Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 330da vai 320da

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JS1234
    Newbiemmer
    • May 2018
    • 23
    • Pohjanmaa

    Bmw 330da vai 320da

    Moro! Elikkäs olen hommaamassa bemaria joko 320da tai 330da e9x. Niin nyt tarvis vähän kokeneimmalta neuvoa kumpi näistä on parempi vaihtoehto. Sekä minkälaisia tyyppivikoja näissä, minkälaiset huoltokustannukset, kulutus, ajettavuus jne. Tosiaan yks ehokas 330da e90 ajettu 295 000km.
    Last edited by JS1234; 13-05-2018, 15:46.
  • Rikardo
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 715
    • Karkkila

    #2
    Itellä tuli juuri 330da:lla 330tkm täyteen. Syksyllä 2015 hommasin 206tkm ajettuna. 320da ei käynyt edes mielessä surullisen kuuluisien jakopääongelmien takia. Itellä on vanhemmalla M57-koneella ja siitä oli imusarjan läpät poistettu jo ennen minulle tuloa.

    Ensimmäisen Vehicle Checkin ja öljynvaihdon teetätin korjaamolla, mutta totesin hinnat sen verran korkeiksi että sen jälkeen tehnyt itse. Öljynvaihto oli muistaakseni 250€ öljyineen. Toki tuohon menee öljyä se 8l, mikä osittain selittää hintaa. Vehicle Check on pelkkää tarkistelua, joten en ole sitä sen jälkeen teettänyt. Jos nyt haluaa täydellisen huoltokirjan, niin sitten tietysti sekin olis hyvä teettää aina.

    2016 keväänä laitoin madallusjouset (Eibach -30mm/-25mm), niin samalla sitten vaihdettiin uudet iskarit, etupään tukivarret ja yläpään laakerit. Syksyllä tuli vielä jarrulevyt ja -palat eteen ja taakse.

    Viime kesänä vaihdatutin toisen takapyörän laakerin ja syksyllä vielä kaikki hehkut ja hehkurele. Hehkut ja hehkurele oli huomattavasti halvemmat tilata ite netistä, kun mitä jos olis huollon kautta.

    Kulutus oli alkuun niukasti alle 7 litraa, mutta nykyään se on jo reilu 7 litraa.

    Farmarikorissa on ainakin tyyppivikana takaluukun johtosarja, mikä voi tuottaa harmia.

    Siinä on nyt ainakin jotain kokemuksia.
    ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
    ex:TitanSilber E91 330da
    -Karkkila Connection-

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #3
      Originally posted by Rikardo View Post
      Ensimmäisen Vehicle Checkin ja öljynvaihdon teetätin korjaamolla, mutta totesin hinnat sen verran korkeiksi että sen jälkeen tehnyt itse. Öljynvaihto oli muistaakseni 250€ öljyineen. Toki tuohon menee öljyä se 8l, mikä osittain selittää hintaa. Vehicle Check on pelkkää tarkistelua, joten en ole sitä sen jälkeen teettänyt. Jos nyt haluaa täydellisen huoltokirjan, niin sitten tietysti sekin olis hyvä teettää aina.
      Jos 12 vuoden koritakuu on vielä voimassa, niin ainakin itse pitäisin huoltokirjan kunnossa tuon koritarkastuksen osalta, mikäli se edeltävästi on aukoton.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Rikardo
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 715
        • Karkkila

        #4
        Originally posted by Clavurion View Post
        Jos 12 vuoden koritakuu on vielä voimassa, niin ainakin itse pitäisin huoltokirjan kunnossa tuon koritarkastuksen osalta, mikäli se edeltävästi on aukoton.
        Hyvä pointti. Ei käynyt kyllä mielessäkään että olis ollut mitään tehdastakuita enää voimassa. Tänä vuonnahan tuo olis umpeen mennyt mutta onneksi ei ole ollut tarvetta.
        ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
        ex:TitanSilber E91 330da
        -Karkkila Connection-

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17845
          • PKS

          #5
          Keskusteluun on vaikea ottaa kantaa kun ei tiedetä mitä moottorimalleja verrataan, onko kyseessä vertailu esim. N47 vs N57, vai vertaillaanko vanhempia M47/M57?

          Minusta huokuttelevin luonne on uudemmissa N57 moottorissa, mutta huoltokustannuksiltaan paras taitaa olla M57. Minun mielestäni valinta siis riippuu menetkö kukkaro vai ominaisuudet edellä.
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
          ½
          G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • JS1234
            Newbiemmer
            • May 2018
            • 23
            • Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by Dualfun View Post
            Keskusteluun on vaikea ottaa kantaa kun ei tiedetä mitä moottorimalleja verrataan, onko kyseessä vertailu esim. N47 vs N57, vai vertaillaanko vanhempia M47/M57?

            Minusta huokuttelevin luonne on uudemmissa N57 moottorissa, mutta huoltokustannuksiltaan paras taitaa olla M57. Minun mielestäni valinta siis riippuu menetkö kukkaro vai ominaisuudet edellä.
            No nyt on suunnitelmat vähän muuttunu, ja kiikarissa e91 325ia 06vm.
            Ei kuitenkaan ihan niin paljon tuu ajettua että diesel auto olis kannattava.
            Niin mitäs mieltä tuosta N52B25 moottorista?

            Comment

            • huupi
              BTCF Member
              • Aug 2007
              • 1187
              • Tyrnävä

              #7
              Originally posted by JS1234 View Post
              Niin mitäs mieltä tuosta N52B25 moottorista?
              Sohaistaan vähän muurahaiskekoa... Suhteessa 20d:hen softattuna, ja 30d:stä puhumattakaan; ponneton ja kovakulutuksinen niin polttoaineen kuin öljynkin suhteen. Mutta käyhän se sievästi, jos ei satu naputtamaan. Nämä nyt on näitä ikuisia väittelyn aiheita, joihin ei taida oikeita vastauksia olla. T: N52B25 ja M47N2 (20d) pihassa, ja aiemmin M57N (30d) ja N47N (18d) omistaneena.
              I01 i3s 94

              Comment

              • JS1234
                Newbiemmer
                • May 2018
                • 23
                • Pohjanmaa

                #8
                Originally posted by huupi View Post
                Sohaistaan vähän muurahaiskekoa... Suhteessa 20d:hen softattuna, ja 30d:stä puhumattakaan; ponneton ja kovakulutuksinen niin polttoaineen kuin öljynkin suhteen. Mutta käyhän se sievästi, jos ei satu naputtamaan. Nämä nyt on näitä ikuisia väittelyn aiheita, joihin ei taida oikeita vastauksia olla. T: N52B25 ja M47N2 (20d) pihassa, ja aiemmin M57N (30d) ja N47N (18d) omistaneena.

                Joo, nyt melko varmasti tosiaan tuommonen 325ia tulee pihaan.
                Tämä yksilö mitä oon kahtellu on 275 000tkm ajettu m sport ja hintaa 11 900 onko ihan kelpo hinta autolle kilometreihin ja varusteisiin nähden?

                Tässä varustelistaa:
                L801A National version Germany
                P337A M Sports package
                S1CAA Selection of COP relevant vehicles
                S205A Automatic transmission
                S226A Sports suspension settings
                S249A Multifunction f steering wheel
                S2MEA BMW alloy wheel, M double spoke 194
                S320A Deleted, model lettering
                S321A Exterior parts in vehicle color
                S386A Roof railing
                S402A Electric panoramic roof
                S423A Floor mats, velours
                S428A Warning triangle and first aid kit
                S431A Interior mirror with automatic-dip
                S441A Smoker package
                S481A Sports seat
                S494A Seat heating driver/passenger
                S4ADA Interior trim strips, alu, brushed, fine
                S4AEA Armrest front, retractable
                S502A Headlight cleaning system
                S507A Park Distance Control (PDC), rear
                S520A Fog lights
                S521A Rain sensor
                S522A Xenon Light
                S534A Automatic air conditioning
                S548A Kilometer-calibrated speedometer
                S609A Navigation system Professional
                S612A BMW Assist
                S620A Voice control
                S633A Preparation, mobile phone, Business
                S6AAA BMW TeleServices
                S710A M leather steering wheel
                S715A M Aerodynamics package
                S760A High gloss shadow line
                S775A Headlining anthracite
                S851A Language version German
                S863A Retailer Directory Europe
                S879A On-board vehicle literature German
                S8SPA Control unit COP

                Autossa myös ruskea nahkasisusta onko näitä kovin monissa? Itseä ei ainakaan montaa oo tullu vastaan. Ja kiinnostais tietää mikä on Saksan kansallisversio onko jotain erikoisuuksia? Ja mahtaako näihin saada nuita lci facelift osia laitettua konepeltiä kontin luukkua valoja ym, vai vaatiiko kovaa muokkailua?
                Last edited by JS1234; 20-05-2018, 15:51.

                Comment

                • Zeta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7548
                  • Kotona

                  #9
                  Originally posted by JS1234 View Post
                  Joo, nyt melko varmasti tosiaan tuommonen 325ia tulee pihaan.
                  Tämä yksilö mitä oon kahtellu on 275 000tkm ajettu m sport ja hintaa 11 900 onko ihan kelpo hinta autolle kilometreihin ja varusteisiin nähden?
                  Minusta pitäisi noilla kilsoilla saada jo alle kympin käteisellä. Jos siis on vuosimallia 2005-06.
                  -
                  Käyttöautona: F20
                  Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                  Myydään: HP 12.5" kannettava **220e**
                  -

                  Comment

                  • JS1234
                    Newbiemmer
                    • May 2018
                    • 23
                    • Pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by Zeta View Post
                    Minusta pitäisi noilla kilsoilla saada jo alle kympin käteisellä. Jos siis on vuosimallia 2005-06.
                    Ei taho 325 bensakoneella löytyä automaattia m sporttia alle 15k.

                    Comment

                    • Zeta
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7548
                      • Kotona

                      #11
                      Originally posted by JS1234 View Post
                      Ei taho 325 bensakoneella löytyä automaattia m sporttia alle 15k.
                      No huhhuh, kannattaa sitten jo katsella manuaalia. Joskus 2016 kun katselin itse noita niin oli myynnissä 13500e-14000e m-sportia 170tkm ajettuina



                      Tohon lyöt m-sport puskurit + ratin niin sulla on kympillä auto
                      Last edited by Zeta; 20-05-2018, 18:47.
                      -
                      Käyttöautona: F20
                      Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                      Myydään: HP 12.5" kannettava **220e**
                      -

                      Comment

                      • amisqo
                        BTCF Member
                        • Apr 2011
                        • 1614
                        • Vantaa

                        #12
                        on kyllä aika kallis :think
                        G30 530e iPerfomance M-sport -18
                        Ex: F30 330D M-sport -15
                        Ex: E90 330D M-sport -06
                        Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                        Ex: e30 320i -89
                        Ex: e30 318iS -90

                        Comment

                        • JS1234
                          Newbiemmer
                          • May 2018
                          • 23
                          • Pohjanmaa

                          #13
                          Originally posted by Zeta View Post
                          No huhhuh, kannattaa sitten jo katsella manuaalia. Joskus 2016 kun katselin itse noita niin oli myynnissä 13500e-14000e m-sportia 170tkm ajettuina



                          Tohon lyöt m-sport puskurit + ratin niin sulla on kympillä auto
                          Nojoo mutta onhan tuo kehnommilla varusteilla, Puskurit + muut hilppeet, näiden maalaus ja ratin kun hommaa nii menee tuohonki se 11 000e

                          Comment

                          • JS1234
                            Newbiemmer
                            • May 2018
                            • 23
                            • Pohjanmaa

                            #14
                            Originally posted by amisqo View Post
                            on kyllä aika kallis :think
                            Mitä hintaa arvioisit ite autolle? Auto tosiaan liikkeessä myynnissä.

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6749
                              • PK-seutu

                              #15
                              Originally posted by JS1234 View Post
                              Nojoo mutta onhan tuo kehnommilla varusteilla, Puskurit + muut hilppeet, näiden maalaus ja ratin kun hommaa nii menee tuohonki se 11 000e
                              Eikä se edelleenkään olisi M-sport
                              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎