Herääkö N57 330d LCI 2009 henkiin akun vaihdon jälkeen automaattisesti vai tarvitaanko taikatemppuja? Akkuliike tulee vaihtamaan pihaan ja koodaa kyllä. ![Neutral](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_neutral.gif)
Akun jännite kävi 11.2V ja ei luonnollisesti startannut vaan kuului pelkkä naksaus. Salavalikko antoi tuon 11.2V. Latauksen jälkeen löytyi salavalikon mukaan 12.7V muttei startannut, naks kuului ja hehkusymbolin kuva tuli näyttöön.
Toivon että vika olisi vain akussa eikä startissa tai kaapeleissa..muutto edessä ja auto seisoo pihalla
Jos olisi hehkuboksi mennyt niin pitäisihän sen startata edes.nyt ei edes yritä muuta kuin naks kuuluu.
Hyvät neuvot tarpeen.
Edit: vika löytyikin. Akkupoteron alhaalla olevassa läpiviennissä plussakaapeli irtipoikki. Ei tule siksi virtaa eikä starttaa kun ei sähkö hyppää. Ajan kanssa kun vettä muhinut poterossa niin kaapeli hapettunut poikki
Edit. Myyjäliikkeen piikkiin korjautettu huollossa koko plussakaapeli konehuoneesta akulle. 1200e ja onneksi löytyi sökö hehkuboksikin
![Neutral](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_neutral.gif)
Akun jännite kävi 11.2V ja ei luonnollisesti startannut vaan kuului pelkkä naksaus. Salavalikko antoi tuon 11.2V. Latauksen jälkeen löytyi salavalikon mukaan 12.7V muttei startannut, naks kuului ja hehkusymbolin kuva tuli näyttöön.
Toivon että vika olisi vain akussa eikä startissa tai kaapeleissa..muutto edessä ja auto seisoo pihalla
![Twisted](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_twisted.gif)
Hyvät neuvot tarpeen.
Edit: vika löytyikin. Akkupoteron alhaalla olevassa läpiviennissä plussakaapeli irtipoikki. Ei tule siksi virtaa eikä starttaa kun ei sähkö hyppää. Ajan kanssa kun vettä muhinut poterossa niin kaapeli hapettunut poikki
Edit. Myyjäliikkeen piikkiin korjautettu huollossa koko plussakaapeli konehuoneesta akulle. 1200e ja onneksi löytyi sökö hehkuboksikin
Comment