Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 koneesta 350hp ulos-polttoainepumppu vai turbo uusiksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JarnoE36
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 253
    • Uusimaa

    N57 koneesta 350hp ulos-polttoainepumppu vai turbo uusiksi

    Jos haluaisi noin 350hp pihalle N57 2008 lci 330da niin loppuuko ensin polttoaine vai ilma? Ilmako vissiin.?

    Alkaa leikkimielisesti ajattelemaan että tuossahan saa ohjelmalla varmaan 300-310hp irti dpf:ää irroittamatta Max. Ja ilman dpf:ää 320hp.

    Jos tuosta yli 320hp pitää mennä dpf:n kanssa niin pitääkö ensi muokata turbo vai pumppu.
    En kuitenkaa halua että täyskaadulla tulee mustaa putkeen täydeltä. Vai tarkoittaako reilu 300hp ulosottaminen että Dpf tukkeentuu nopeasti.

    Lauantai illan mietteitä. Tuumin jos alta 2000e saisi 350hp irti niin on jees mutta taitaa mennä kalliimmaksi niin pitää passata. Toisaalto tulisi turbokin huolettua samalla niin miksei samalla modaisi.
    Last edited by JarnoE36; 05-08-2020, 18:46.
    Jarppa

    Toyota GT86
    (330d Sport F31 N57 2014)
    ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
    (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
    ( 530da E60 M57N2 2006)
    ( 520da E60 2006)
    ( 520 E39x3)
    (E46x2)
    (Z3)
  • tuikku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1353

    #2
    .
    Ahtimen muutostyö ja cooleri nyt ainaskin.
    Itse en enään sitten hitupönttöä jättäisi, täysin puhtaana varmaan virtaa riittävästi, muttakun se ei ole "puhdas" kun sen hetken - ja sitten alkaa taas nokeentumaan.

    Yleensä se tilanne vakioautoissa on senkaltainen, että ilma vaan loppuu.
    Ilman määrä määrittää max tehon.
    Jos saa kerrottua syöttömäärän mahdollisimman pitkälle oikein ohjelmassa, merkitsee se sitä että ruiskutuskin osuu paremmin kohdillensa ja osaltaan parantaa moottorin käytöstä ja pienentää savun muodostusta.
    Jos tämä jätetän huomiotta, niin melkeimpä se niin sitten menee että kenellä on eniten tehoa, niin sillä on eniten savuakin - vakiomoottorissa.
    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

    Comment

    • akzuh
      BTCF Member
      • Jan 2009
      • 173
      • Seinäjoki

      #3
      Turbon modaus, parempi cooleri + dpf off. Itsellä tuli reilusti enemmän n57 motista kuin tuo 350hv omasta, sigun linkistä lukemaan.

      Karkeasti jos laskee, niin hintaa tulee ~3000 euroa. Jos laskee, että turbon huolto+modaus 1000e, wagnerin cooleri 1000e, uus downpipe ilman dpf 300e ja työ + ohjelma 700e.
      Last edited by akzuh; 19-02-2018, 10:36.
      F01 418/830 "Alpina D7"
      E70 X5 30D
      Instagram

      Comment

      • JarnoE36
        BTCF Member
        • Jun 2009
        • 253
        • Uusimaa

        #4
        Kiitokset, laitettava vakavasti mietintämyssyyn
        Jarppa

        Toyota GT86
        (330d Sport F31 N57 2014)
        ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
        (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
        ( 530da E60 M57N2 2006)
        ( 520da E60 2006)
        ( 520 E39x3)
        (E46x2)
        (Z3)

        Comment

        • arska86
          BTCF Member
          • Jan 2008
          • 309
          • Helsinki

          #5
          Tuosta N57 moottorista saa kyllä ihan kivan, kun vähän laittelee. Suosittelen ehdottomasti.



          Välijäähdytin kannattaa vaihtaa ainakin. Wagnerin kopioita saa Ebay:sta kohtuu hinnalla. Turbon muokkaus n. 1000e ja softa päälle. DPF on sama, kuin 300hp 535D:ssä, joten kyllä se tuon 350hp virtaa. Tietysti jos sen ottaa samalla pois, niin ei tarvitse pelätä tukkeutumista. Savua ei juurikaan tule, jos ei ole pakko saada ihan viimeisiä irti. Seuraavana sitten polttoaine loppuu ennen turboa ja päivitysrumba on valmis...



          Tuossa ex 330d vartilla ainoina modeina dpf poisto ja softa. Ei mahdottomasti savuta.

          Comment

          • JarnoE36
            BTCF Member
            • Jun 2009
            • 253
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by arska86 View Post
            Tuosta N57 moottorista saa kyllä ihan kivan, kun vähän laittelee. Suosittelen ehdottomasti.



            Välijäähdytin kannattaa vaihtaa ainakin. Wagnerin kopioita saa Ebay:sta kohtuu hinnalla. Turbon muokkaus n. 1000e ja softa päälle. DPF on sama, kuin 300hp 535D:ssä, joten kyllä se tuon 350hp virtaa. Tietysti jos sen ottaa samalla pois, niin ei tarvitse pelätä tukkeutumista. Savua ei juurikaan tule, jos ei ole pakko saada ihan viimeisiä irti. Seuraavana sitten polttoaine loppuu ennen turboa ja päivitysrumba on valmis...



            Tuossa ex 330d vartilla ainoina modeina dpf poisto ja softa. Ei mahdottomasti savuta.
            Itse tykkäisin että ilman voimasavuja liikkuisi. Edellinen 530d dpf kun suolistettiin niin ärsytti hajut. Normaali ajossahan kierrokset seilaa 1200-2000rpm niin ohjelman pitää kyllä olla sellainen ettei dpf tukkeennu vaikka vaihtoonhan se menee vakionakin.

            Pitää haalia osia keväälle ja jos saisi kohtuuhintaan välijäähy, turbo + ohjelma niin dpfn kanssa 350hp+ olisi aika jeppis
            Jarppa

            Toyota GT86
            (330d Sport F31 N57 2014)
            ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
            (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
            ( 530da E60 M57N2 2006)
            ( 520da E60 2006)
            ( 520 E39x3)
            (E46x2)
            (Z3)

            Comment

            • paapaa
              Bimmer Rookie
              • Apr 2008
              • 194
              • Finland

              #7
              N57 pumppu 70->75

              pystyykö kuinka helposti päivittämään
              330D N57 L70 pumpun (299hp 335D taitaa olla sama)
              paikalle L75 pumpun 313hp 335D versiosta vai iso töinen
              muutos?

              Comment

              • Bullitt
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 2786
                • Turku

                #8
                Toinen korkeapaineputken lähtö on 180 astetta eri suuntaan. Alkuperäisestä 330d pumpusta voi kuulemma vaihtaa kannen 335d pumppuun, jolloin lähtö osoittaa oikeaan suuntaan, ja saa putken kiinni. Tai sitten ostaa 335d/435d putken, ja sovittelee sen sinne. Voi joutua hiukan taivuttelemaan. Mulla on kaksi kappaletta X35d pumppuja ylimääräisenä, jos sattuu kiinnostamaan. Molemmat vähän ajetuista autoista, joihin on vaihdettu 550d pumppu. 550d pumppu sopii N57Z moottoriin suoraan, eli mun ei tarvinnut vaihtaa osia, eikä taivutella putkia mitenkään.

                Edit: Tai sitten sopii suoraan. Netistä löytyy kuvia, missä putkien lähdöt on samaan suuntaan kuin L75-pumpussa.
                Last edited by Bullitt; 17-05-2018, 11:13.


                Comment

                • expertti
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 883
                  • Kainuu

                  #9
                  ............vanhan treadin nosto. Ajankohtainen itselle, turbon päivitys. Onko jollain antaa vinkkejä millainen turbo ko auton keulalle olisi hyvä/paras, jos hakee noin 350hv tehoja? Jotkut ehdottaneet hyprid- tyyppistä versiota. Saako nykyisestä sen modattua ja kuka tekisi Suomessa?

                  Manuaali kyseessä, joten tehoja ei voi ottaa rajattomasti. Kytkin pitäisi päivittää vahvistettuun, ehkä jo noille 350hv tehoille?

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2272
                    • Vantaa

                    #10
                    Kyllä se kyltin tehot kestää, vääntö on se mikä kurittaa.
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • expertti
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2005
                      • 883
                      • Kainuu

                      #11
                      Originally posted by arska86 View Post
                      Tuosta N57 moottorista saa kyllä ihan kivan, kun vähän laittelee. Suosittelen ehdottomasti.



                      Välijäähdytin kannattaa vaihtaa ainakin. Wagnerin kopioita saa Ebay:sta kohtuu hinnalla. Turbon muokkaus n. 1000e ja softa päälle. DPF on sama, kuin 300hp 535D:ssä, joten kyllä se tuon 350hp virtaa. Tietysti jos sen ottaa samalla pois, niin ei tarvitse pelätä tukkeutumista. Savua ei juurikaan tule, jos ei ole pakko saada ihan viimeisiä irti. Seuraavana sitten polttoaine loppuu ennen turboa ja päivitysrumba on valmis...



                      Tuossa ex 330d vartilla ainoina modeina dpf poisto ja softa. Ei mahdottomasti savuta.
                      ...........wagnerin kopio löytyy jo asennettuna. Millainen tuo turbon muokkaus sitten on ja mistä? DPF siis saisi olla koskematta jos tuo max 350hv olisi rajana. Kytkin/kaksoismassa jos kestäisi antatumatta vielä tuon.

                      Comment

                      • makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5152
                        • Kouvola, Savisto

                        #12
                        Originally posted by expertti View Post
                        ............vanhan treadin nosto. Ajankohtainen itselle, turbon päivitys. Onko jollain antaa vinkkejä millainen turbo ko auton keulalle olisi hyvä/paras, jos hakee noin 350hv tehoja? Jotkut ehdottaneet hyprid- tyyppistä versiota. Saako nykyisestä sen modattua ja kuka tekisi Suomessa?

                        Manuaali kyseessä, joten tehoja ei voi ottaa rajattomasti. Kytkin pitäisi päivittää vahvistettuun, ehkä jo noille 350hv tehoille?
                        Ahtimeksi Turbosystemsin stage3, tai noille tehotavoitteille stage2 riittää myös.
                        Turbosystemsille ei tarvi edes laittaa omaa modattavaksi vaan tulee kokonaan uusi.

                        Isompi välijäähy kannattaa laittaa.

                        Kytkin varmastikkin kestää jos on kunnossa, mut jos haluaa varmistaa kestävyyden niin Sachsin Sre asetelma ja levy sinne ni pysyy aika vakion tuntuisena mut kestää palkon paremmin ja ei missään nimessä sitten kiinteä vauhtipyörää.
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                        Comment

                        • makkis
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 5152
                          • Kouvola, Savisto

                          #13
                          Originally posted by expertti View Post
                          ...........wagnerin kopio löytyy jo asennettuna. Millainen tuo turbon muokkaus sitten on ja mistä? DPF siis saisi olla koskematta jos tuo max 350hv olisi rajana. Kytkin/kaksoismassa jos kestäisi antatumatta vielä tuon.
                          Dpf menee vaikka yli 400hp, eli se ei ahistele kunhan sekin on kunnossa.
                          Savuahan tuollaisen ei kuulu tuottaa ilman dpf:kään ja varsinkin noin maltillisilla tehoilla.
                          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                          Comment

                          • expertti
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2005
                            • 883
                            • Kainuu

                            #14
                            Originally posted by expertti View Post
                            ............vanhan treadin nosto. Ajankohtainen itselle, turbon päivitys. Onko jollain antaa vinkkejä millainen turbo ko auton keulalle olisi hyvä/paras, jos hakee noin 350hv tehoja? Jotkut ehdottaneet hyprid- tyyppistä versiota. Saako nykyisestä sen modattua ja kuka tekisi Suomessa?

                            Manuaali kyseessä, joten tehoja ei voi ottaa rajattomasti. Kytkin pitäisi päivittää vahvistettuun, ehkä jo noille 350hv tehoille?

                            Originally posted by makkis View Post
                            Ahtimeksi Turbosystemsin stage3, tai noille tehotavoitteille stage2 riittää myös.
                            Turbosystemsille ei tarvi edes laittaa omaa modattavaksi vaan tulee kokonaan uusi.

                            Isompi välijäähy kannattaa laittaa.

                            Kytkin varmastikkin kestää jos on kunnossa, mut jos haluaa varmistaa kestävyyden niin Sachsin Sre asetelma ja levy sinne ni pysyy aika vakion tuntuisena mut kestää palkon paremmin ja ei missään nimessä sitten kiinteä vauhtipyörää.
                            Sachin vahvistettu paineasetelma ja jonkun tekemä sintterilevy(8 -lapainen) kesto 700nm vaiko orgaaninen vahvistetty(+15%) levy. Onko nuo sintterit millaisia arkikäytössä, tuntumaltaan? Ja riittääkö tuo +15% vahvistus sitten miten. Eikös orkkis kytkin ole 540nm + 15%= jotain 620nm luokkaa...
                            Last edited by expertti; 29-04-2023, 13:04.

                            Comment

                            • expertti
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2005
                              • 883
                              • Kainuu

                              #15
                              Originally posted by expertti View Post
                              Sachin vahvistettu paineasetelma ja jonkun tekemä sintterilevy(8 -lapainen) kesto 700nm vaiko orgaaninen vahvistetty(+15%) levy. Onko nuo sintterit millaisia arkikäytössä, tuntumaltaan? Ja riittääkö tuo +15% vahvistus sitten miten. Eikös orkkis kytkin ole 540nm + 15%= jotain 620nm luokkaa...
                              Entä tietääkö joku onko polttoaineen virtausvalvonta-venttiili(hpfp pumpun kyljessä) BOSCH tekemä jos sellaisen vaihtaisi? Ja vaihto ei taida onnistua ilman että imusarjaa käyttää pois?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎