Originally posted by touring39
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
325 XI kokemuksia?
Collapse
X
-
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
-
-
Vähän hairahduttu alkuperäisestä aiheesta, mutta pakko kommentoida tuota öljyn syöntiä, kun se tuntuu monella mietityttävän juurikin N52 osalta, vaikka ominaisuus on varsin monessa 6-bensa koneessa BMW:llä. Itsellä on 3.s N52B25 koneella oleva E9x eikä niistä yksikään kuluttanut/kuluta merkittävän paljon öljyä, ollaan pyöritty luokassa 8-10tkm/Litra. Vaihtelen öljyt 15tkm välein, niin kerran joutuu lisäämään.
Kuten tuossa jo aiemmin on todettu, moottorihan on luonteeltaan vähän vanhahtava, kuminauhamainen ja kärsii hieman alaväännön puutteesta, koska tarvitsee kierroksia kunnon kulkuihin. Mutta kyllä kulkupuoli on ihan normiliikenteeseen riittävää, kun päästään toiminta-alueelle eli 3000rpm+
Tuossa automaatissa alaväännön puute ei juuri haittaa, mutta edellisessä manuaalissa sen huomasi.
Omien kokemuksien perusteella sanoisin kuitenkin että hyvä moottori se on.
Yläkerran voiteluhan näissä on vähän huonohko (tähän on ilmesesti saatavilla parempi kansi tms, mutta maksanee repullisen rahaa), ja ilmenee lähinnä vain jos autolla ei ajeta n.viikkoon, pienenä nakutuksena. Olisiko ventiilien nostajat jotka nakuttaa? Korjatkoon paremmin tietävät.
työkaveri diudi vetää 1000km/litra ja se on kuulemma normaaliaG26 420iA Msport SanremoGreen
F22 220iA Msport EstorilBlau
F20 118i MsportValenciaOrange
E82 118dA TitanSilber
Comment
-
-
Kannattaako tämmöstä USA tuontia edes miettiä?
Jotenki tuntuu turhauttavalta et mitä enemmän ettii tietoo e9x, ni kirjotetut jutut on vaa että joka kone on paskaa
4-koneisia katellu ensin mut niistä kirjotetaa _todella_ paljon, ja sit ku laajens 6-koneisii ni niistäki kerrotaa vaa kuraa.
Onko tää korimalli niin huono moottoreiltaa vai pitääkö ajatella enemmän yksilöinä?
Dieseli sais lähtee ja tilalle jos tulis vähä tuoreempi bensa-automaatti.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by peltone View Posthttps://www.nettiauto.com/bmw/325/9497536
Kannattaako tämmöstä USA tuontia edes miettiä?
Jotenki tuntuu turhauttavalta et mitä enemmän ettii tietoo e9x, ni kirjotetut jutut on vaa että joka kone on paskaa
4-koneisia katellu ensin mut niistä kirjotetaa _todella_ paljon, ja sit ku laajens 6-koneisii ni niistäki kerrotaa vaa kuraa.
Onko tää korimalli niin huono moottoreiltaa vai pitääkö ajatella enemmän yksilöinä?
Dieseli sais lähtee ja tilalle jos tulis vähä tuoreempi bensa-automaatti.
bensa nelarit kyllä unohtaisin. Ei se n53 huono ole, mutta on siinä tuhottoman paljon tyyppivikoja. Jos kaikki tyyppiviat laitettu, mielestäni ok moottori.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Itsellä on pari tuollaista e9x ollut n52 moottorilla ja ei valittamista. Öljynsyönnille ovat persoja, mutta sekin varsin yksilökohtaista. Eka ei vienyt ollenkaan ja jälkimmäinen taisi kerran 10tkm pyytää litraa lisää.
Perus venttiilikopan tiivisteet, vesipumppu, termari jne setit noissa on kuluvia niin, kun muissakin. Eipä noissa kai mitään ketjumurheita pitäis juurikaan olla. Disa varmaan noilla kilsoilla kannattaa jo tsekata ja muutenkin melkein 300tkm rullattuun autoon voi aina tulla ihan mitä vaan, mutta sen varmaan ymmärrät ilman sanomisiakin.
Jos on muuttoautona tuotu ja historia kunnossa niin eipä kai siinä mitään. 💪
Comment
-
-
Kiitoksia näistä. Oli ehkä vähän yleisemmin kysymys noista tekniikoista. Tietyt kuluvat/hajoavat osat leimataan helposti internetissä läpi-paskoksi tekniikaksi.
Ja ne ketkä onnellisena ajavat auringonlaskuun, eivät paljoa naputtele.
Mutta sinänsä hyvä että vioistakin on puhetta, niitä kun on sitte kokemuksien perusteella helppo pistellä etukäteen mahdollisesti kuntoon.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
Comment