Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 kylmäkäynnistys ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juurelma
    Newbiemmer
    • Aug 2012
    • 10
    • Joensuu

    #46
    Originally posted by tommylee View Post
    Hyvin sopii hpfp oireisiin. Omaan vaihdettiin juuri. Samoja vikakoodeja pukkaa.
    Joo, HPFP oli mennyt, matalapaineet kunnossa. Mistä hommasit uuden pumpun?

    Comment

    • tommylee
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2015
      • 292
      • Haukipudas / Kello

      #47
      Originally posted by Juurelma View Post
      Joo, HPFP oli mennyt, matalapaineet kunnossa. Mistä hommasit uuden pumpun?
      En hommannut. Ei ollut aikaa tilailla ja odotella. Otin suomen autohuollosta suoraan. Olikohan 930€ pumpun hinta. Bemariosat.fi ois myynyt n 850€, jos olis palauttanut vanhan pumpun, mut varastosaldo näytti nollaa ja oli parinviikon toimitusaika, nii en jääny odotteleen, kun pirssiä tartti nopeesti perseen alle..
      Ex: BMW 330 Xd E90
      Ex:BMW 335Xi E90
      Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

      Comment

      • tommylee
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2015
        • 292
        • Haukipudas / Kello

        #48
        Dodii. Nyt näyttäs siltä, että suutin/suuttimet vuotaa omassakin
        Alkuviikosta vaimo soittaa aamulla, että auto nytkyy ja rykii ja käy huonosti ja service engine soon valo syttyi palamaan. Käskin ajamaan sivuun ja sammuttamaan auton ja odottaa hetken ja laittaa uudelleen käyntiin. Tämän jälkeen auto toimi taas normaalisti. Oli siis juurikin kylmäkäynnistys takana, kun vaimo töistä lähti kotiin. Luin MHD:llä vikakoodit ja oli misfireä 4, 5 ja 6cyl.
        Poisitin koodit ja käynnistin auton, ei mitään ongelmaa. Ajelin duuniin kaikki ok. Auto seisoi n 1,5t ja lähdin asioille. Auto alkoi röpöttää ja nykiä, vikakoodia misfirestä 4 ja 5cyl. Sammutin auton ja pyyhin koodit, kaikki ok taas ja meno jatkui normisti.
        Iltapäivällä sama homma. 4cyl misfireä. Koodit pyyhitty ja taas meno jatkui normisti. Kotona laitoin "cold noise reduction" tsydeemin päälle MHD:llä. Joka tuntui auttavan asiaa. Mutta nyt taas havainnut epätasaista tyhjäkäyntiä ja pientä ravistelua, mut ei vikakoodeja. Äsken otin logia, kun laitoin auton käyntiin. Koko ajan kävi vähän epätasaisesti ja bensanhaju tuli kabiiniin asti. Voiko olla kuitenkin puolavikaa tai jotain kosteushäikkää?
        HPFP vaihdettu kuukausi sitten ja tulpat, mut ei puolia.
        Laitanpa logia kylmäkäynnistyksestä. Annoin käydä jonkun aikaa ja sitten vähän kaasuttelin ja pidin poljinta jonkun aikaa samassa asennossa ja kierrokset humpas aikalailla, vaikka yritin mahd tasaisena pitää kaasua.
        Hoksaako joku jotain noista käppyröistä?
        Ex: BMW 330 Xd E90
        Ex:BMW 335Xi E90
        Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

        Comment

        • Snike
          Bimmer Rookie
          • Jan 2012
          • 84
          • Espoo

          #49
          Originally posted by tommylee View Post
          Luin MHD:llä vikakoodit ja oli misfireä 4, 5 ja 6cyl.
          Ennen kun ostat mitään uutta niin vaihda bank1 ja bank2 puolat ristiin ja testaa siirtyykö vika bank1:n.
          E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
          | JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |

          Comment

          • tommylee
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2015
            • 292
            • Haukipudas / Kello

            #50
            Originally posted by Snike View Post
            Ennen kun ostat mitään uutta niin vaihda bank1 ja bank2 puolat ristiin ja testaa siirtyykö vika bank1:n.
            Joo, tuo kävi kans mielessä. On varastossa kaks bremin uutta puolaa. On vaan kumma, kun tänään aamulla lähdin töihin, auto kävi ihan normaalisti. Kävi kuin kello ja toimi ihan normisti. Tuo saa miettimään jotain kosketus / kosteus häikkää.. :think
            Ex: BMW 330 Xd E90
            Ex:BMW 335Xi E90
            Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

            Comment

            • Snike
              Bimmer Rookie
              • Jan 2012
              • 84
              • Espoo

              #51
              Originally posted by tommylee View Post
              Joo, tuo kävi kans mielessä. On varastossa kaks bremin uutta puolaa. On vaan kumma, kun tänään aamulla lähdin töihin, auto kävi ihan normaalisti. Kävi kuin kello ja toimi ihan normisti. Tuo saa miettimään jotain kosketus / kosteus häikkää.. :think
              Itsellä kun oli suuttimet finaalissa niin toimi suurimman osan ajasta hyvin. Satunnaisesti kettuili kylmäkäynnistyksissä ja ajossa. Mulla myös piti muutama suutin välillä järkyttävää meteliä. Varsinkin kylmänä.

              Mutta kannattaa tosiaan noi puolat testata ja varsinkin jos sulla on kaikki puolat vielä alkuperäisiä niin vaihtaa ihan suosiolla uusiin. Näissä koneissa ennen kun alkaa tekemään mitään niin kannattaa vaihtaa puolat ja tulpat uusiin.

              Pidetään peukkuja, että selviät pelkillä puolilla
              E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
              | JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |

              Comment

              • Bimmeerzi
                Newbiemmer
                • Jan 2018
                • 19
                • Uusimaa

                #52
                Mielenkiintoista havaintoa nyt kun kaikki suuttimet on vaihdettu. Kylmäkäynnistys rauhottui huomattavasti, auton toiminta(tasaisuus) parani huomattavasti, vikakoodit hävisivät ja järkyttävä satunnainen suuttimien säksätys ääni kylmäkäynnistyksessä hävisi.

                Mutta edelleen kylmäkäynnistyksen yhteydessä rikastusvaiheessa kone hieman ravistaa. Olisikohan kysy tukkoisista imukanavista. :think Autoon ei ole omien tietojen mukaan koskaan vielä tehty pähkinänkuoripuhallutusta.

                Comment

                • petu88
                  Newbiemmer
                  • May 2007
                  • 10

                  #53
                  Potilaana 335xi joka rupesi kylmäkäynnistyksessä temppuilemaan, käynnistyy normaalia pidempään jonka jälkeen käy huonosti.

                  Heittää yleensä puolikkaan moottorin valon ja puottaa tehot. Sain ajettua auton tutulle jossa antoi seuraavat vikakoodit:

                  29DC
                  Sylinterin ruiskutusventtiilin katkaisu
                  Katkonainen

                  2EF5
                  Termostaatin säätökäyrästöohjattu jäähdytys, aktivointi
                  Katkonainen

                  29F2
                  Korkeapaineohjaus(polttoaine)
                  Katkonainen

                  2FBF
                  Ruiskutussuuttimen polttoaineen paineen signaali
                  Katkonainen

                  Osaako noista päätellä onko korkeapainepumppu sökönä vai missä mahtaa olla vika?

                  Comment

                  • tommylee
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2015
                    • 292
                    • Haukipudas / Kello

                    #54
                    Originally posted by petu88 View Post
                    Potilaana 335xi joka rupesi kylmäkäynnistyksessä temppuilemaan, käynnistyy normaalia pidempään jonka jälkeen käy huonosti.

                    Heittää yleensä puolikkaan moottorin valon ja puottaa tehot. Sain ajettua auton tutulle jossa antoi seuraavat vikakoodit:

                    29DC
                    Sylinterin ruiskutusventtiilin katkaisu
                    Katkonainen

                    2EF5
                    Termostaatin säätökäyrästöohjattu jäähdytys, aktivointi
                    Katkonainen

                    29F2
                    Korkeapaineohjaus(polttoaine)
                    Katkonainen

                    2FBF
                    Ruiskutussuuttimen polttoaineen paineen signaali
                    Katkonainen

                    Osaako noista päätellä onko korkeapainepumppu sökönä vai missä mahtaa olla vika?
                    Aika hyvin oireet sopii hpfp vikaan. Pystytkö yhtään kiihdyttämään reippaammin, vai vetääkö heti limp-moden päälle?
                    Ex: BMW 330 Xd E90
                    Ex:BMW 335Xi E90
                    Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                    Comment

                    • majgul
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 890
                      • Oulu

                      #55
                      Originally posted by tommylee View Post
                      Aika hyvin oireet sopii hpfp vikaan. Pystytkö yhtään kiihdyttämään reippaammin, vai vetääkö heti limp-moden päälle?
                      Komppaan tätä.

                      Comment

                      • brainsurgery
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1355
                        • Helsinki

                        #56
                        Jos käynnistyy lämpimänä normaalisti eikä ajossa huomaa mitään outoa niin on todennäköisesti suutinvika.
                        Last edited by brainsurgery; 18-05-2018, 19:54.

                        Comment

                        • petu88
                          Newbiemmer
                          • May 2007
                          • 10

                          #57
                          Testasin niin että ajoin koneen lämpimäksi ja käynnistin uudestaan. Sen jälkeen pelasi jonkun aikaa ihan normaalisti ja vedot oli tallessa. Siitä jonkun ajan päästä heitti taas tehot puoleen ja moottorin häiriövalon päälle.

                          Eli joko suuttimet tai korkeapainepumppu olisi vaihtoa vailla? Olisiko jotain konstia millä saisi varmuuden kumpi tässä on vaihdon tarpeessa?

                          Comment

                          • majgul
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 890
                            • Oulu

                            #58
                            Originally posted by petu88 View Post
                            Testasin niin että ajoin koneen lämpimäksi ja käynnistin uudestaan. Sen jälkeen pelasi jonkun aikaa ihan normaalisti ja vedot oli tallessa. Siitä jonkun ajan päästä heitti taas tehot puoleen ja moottorin häiriövalon päälle.

                            Eli joko suuttimet tai korkeapainepumppu olisi vaihtoa vailla? Olisiko jotain konstia millä saisi varmuuden kumpi tässä on vaihdon tarpeessa?
                            Katot tulpat, jos on märät nii kertoo aika paljon.
                            Itse veikkaan pumppua.

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5438
                              • S:t Karins

                              #59
                              Originally posted by petu88 View Post
                              Olisiko jotain konstia millä saisi varmuuden kumpi tässä on vaihdon tarpeessa?
                              Katso romahtaako rail paineet vaikka INPA:lla.
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • tommylee
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2015
                                • 292
                                • Haukipudas / Kello

                                #60
                                Originally posted by Tommix View Post
                                Katso romahtaako rail paineet vaikka INPA:lla.
                                Just näin. Railpaineet kyykkää, jos on hpfp sökö.
                                Tai jos on MHD käytössä, niin logia ottamaan.
                                Mulla tuli myös misfire koodia, veti limp modeen moottorivalon kera jne..
                                Ex: BMW 330 Xd E90
                                Ex:BMW 335Xi E90
                                Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎