Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorin vikavalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17845
    • PKS

    #16
    Originally posted by Haagert View Post
    Eli jos akku vaihettu ja ei tehty tota sopeutusta niin se voisi olla yksi syy miksi moottorin vikavalo ei syty joka kerta kun auton käynnistää?
    Ei akku sytytä moottorin vikavaloa, kuten lukemasi ensimmäinen koodikin kertoo:
    error would not cause a warning lamp to light up

    Tuo koodi liittyy IBS järjestelmään, eli joko sen koodaus on pielessä, akunvaihtoa ei ole kuitattu, tai IBS järjestelmässä on vikaa kuten piuha hapan, irti, poikki tms.

    Jos sen sijaan puhutaan kertomastasi 2. koodista -
    c998 –SZL: Fehlereintrag fuer SZL: LWS-Error: Signal or value below threshold radtoleranzabgleich < -5%: F-can Radtoleranzableigch, Kommunikation mit DSC.

    Tämä sytyttää jarrujärjestelmän vikavalot, ja liittyy LWS:ään eli ohjauskulma-anturiin. Viittaa siihen että arvo ylittyy, eli ohjauskulma-anturin kalibrointi on pielessä. Yleisin syy on muuttuneet alustasäädöt, esim. rengasosuma, tai kulmien säätö.

    3. koodi liittyy iDrive näyttöön - veikkaan että on käsikädessä 1. koodin kanssa.

    P.s. kerro toki mitä Bimmerpostille tekemässäsi threadissä ehdotellaan
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
    ½
    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • Nettipepe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1341
      • Kajaani

      #17
      Originally posted by Haagert View Post
      Kiitos hyvästä vastauksesta.

      Mistä tiedän onko mulla toi IBS omaava auto?


      Schmiedmannin sivuilla luki seuraavanlailla:

      "MITÄ VOI TAPAHTUA JOS UUDEN AKUN REKISTERÖINTIÄ / KOODAUSTA EI TEHDÄ?
      Jos uutta akkua ei rekisteröidä / ohjelmoida, se ei välttämättä aiheuta välittömästi ongelmia, eikä esim laukaise vikakoodia, virheilmoitusta tai sytytä toimintahäiriömerkkivaloa ("Check Engine" tai "Service Engine Soon" valoa). "

      Eli jos akku vaihettu ja ei tehty tota sopeutusta niin se voisi olla yksi syy miksi moottorin vikavalo ei syty joka kerta kun auton käynnistää?
      IBS :n tunnistaa mustasta "mötikästä" akun miinus navassa.
      Lähtee myös pari ohuempaa piuhaa.
      Löytyy Googlesta kuviakin IBS hakusanalla.
      E90 malleissa 06-> taitaa useimmissa autoissa ibs olla.
      Ja Jos autosta löytyy navigaatio, webasto yms...virtasyöppö niin sitä varmemmin ibs löytyy miinus navasta
      F30 320xia
      Ex E90 325da
      Ex E90 320da
      Ex E46 330D

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by Haagert View Post
        max.5min.

        Onko tämmösessä 325 E91 konehuoneessa mitää paikkaa mistä voi ladata vai ainoastaan akun navoista?
        Ei viidessä minuutissa saa akku mennä tyhjäksi virrat päällä. Kokeile vielä ladata akku täyteen ja tarkista latausjännite. Vaikuttaisi kyllä vahvasti, että akku menee vaihtoon. Konehuoneen apuvirtapistokkeista voi ladata. Jos autossa on IBS akkua ei saa ladata suoraan akun navoista tai se sotkee IBS. Akun voi ladata myös kontista, mutta silloin maakaapeli pitää kytkeä runkoon, plussan voi laittaa kyllä akun napaan.
        Last edited by HTK12; 15-12-2017, 20:20. Reason: typo
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Haagert
          Bimmer Rookie
          • Oct 2017
          • 47
          • Parainen

          #19
          Täytyy viikonloppuna tehdä tuo!! Kiitos asiallisista /hyvistä neuvoista. Mites tuo latausjännite on helpoin/fiksuin tarkistaa?
          Last edited by Haagert; 15-12-2017, 14:24.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #20
            Originally posted by Haagert View Post
            Täytyy viikonloppuna tehdä tuo!! Kiitos asiallisista /hyvistä neuvoista. Mites tuo latausjännite on helpoin/fiksuin tarkistaa?
            Auto käyntiin ja kuormaa reilusti päälle, eli puhallin täysille, penkinlämmittimet, takalasinlämmitin, ajovalot, sumuvalot ym. Sitten vaan katsomaan yleismittarilla paljonko jännite on @1000 rpm.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Haagert
              Bimmer Rookie
              • Oct 2017
              • 47
              • Parainen

              #21
              IBS näyttää olevan autossa...Autossa tällä hetkellä 90 Ah akku kiinni, onkohan tämä vaihdettu siis suuremmaksi kun alkuperäinen?
              Autossa isoonavi löytyy, mutta ei webastoo.
              12.2 Volttia jännite , kun auto parkissa moottori sammuksissa...
              Latausjännite n.1000rpm 14.8V (penkinlämmittimet täysil, sisäilmapuhallus täysillä, musiikki kaakossa, lisävalot ja sumuvalot päällä). Käyn kohta ottaan latausjännitteen uusiks kun kaveri tulee nostaan kierroksia autossa kun ite teen mittauksen.

              Mutta olisiko tässä vaiheessa fiksuinta aluksi sitten tarkistaa (mikä akku siellä asetettu) ja tehä toi akun koodaus tolle 90Ah akulle...?!?!?

              Tolla inpalla pysty kuittaan jos samankokoinen akku nyt kuin ennekin, mutta jos erikokoinen niin vain Istallako sen voi tehä?
              Last edited by Haagert; 16-12-2017, 15:49.

              Comment

              • TMB
                BTCF Member
                • Apr 2014
                • 124
                • Oulu

                #22
                Originally posted by Haagert View Post
                12.2 Volttia jännite , kun auto parkissa moottori sammuksissa...
                Sulla on vissiin akku melko tyhjillään, tai sit siellä on kuormaa päällä. Lepojännite pitäis olla kohtuu täydellä akulla yli12,5V

                Comment

                • Haagert
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2017
                  • 47
                  • Parainen

                  #23
                  Originally posted by TMB View Post
                  Sulla on vissiin akku melko tyhjillään, tai sit siellä on kuormaa päällä. Lepojännite pitäis olla kohtuu täydellä akulla yli12,5V
                  Äskön kävin mittaan kun auto sammuksissa ollu jokusen hetken niin näytti 11.63V
                  Last edited by Haagert; 16-12-2017, 16:24.

                  Comment

                  • Nettipepe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1341
                    • Kajaani

                    #24
                    Originally posted by Haagert View Post
                    Äskön kävin mittaan kun auto sammuksissa ollu jokusen hetken niin näytti 11.63V
                    Onko tietoa akun iästä?
                    Tuohan on käytännössä tyhjä akku!
                    Tai noin 10% varauksesta jäljellä
                    F30 320xia
                    Ex E90 325da
                    Ex E90 320da
                    Ex E46 330D

                    Comment

                    • Haagert
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2017
                      • 47
                      • Parainen

                      #25
                      Originally posted by Nettipepe View Post
                      Onko tietoa akun iästä?
                      Tuohan on käytännössä tyhjä akku!
                      Tai noin 10% varauksesta jäljellä
                      http://www.autotarvike.fi/akkuasiaa.html
                      Ei ole tietoa, enkä löytänyt mitää kuittiakaan autosta akusta...Eli varmaan aika vanha... Kannattaako ensiksi kuitenkin tehdä tuo akun kuittaus ja sit tarkistaa minkä kokoinen siellä on alunperin ollut?

                      Tunnin oli laturi kiinni autossa ja mittasin sen jälkeen akulta niin 11.84 V. Yritin etsiä akusta valmistusajankohtaa, ja otin tukiraudan pois ja tämän jälkeen muovi läpän alta 13mm hylsy (ei akun napa siis) niin räpsäs valoja kertaalleen ja sit kun laitoin kiinni sen niin anto 55c3 koodin (AWD Malfunction), mutta tämä nollaantui kyllä... Miten tuo tuohon vaikutti? käynnistin ja nollasin kaikki koodit. Ajoin noin 5km lenkin tossa ja siinä ajassa ei mikään koodi ilmestyny uudestaan...Viime viikolla kun tyhjensin koodit niin samantien ilmesty uudelleen.
                      Last edited by Haagert; 16-12-2017, 17:43.

                      Comment

                      • Nettipepe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1341
                        • Kajaani

                        #26
                        Originally posted by Haagert View Post
                        Ei ole tietoa, enkä löytänyt mitää kuittiakaan autosta akusta...Eli varmaan aika vanha... Kannattaako ensiksi kuitenkin tehdä tuo akun kuittaus ja sit tarkistaa minkä kokoinen siellä on alunperin ollut?
                        Nykyautoissa taitaa olla niin,että akkuja vain menee.n 5 vuoden välein saa olla vaihtamassa.
                        Sinuna lataisin akkulaturilla akun täyteen, seuraisin pysyykö lepojännite ok alueella.
                        Jos ei niin... Uusi akku tilalle ja samalla kun kuittaa uuden akun tarkastaa mikä akku auton asetuksissa on valittuna...jos väärä niin vaihtaa senkin oikeaksi..
                        Nyt vaikuttaa kyllä siltä, että sinun akku on vaihtokunnossa,koska latausjännite on ok, mutta akku ei vain ota/pidä varausta...
                        F30 320xia
                        Ex E90 325da
                        Ex E90 320da
                        Ex E46 330D

                        Comment

                        • Haagert
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2017
                          • 47
                          • Parainen

                          #27
                          Originally posted by Nettipepe View Post
                          Nykyautoissa taitaa olla niin,että akkuja vain menee.n 5 vuoden välein saa olla vaihtamassa.
                          Sinuna lataisin akkulaturilla akun täyteen, seuraisin pysyykö lepojännite ok alueella.
                          Jos ei niin... Uusi akku tilalle ja samalla kun kuittaa uuden akun tarkastaa mikä akku auton asetuksissa on valittuna...jos väärä niin vaihtaa senkin oikeaksi..
                          Nyt vaikuttaa kyllä siltä, että sinun akku on vaihtokunnossa,koska latausjännite on ok, mutta akku ei vain ota/pidä varausta...
                          Muokkasin tuota viestiäni ja huomasin sen jälkeen tämän.... Latasin tunnin ja akun jännite 11.84..Tossa linkissähän oli noista latausajoista kyllä.

                          Mutta onko niin, että jos tuo akku on vaihdettu isompaan ja sitä ei ole sit kuitattu/muokattu tietoa uudesta akusta, niin se voisi oireilla samalla tyylillä?

                          Comment

                          • TFV
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 3080
                            • Nurmijärvi

                            #28
                            Se on kuule loppu se akku. Usko jo Haagertti😂
                            Osta uusi ja unohda ongelmat.
                            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                            Comment

                            • Haagert
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2017
                              • 47
                              • Parainen

                              #29
                              Originally posted by TFV View Post
                              Se on kuule loppu se akku. Usko jo Haagertti��
                              Osta uusi ja unohda ongelmat.
                              Noo maanantaina täytyy marssia akku kaupoille

                              Tossa Inpalla kattelin tietoja niin sen mukaan tuohon ei ole kertaakaan vaihettu akkua ihan ok, jos melkein 12 vuotta menty samalla akulla

                              Osaakos joku sanoo semmosen asian, kun inpalla selailin autoa lävitse, niin PM field 2 -> battery capacity by Ah 91...tarkoittaako akun alkup. koko? Googlettelin tuossa ja siellä oli ohje miten se uus akun ilmoittaminen menee, body->power module->...Mutta en löytänyt itseltä koko power modulea bodyn alta... Eli miten tuo akun vaihdon ilmoitus tehdää?

                              EDIT: Voiko akun vaihdon jälkeisen kuittauksen tehdä PM-IBS->F5 recoed battery change toiminnolla?

                              EDIT2: Voiko joku varmistaa akun koon? Pihassa kävin taskulampun valossa mittailemassa akkua ja sain sen kooksi huonolla mitalla : 34cm(P)*17cm(L)*20cm(K), napa halkaisija 16mm, kyllähän siellä vähän näytti olevan pelivaraa noilla mitoilla...
                              Last edited by Haagert; 17-12-2017, 16:34.

                              Comment

                              • Haagert
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2017
                                • 47
                                • Parainen

                                #30
                                Isä ukko vaihtoi omaan bemariin akun niin otin hänen vanhan, mittautti akkutestin ja 90% tehoo tallella. Rekisteröin akun ja nyt kulunut viikko jo , mutta edelleen antaa noi samat viat. Olen siis nollannut vikamuistin ja syttyy uudelleen. Äskön mittasin akun jännitteen, sen jälkeen kun olin ajanut noin 25min niin akku näytti yleismittarilla 12.5 V.

                                Voiko edelleen olla, että tuo jännite ei riitä? Ton akkuasiaa sivun mukaan 12.5V =n.80% akun varaustilasta, mutta tuoko ei riittäisi?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎