Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 XI kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17845
    • PKS

    #16
    Originally posted by touring39 View Post
    Niinhän sitä luulis, mutta eipä tuo mikään kovin häiritsevä ominaisuus ole. Castrolin litran purkkeja vaan autotallin hyllylle, ja muutaman kuukauden välein kaataa purkillisen, kun auto sitä pyytää. Alle minuutin homma...

    Eli jos muuten auto miellyttää, niin siitä vaan.
    Joo vähän nolo vika. Ilmeisesti männänrenkaat jumittaa karstasta ja huohotus alkaa alakerrasta palotilaan... Monesti väittävät että huohottimet on tukossa ym - taitaa olla huhupuheita ja turhia toiveita valitettavasti. Öljyhän noi M54 moottoritkin tykkää syödä, tosin riippuu keneltä kysyy. Osalla ei mene tippaakaan ja osalla vähintään 1l/1000km. Taitaa olla todellisuus jotain siltä väliltä.
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
    ½
    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • Zeta
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7547
      • Kotona

      #17
      Sanoisin kyllä, että useimmin öljynsyönti ongelma löytyy Audin a4 mallista kuin Bemarin 3-sarjalaisesta

      Autot ovat yksilöitä ja jokaisesta merkistä löytyy öljysyöppöjä. No 2000-> Hondat taitaa olla aika hyvässä maineessa tässä suhteessa
      -
      Käyttöautona: F20
      Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
      Myydään: HP 12.5" kannettava **230e**
      -

      Comment

      • TuomoA
        BTCF Member
        • Apr 2009
        • 538
        • Krs

        #18
        Vähän hairahduttu alkuperäisestä aiheesta, mutta pakko kommentoida tuota öljyn syöntiä, kun se tuntuu monella mietityttävän juurikin N52 osalta, vaikka ominaisuus on varsin monessa 6-bensa koneessa BMW:llä. Itsellä on 3.s N52B25 koneella oleva E9x eikä niistä yksikään kuluttanut/kuluta merkittävän paljon öljyä, ollaan pyöritty luokassa 8-10tkm/Litra. Vaihtelen öljyt 15tkm välein, niin kerran joutuu lisäämään.

        Kuten tuossa jo aiemmin on todettu, moottorihan on luonteeltaan vähän vanhahtava, kuminauhamainen ja kärsii hieman alaväännön puutteesta, koska tarvitsee kierroksia kunnon kulkuihin. Mutta kyllä kulkupuoli on ihan normiliikenteeseen riittävää, kun päästään toiminta-alueelle eli 3000rpm+
        Tuossa automaatissa alaväännön puute ei juuri haittaa, mutta edellisessä manuaalissa sen huomasi.

        Omien kokemuksien perusteella sanoisin kuitenkin että hyvä moottori se on.

        Yläkerran voiteluhan näissä on vähän huonohko (tähän on ilmesesti saatavilla parempi kansi tms, mutta maksanee repullisen rahaa), ja ilmenee lähinnä vain jos autolla ei ajeta n.viikkoon, pienenä nakutuksena. Olisiko ventiilien nostajat jotka nakuttaa? Korjatkoon paremmin tietävät.

        työkaveri diudi vetää 1000km/litra ja se on kuulemma normaalia
        G26 420iA Msport SanremoGreen
        F22 220iA Msport EstorilBlau
        F20 118i MsportValenciaOrange
        E82 118dA TitanSilber

        Comment

        • peltone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 8092
          • Willähde

          #19


          Kannattaako tämmöstä USA tuontia edes miettiä?

          Jotenki tuntuu turhauttavalta et mitä enemmän ettii tietoo e9x, ni kirjotetut jutut on vaa että joka kone on paskaa
          4-koneisia katellu ensin mut niistä kirjotetaa _todella_ paljon, ja sit ku laajens 6-koneisii ni niistäki kerrotaa vaa kuraa.

          Onko tää korimalli niin huono moottoreiltaa vai pitääkö ajatella enemmän yksilöinä?
          Dieseli sais lähtee ja tilalle jos tulis vähä tuoreempi bensa-automaatti.
          E30 316 -87
          E91 325i -06
          E61 530d -06
          F10 520d -14
          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

          Comment

          • miyli
            BTCF Member
            • Dec 2008
            • 2089
            • Naantali

            #20
            Originally posted by peltone View Post
            https://www.nettiauto.com/bmw/325/9497536

            Kannattaako tämmöstä USA tuontia edes miettiä?

            Jotenki tuntuu turhauttavalta et mitä enemmän ettii tietoo e9x, ni kirjotetut jutut on vaa että joka kone on paskaa
            4-koneisia katellu ensin mut niistä kirjotetaa _todella_ paljon, ja sit ku laajens 6-koneisii ni niistäki kerrotaa vaa kuraa.

            Onko tää korimalli niin huono moottoreiltaa vai pitääkö ajatella enemmän yksilöinä?
            Dieseli sais lähtee ja tilalle jos tulis vähä tuoreempi bensa-automaatti.
            Onhan ainakin noi n52 ihan hyviä mosia. Meillä oli pojalla 2007 e92 325 missä n52 ja sillä oli ajettu 220tkm kun se vaihettiin pois, eikä ollut mitään ongelmia.
            bensa nelarit kyllä unohtaisin. Ei se n53 huono ole, mutta on siinä tuhottoman paljon tyyppivikoja. Jos kaikki tyyppiviat laitettu, mielestäni ok moottori.
            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
            0-200km/h 11.40s
            100-200km/h 6,00s
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

            Comment

            • McBeast
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2007
              • 2998
              • Tallinn

              #21
              Itsellä on pari tuollaista e9x ollut n52 moottorilla ja ei valittamista. Öljynsyönnille ovat persoja, mutta sekin varsin yksilökohtaista. Eka ei vienyt ollenkaan ja jälkimmäinen taisi kerran 10tkm pyytää litraa lisää.

              Perus venttiilikopan tiivisteet, vesipumppu, termari jne setit noissa on kuluvia niin, kun muissakin. Eipä noissa kai mitään ketjumurheita pitäis juurikaan olla. Disa varmaan noilla kilsoilla kannattaa jo tsekata ja muutenkin melkein 300tkm rullattuun autoon voi aina tulla ihan mitä vaan, mutta sen varmaan ymmärrät ilman sanomisiakin.

              Jos on muuttoautona tuotu ja historia kunnossa niin eipä kai siinä mitään. 💪
              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

              Comment

              • peltone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 8092
                • Willähde

                #22
                Kiitoksia näistä. Oli ehkä vähän yleisemmin kysymys noista tekniikoista. Tietyt kuluvat/hajoavat osat leimataan helposti internetissä läpi-paskoksi tekniikaksi.
                Ja ne ketkä onnellisena ajavat auringonlaskuun, eivät paljoa naputtele.

                Mutta sinänsä hyvä että vioistakin on puhetta, niitä kun on sitte kokemuksien perusteella helppo pistellä etukäteen mahdollisesti kuntoon.
                E30 316 -87
                E91 325i -06
                E61 530d -06
                F10 520d -14
                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎