Announcement

Collapse
No announcement yet.

335d tärinä tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppale
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 140
    • Tuusula

    335d tärinä tyhjäkäynnillä

    Tuntuu pientä tärinää tyhjäkäynnillä.

    Kylmänä auto käy hyvin tyhjäkäyntiä muutaman minuutin ja sitten alkaa vähän tärisemään. Kierroslukumittarissa ei juuri heittelyä näy, mutta sen tuntee.

    Tutkin testolla railipainetta ja se tosiaan rupeaa "sahaamaan" hetken päästä kun auto lämpenee. Pyyntiä on noin 310-320bar ja heittelyä on on 290-335barin välillä.

    Mistähän pieni railipaineen heittely voisi johtua?

    Mitään vikakoodeja ei ole.

    Suuttimien korjausarvot on hyvät ja tasaiset.

    Vedot on hyvin tallella. Vain tyhjäkäynti täristää.

    Railin painetunnistin sijaitsee railitukin etupäässä? ja takapäässä on joku "määränsäädin"?

    Miten näitä antureita voisi tutkia? muuten kuin ostamalla uuden.

    Sigun auto kyseessä-
    F20 118iA M-sport 2016


    EX E91 335d M-sport 07´
    EX e39 02' 530i touring
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4628
    • Tampere

    #2
    Tässä hiukan tietoa railpaineen ohjaustapa muuttuu määräksi paineen sijasta 19 asteen jälkeen:


    Korkeapainepumpun pystyy ainakin mittaamaan oskiloskoopilla signaalin perusteella onko siinä jotain murhetta.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • Samppale
      Bimmer Rookie
      • Mar 2010
      • 140
      • Tuusula

      #3
      Originally posted by fraatti View Post
      Tässä hiukan tietoa railpaineen ohjaustapa muuttuu määräksi paineen sijasta 19 asteen jälkeen:


      Korkeapainepumpun pystyy ainakin mittaamaan oskiloskoopilla signaalin perusteella onko siinä jotain murhetta.
      https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...m-test/YCQyKLf
      Pitää seuraavan kerran seurata myös tuota lämpötilaa. Kaikki on hyvin niin pitkään kun kierrokset laskee normaalille tyhjäkäyntinopeudelle.

      Ymmärsinkö oikein että kun aluksi lämmöt on alle 19 niin tuo määränsäädin ei ole ollenkaan käytössä?
      F20 118iA M-sport 2016


      EX E91 335d M-sport 07´
      EX e39 02' 530i touring

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4628
        • Tampere

        #4
        Niin minä ymmärrän että pumpun tilavuutta voidaan muuttaa ja myöhemmin paine targettia ei ole (vaan?) pumppu pumppaa sen verran ainetta kuin tarvitaan jotta tietty syöttömäärä toteutuu. Paluuvirtaus on tuolloin todennäköisesti marginaalista.

        Kylmällä koneella pumppu sitten siirtää koko kapasiteettinsa puolesta ainetta ja ylimääräinen aine dumpataan paluulinjaan.

        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          #5
          Osta uusi määränsäädin, kp-pumpun persiissä. Heittoa on yli 10%, joka on liikaa.
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • Samppale
            Bimmer Rookie
            • Mar 2010
            • 140
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by VolvoTDi View Post
            Osta uusi määränsäädin, kp-pumpun persiissä. Heittoa on yli 10%, joka on liikaa.
            Mikäs säädin siinä railitukin tulipelti päässä on?

            Edit: Nyt luettu ajatuksella nuo linkit. Aika selkeästihän vika tuohon pumpun perässä olevaan control valveen viittaa. Se aktivoituu vasta sen 19 asteen jälkeen ja silloinhan ne ongelmat alkaa.

            Imusarja pitää irroittaa jos tuon venttiilin vaihtaa?
            Last edited by Samppale; 16-10-2017, 02:32.
            F20 118iA M-sport 2016


            EX E91 335d M-sport 07´
            EX e39 02' 530i touring

            Comment

            • Samppale
              Bimmer Rookie
              • Mar 2010
              • 140
              • Tuusula

              #7
              Näyttäisi että sen säätimen saa vaihdettua pelkän moottorin muovisuojan irroittamalla. Pitääkö ottaa jotain huomioon siinä vaihdossa? Tyhjeneekö esim tankki kokonaan? =)
              F20 118iA M-sport 2016


              EX E91 335d M-sport 07´
              EX e39 02' 530i touring

              Comment

              • 530daa
                Bimmer Fanatic
                • May 2012
                • 231
                • ks

                #8
                Originally posted by Samppale View Post
                Näyttäisi että sen säätimen saa vaihdettua pelkän moottorin muovisuojan irroittamalla. Pitääkö ottaa jotain huomioon siinä vaihdossa? Tyhjeneekö esim tankki kokonaan? =)
                Ei tyhjene , ei muutakun vaihtamaan, itse kokeilin toista kun oli ohjelma vika ,ei siis ollu säätimessä mutta saa tosiaan vaihdettua

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4628
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Samppale View Post
                  Mikäs säädin siinä railitukin tulipelti päässä on?


                  Muuten toiminnasta:
                  Last edited by fraatti; 18-10-2017, 01:27.
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • Samppale
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2010
                    • 140
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by fraatti View Post


                    Muuten toiminnasta:
                    Kiitos. Tuosta toimintaperiaate hyvin selvisikin.


                    Laitoin ebaysta tilaukseen uuden boschin säätimen pumppuun. 112€ kuluineen. Jos ensi viikolla ehtisi vaihtamaan.
                    F20 118iA M-sport 2016


                    EX E91 335d M-sport 07´
                    EX e39 02' 530i touring

                    Comment

                    • Orvix
                      BTCF Member
                      • Sep 2008
                      • 140
                      • Akaa

                      #11
                      Allekirjoituksen autossa on ihmetyttänyt omasta mielestä karkean kuuloinen tyhjäkäynti ja tuntuu myös tärisevan samalla tavalla kuin edellinen e46 nelosdiesel. Katsoin Testolla railipainetta, mutta ei tuossa taida vikaa olla.
                      Attached Files
                      E91 325d -10 M-Sport

                      Comment

                      • Samppale
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2010
                        • 140
                        • Tuusula

                        #12
                        Nyt on säädin vaihdettu. Vähän gynekologin kädet on oltava, mutta onnistui.

                        Raili paineen heittely tasottui, eikä tunne enää tärinää.

                        Mikä on normaalia paineen vaihtelua? nyt "sahaa" tyhjäkäynnillä 300-312 barin välillä paine. Onko ihan normaalia, vai pitäisikö olla tasaisempi?
                        F20 118iA M-sport 2016


                        EX E91 335d M-sport 07´
                        EX e39 02' 530i touring

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎