Originally posted by Juuså
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Termariasiaa
Collapse
X
-
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
Originally posted by Clavurion View PostEGR-termarissa on kyllä ilmausta varten elementin vastepinnassa pieni virtausura, joten ehjälläkin elementillä saa puhaltamalla ilman läpi.G31 540d xDrive -18
Comment
-
-
Originally posted by Juuså View PostLiekkö näissä minkälainen termostaatti automaattilaatikossa, en ainakaa googlella äkkiseltää löytäny koko lämmönvaihinta e9x? Sama termari se ei ainakaan ole mitä e6x.
Comment
-
-
Originally posted by Juuså View PostKatot siihen koneen päätyyn näkyykö sulla tuommosta termostaattia siinä egr:n pömpelin päällä. Olen aika varma että sinulta se EGR termari lötyy, joissain vanhoissa m57 moteissa manuaalina ei ole tuota egr termaria ollenkaan, vain suora putki pakosarjasta egr venttiiliin, koko vesikierto puuttuu siis egr:ltä. Jos sulla on egr termostaatti niin sen kunnon voi todeta helposti irrottamalla ja koittamalla puhaltaa siihen, jos päästää läpi niin on juminut auki. Ja vielä siitäkin helpompi keino on lukita kunkin termarin letku kiinni vuorollaan letkupihdeillä, ja katsoa vaikuttaako lämpöihin.
Tässä vielä selvennystä.
EGR Termarilla
Ilman EGR termaria
Liekkö näissä minkälainen termostaatti automaattilaatikossa, en ainakaa googlella äkkiseltää löytäny koko lämmönvaihinta e9x? Sama termari se ei ainakaan ole mitä e6x.F11 LCI 530d xDrive -16
Ex: BMW 325d E90 LCI -09
Comment
-
-
Noniin, kävin vetäsee tällaisen analyysilenkin:
Kylmäkäynnistys koulun pihasta, KTMP-MOM eli jäähdytysnesteen lämpötilat 16 astetta.
Lähin ajamaan moottoritielle ja sieltä kämpälle.
5 minuuttia, 5 kilometriä -> Lämmöt 50 astetta (Alkoi puhaltamaan jo lämmintä)
8 minuuttia, 9 kilometriä -> Lämmöt 60 astetta
23 minuuttia, 18 kilometriä -> max lämmöt 67 astetta. Tippui kaupungissa jo 63 huiteille.
Kurkkasin konepellin alle, ylävesletku lämmin, ei kuuma. Alavesiletku kylmä. EGR termari
löytyy. Eli ei se ihan suora putki pakosarjalta ole EGR venttiilille.
Eli ekana EGR termari irti ja puhaltaa, jos ilma tulee suoraan läpi, se vaihtoon.
Vai nouseeko M57N2 motissa noin hitaasti lämmöt? Jos ajaa pitkään esim. keskustassa, lämmöt kyllä nousee sinne 80+ huiteille. Ei ikinä kylläkään 90+.
Autossa nyt M-sport puskuri kiinni. Vauhtia motarilla oli 110km/h, joten viima on aika kova tuonne syylärille.F11 LCI 530d xDrive -16
Ex: BMW 325d E90 LCI -09
Comment
-
-
Ei varmaan Lieksa /Joensuu seudulla kauhean kylmä ilma ole ollut.
Uskoisin, että nopeammin pitäisi nousta lämmöt.
Juurikin kun kaupungissa ajaessa ajoviimaa vähän jos ollenkaan lämmöt hieman pääsee nousemaan.
Pää ja egr termari rinnakkain kierrossa niin jos jompikumpi vuotaa lopputulos sama...
Voihan sitä pahvi virityksiä kokeilla ilmanotto aukkojen edessä jos m Sport puskuri askarruttaaF30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Originally posted by Nettipepe View PostEi varmaan Lieksa /Joensuu seudulla kauhean kylmä ilma ole ollut.
Uskoisin, että nopeammin pitäisi nousta lämmöt.
Juurikin kun kaupungissa ajaessa ajoviimaa vähän jos ollenkaan lämmöt hieman pääsee nousemaan.
Pää ja egr termari rinnakkain kierrossa niin jos jompikumpi vuotaa lopputulos sama...
Voihan sitä pahvi virityksiä kokeilla ilmanotto aukkojen edessä jos m Sport puskuri askarruttaaF11 LCI 530d xDrive -16
Ex: BMW 325d E90 LCI -09
Comment
-
Comment