Originally posted by tommylee
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N54 kylmäkäynnistys ongelma
Collapse
X
-
Originally posted by Juurelma View PostJoo, HPFP oli mennyt, matalapaineet kunnossa. Mistä hommasit uuden pumpun?Ex: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Comment
-
-
Dodii. Nyt näyttäs siltä, että suutin/suuttimet vuotaa omassakin
Alkuviikosta vaimo soittaa aamulla, että auto nytkyy ja rykii ja käy huonosti ja service engine soon valo syttyi palamaan. Käskin ajamaan sivuun ja sammuttamaan auton ja odottaa hetken ja laittaa uudelleen käyntiin. Tämän jälkeen auto toimi taas normaalisti. Oli siis juurikin kylmäkäynnistys takana, kun vaimo töistä lähti kotiin. Luin MHD:llä vikakoodit ja oli misfireä 4, 5 ja 6cyl.
Poisitin koodit ja käynnistin auton, ei mitään ongelmaa. Ajelin duuniin kaikki ok. Auto seisoi n 1,5t ja lähdin asioille. Auto alkoi röpöttää ja nykiä, vikakoodia misfirestä 4 ja 5cyl. Sammutin auton ja pyyhin koodit, kaikki ok taas ja meno jatkui normisti.
Iltapäivällä sama homma. 4cyl misfireä. Koodit pyyhitty ja taas meno jatkui normisti. Kotona laitoin "cold noise reduction" tsydeemin päälle MHD:llä. Joka tuntui auttavan asiaa. Mutta nyt taas havainnut epätasaista tyhjäkäyntiä ja pientä ravistelua, mut ei vikakoodeja. Äsken otin logia, kun laitoin auton käyntiin. Koko ajan kävi vähän epätasaisesti ja bensanhaju tuli kabiiniin asti. Voiko olla kuitenkin puolavikaa tai jotain kosteushäikkää?
HPFP vaihdettu kuukausi sitten ja tulpat, mut ei puolia.
Laitanpa logia kylmäkäynnistyksestä. Annoin käydä jonkun aikaa ja sitten vähän kaasuttelin ja pidin poljinta jonkun aikaa samassa asennossa ja kierrokset humpas aikalailla, vaikka yritin mahd tasaisena pitää kaasua.
Hoksaako joku jotain noista käppyröistä?
Ex: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Comment
-
-
Originally posted by tommylee View PostLuin MHD:llä vikakoodit ja oli misfireä 4, 5 ja 6cyl.E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
| JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |
Comment
-
-
Originally posted by Snike View PostEnnen kun ostat mitään uutta niin vaihda bank1 ja bank2 puolat ristiin ja testaa siirtyykö vika bank1:n.Ex: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Comment
-
-
Originally posted by tommylee View PostJoo, tuo kävi kans mielessä. On varastossa kaks bremin uutta puolaa. On vaan kumma, kun tänään aamulla lähdin töihin, auto kävi ihan normaalisti. Kävi kuin kello ja toimi ihan normisti. Tuo saa miettimään jotain kosketus / kosteus häikkää.. :think
Mutta kannattaa tosiaan noi puolat testata ja varsinkin jos sulla on kaikki puolat vielä alkuperäisiä niin vaihtaa ihan suosiolla uusiin. Näissä koneissa ennen kun alkaa tekemään mitään niin kannattaa vaihtaa puolat ja tulpat uusiin.
Pidetään peukkuja, että selviät pelkillä puolillaE92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
| JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |
Comment
-
-
Mielenkiintoista havaintoa nyt kun kaikki suuttimet on vaihdettu. Kylmäkäynnistys rauhottui huomattavasti, auton toiminta(tasaisuus) parani huomattavasti, vikakoodit hävisivät ja järkyttävä satunnainen suuttimien säksätys ääni kylmäkäynnistyksessä hävisi.
Mutta edelleen kylmäkäynnistyksen yhteydessä rikastusvaiheessa kone hieman ravistaa. Olisikohan kysy tukkoisista imukanavista. :think Autoon ei ole omien tietojen mukaan koskaan vielä tehty pähkinänkuoripuhallutusta.
Comment
-
-
Potilaana 335xi joka rupesi kylmäkäynnistyksessä temppuilemaan, käynnistyy normaalia pidempään jonka jälkeen käy huonosti.
Heittää yleensä puolikkaan moottorin valon ja puottaa tehot. Sain ajettua auton tutulle jossa antoi seuraavat vikakoodit:
29DC
Sylinterin ruiskutusventtiilin katkaisu
Katkonainen
2EF5
Termostaatin säätökäyrästöohjattu jäähdytys, aktivointi
Katkonainen
29F2
Korkeapaineohjaus(polttoaine)
Katkonainen
2FBF
Ruiskutussuuttimen polttoaineen paineen signaali
Katkonainen
Osaako noista päätellä onko korkeapainepumppu sökönä vai missä mahtaa olla vika?
Comment
-
-
Originally posted by petu88 View PostPotilaana 335xi joka rupesi kylmäkäynnistyksessä temppuilemaan, käynnistyy normaalia pidempään jonka jälkeen käy huonosti.
Heittää yleensä puolikkaan moottorin valon ja puottaa tehot. Sain ajettua auton tutulle jossa antoi seuraavat vikakoodit:
29DC
Sylinterin ruiskutusventtiilin katkaisu
Katkonainen
2EF5
Termostaatin säätökäyrästöohjattu jäähdytys, aktivointi
Katkonainen
29F2
Korkeapaineohjaus(polttoaine)
Katkonainen
2FBF
Ruiskutussuuttimen polttoaineen paineen signaali
Katkonainen
Osaako noista päätellä onko korkeapainepumppu sökönä vai missä mahtaa olla vika?Ex: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Comment
-
-
Jos käynnistyy lämpimänä normaalisti eikä ajossa huomaa mitään outoa niin on todennäköisesti suutinvika.Last edited by brainsurgery; 18-05-2018, 19:54.
Comment
-
-
Testasin niin että ajoin koneen lämpimäksi ja käynnistin uudestaan. Sen jälkeen pelasi jonkun aikaa ihan normaalisti ja vedot oli tallessa. Siitä jonkun ajan päästä heitti taas tehot puoleen ja moottorin häiriövalon päälle.
Eli joko suuttimet tai korkeapainepumppu olisi vaihtoa vailla? Olisiko jotain konstia millä saisi varmuuden kumpi tässä on vaihdon tarpeessa?
Comment
-
-
Originally posted by petu88 View PostTestasin niin että ajoin koneen lämpimäksi ja käynnistin uudestaan. Sen jälkeen pelasi jonkun aikaa ihan normaalisti ja vedot oli tallessa. Siitä jonkun ajan päästä heitti taas tehot puoleen ja moottorin häiriövalon päälle.
Eli joko suuttimet tai korkeapainepumppu olisi vaihtoa vailla? Olisiko jotain konstia millä saisi varmuuden kumpi tässä on vaihdon tarpeessa?
Itse veikkaan pumppua.
Comment
-
-
Originally posted by petu88 View PostOlisiko jotain konstia millä saisi varmuuden kumpi tässä on vaihdon tarpeessa?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostKatso romahtaako rail paineet vaikka INPA:lla.
Tai jos on MHD käytössä, niin logia ottamaan.
Mulla tuli myös misfire koodia, veti limp modeen moottorivalon kera jne..Ex: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Comment
-
Comment