Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorin vikavalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TMB
    BTCF Member
    • Apr 2014
    • 124
    • Oulu

    #31
    Originally posted by Haagert View Post
    Isä ukko vaihtoi omaan bemariin akun niin otin hänen vanhan, mittautti akkutestin ja 90% tehoo tallella. Rekisteröin akun ja nyt kulunut viikko jo , mutta edelleen antaa noi samat viat. Olen siis nollannut vikamuistin ja syttyy uudelleen. Äskön mittasin akun jännitteen, sen jälkeen kun olin ajanut noin 25min niin akku näytti yleismittarilla 12.5 V.

    Voiko edelleen olla, että tuo jännite ei riitä? Ton akkuasiaa sivun mukaan 12.5V =n.80% akun varaustilasta, mutta tuoko ei riittäisi?
    Jos se on testerissä hyväksi havaittu akku, niin tuskìn se nyt niin kauheesti kyykkää. Olihan se nyt varmasti asetettu akun tyyppi oikein. Muutenhan se AGM jää väkisin puolityhjäksi...

    E60ssä akun valvonta veti paniikit jos pirssi ei menny kunnolla nukkumaan, kai näissä on sama mekaniikka olemassa?

    Comment

    • Haagert
      Bimmer Rookie
      • Oct 2017
      • 47
      • Parainen

      #32
      Originally posted by TMB View Post
      Jos se on testerissä hyväksi havaittu akku, niin tuskìn se nyt niin kauheesti kyykkää. Olihan se nyt varmasti asetettu akun tyyppi oikein. Muutenhan se AGM jää väkisin puolityhjäksi...

      E60ssä akun valvonta veti paniikit jos pirssi ei menny kunnolla nukkumaan, kai näissä on sama mekaniikka olemassa?
      Ennen siellä oli siis samanmoinen musta akku (ilman AGM-merkintää) ja nykyinen myös musta (AGM-merkinnällä). Käsitin, että AGM- akku olisi aina musta ja normi valkoinen? Autokeskuksella sano, kun soitin, että kone tarjoo sinne AGM-akkua, vaihto ja uusi akku vain 550e

      Pystyykö ton tsekkaan Inpalla/tool32?

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #33
        Originally posted by Haagert View Post
        Käsitin, että AGM- akku olisi aina musta ja normi valkoinen?
        ei se väri sitä akun tyyppiä kerro. Nyt tarvitsee akun tyypin muutos kertoa autolle.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • Haagert
          Bimmer Rookie
          • Oct 2017
          • 47
          • Parainen

          #34
          Originally posted by BeamR View Post
          ei se väri sitä akun tyyppiä kerro. Nyt tarvitsee akun tyypin muutos kertoa autolle.
          Okei, minulle sanottiin väärää tietoa sitten. Onnistuuko tuo akun muutos Inpa/Tool32?

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            #35
            Originally posted by Haagert View Post
            Okei, minulle sanottiin väärää tietoa sitten. Onnistuuko tuo akun muutos Inpa/Tool32?
            Ei onnistu INPA:lla (sillä onnistuu vain akun vaihdon ilmoitus, ei akkutyypin vaihto). Tool32 onnistuu.
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • Haagert
              Bimmer Rookie
              • Oct 2017
              • 47
              • Parainen

              #36
              Originally posted by BeamR View Post
              Ei onnistu INPA:lla (sillä onnistuu vain akun vaihdon ilmoitus, ei akkutyypin vaihto). Tool32 onnistuu.
              Onko ohjeita tohon tool32, miten tuo muutos tehdään?

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                #37
                Originally posted by Haagert View Post
                Onko ohjeita tohon tool32, miten tuo muutos tehdään?
                jaa, voikin olla ettei tool32 onnistu akun muutos, joku muu voi vahvistaa. NCSExpertillä onnistuu.

                Täällä melko kattavasti ohjeita eri vaihtoehdoille:
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #38
                  Originally posted by Haagert View Post
                  Onko ohjeita tohon tool32, miten tuo muutos tehdään?
                  Ei kyllä taida tool32 onnistua tyypin vaihto. Tavallinen -> AGM vaihto vaatii koodausta. Kun homma tehdään kunnolla pitää VO päivittää ja sitten koodata tarvittavat yksiköt. Samanlaisen akun vaihdon voi rekisteröidä kyllä tool32.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17845
                    • PKS

                    #39
                    Kysyn tähän väliin kun jatkatte lopultonta akku-keskustelua, että mistä tämä akku on temmattu syypääksi moottorin vikavalolle?

                    Lukemissasi vikakoodeissa ei minun silmiin ole moottorin vikavaloon liittyvää, johon vastasinkin jo aiemmin -
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                    ½
                    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
                    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • Haagert
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2017
                      • 47
                      • Parainen

                      #40
                      Originally posted by Dualfun View Post
                      Kysyn tähän väliin kun jatkatte lopultonta akku-keskustelua, että mistä tämä akku on temmattu syypääksi moottorin vikavalolle?

                      Lukemissasi vikakoodeissa ei minun silmiin ole moottorin vikavaloon liittyvää, johon vastasinkin jo aiemmin -
                      http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...7&postcount=16
                      Lähinnä haluaisin saada nuo 3 vikakoodia pois muistista ja ne kun pysyi pois silloin kun latasin akun täyteen niin vaikka sammutin ja käynnistin auton niin ne ei ilmestyny uudelleen, vasta kun akun jännitetaso laski akun vikakoodit palasi.

                      Mutta katson tuon yhden kortin vielä, että onko se syynä tolle moottorin vikavalolle et ei syty joka kerta?
                      Last edited by Haagert; 03-01-2018, 14:51.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #41
                        Originally posted by Dualfun View Post
                        Kysyn tähän väliin kun jatkatte lopultonta akku-keskustelua, että mistä tämä akku on temmattu syypääksi moottorin vikavalolle?

                        Lukemissasi vikakoodeissa ei minun silmiin ole moottorin vikavaloon liittyvää, johon vastasinkin jo aiemmin -
                        http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...7&postcount=16
                        Autolla ollut akku nyt on varmasti vaihtokunnossa kun kerta 5min virrat päällä tyhjenee. Heikko akku taas tunnetusti aiheuttaa kaikenlaista (löytyy itseltäkin tästä omakohtaista kokemusta), joten se nyt on hyvä ensin laittaa kuntoon ja sitten katsoa lähtiki vika sillä. Ellei korjaannu niin sitten tutkimaan muita vikoja.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Haagert
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2017
                          • 47
                          • Parainen

                          #42
                          Nyt on Istalla tsekattu, et oletuksena oli jo et AGM-akku siellä on ja uusi akku myös AGM. Se myös rekisteröity....

                          Alkaa keinot oleen vähissä, pitäskö vie koittaa ladata se akku täyteen akku laturilla ??? jossain kohtaa kun oltiin luettu niin 63% anto akun arvoksi...

                          EDIT: latasin akun täyteen ja tämän jälkeen anto enään A468 koodin, eli tosta idriven näytöltä....ei kyl ymmärrä näitä bemareita
                          Last edited by Haagert; 06-01-2018, 17:27.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎