Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattivaihteiston toiminnasta

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommylee
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2015
    • 292
    • Haukipudas / Kello

Originally posted by Zamppa86 View Post
    Joo auto on ollut nyt itsellä puolisentoista vuotta ja sillä olen vähän toista kymppiä ajellut. Heti oston jälkeen huomasin, että tuo 3 => 4 vaihto tuntui vähän erilaiselta, kuten jo sanoin. Oletin, että se on se mittarin mukaan 55 km/h, jota käytännössä kaupungilla ajelen, ja kun vaihto tapahtuu juuri noilla kohdilla tai juuri 50 jälkeen. Sellainen vähän tunnokkaampi se oli silloinkin, mutta vasta nyt talvikeleillä ja uusilla öljyillä huomasin tuollaisen yllä kuvaamani käytöksen. Ja tosiaan vaatii aikalailla tietynlaisen kiihdytyksen ja ajotavan, että tulee esille, eikä silloinkaan läheskään joka kerta.

Olen "vähän" vainoharhainen automaattilaatikon suhteen, kun valitettavasti satun tietämään, että niitä ei ole kovin "helppo" korjata ja korjaaminen usein maksaa maltaita.
    Joo, voit olla ihan rauhassa. Laatikossas ei ole vikaa. Kuvailemasi jutut tapahtuu mun autossa myös, sillä erotuksella, että mulla tulee tunnokaampi vaihto kylmänä 3-->4.
    Ainakin oma autoni lähtee liikkeelle 2 vaihteella. En koskaan ole huomannut, että lähtis 1:llä.
    Olen oppinut löysäämään kaasua, ajaessani kylmänä, kun tiedän missä kohtaa pieni nykäisy tulee, joten tavallaan olen päässyt siitä eroon. Lodju vaihtaa nätisti, kun osaa hieman löysätä / keventää kaasua oikeassa kohdassa.
    Oma auto on 335xi ja stage 1+ virisofta.
    Ex: BMW 330 Xd E90
    Ex:BMW 335Xi E90
    Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

Comment

• Zamppa86
      Newbiemmer
      • Jul 2016
      • 27
      • Uusimaa

Suuret kiitokset niille, jotka jaksoivat nuo pitkähköt sepustukseni lukea ja vastata perään! Aikamoinen kivi putosi sydämeltä, kun suunnilleen samanlaisella autolla ajavat totesivat käytöksen "samanlaiseksi" kuin heillä ja ominaisuudeksi.

Ei muuta kuin ajoa vaan sitten! Mikäs tässä on ajellessa, kun katsastusmieskin totesi, että "kunnossa on, vuoden päästä uudestaan".

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎