Näissä asioissa viisaampien mielipidettä haen...
Vuoden 2016 lopussa kutossuutin kärtsäsi hajottaen kannen (tai toisinpäin, jäi epäselväksi). Ihanan kallista, suosittelen kokeilemaan...
No, joka tapauksessa, kansiremppa tehtiin ajan kanssa ja auto takaisin tien päälle (muistaakseni) maaliskuussa 2017.
Parikymmentä kilometriä nautiskelua
ja koneesta omituisia sivuääniä. Ei muuta kuin auto taas pajalle ja tutkittavaksi, jolloin paljastui, että öljyssä metallinpalasia (lue: alakerta paskana). 

No, asiassa vähän aikalisää ja mietintää, että mitä tehdään. Selvisi mm., että uusi kone olisi tullut halvemmaksi, kuin nämä kaikki yhteensä... :think Pitkällisen puhaltelun jälkeen uusia osia tilaukseen, lohko porattavaksi yms.
Itse kuin en näiden tekniikka-asioiden päälle oikein ymmärrä, niin kommentteja on tullut kysyttyä myös paremmin ymmärtäviltä ja jokainen on ollut sitä mieltä, että kansiremontin yhteydessä on päätynyt alakertaan jotain, joka on sen rikkonut.
Lähestyin siis tänään korjaamoa, kysyäkseni myös heidän mielipidettään asiasta. Alla käyty s-postiviestittely. Nimet vedetty yli korrektiuden nimissä.
________________________
Topster kirjoitti 2017-09-25 09:28:
Terve ****,
Hankala asia näin vuosien tyytyväisen asiakassuhteen jälkeen, joten ajattelin lähestyä näin s-postitse.
Teille lienee tässä vuosien saatossa käynyt selväksi se, etten itse ole mikään tekniikan asiantuntija. Olen jutellut tästä moottoriprojektista aika monen asiaa paremmin ymmärtävän kanssa ja jokainen heistä on nostanut esiin epäilyksen siitä, että mikä lienee ollut kansiremontin rooli tuon alakerran rikkoutumisessa. Kaikki ovat pitäneet todennäköisenä, että kantta laittaessa alakertaan on päätynyt jotain, joka on aiheuttanut sen hajoamisen.
Itse osaan ajatella asiaa vain käytännön kautta. Mikä on todennäköisyys, että alakerta poksahtaa niiden parinkymmenen kilometrin aikana, jotka ehdin ajaa kansiremontin jälkeen, jos ei se jollain tavalla liittyisi tuohon tekemäänne remonttiin? Kansiremontin yhteydessähän vaihdoitte öljyt koneeseen, eikä silloin noussut esille mitään hälyttävää. Puhuit itse aiemmin siitä, että voitelu olisi ollut vaillinaista. Auto on kuitenkin ollut minulla jo viimeisen n. 70tkm ajan ja tiedätte sen, että huollot, mukaan lukien öljynvaihdot, on toteutettu asianmukaisesti, kun ne on teillä tehty.
Kuten sanottua, niin vähän epäilyttää tämä alakerran ongelmien esiintymisen ajankohta ja sen tapahtuminen välittömästi kansiremontin jälkeen.
Toivoisin teidän ottavan tähän asiaan kantaa ja antavan oman näkemyksenne asiasta.
Terveisin,
Topster
_________________
From: *****
Sent: 25. syyskuuta 2017 11:02
To: Topster
Subject:
Terve
Mielestäni tuo laakerien hajoaminen ja kiinnileikkaaminen johtuu viallisten suuttimien vuoksi laimenneesta öljystä, suuttimet vuotaneet pikkuhiljaa polttoainetta sylinteriin ja tästäsyystä öljy laimentunut ja aiheuttanut nuo kyseiset vauriot. Jos nuo viat olisi tulleet lyhyessä ajassa niin öljynpaineessa olisi pitänyt olla vikaa ja mikään ei tässä viittaa siihen että öljynpaine olisi ollut matala. Vastaavia suuttimen vuodon takia hajonneita moottoreita on tullut vastaan pienemmissä Bemareissa ja Mineissä. Mielestäni on todennäköistä että laakerit ovat olleet viallisia jo pitkään ja lopullinen hajoaminen tapahtui vasta koneremontin jälkeen.
Ystävällisin terveisin
*****
_______________________
Topster kirjoitti 2017-09-25 11:10:
Kaikki suuttimetkin vaihdettiin uusiin siellä teillä pari vuotta sitten. Näet varmaan teidän tiedostoistanne tarkemmin, milloin.
Kuten sanottua, niin käytännön järjellä ajatellen tuo ajoitus kuulostaa hieman ihmeelliseltä, että alakerta olisi lauennut niiden muutaman kymmenen ajetun kilometrin aikana, mitä ehti olla käytössä remonttien välissä, ilman että kansiremontilla olisi mitään tekemistä asian kanssa."
_______________________
From: *****
Sent: 25. syyskuuta 2017 11:18
To: Topster
Terve
Ne suuttimet jotka toimitit silloin oli vanhalla osanumerolla, uudemmalla osanumerollakin tullut 11 versiota eli aika monesti tehty parannuksia suuttimiin noiden jälkeen. Noitten suuttimien kanssa ollut paljon ongelmia ja ihan vastaava laakeririkko suuttimen takia tullut meillä vastaan sakan Audin kanssa. Kuten aikaisemmin mainitsin niin vika on tullut varmasti jo ennen remonttia mutta lopullisesti hajonnut vasta remontin jälkeen.
____________________
Eli kysymyksenä niille, jotka näistä jotain ymmärtää: Mitäpä olette mieltä?
Vuoden 2016 lopussa kutossuutin kärtsäsi hajottaen kannen (tai toisinpäin, jäi epäselväksi). Ihanan kallista, suosittelen kokeilemaan...

Parikymmentä kilometriä nautiskelua



No, asiassa vähän aikalisää ja mietintää, että mitä tehdään. Selvisi mm., että uusi kone olisi tullut halvemmaksi, kuin nämä kaikki yhteensä... :think Pitkällisen puhaltelun jälkeen uusia osia tilaukseen, lohko porattavaksi yms.
Itse kuin en näiden tekniikka-asioiden päälle oikein ymmärrä, niin kommentteja on tullut kysyttyä myös paremmin ymmärtäviltä ja jokainen on ollut sitä mieltä, että kansiremontin yhteydessä on päätynyt alakertaan jotain, joka on sen rikkonut.
Lähestyin siis tänään korjaamoa, kysyäkseni myös heidän mielipidettään asiasta. Alla käyty s-postiviestittely. Nimet vedetty yli korrektiuden nimissä.
________________________
Topster kirjoitti 2017-09-25 09:28:
Terve ****,
Hankala asia näin vuosien tyytyväisen asiakassuhteen jälkeen, joten ajattelin lähestyä näin s-postitse.
Teille lienee tässä vuosien saatossa käynyt selväksi se, etten itse ole mikään tekniikan asiantuntija. Olen jutellut tästä moottoriprojektista aika monen asiaa paremmin ymmärtävän kanssa ja jokainen heistä on nostanut esiin epäilyksen siitä, että mikä lienee ollut kansiremontin rooli tuon alakerran rikkoutumisessa. Kaikki ovat pitäneet todennäköisenä, että kantta laittaessa alakertaan on päätynyt jotain, joka on aiheuttanut sen hajoamisen.
Itse osaan ajatella asiaa vain käytännön kautta. Mikä on todennäköisyys, että alakerta poksahtaa niiden parinkymmenen kilometrin aikana, jotka ehdin ajaa kansiremontin jälkeen, jos ei se jollain tavalla liittyisi tuohon tekemäänne remonttiin? Kansiremontin yhteydessähän vaihdoitte öljyt koneeseen, eikä silloin noussut esille mitään hälyttävää. Puhuit itse aiemmin siitä, että voitelu olisi ollut vaillinaista. Auto on kuitenkin ollut minulla jo viimeisen n. 70tkm ajan ja tiedätte sen, että huollot, mukaan lukien öljynvaihdot, on toteutettu asianmukaisesti, kun ne on teillä tehty.
Kuten sanottua, niin vähän epäilyttää tämä alakerran ongelmien esiintymisen ajankohta ja sen tapahtuminen välittömästi kansiremontin jälkeen.
Toivoisin teidän ottavan tähän asiaan kantaa ja antavan oman näkemyksenne asiasta.
Terveisin,
Topster
_________________
From: *****
Sent: 25. syyskuuta 2017 11:02
To: Topster
Subject:
Terve
Mielestäni tuo laakerien hajoaminen ja kiinnileikkaaminen johtuu viallisten suuttimien vuoksi laimenneesta öljystä, suuttimet vuotaneet pikkuhiljaa polttoainetta sylinteriin ja tästäsyystä öljy laimentunut ja aiheuttanut nuo kyseiset vauriot. Jos nuo viat olisi tulleet lyhyessä ajassa niin öljynpaineessa olisi pitänyt olla vikaa ja mikään ei tässä viittaa siihen että öljynpaine olisi ollut matala. Vastaavia suuttimen vuodon takia hajonneita moottoreita on tullut vastaan pienemmissä Bemareissa ja Mineissä. Mielestäni on todennäköistä että laakerit ovat olleet viallisia jo pitkään ja lopullinen hajoaminen tapahtui vasta koneremontin jälkeen.
Ystävällisin terveisin
*****
_______________________
Topster kirjoitti 2017-09-25 11:10:
Kaikki suuttimetkin vaihdettiin uusiin siellä teillä pari vuotta sitten. Näet varmaan teidän tiedostoistanne tarkemmin, milloin.
Kuten sanottua, niin käytännön järjellä ajatellen tuo ajoitus kuulostaa hieman ihmeelliseltä, että alakerta olisi lauennut niiden muutaman kymmenen ajetun kilometrin aikana, mitä ehti olla käytössä remonttien välissä, ilman että kansiremontilla olisi mitään tekemistä asian kanssa."
_______________________
From: *****
Sent: 25. syyskuuta 2017 11:18
To: Topster
Terve
Ne suuttimet jotka toimitit silloin oli vanhalla osanumerolla, uudemmalla osanumerollakin tullut 11 versiota eli aika monesti tehty parannuksia suuttimiin noiden jälkeen. Noitten suuttimien kanssa ollut paljon ongelmia ja ihan vastaava laakeririkko suuttimen takia tullut meillä vastaan sakan Audin kanssa. Kuten aikaisemmin mainitsin niin vika on tullut varmasti jo ennen remonttia mutta lopullisesti hajonnut vasta remontin jälkeen.
____________________
Eli kysymyksenä niille, jotka näistä jotain ymmärtää: Mitäpä olette mieltä?
Comment