Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 koneesta 350hp ulos-polttoainepumppu vai turbo uusiksi

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    #16
    Vakiolla kytkimellä menee 700nm helposti ja pitkään.
    Eihän niille tehdas mitään ihmeitä lupaa, mutta todellisuudessa menee kyllä.
    SRE asetelma ja massalevy menee varmasti tuolla 350hp/750nm
    Sintterikin on ihan ok, toki massalevy on käytössä mukavampi.


    Pumpun kyljessä on määränsäädin.
    Rail kiskon etupäässä on paineanturi ja takapäässä paineensäädin.
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • expertti
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 883
      • Kainuu

      #17
      Originally posted by makkis View Post
      Vakiolla kytkimellä menee 700nm helposti ja pitkään.
      Eihän niille tehdas mitään ihmeitä lupaa, mutta todellisuudessa menee kyllä.
      SRE asetelma ja massalevy menee varmasti tuolla 350hp/750nm
      Sintterikin on ihan ok, toki massalevy on käytössä mukavampi.


      Pumpun kyljessä on määränsäädin.
      Rail kiskon etupäässä on paineanturi ja takapäässä paineensäädin.
      Ahaa, hyvä tietää tuokin asia kytkimistä. Tuo määränsäädin, onko se vaihdettavissa ilman että on pumppu otettava irti? Jos irti, nin saako pumpun irti alakautta ilman että moottori tulisi irroittaa? Maailmalla ovat kirjoitelleet myös tuon itse puimpun rikkoontumista. Siiihen ei taida olla korjaussarjaa olemassa..

      Ja mitä videoita tuon pumpun irroittamisesta, niissä moottori on pöydällä :(

      Comment

      • makkis
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 5152
        • Kouvola, Savisto

        #18
        Originally posted by expertti View Post
        Ahaa, hyvä tietää tuokin asia kytkimistä. Tuo määränsäädin, onko se vaihdettavissa ilman että on pumppu otettava irti? Jos irti, nin saako pumpun irti alakautta ilman että moottori tulisi irroittaa? Maailmalla ovat kirjoitelleet myös tuon itse puimpun rikkoontumista. Siiihen ei taida olla korjaussarjaa olemassa..

        Ja mitä videoita tuon pumpun irroittamisesta, niissä moottori on pöydällä :(
        Eiköhän määränsäätimen saa vaihdettua ilman pumpun irroitusta, olen vaihdellut pumppuja paikallaan olevaan moottoriin jopa imusarja paikallaan, toki sen irroitus ei ole iso homma ja helpottaa hommaa.
        Se pumpun irroitustyökalu pitää olla, muuten menee vaikeaksi.
        Siis ainakin F3x ja F1x korisissa onnistuu, kun niihin olen vaihtanut.

        Ei ole korjaussarjaa ja jos se pumppu itsessään on mennyt rikki niin sitten on myös suuttimet rikki ja koko polttoainelinjasto tankkia myöden menee vaihtoon.
        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

        Comment

        • expertti
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 883
          • Kainuu

          #19
          Originally posted by makkis View Post
          Eiköhän määränsäätimen saa vaihdettua ilman pumpun irroitusta, olen vaihdellut pumppuja paikallaan olevaan moottoriin jopa imusarja paikallaan, toki sen irroitus ei ole iso homma ja helpottaa hommaa.
          Se pumpun irroitustyökalu pitää olla, muuten menee vaikeaksi.
          Siis ainakin F3x ja F1x korisissa onnistuu, kun niihin olen vaihtanut.

          Ei ole korjaussarjaa ja jos se pumppu itsessään on mennyt rikki niin sitten on myös suuttimet rikki ja koko polttoainelinjasto tankkia myöden menee vaihtoon.
          Hmmm, moottori paikoillaan, mutta vaihdelaatikko irroitettuna, alakautta pääsee pumppuun käsiksi jos sen irroittaa haluaa?

          Ei ole tietoa että pumppu olisi vialla. Mutta tulee vikakoodi 4300 - P0001(
          DTC P0001 (BMW DTC 4300): DELIVERY CONTROL VALVE, ACTIVATION: OPEN CIRCUIT), joka viittaa määränsäätimen, johdotuksen tai DDE modulivikaan. Jos vikakoodin "hävittää", auto toimii ongelmitta. Siksi tuo määränsäätimen vaihto tullut ajankohtaiseksi josko sillä korjaantuisi...
          Last edited by expertti; 01-05-2023, 16:27.

          Comment

          • makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

            #20
            Originally posted by expertti View Post
            Hmmm, moottori paikoillaan, mutta vaihdelaatikko irroitettuna, alakautta pääsee pumppuun käsiksi jos sen irroittaa haluaa?

            Ei ole tietoa että pumppu olisi vialla. Mutta tulee vikakoodi 4300 - P0001(
            DTC P0001 (BMW DTC 4300): DELIVERY CONTROL VALVE, ACTIVATION: OPEN CIRCUIT), joka viittaa määränsäätimen, johdotuksen tai DDE modulivikaan. Jos vikakoodin "hävittää", auto toimii ongelmitta. Siksi tuo määränsäätimen vaihto tullut ajankohtaiseksi josko sillä korjaantuisi...
            Kyllä saa olla vaihdelaatikkokin paikallaan ja yläkautta vaihto. F1x oli helpompi sitä irroitustyökalua käyttää alakautta, F3x tein kaiken yläkautta.
            Sulla on se vanhemman mallinen imusarja ni sen joutuu kyllä ottaa pois.
            E9x koriin en ole vaihtanut moottori paikallaan ni en pysty nyt tarkemmin sanomaan.

            Juu, tuon vikakoodin perusteella kannattaa vaihtaa ja tarkistaa johdot samalla.
            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

            Comment

            • expertti
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 883
              • Kainuu

              #21
              Originally posted by makkis View Post
              Kyllä saa olla vaihdelaatikkokin paikallaan ja yläkautta vaihto. F1x oli helpompi sitä irroitustyökalua käyttää alakautta, F3x tein kaiken yläkautta.
              Sulla on se vanhemman mallinen imusarja ni sen joutuu kyllä ottaa pois.
              E9x koriin en ole vaihtanut moottori paikallaan ni en pysty nyt tarkemmin sanomaan.

              Juu, tuon vikakoodin perusteella kannattaa vaihtaa ja tarkistaa johdot samalla.
              Kiitos taas avusta. Imusarjan jos käyttää irti, niin samalla tarkoitus vaihtaa tiivisteet 6kpl. Onko muuta jota tulisi huomioida tai vaihtaa samalla? Tuo johdin, ilmeisesti kaksinapainen, toki sen kuntoa pitää silmäillä samalla. Ilmeisesti ei ole kuitenkaan vaihdettavissa, vaan johtimet haarautuu jostain isommasta johtosarjasta, ehkä jopa ECU:lle menevästä...

              Comment

              • makkis
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 5152
                • Kouvola, Savisto

                #22
                Originally posted by expertti View Post
                Kiitos taas avusta. Imusarjan jos käyttää irti, niin samalla tarkoitus vaihtaa tiivisteet 6kpl. Onko muuta jota tulisi huomioida tai vaihtaa samalla? Tuo johdin, ilmeisesti kaksinapainen, toki sen kuntoa pitää silmäillä samalla. Ilmeisesti ei ole kuitenkaan vaihdettavissa, vaan johtimet haarautuu jostain isommasta johtosarjasta, ehkä jopa ECU:lle menevästä...
                Juu, ecullehan ne suoraan menee.
                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                Comment

                • expertti
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 883
                  • Kainuu

                  #23
                  Originally posted by akzuh View Post
                  Turbon modaus, parempi cooleri + dpf off. Itsellä tuli reilusti enemmän n57 motista kuin tuo 350hv omasta, sigun linkistä lukemaan.

                  Karkeasti jos laskee, niin hintaa tulee ~3000 euroa. Jos laskee, että turbon huolto+modaus 1000e, wagnerin cooleri 1000e, uus downpipe ilman dpf 300e ja työ + ohjelma 700e.
                  Originally posted by expertti View Post
                  ............vanhan treadin nosto. Ajankohtainen itselle, turbon päivitys. Onko jollain antaa vinkkejä millainen turbo ko auton keulalle olisi hyvä/paras, jos hakee noin 350hv tehoja? Jotkut ehdottaneet hyprid- tyyppistä versiota. Saako nykyisestä sen modattua ja kuka tekisi Suomessa?

                  Manuaali kyseessä, joten tehoja ei voi ottaa rajattomasti. Kytkin pitäisi päivittää vahvistettuun, ehkä jo noille 350hv tehoille?



                  Originally posted by makkis View Post
                  Ahtimeksi Turbosystemsin stage3, tai noille tehotavoitteille stage2 riittää myös.
                  Turbosystemsille ei tarvi edes laittaa omaa modattavaksi vaan tulee kokonaan uusi.

                  Isompi välijäähy kannattaa laittaa.

                  Kytkin varmastikkin kestää jos on kunnossa, mut jos haluaa varmistaa kestävyyden niin Sachsin Sre asetelma ja levy sinne ni pysyy aika vakion tuntuisena mut kestää palkon paremmin ja ei missään nimessä sitten kiinteä vauhtipyörää.
                  ...........jos tuon turbon päivittäisi stage2 ja hakis noin 380hp tehoja. Silloin periaatteessa orkkis kytkin ja DFP vielä saisi olla paikoillaan. Mahtaako riittää polttoaineen syöttö, vai joko vaatii isompaa pumppua, antureita?

                  ........EDIT: Ja kuinka paljon orkkis turbo mahtaa kestää kilometrejä, tuleeko tuonkin vuoksi vaihtaminen ajankohtaiseksi. Voisi samalla miettiä mitä sinne vaihtaisi...
                  Last edited by expertti; 07-05-2023, 11:26.

                  Comment

                  • expertti
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 883
                    • Kainuu

                    #24
                    .............ei taida onnistua pelkästään yläkautta, vaan alhaalta ja irroittamaan pakoputkisto? Ja mitä kaikkea olisi syytä uusia vaihdon yhteydessä, letkut, tiivisteet?
                    Last edited by expertti; 13-08-2023, 04:24.

                    Comment

                    Working...
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎