Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 LCI 330D pohjassa roikkuu jotain

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martzis
    Newbiemmer
    • Jul 2016
    • 5
    • Helsinki

    E91 LCI 330D pohjassa roikkuu jotain

    Auto on M Sport alustalla ja olen tottunut, että pohja ottaa aika herkästi isompiin töyssyihin kiinni. Varovaisuudesta huolimatta pohjakosketuksia alkoi
    hiljattain tulla aika useasti. Kurkistus auton alle paljasti, että sillä on joku alaspäin osoittava alumiinikorvake, joka ei varmaankaan kuuluisi olla tuossa asennossa.

    Osaako joku tunnista mikä osa/kiinnike tuo on ja että voiko kuvasta suoraan päätellä onko jotain rikki vai mahdollisesti vain irronnut?
    Attached Files
  • Nettipepe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1341
    • Kajaani

    #2
    Olisiko joku lämpösuoja irti tai hajonnut.

    Originally posted by Martzis View Post
    Auto on M Sport alustalla ja olen tottunut, että pohja ottaa aika herkästi isompiin töyssyihin kiinni. Varovaisuudesta huolimatta pohjakosketuksia alkoi
    hiljattain tulla aika useasti. Kurkistus auton alle paljasti, että sillä on joku alaspäin osoittava alumiinikorvake, joka ei varmaankaan kuuluisi olla tuossa asennossa.

    Osaako joku tunnista mikä osa/kiinnike tuo on ja että voiko kuvasta suoraan päätellä onko jotain rikki vai mahdollisesti vain irronnut?
    F30 320xia
    Ex E90 325da
    Ex E90 320da
    Ex E46 330D

    Comment

    • _Pietu_
      BTCF Member
      • Oct 2005
      • 3660
      • Kuopio / Maaninka

      #3
      Pakoputken lämpösuoja. Mutta eikö sulla ole ollenkaan ”pohjapanssaria” eli muovista suojaa tuolla:think?
      BMW F25 xDrive 20d
      ex BMW e91 320dA
      ex BMW e36 325i
      - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
      Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

      Comment

      • nevari
        BTCF Member
        • Apr 2008
        • 259
        • jyväskylä

        #4
        jos "pohjapanssari" kadonnut ja pohjakosketuksia tulee niin suosittelen samalla laittamaan teräksisen panssarin. oman auton kanssa pari öljypohjaa säästäneenä (tosin e46 korissa)

        Comment

        • Croway
          Bimmer Rookie
          • May 2016
          • 147
          • Karjalan perämetsät

          #5
          Originally posted by nevari View Post
          jos "pohjapanssari" kadonnut ja pohjakosketuksia tulee niin suosittelen samalla laittamaan teräksisen panssarin. oman auton kanssa pari öljypohjaa säästäneenä (tosin e46 korissa)
          Mistä saisi tällaisia teräksisiä panssareita, vai onko itse väkerrettävä? :think
          F11 LCI 530d xDrive -16

          Ex: BMW 325d E90 LCI -09

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Croway View Post
            Mistä saisi tällaisia teräksisiä panssareita, vai onko itse väkerrettävä? :think
            Esim. Koy Sheriff tekee näitä.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Martzis
              Newbiemmer
              • Jul 2016
              • 5
              • Helsinki

              #7
              Kiitos vastauksista. Käytin autoa Schmiedmannilla ja pohjasta oli tosiaan jäänyt läjä muovia matkalle. Oma veikkaukseni on, että homma tapahtui talven ainoana lumipyrypäivänä, jolloin koko kotimatka Espoosta Helsinkiin meni pohja lumivallia viistäen.

              Kadonnut osa oli siis vaihdelaatikon alla oleva taaempi suojamuovi ja kiinnikkeitä oli samalla mennyt rikki etummaisesta ja vasemmasta muovista. Ja yksi alumiininen kiinnike oli vääntynyt ja se on nyt se joka ottaa kiinni niihin hidastetöyssyihin. Eli vauriot onneksi jääneet noihin suojamuoveihin.

              Bonuksena kuitenkin huomasivat, että edessä ja takana on vuotava iskari. Ja sitten jarrujen täristys, joka oli toinen syy huoltoreissulle, johtuu takajarrulevyn kieroudesta, kuten itse olinki ounastellut.

              Huomenna saanen tarjouksen osista ja töistä...

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎