Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommi_
    Bimmer Rookie
    • Apr 2010
    • 177
    • Klaukkala

    N54 ongelmaa

    Moro.

    Minulla bmw 335i, e92, vm 2007, ajettu n 109tkm.

    Taustaa: Viime syksynä tähän vaihdettiin viriturbot, ne hajosi jo keväällä. Laakerit sökönä. Kestivät siis n 5tkm normiajoa ja n 15 kierrosta Alastarolla.

    Niiden korjauksesta (ehkä jopa ennen) lähtien auton takaputkien päälle kertynyt hieman nestettä. Auto käynyt huolloissa ja sanoneet että vettä. Mielestäni siinä tuoksuu ripaus jäähdytinnestettä ja välillä savuttaa hitusen. Olen tutkaillut ja sitä jäähdytinnestettä katoaa, mutta hirmu vähän.

    Pari korjaamoa sanonut että heidän mielestään ei kyse kannentiivisteestä.

    Nyt pari viime päivää olen haistanut palaneen käryä kabiiniin..välillä. En tiedä onko mun autossa egr ja/tai egr cooler ja voisiko se olla siis syypää tuohon ääneen sekä jäähdytinnesteestä takapöntöissä. Avasin konepellin ja kuvasin pikku pätkän kun kuulosti vähän oudolta sirinältä. Tässä video jos siitä mitään saa irti. Noin 10 sekunnin kohdalla ääni voimakkaampaa kun kuvaan lähempää.



    Jos vian kuvaus mitään auttaa, niin todella lämmintä ilmaa puhaltaa sisään vaikka laitettu lämppäriin 16 astetta. Tämä siis jos ei käytä ilmastointia ja tehnyt tätä jo jonkin aikaa, joitain kuukausia. Vois hyvinkin liittyä samaan asiaan.. joku egr termari mennyt/menossa rikki tai normi termari?

    Mitään ideoita?
    Last edited by Tommi_; 29-07-2017, 08:58.
    Nykyinen Bmw 440xi

    Ex- E92 335i
  • miyli
    BTCF Member
    • Dec 2008
    • 2089
    • Naantali

    #2
    Originally posted by Tommi_ View Post
    Moro.

    Minulla bmw 335i, e92, vm 2007, ajettu n 109tkm.

    Taustaa: Viime syksynä tähän vaihdettiin viriturbot, ne hajosi jo keväällä. Laakerit sökönä. Kestivät siis n 5tkm normiajoa ja n 15 kierrosta Alastarolla.

    Niiden korjauksesta (ehkä jopa ennen) lähtien auton takaputkien päälle kertynyt hieman nestettä. Auto käynyt huolloissa ja sanoneet että vettä. Mielestäni siinä tuoksuu ripaus jäähdytinnestettä ja välillä savuttaa hitusen. Olen tutkaillut ja sitä jäähdytinnestettä katoaa, mutta hirmu vähän.

    Pari korjaamoa sanonut että heidän mielestään ei kyse kannentiivisteestä.

    Nyt pari viime päivää olen haistanut palaneen käryä kabiiniin..välillä. En tiedä onko mun autossa egr ja/tai egr cooler ja voisiko se olla siis syypää tuohon ääneen sekä jäähdytinnesteestä takapöntöissä. Avasin konepellin ja kuvasin pikku pätkän kun kuulosti vähän oudolta sirinältä. Tässä video jos siitä mitään saa irti. Noin 10 sekunnin kohdalla ääni voimakkaampaa kun kuvaan lähempää.



    Jos vian kuvaus mitään auttaa, niin todella lämmintä ilmaa puhaltaa sisään vaikka laitettu lämppäriin 16 astetta. Tämä siis jos ei käytä ilmastointia ja tehnyt tätä jo jonkin aikaa, joitain kuukausia. Vois hyvinkin liittyä samaan asiaan.. joku egr termari mennyt/menossa rikki tai normi termari?

    Mitään ideoita?
    :think Ei näissä mitään egr ole. Ajatko viinalla vai bensalla? Jos viinalla niin höyryää kyllä putken päistä todella paljon näin kesälläkin. Onko tuo palaneen haju öljyn hajua vai jotakin muuta palaneen hajua. Jos on venttiilikopan kansi esim. halki mikä näissä tyyppivika huohottaa sitä kautta ja pölläyttelee sellaista palaneen öljyn hajua välillä. Mulla ainakin puhaltaa kanssa lämmintä 16 kun ilmastointi ei päällä.
    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
    0-200km/h 11.40s
    100-200km/h 6,00s
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

    Comment

    • Tommi_
      Bimmer Rookie
      • Apr 2010
      • 177
      • Klaukkala

      #3
      Kiitos vastauksesta.

      Hyvä tietää ettei tässä ole egr. Kannatti kirjoittaa tänne kun täällä asiantuntijoita kun kahdessa huollossa epäilivät sitä egr ja itse en tiedä autosta juuri mitään

      Bensalla ajelen ja samanmoista höyryä tulee, ei kuitenkaan aina. Palaneen käry ei mielestäni haise öljylle vaan jollekin muulle. Toi videon sirinä kuuluu kun auto tyhjäkäynnillä konepelti auki.

      Mitään vikakoodeja ei ole tullut ja öljyä ei kuluta, korkki ei töhnäinen, jäähdytinneste näyttää oikeanlaiselta, joten ei kait sekoita niitäkään.
      Nykyinen Bmw 440xi

      Ex- E92 335i

      Comment

      • uusis
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2016
        • 192
        • finland

        #4
        Eihän sulla ole dp tai muuta kohtaa putkiston alkupäästä vuorattu millään thermotecillä yms eristeellä?

        Comment

        • larippa
          Bimmer Rookie
          • Jun 2015
          • 110
          • hki

          #5
          Vaikea sanoa äänestä mitään, ei ole tullut vastaan.
          Tosiaan näissä ei ole ulkoista EGR-venttiiliä vaan niin sanottu "sisäinen EGR" joka toteutetaan monimutkaisesti Vanoksen avulla pitämällä pako- ja imuventtiiliä samaan aikaan auki. (overlap)
          e90 335i AT
          JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

          Comment

          • Tommi_
            Bimmer Rookie
            • Apr 2010
            • 177
            • Klaukkala

            #6
            En usko että mitään thermoteciä tms eristettä laitettu, itse en asentanut, mutta ei ollut puhetta.

            Kun auto vähän lämpiää, niin palaneen käryä tulee sisään. Pakko viedä jonnekin tutkittavaksi että selviää...toivottavasti.
            Nykyinen Bmw 440xi

            Ex- E92 335i

            Comment

            • uusis
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2016
              • 192
              • finland

              #7
              mulla oli eräässä ex autoistani termot dp ja pakosarjassa niin ne kyllä kärtsäs ihan kunnolla sisälle jos ajo vaikka vesilammikosta yms

              Comment

              • Tommi_
                Bimmer Rookie
                • Apr 2010
                • 177
                • Klaukkala

                #8
                Pientä päivitystä. Huolloissa on käyty ja edelleen savuttaa ja äsken katsoin öljykorkin, niin tämän näköistä "sinappimössöä" oli, katso kuvat.

                [/url]

                [/url]

                Ei varmaankaan normaalia? Öljyt vaihdettu keväällä.

                Kun tuosta jostain aikoinaan luin, niin silloin syynä vissiin juuri kannentiiviste. Mitä olette mieltä? Öljyä hieman hävinnyt sekä jäähdytinnestettä.
                Nykyinen Bmw 440xi

                Ex- E92 335i

                Comment

                • miyli
                  BTCF Member
                  • Dec 2008
                  • 2089
                  • Naantali

                  #9
                  Originally posted by Tommi_ View Post
                  Pientä päivitystä. Huolloissa on käyty ja edelleen savuttaa ja äsken katsoin öljykorkin, niin tämän näköistä "sinappimössöä" oli, katso kuvat.

                  [/url]

                  [/url]

                  Ei varmaankaan normaalia? Öljyt vaihdettu keväällä.

                  Kun tuosta jostain aikoinaan luin, niin silloin syynä vissiin juuri kannentiiviste. Mitä olette mieltä? Öljyä hieman hävinnyt sekä jäähdytinnestettä.
                  Pätkä ajosta tulee tuollaista majoneesia öljykorkkiin ainakin minulla
                  Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                  Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                  Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                  Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                  Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                  Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                  1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                  0-200km/h 11.40s
                  100-200km/h 6,00s
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                  Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                  Comment

                  • tommi69
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 419
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by Tommi_ View Post
                    Pientä päivitystä. Huolloissa on käyty ja edelleen savuttaa ja äsken katsoin öljykorkin, niin tämän näköistä "sinappimössöä" oli, katso kuvat.

                    [/url]

                    [/url]

                    Ei varmaankaan normaalia? Öljyt vaihdettu keväällä.

                    Kun tuosta jostain aikoinaan luin, niin silloin syynä vissiin juuri kannentiiviste. Mitä olette mieltä? Öljyä hieman hävinnyt sekä jäähdytinnestettä.
                    Niin tulee mullakin mömmöä. Ja öljy haisee kun pysähtyy liikennevaloihin. Ennen ei haissu kun oli vakio raitisilmasuodattimet koteloissa. Ei muuta ku hanaa vaan.
                    M140 xDrive v.2017
                    Kawasaki zH2 v.2020

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5428
                      • S:t Karins

                      #11
                      Originally posted by tommi69 View Post
                      Ei muuta ku hanaa vaan.
                      Näin Ei ole mikään vika vaan ominaisuus.
                      Jotkut öljymerkit vaan tuottaa tuota vaaleaa möhnää korkkiin enemmän kuin toiset merkit.
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • Tommi_
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2010
                        • 177
                        • Klaukkala

                        #12
                        Itse olen sitä mieltä että vika, ei ominaisuus mun autossa tällä hetkellä.

                        Toki jos kaikilla savuttaa paljon ja koko ajan (98:lla ajelen), kelistä riippumatta (aina keväästä saakka), pakoputkien päät jäävät märiksi (lätäköt) riippumatta matkan pituudesta, syö öljyä sekä jäähdytinnestettä, sinapin väristä möhnää öljykorkissa, niin ehkä sitten voisin uskoa että ominaisuus.

                        Nämä viat alkoivat keväällä kun turbot hajosivat. Sitä ennen ei näitä "ominaisuuksia" ollut. Autolla ajettu nyt 113tkm ja samanmerkkisellä öljyllä jo muutama vuosi (nyt vasta sinappitöhnää), öljynä Liquimoly toptec 4200 5w-30.

                        Eikös se vähän niin mene että kansi halki jos kylmänä savuttaa ja kansipahvi jos savuttaa koko ajan. Jos jäähdyttimen paineistaa, niin eikö siitä huomaa että katoaako paineet?
                        Nykyinen Bmw 440xi

                        Ex- E92 335i

                        Comment

                        • F-Lame
                          BTCF Member
                          • Jul 2015
                          • 251
                          • Helsinki-Porvoo

                          #13
                          Originally posted by Tommi_ View Post
                          Itse olen sitä mieltä että vika, ei ominaisuus mun autossa tällä hetkellä.

                          Toki jos kaikilla savuttaa paljon ja koko ajan (98:lla ajelen), kelistä riippumatta (aina keväästä saakka), pakoputkien päät jäävät märiksi (lätäköt) riippumatta matkan pituudesta, syö öljyä sekä jäähdytinnestettä, sinapin väristä möhnää öljykorkissa, niin ehkä sitten voisin uskoa että ominaisuus.

                          Nämä viat alkoivat keväällä kun turbot hajosivat. Sitä ennen ei näitä "ominaisuuksia" ollut. Autolla ajettu nyt 113tkm ja samanmerkkisellä öljyllä jo muutama vuosi (nyt vasta sinappitöhnää), öljynä Liquimoly toptec 4200 5w-30.

                          Eikös se vähän niin mene että kansi halki jos kylmänä savuttaa ja kansipahvi jos savuttaa koko ajan. Jos jäähdyttimen paineistaa, niin eikö siitä huomaa että katoaako paineet?

                          Tuleeko painetta paisariin ? Paha savutuksista sanoa varmaksi ennen kuin avaa koneen. Kyllä sen pystyy paineistamaan siihen tarkoitetulla testerillä.
                          Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

                          1989 E30 316i 2D HARRASTE
                          1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
                          Ex. E92 335 CiA m-sport
                          Ex. 2005 E87 130i m-sport
                          ...monta muuta ennen sitä

                          Comment

                          • Tommi_
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2010
                            • 177
                            • Klaukkala

                            #14
                            Originally posted by F-Lame View Post
                            Tuleeko painetta paisariin ? Paha savutuksista sanoa varmaksi ennen kuin avaa koneen. Kyllä sen pystyy paineistamaan siihen tarkoitetulla testerillä.
                            Kyllä sinne painetta tulee, en sitten tiedä kauanko se paine siellä pysyy. Välillä myös tuntuu että siellä paisarissa kiehuu/kuplii jo ihan tyhjäkäynnilläkin..ihan kuin siellä olisi ilmakuplia. Paineistus pitää sitten varmaan hoitaa autoliikkessä, tuollaista testeriä tuskin kellään täällä?
                            Last edited by Tommi_; 27-11-2017, 19:47.
                            Nykyinen Bmw 440xi

                            Ex- E92 335i

                            Comment

                            • F-Lame
                              BTCF Member
                              • Jul 2015
                              • 251
                              • Helsinki-Porvoo

                              #15
                              Originally posted by Tommi_ View Post
                              Kyllä sinne painetta tulee, en sitten tiedä kauanko se paine siellä pysyy. Välillä myös tuntuu että siellä paisarissa kiehuu/kuplii jo ihan tyhjäkäynnilläkin..ihan kuin siellä olisi ilmakuplia. Paineistus pitää sitten varmaan hoitaa autoliikkessä, tuollaista testeriä tuskin kellään täällä?
                              Löytyy sellainen testeri
                              Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

                              1989 E30 316i 2D HARRASTE
                              1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
                              Ex. E92 335 CiA m-sport
                              Ex. 2005 E87 130i m-sport
                              ...monta muuta ennen sitä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎