Announcement

Collapse
No announcement yet.

Termariasiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9138
    • Oulu

    #16
    Originally posted by Juuså View Post
    Jos sulla on egr termostaatti niin sen kunnon voi todeta helposti irrottamalla ja koittamalla puhaltaa siihen, jos päästää läpi niin on juminut auki.
    EGR-termarissa on kyllä ilmausta varten elementin vastepinnassa pieni virtausura, joten ehjälläkin elementillä saa puhaltamalla ilman läpi.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Juuså
      BTCF Member
      • Oct 2009
      • 210
      • Kuopio

      #17
      Originally posted by Clavurion View Post
      EGR-termarissa on kyllä ilmausta varten elementin vastepinnassa pieni virtausura, joten ehjälläkin elementillä saa puhaltamalla ilman läpi.
      Kyllä toki, mutta ainakin itsellä vanhasta tuli ilma ihan soronaan läpi verrattuna uuteen, ei ollut epäilystäkään oliko se vanha juminut auki.
      G31 540d xDrive -18

      Comment

      • Tome
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 548
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by Juuså View Post
        Liekkö näissä minkälainen termostaatti automaattilaatikossa, en ainakaa googlella äkkiseltää löytäny koko lämmönvaihinta e9x? Sama termari se ei ainakaan ole mitä e6x.

        Comment

        • Croway
          Bimmer Rookie
          • May 2016
          • 147
          • Karjalan perämetsät

          #19
          Originally posted by Juuså View Post
          Katot siihen koneen päätyyn näkyykö sulla tuommosta termostaattia siinä egr:n pömpelin päällä. Olen aika varma että sinulta se EGR termari lötyy, joissain vanhoissa m57 moteissa manuaalina ei ole tuota egr termaria ollenkaan, vain suora putki pakosarjasta egr venttiiliin, koko vesikierto puuttuu siis egr:ltä. Jos sulla on egr termostaatti niin sen kunnon voi todeta helposti irrottamalla ja koittamalla puhaltaa siihen, jos päästää läpi niin on juminut auki. Ja vielä siitäkin helpompi keino on lukita kunkin termarin letku kiinni vuorollaan letkupihdeillä, ja katsoa vaikuttaako lämpöihin.

          Tässä vielä selvennystä.

          EGR Termarilla
          Ilman EGR termaria


          Liekkö näissä minkälainen termostaatti automaattilaatikossa, en ainakaa googlella äkkiseltää löytäny koko lämmönvaihinta e9x? Sama termari se ei ainakaan ole mitä e6x.
          Kyllä näyttäs ainakin olevan EGR cooleri mötikkä siellä, mut ulkomuistista en osaa sanoa onko tuommosta mustaa mötikkää siellä. Tsekkaan.
          F11 LCI 530d xDrive -16

          Ex: BMW 325d E90 LCI -09

          Comment

          • Croway
            Bimmer Rookie
            • May 2016
            • 147
            • Karjalan perämetsät

            #20
            Noniin, kävin vetäsee tällaisen analyysilenkin:

            Kylmäkäynnistys koulun pihasta, KTMP-MOM eli jäähdytysnesteen lämpötilat 16 astetta.

            Lähin ajamaan moottoritielle ja sieltä kämpälle.

            5 minuuttia, 5 kilometriä -> Lämmöt 50 astetta (Alkoi puhaltamaan jo lämmintä)
            8 minuuttia, 9 kilometriä -> Lämmöt 60 astetta
            23 minuuttia, 18 kilometriä -> max lämmöt 67 astetta. Tippui kaupungissa jo 63 huiteille.

            Kurkkasin konepellin alle, ylävesletku lämmin, ei kuuma. Alavesiletku kylmä. EGR termari
            löytyy. Eli ei se ihan suora putki pakosarjalta ole EGR venttiilille.

            Eli ekana EGR termari irti ja puhaltaa, jos ilma tulee suoraan läpi, se vaihtoon.

            Vai nouseeko M57N2 motissa noin hitaasti lämmöt? Jos ajaa pitkään esim. keskustassa, lämmöt kyllä nousee sinne 80+ huiteille. Ei ikinä kylläkään 90+.

            Autossa nyt M-sport puskuri kiinni. Vauhtia motarilla oli 110km/h, joten viima on aika kova tuonne syylärille.
            F11 LCI 530d xDrive -16

            Ex: BMW 325d E90 LCI -09

            Comment

            • Nettipepe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1341
              • Kajaani

              #21
              Ei varmaan Lieksa /Joensuu seudulla kauhean kylmä ilma ole ollut.
              Uskoisin, että nopeammin pitäisi nousta lämmöt.
              Juurikin kun kaupungissa ajaessa ajoviimaa vähän jos ollenkaan lämmöt hieman pääsee nousemaan.
              Pää ja egr termari rinnakkain kierrossa niin jos jompikumpi vuotaa lopputulos sama...
              Voihan sitä pahvi virityksiä kokeilla ilmanotto aukkojen edessä jos m Sport puskuri askarruttaa
              F30 320xia
              Ex E90 325da
              Ex E90 320da
              Ex E46 330D

              Comment

              • Croway
                Bimmer Rookie
                • May 2016
                • 147
                • Karjalan perämetsät

                #22
                Originally posted by Nettipepe View Post
                Ei varmaan Lieksa /Joensuu seudulla kauhean kylmä ilma ole ollut.
                Uskoisin, että nopeammin pitäisi nousta lämmöt.
                Juurikin kun kaupungissa ajaessa ajoviimaa vähän jos ollenkaan lämmöt hieman pääsee nousemaan.
                Pää ja egr termari rinnakkain kierrossa niin jos jompikumpi vuotaa lopputulos sama...
                Voihan sitä pahvi virityksiä kokeilla ilmanotto aukkojen edessä jos m Sport puskuri askarruttaa
                Illasta (21-22) aikaan oli ainakin auton mittarin mukaan -13 astetta pakkasta, päivällä vähemmän. Jep. Vaihtohommiksi menee. Kiitoksia avusta kaikille
                F11 LCI 530d xDrive -16

                Ex: BMW 325d E90 LCI -09

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎