Aja pidempi lenkki ja vilkaise sitten öljykorkkia.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Dualfun
                              Moderator
                              • Jan 2003
                              • 17855
                              • PKS

                              #29
                              Originally posted by Tommi_ View Post
                              Palataan taas tähän kun ei ole asia vieläkään selvinnyt.

                              Kun muutkin sanoivat että heillä öljykorkki sinappinen, niin entäs majoneesinen? Ei ole enää vetisen oloista vaan aika kiinteää. Ei kait tämä ainakaan voi olla normaalia (kts kuvat)? Öljyt vaihdettu (taas) pari viikkoa sitten eikä ole ajettu pelkästään lyhyttä ajoa...
                              Kansirikkoisen auton omistaneena niin kyllä tuo valitettavasti näyttää sille että nesteet menee sekaisin. Normaalia olisi pienempi määrä mömmöä ja sekin olisi väriltään selkeästi ruskeampaa. Tuo on jo paha soppa.
                              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                              E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                              ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                              ½
                              G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                              Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                              Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                              Comment

                              • nappe74
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 2846
                                • South Carelia

                                #30
                                Originally posted by Dualfun View Post
                                Kansirikkoisen auton omistaneena niin kyllä tuo valitettavasti näyttää sille että nesteet menee sekaisin. Normaalia olisi pienempi määrä mömmöä ja sekin olisi väriltään selkeästi ruskeampaa. Tuo on jo paha soppa.
                                Kyllä tuo omaan silmään näyttää ihan normaalilta runsaalta majoneesikertymältä... varsinkin kun miettii taas näitä tämän talven olosuhteita, lämpötilat vatkaa edestakas !! Ja varsinkin vaikuttaa normaalilta jos öljyinä on käytetty Castrolia.

                                Se ei auta jos kerran viikkoon käy pidemmän lenkin ajamassa ja muuten tulee ihan lyhyttä matkaa... näin on ollut itselläni ja käytännössä aina on ollut öljykorkin alla sama näky !! Ja moottorit on ollut kunnossa...

                                Toki tämä tapaus voi olla myös se pahempi !!
                                G30 530e xDrive A M-Sport -20

                                ex-Bimmerit:
                                F10 525dA xDrive M-Sport -13
                                E21 316 -80
                                E91 330xdA M-Sport -06
                                E53 X5 3.0iA Sport -04
                                E91 335xiA M-Sport -08
                                E60 530iA M-Sport -06
                                E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                                E91 320d -06
                                E39 530iAT M-Sport -01
                                E36 328iA -96
                                E39 528iA -96
                                E36 325i -92

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎