Moro! Elikkäs olen hommaamassa bemaria joko 320da tai 330da e9x. Niin nyt tarvis vähän kokeneimmalta neuvoa kumpi näistä on parempi vaihtoehto. Sekä minkälaisia tyyppivikoja näissä, minkälaiset huoltokustannukset, kulutus, ajettavuus jne. Tosiaan yks ehokas 330da e90 ajettu 295 000km.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw 330da vai 320da
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Itellä tuli juuri 330da:lla 330tkm täyteen. Syksyllä 2015 hommasin 206tkm ajettuna. 320da ei käynyt edes mielessä surullisen kuuluisien jakopääongelmien takia. Itellä on vanhemmalla M57-koneella ja siitä oli imusarjan läpät poistettu jo ennen minulle tuloa.
Ensimmäisen Vehicle Checkin ja öljynvaihdon teetätin korjaamolla, mutta totesin hinnat sen verran korkeiksi että sen jälkeen tehnyt itse. Öljynvaihto oli muistaakseni 250€ öljyineen. Toki tuohon menee öljyä se 8l, mikä osittain selittää hintaa. Vehicle Check on pelkkää tarkistelua, joten en ole sitä sen jälkeen teettänyt. Jos nyt haluaa täydellisen huoltokirjan, niin sitten tietysti sekin olis hyvä teettää aina.
2016 keväänä laitoin madallusjouset (Eibach -30mm/-25mm), niin samalla sitten vaihdettiin uudet iskarit, etupään tukivarret ja yläpään laakerit. Syksyllä tuli vielä jarrulevyt ja -palat eteen ja taakse.
Viime kesänä vaihdatutin toisen takapyörän laakerin ja syksyllä vielä kaikki hehkut ja hehkurele. Hehkut ja hehkurele oli huomattavasti halvemmat tilata ite netistä, kun mitä jos olis huollon kautta.
Kulutus oli alkuun niukasti alle 7 litraa, mutta nykyään se on jo reilu 7 litraa.
Farmarikorissa on ainakin tyyppivikana takaluukun johtosarja, mikä voi tuottaa harmia.
Siinä on nyt ainakin jotain kokemuksia.ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
ex:TitanSilber E91 330da
-Karkkila Connection-
-
-
Originally posted by Rikardo View PostEnsimmäisen Vehicle Checkin ja öljynvaihdon teetätin korjaamolla, mutta totesin hinnat sen verran korkeiksi että sen jälkeen tehnyt itse. Öljynvaihto oli muistaakseni 250€ öljyineen. Toki tuohon menee öljyä se 8l, mikä osittain selittää hintaa. Vehicle Check on pelkkää tarkistelua, joten en ole sitä sen jälkeen teettänyt. Jos nyt haluaa täydellisen huoltokirjan, niin sitten tietysti sekin olis hyvä teettää aina.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostJos 12 vuoden koritakuu on vielä voimassa, niin ainakin itse pitäisin huoltokirjan kunnossa tuon koritarkastuksen osalta, mikäli se edeltävästi on aukoton.Ei käynyt kyllä mielessäkään että olis ollut mitään tehdastakuita enää voimassa. Tänä vuonnahan tuo olis umpeen mennyt mutta onneksi ei ole ollut tarvetta.
ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
ex:TitanSilber E91 330da
-Karkkila Connection-
Comment
-
-
Keskusteluun on vaikea ottaa kantaa kun ei tiedetä mitä moottorimalleja verrataan, onko kyseessä vertailu esim. N47 vs N57, vai vertaillaanko vanhempia M47/M57?
Minusta huokuttelevin luonne on uudemmissa N57 moottorissa, mutta huoltokustannuksiltaan paras taitaa olla M57. Minun mielestäni valinta siis riippuu menetkö kukkaro vai ominaisuudet edellä.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostKeskusteluun on vaikea ottaa kantaa kun ei tiedetä mitä moottorimalleja verrataan, onko kyseessä vertailu esim. N47 vs N57, vai vertaillaanko vanhempia M47/M57?
Minusta huokuttelevin luonne on uudemmissa N57 moottorissa, mutta huoltokustannuksiltaan paras taitaa olla M57. Minun mielestäni valinta siis riippuu menetkö kukkaro vai ominaisuudet edellä.
Ei kuitenkaan ihan niin paljon tuu ajettua että diesel auto olis kannattava.
Niin mitäs mieltä tuosta N52B25 moottorista?
Comment
-
-
Originally posted by JS1234 View PostNiin mitäs mieltä tuosta N52B25 moottorista?Suhteessa 20d:hen softattuna, ja 30d:stä puhumattakaan; ponneton ja kovakulutuksinen niin polttoaineen kuin öljynkin suhteen. Mutta käyhän se sievästi, jos ei satu naputtamaan.
Nämä nyt on näitä ikuisia väittelyn aiheita, joihin ei taida oikeita vastauksia olla. T: N52B25 ja M47N2 (20d) pihassa, ja aiemmin M57N (30d) ja N47N (18d) omistaneena.
Comment
-
-
Originally posted by huupi View PostSohaistaan vähän muurahaiskekoa...Suhteessa 20d:hen softattuna, ja 30d:stä puhumattakaan; ponneton ja kovakulutuksinen niin polttoaineen kuin öljynkin suhteen. Mutta käyhän se sievästi, jos ei satu naputtamaan.
Nämä nyt on näitä ikuisia väittelyn aiheita, joihin ei taida oikeita vastauksia olla. T: N52B25 ja M47N2 (20d) pihassa, ja aiemmin M57N (30d) ja N47N (18d) omistaneena.
Joo, nyt melko varmasti tosiaan tuommonen 325ia tulee pihaan.
Tämä yksilö mitä oon kahtellu on 275 000tkm ajettu m sport ja hintaa 11 900 onko ihan kelpo hinta autolle kilometreihin ja varusteisiin nähden?
Tässä varustelistaa:
L801A National version Germany
P337A M Sports package
S1CAA Selection of COP relevant vehicles
S205A Automatic transmission
S226A Sports suspension settings
S249A Multifunction f steering wheel
S2MEA BMW alloy wheel, M double spoke 194
S320A Deleted, model lettering
S321A Exterior parts in vehicle color
S386A Roof railing
S402A Electric panoramic roof
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S431A Interior mirror with automatic-dip
S441A Smoker package
S481A Sports seat
S494A Seat heating driver/passenger
S4ADA Interior trim strips, alu, brushed, fine
S4AEA Armrest front, retractable
S502A Headlight cleaning system
S507A Park Distance Control (PDC), rear
S520A Fog lights
S521A Rain sensor
S522A Xenon Light
S534A Automatic air conditioning
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S609A Navigation system Professional
S612A BMW Assist
S620A Voice control
S633A Preparation, mobile phone, Business
S6AAA BMW TeleServices
S710A M leather steering wheel
S715A M Aerodynamics package
S760A High gloss shadow line
S775A Headlining anthracite
S851A Language version German
S863A Retailer Directory Europe
S879A On-board vehicle literature German
S8SPA Control unit COP
Autossa myös ruskea nahkasisusta onko näitä kovin monissa? Itseä ei ainakaan montaa oo tullu vastaan. Ja kiinnostais tietää mikä on Saksan kansallisversio onko jotain erikoisuuksia? Ja mahtaako näihin saada nuita lci facelift osia laitettua konepeltiä kontin luukkua valoja ym, vai vaatiiko kovaa muokkailua?Last edited by JS1234; 20-05-2018, 15:51.
Comment
-
-
Originally posted by JS1234 View PostJoo, nyt melko varmasti tosiaan tuommonen 325ia tulee pihaan.
Tämä yksilö mitä oon kahtellu on 275 000tkm ajettu m sport ja hintaa 11 900 onko ihan kelpo hinta autolle kilometreihin ja varusteisiin nähden?
Comment
-
-
Originally posted by JS1234 View PostEi taho 325 bensakoneella löytyä automaattia m sporttia alle 15k.
Tohon lyöt m-sport puskurit + ratin niin sulla on kympillä autoLast edited by Zeta; 20-05-2018, 18:47.
Comment
-
-
on kyllä aika kallis :thinkG30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostNo huhhuh, kannattaa sitten jo katsella manuaalia. Joskus 2016 kun katselin itse noita niin oli myynnissä 13500e-14000e m-sportia 170tkm ajettuina
Tohon lyöt m-sport puskurit + ratin niin sulla on kympillä auto
Comment
-
Comment