Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 LCI 325d laatikko/kytkin kestävyys

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Croway
    Bimmer Rookie
    • May 2016
    • 147
    • Karjalan perämetsät

E90 LCI 325d laatikko/kytkin kestävyys

Morjensta,

Minulla siis seuraavanalainen laatikko:

ja e90postista löydetty linkki:

meinaako tämä siis että laatikko kestää 600nm?

Olen ajatellut autoni "lastuttamista", koska ajan paljon matka-ajoa, ja rekkojen ohi olisi näppärämpi päästä, ja kulutuskin pienenisi.

Kysymys on siis se, että voinko lastuttaa auton huoletta esim. AJtechillä ilman huolta häivää että moottorin/laatikon ikä lyhenisi tai särkyisi. Puhumattakaan kytkimestä.

Kestääkö kytkin? Kestääkö laatikko? Kestääkö moottori?
    F11 LCI 530d xDrive -16

Ex: BMW 325d E90 LCI -09
  • arska86
    BTCF Member
    • Jan 2008
    • 309
    • Helsinki

Samaa laatikkoa ja vauhtipyörää käytetty myös 330D. Kestää kyllä maltillisen tehon ja väännön lisäyksen.

Siihen tietenkin kannattaa varautua, että kytkin ja vauhtipyörä ovat elinkaarensa päässä ajosta riippuen 250-350tkm nurkilla. Viritys ei ainakaan pidennä sitä.

Satiko auton jo toimimaan?

Comment

• kinkkelaade
      Bimmer Rookie
      • Mar 2014
      • 35
      • Rovaniemi

mulla on sama laatikko ja 370/700 tehoilla. on kestänyt mutta vauhtipyörä luultavasti on se heikoin lenkki. vuoden ollut nyt uus vauhtis ja kytkin eikä kytkin ole vielä koskaan luistanut ei vielä toistaiseksi ole alkanut vauhtipyörä kolisemaan
      BMW 530Xd F10

Comment

• Croway
        Bimmer Rookie
        • May 2016
        • 147
        • Karjalan perämetsät

Originally posted by arska86 View Post
        Samaa laatikkoa ja vauhtipyörää käytetty myös 330D. Kestää kyllä maltillisen tehon ja väännön lisäyksen.

Siihen tietenkin kannattaa varautua, että kytkin ja vauhtipyörä ovat elinkaarensa päässä ajosta riippuen 250-350tkm nurkilla. Viritys ei ainakaan pidennä sitä.

Satiko auton jo toimimaan?
        Sain toimimaan! Vika oli ahtoputken liittimessä ja säätimessä.

Nyt repesi välijäähyn ja egr välinen putki mutta eikun uutta tilalle ja kovaa ajoa
        F11 LCI 530d xDrive -16

Comment

• Croway
          Bimmer Rookie
          • May 2016
          • 147
          • Karjalan perämetsät

Originally posted by kinkkelaade View Post
          mulla on sama laatikko ja 370/700 tehoilla. on kestänyt mutta vauhtipyörä luultavasti on se heikoin lenkki. vuoden ollut nyt uus vauhtis ja kytkin eikä kytkin ole vielä koskaan luistanut ei vielä toistaiseksi ole alkanut vauhtipyörä kolisemaan
          Onko sulla siis ihan vakio tuplamassavauhtis ja kytkinpaketti?

Ei ole mitään sintterilevyjä tai kovia vauhtiksia? :think

Ittee nyt tässä kauheesti mietityttäny laittaako kovan vai tuplamassavauhtiksen, ja/tai jonkun vahvistetun kytkinasetelman tms.

Oon lukenu aika paljon foorumeja ja näin. Taidan päätyä ihan vakioasetelmaan, koska mulle riittää hyvin nuo tehot.

Harmi kun ei oikein löydy kokemuksia toisilta e9x omistajilta, miten heillä vakiokytkimet ja vauhtikset kestäneet lastun kanssa.
          F11 LCI 530d xDrive -16

Comment

• fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4629
            • Tampere

Originally posted by Croway View Post
            Harmi kun ei oikein löydy kokemuksia toisilta e9x omistajilta, miten heillä vakiokytkimet ja vauhtikset kestäneet lastun kanssa.
            Mulla 330d 250tkm mittarissa kun kytkin antautui moottoritiellä kiihdytyksessä 3000-4000 kierroksen kohdalla ja alkoi luistamaan. Moottorissa 305/700. Vaihdoin uuden vauhtipyörän ja kytkimen. Kaikipuolin kytkimen käyttö on 100x mukavempaa, se on kevyempi ja liikeellelähtö on tasaisempi. Se sijaan vauhtipyörä pohjaa aivan yhtä helposti alle 2500 kierroksella. Eli kaasunkäytössä saa olla tarkkana että vasta kierroksilla antaa kaasua reilummin.

Heikoin lenkki on kaksoismassa mutta tässä tapauksessa kiinteä ei ollut edes vaihtoehto. 99,999% ajasta ajataan kuitenkin muuten kuin kaasupohjassa.
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

Comment

• -juzzi-
              BTCF Member
              • May 2004
              • 528
              • Klaukkala

Kyseistä vaihteistoa käytetty varmaan eniten suomessa harrasteautoissa isoilla tehoilla, tiedän muutaman auton jossa tehot/väännöt nelinumeroisia ja ei ole ongelmia ollut.

Mulla on omassa 330d 350hv/760nm (AJtech) ja ei ole ongelmia vakio kytkimen/vauhtipyörän kanssa jos tosiaan tajuaa olla käyttämättä sitä alle 2500rpm vääntöä isoilla vaihteilla. Limitillä se on kyllä mutta epäilen että vauhtipyörä on se ongelma eikä kytkin
              530XD F11 M-Sport + Omega 4.0 24V + E91 Turbo +Monza GSE
              https://www.instagram.com/juzzi1984/

Comment

• Habanerox
                Bimmer Rookie
                • Dec 2015
                • 79
                • Vantaa

Ittee nyt tässä kauheesti mietityttäny laittaako kovan vai tuplamassavauhtiksen, ja/tai jonkun vahvistetun kytkinasetelman tms.

Oon lukenu aika paljon foorumeja ja näin. Taidan päätyä ihan vakioasetelmaan, koska mulle riittää hyvin nuo tehot.

Mulla sama manuaalilaatikko vakiona ja 286hv/620nm ja lastutettuna 1,5 vuotta pelittänyt ja 260000km jo mittarissa.
                BMW 330d e90 2006

Comment

• kinkkelaade
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2014
                  • 35
                  • Rovaniemi

juu ihan vakio massavauhtipyörä ja kytkin. ei oo reiluun vuoteen ainakaan vielä oireillut mitenkään.
                  BMW 530Xd F10

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎