Announcement

Collapse
No announcement yet.

e90 318 iA moottorivika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bert
    Newbiemmer
    • Feb 2018
    • 1
    • Helsinki

    e90 318 iA moottorivika

    Moi,
    Sain vinkin kysellä täältä apuja.

    Mummollamme on kauppakassina 07 318i A, jolla ajettu 124tkm. Huollot on tehty asiallisesti ajallaan, mutta nyt matkanteko tyssäsi.
    Auto ei kylmänä käynnistettäessä (+10 ja matalempi lämpö ulkona) käynnisty kunnolla. Se sammuu pari kertaa kun mummo peruuttaa ulos parkkiruudustaan. Liikkeellel ähtiessä moottori "täristää" ja auto saattaa sammua vielä pari kolme kertaa ensimäisten kilometrien aikana. Tämän jälkeen auto käy mielestäni vajailla pytyillä (huom. en ymmärrä autoista kauheasti mummoa enempää), mutta ajaminen sujuu.

    Sitten ilmaantuu toinen ongelma. Välillä heti alussa ja joskus vasta 10km ajelun jälkeen. Luistonesto alkaa vilkkumaan raivokkaasti ja vie tehot autosta. Tämä ilmenee vauhdista riippumatta. En tiedä onko tämä erillinen ongelma, vai liittyvätkö samaan. Autolla pääsee taas liikkeelle kun ottaa luistoneston pois käytöstä painamalla pitkään sitä nappia.

    Auto on käynyt Laakkosella, mutta eivät osanneet sanoa mitään ilman mittavia ja kalliita tutkimuksia. Nyt kaipailisin apuja, mitä tehdä tai mistä hakea apua. Mummon eläkkeellä tuskin kannattaa autoa Laakkoselle viedä ?

    Kävin luetuttamassa auto tietokoneen ihan aidolla BMW-lukijalla ja sain oheisen raportin.
    Attached Files
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17836
    • PKS

    #2
    Ainakin huomionarvoista on, että akun varaustasosta on useampi koodi.

    Huono akku tekee kaikenlaisia oireita, joten kannattaisi kokeilla saada akku kunnolla ladattua - tai jos autossa on alkuperäinen akku edelleen, saattaapa se olla vaihtokunnossakin.

    Huomaa, että uusi akku pitää todennäköisesti kuitata autoon vaihdetuksi, ja mikäli akun tyyppi/koko muuttuu alkuperäisestä niin se pitää myös koodata.
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36
    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
    Muut talouden vehkeet:
    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #3
      Kuten tuossa edellä jo todettiin, niin akun kanssa on autossa ilmeisesti ongelmia. Minkälaista ajoa mummolla tulee? Lyhyttä vai pidempää? Jos lyhyttä, niin ylläpitolaturi kannattaisi autoon hankkia. Esim. defalta löytyy suoraan säteilylämmittimen johdotukseen kytkettävä laturi, joka lataa aina kun auto on lämmityksessä: https://www.defa.com/content/uploads...arger-1204.pdf. Jos akku on alkuperäinen, se kannattaa kyllä vaihtaa. Yli 10v on akulle todella pitkä ikä ja vanha akku ei usein enää toivo jos se pääsee tyhjäksi. Huono kuntoinen akku aiheuttaa BMW:ssä kaikenlaisia ongelmia.

      Ajonvakautukseen liittyen tuolla oli koodi: s0085 no communication possible with: dynamic stability control, eli yhteyttä ei saada tuohon ajonvakautuksen yksikköön. Voi johtua tuosta matalasta jännitteestä, joten siitä akusta itse lähtisin ensin liikkeelle. Akun vaihto pitää ilmoittaa autolle, jos autossa on IBS. Mikäli autoon asennetaan erilainen/kokoinen akku, pitää myös koodata koodata, jos autossa on IBS. Se onko IBS autossa riippuu auton varusteista.

      Auto kannattaa viedä korjaamolle, joka on erikoistunut BMW:hen. Siellä osataan parhaiten ratkaista tälläiset ongelmat.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4049
        • Turku

        #4
        Valvetronicin keppi kulunut, nykiminen ja huono käynnistyvyys siitä. Samoin sytytyshäiriöt. Noilla kilometreillä todennäköisesti myös jakopää kappaleina.

        DSC yksikköön todennäköisesti kyllä saa yhteyden, oliskohan ollut vaan virrat pois päältä vehicle testin ajan, eli siinä ei varmasti ole vika.

        Luistoneston peliin puuttuminen johtuu jommankumman takapyörän tunnistimen pään kulumisesta abs kehän ruostumisen myötä. Uusi anturi ja homma pelaa taas.

        Helsingistä on suht lyhyt matka meille ja jää mummolle vielä eläkettäkin
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎