Moikka,
nyt kaipaisi ideoita mistä kiikastaa. Auto on -08 335i aj.120tkm, autossa on jb4g5.
Autoa on vaivannut nyt yli vuoden mystinen ongelma. Kylmäkäynnistettäessä moottori saattaa käydä rikastuksen aikana epätasaisesti ja huomaan välillä myös selvää misfireä(ei vikakoodeja). Heti kun rikastusvaihe päättyy, ongelma katoaa välittömästi. Ja tosiaan ongelma esiintyy vain välillä, ei aina. Kesällä ongelmaa ei juuri esiinny, mutta muina kylmempinä vuodenaikoina tätä esiintyy useammin. Varsinkin mitä enemmän pakkasta, sitä useammin ja voimakkaampana tämä ongelma esiintyy.
Olen vuoden sisällä vain kaksi kertaa saanut härnättyä ongelman esiintyessä jotain vikakoodia ulos sillä tavalla, että nostelen kierroksia. Viime talvena kerran 2fbf Fuel pressure injector release ja tänä aamuna 2fbf Fuel pressure at injector release + 29CF Misfire detection cylinder 3. Kun vikakoodin/koodit saa esille niin käynti muuttuu todella huonoksi. Tänäkin aamuna uudelleen käynnistys riitti ja ongelma poistamiseen, koska moottori ehti vikakoodien lukemisen aikana lämmetä sen verran, että rikastusvaihe meni ohi.
Autoon on viimetalvena vaihdettu uudet tulpat(NGK ILZKBR7B8DG, kärkiväli pienennetty 0.6mm) ja puolat. Korkeapainepumppu noin 50tkm sitten. Vanhoja tulppia tutkiessa ei myöskään vaikuttanut siltä, että joku/jotkut suuttimet vuotaisivat.
Auto toimii ajossa hienosti ilman ongelmia. Olen JB4(map1 ja map5) otellut WOT logeja ja kaikki näyttää niissäkin aina hyvältä.
Eli tällainen keissi. Löytyisikö ideoita mistä lähteä liikkeelle? :think
nyt kaipaisi ideoita mistä kiikastaa. Auto on -08 335i aj.120tkm, autossa on jb4g5.
Autoa on vaivannut nyt yli vuoden mystinen ongelma. Kylmäkäynnistettäessä moottori saattaa käydä rikastuksen aikana epätasaisesti ja huomaan välillä myös selvää misfireä(ei vikakoodeja). Heti kun rikastusvaihe päättyy, ongelma katoaa välittömästi. Ja tosiaan ongelma esiintyy vain välillä, ei aina. Kesällä ongelmaa ei juuri esiinny, mutta muina kylmempinä vuodenaikoina tätä esiintyy useammin. Varsinkin mitä enemmän pakkasta, sitä useammin ja voimakkaampana tämä ongelma esiintyy.
Olen vuoden sisällä vain kaksi kertaa saanut härnättyä ongelman esiintyessä jotain vikakoodia ulos sillä tavalla, että nostelen kierroksia. Viime talvena kerran 2fbf Fuel pressure injector release ja tänä aamuna 2fbf Fuel pressure at injector release + 29CF Misfire detection cylinder 3. Kun vikakoodin/koodit saa esille niin käynti muuttuu todella huonoksi. Tänäkin aamuna uudelleen käynnistys riitti ja ongelma poistamiseen, koska moottori ehti vikakoodien lukemisen aikana lämmetä sen verran, että rikastusvaihe meni ohi.
Autoon on viimetalvena vaihdettu uudet tulpat(NGK ILZKBR7B8DG, kärkiväli pienennetty 0.6mm) ja puolat. Korkeapainepumppu noin 50tkm sitten. Vanhoja tulppia tutkiessa ei myöskään vaikuttanut siltä, että joku/jotkut suuttimet vuotaisivat.
Auto toimii ajossa hienosti ilman ongelmia. Olen JB4(map1 ja map5) otellut WOT logeja ja kaikki näyttää niissäkin aina hyvältä.
Eli tällainen keissi. Löytyisikö ideoita mistä lähteä liikkeelle? :think
Comment