E90 330da M57N2, 2006.
Jäähdytinneste lämpeää osakaasulla:
Moottorin lämmöt moottoritieajossa vaihtelevasti 92-98c. Hitaassa ajossa yleensä pysyy ihan 88-90c:ssä kuten pitääkin. Ulkoilman lämmöllä ei tunnu olevan merkitystä.
Lämpö nousee heti muutamalla asteella jos kiihdyttää osakaasulla. Viittaisiko tämä EGR-coolerin vikaan vai mistä kyse? Täyskaasulla lämpö ei nouse, voi jopa laskea hieman.
Kannattaisiko vain ohjelmoituttaa EGR kokonaan pois käytöstä?
DPF antaa vikakoodia, EGR ei. Moottorivalo ei kuitenkaan pala.
Päätermari ja vesipumppu on vaihdettu alkuvuodesta, EGR-termari ja jäähynesteet pari viikkoa sitten. Lämpöily ei muuttunut.
Valkoista sumua pakoputkesta tai hajuja en ole huomannut. Jäähynestettä ei ole kadonnut ainakaan nyt 500km aikana.
Mitenhän tästä kannattaisi edetä?
Vikakoodit:
Jäähdytinneste lämpeää osakaasulla:
Moottorin lämmöt moottoritieajossa vaihtelevasti 92-98c. Hitaassa ajossa yleensä pysyy ihan 88-90c:ssä kuten pitääkin. Ulkoilman lämmöllä ei tunnu olevan merkitystä.
Lämpö nousee heti muutamalla asteella jos kiihdyttää osakaasulla. Viittaisiko tämä EGR-coolerin vikaan vai mistä kyse? Täyskaasulla lämpö ei nouse, voi jopa laskea hieman.
Kannattaisiko vain ohjelmoituttaa EGR kokonaan pois käytöstä?
DPF antaa vikakoodia, EGR ei. Moottorivalo ei kuitenkaan pala.
Päätermari ja vesipumppu on vaihdettu alkuvuodesta, EGR-termari ja jäähynesteet pari viikkoa sitten. Lämpöily ei muuttunut.
Valkoista sumua pakoputkesta tai hajuja en ole huomannut. Jäähynestettä ei ole kadonnut ainakaan nyt 500km aikana.
Mitenhän tästä kannattaisi edetä?
Vikakoodit:
Code:
4CE0 4CE0 Partikelfiltersystem Error counter: 0 Logistic counter: 40 Mileage 186888 km Motordrehzahl 1765.28 1/min Kühlmitteltemperatur 94.30 °C Raildruck Ist 512.00 bar Einspritzmenge 15.75 mg/Hub Luftmasse pro Zylinder 428.50 mg/Hub Ladedruck Istwert 1289.85 mbar Pedalwertgeber 0.00 % Differenzdruck über Partikelfilter 68.92 mbar Fahrzeuggeschwindigkeit 103.63 km/h Umgebungsdruck 984.62 mbar Motorschutzregeneration wurde aktiviert (Partikelfilter stark beladen) Testbedingungen erfüllt Fehler bisher nicht aufgetreten Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Fehler im Shadow eingetragen Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten) Umweltbedingungen 2. Block ungültig (Fehler nur einmal aufgetreten) Error code: 4C E0 01 03 00 00 00 28 5B 41 40 90 41 28 44 83 00 07 69 64 =============================================================
Code:
E R R O R M E M O R Y -------------------------------------- Date: 23.08.2017 18:56:47 ECU: D62M57B0 JobStatus: OKAY Variant: D62M57B0 ------------------------------------------------------------ RESULT: 1 error in error memory ! ------------------------------------------------------------ 4667 4667 Partikelfiltersystem Error counter: 1 Logistic counter: 19 Mileage 188016 km Motordrehzahl 1820.44 1/min Kühlmitteltemperatur 97.31 °C Raildruck Ist 598.65 bar Einspritzmenge 16.54 mg/Hub Luftmasse pro Zylinder 441.11 mg/Hub Ladedruck Istwert 955.08 mbar Differenzdruck über Partikelfilter 68.92 mbar Rußmasse im Partikelfilter 5.00 g Aschenmasse im Partikelfilter 40.96 g Umgebungsdruck 1004.31 mbar zu haeufige Regenerationen Testbedingungen noch nicht erfüllt Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase) Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Fehler nicht im Shadow eingetragen Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten) Umweltbedingungen 2. Block ungültig (Fehler nur einmal aufgetreten) Error code: 46 67 54 02 00 00 01 13 5B CE 42 93 4C 2A 46 61 07 05 29 66 =============================================================
Comment