Bmw 330da vai 320da

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zeta
    replied
    Originally posted by JS1234 View Post
    Ei taho 325 bensakoneella löytyä automaattia m sporttia alle 15k.
    No huhhuh, kannattaa sitten jo katsella manuaalia. Joskus 2016 kun katselin itse noita niin oli myynnissä 13500e-14000e m-sportia 170tkm ajettuina



    Tohon lyöt m-sport puskurit + ratin niin sulla on kympillä auto
    Last edited by Zeta; 20-05-2018, 17:47.

    Leave a comment:


  • JS1234
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    Minusta pitäisi noilla kilsoilla saada jo alle kympin käteisellä. Jos siis on vuosimallia 2005-06.
    Ei taho 325 bensakoneella löytyä automaattia m sporttia alle 15k.

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Originally posted by JS1234 View Post
    Joo, nyt melko varmasti tosiaan tuommonen 325ia tulee pihaan.
    Tämä yksilö mitä oon kahtellu on 275 000tkm ajettu m sport ja hintaa 11 900 onko ihan kelpo hinta autolle kilometreihin ja varusteisiin nähden?
    Minusta pitäisi noilla kilsoilla saada jo alle kympin käteisellä. Jos siis on vuosimallia 2005-06.

    Leave a comment:


  • JS1234
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Sohaistaan vähän muurahaiskekoa... Suhteessa 20d:hen softattuna, ja 30d:stä puhumattakaan; ponneton ja kovakulutuksinen niin polttoaineen kuin öljynkin suhteen. Mutta käyhän se sievästi, jos ei satu naputtamaan. Nämä nyt on näitä ikuisia väittelyn aiheita, joihin ei taida oikeita vastauksia olla. T: N52B25 ja M47N2 (20d) pihassa, ja aiemmin M57N (30d) ja N47N (18d) omistaneena.

    Joo, nyt melko varmasti tosiaan tuommonen 325ia tulee pihaan.
    Tämä yksilö mitä oon kahtellu on 275 000tkm ajettu m sport ja hintaa 11 900 onko ihan kelpo hinta autolle kilometreihin ja varusteisiin nähden?

    Tässä varustelistaa:
    L801A National version Germany
    P337A M Sports package
    S1CAA Selection of COP relevant vehicles
    S205A Automatic transmission
    S226A Sports suspension settings
    S249A Multifunction f steering wheel
    S2MEA BMW alloy wheel, M double spoke 194
    S320A Deleted, model lettering
    S321A Exterior parts in vehicle color
    S386A Roof railing
    S402A Electric panoramic roof
    S423A Floor mats, velours
    S428A Warning triangle and first aid kit
    S431A Interior mirror with automatic-dip
    S441A Smoker package
    S481A Sports seat
    S494A Seat heating driver/passenger
    S4ADA Interior trim strips, alu, brushed, fine
    S4AEA Armrest front, retractable
    S502A Headlight cleaning system
    S507A Park Distance Control (PDC), rear
    S520A Fog lights
    S521A Rain sensor
    S522A Xenon Light
    S534A Automatic air conditioning
    S548A Kilometer-calibrated speedometer
    S609A Navigation system Professional
    S612A BMW Assist
    S620A Voice control
    S633A Preparation, mobile phone, Business
    S6AAA BMW TeleServices
    S710A M leather steering wheel
    S715A M Aerodynamics package
    S760A High gloss shadow line
    S775A Headlining anthracite
    S851A Language version German
    S863A Retailer Directory Europe
    S879A On-board vehicle literature German
    S8SPA Control unit COP

    Autossa myös ruskea nahkasisusta onko näitä kovin monissa? Itseä ei ainakaan montaa oo tullu vastaan. Ja kiinnostais tietää mikä on Saksan kansallisversio onko jotain erikoisuuksia? Ja mahtaako näihin saada nuita lci facelift osia laitettua konepeltiä kontin luukkua valoja ym, vai vaatiiko kovaa muokkailua?
    Last edited by JS1234; 20-05-2018, 14:51.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by JS1234 View Post
    Niin mitäs mieltä tuosta N52B25 moottorista?
    Sohaistaan vähän muurahaiskekoa... Suhteessa 20d:hen softattuna, ja 30d:stä puhumattakaan; ponneton ja kovakulutuksinen niin polttoaineen kuin öljynkin suhteen. Mutta käyhän se sievästi, jos ei satu naputtamaan. Nämä nyt on näitä ikuisia väittelyn aiheita, joihin ei taida oikeita vastauksia olla. T: N52B25 ja M47N2 (20d) pihassa, ja aiemmin M57N (30d) ja N47N (18d) omistaneena.

    Leave a comment:


  • JS1234
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Keskusteluun on vaikea ottaa kantaa kun ei tiedetä mitä moottorimalleja verrataan, onko kyseessä vertailu esim. N47 vs N57, vai vertaillaanko vanhempia M47/M57?

    Minusta huokuttelevin luonne on uudemmissa N57 moottorissa, mutta huoltokustannuksiltaan paras taitaa olla M57. Minun mielestäni valinta siis riippuu menetkö kukkaro vai ominaisuudet edellä.
    No nyt on suunnitelmat vähän muuttunu, ja kiikarissa e91 325ia 06vm.
    Ei kuitenkaan ihan niin paljon tuu ajettua että diesel auto olis kannattava.
    Niin mitäs mieltä tuosta N52B25 moottorista?

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Keskusteluun on vaikea ottaa kantaa kun ei tiedetä mitä moottorimalleja verrataan, onko kyseessä vertailu esim. N47 vs N57, vai vertaillaanko vanhempia M47/M57?

    Minusta huokuttelevin luonne on uudemmissa N57 moottorissa, mutta huoltokustannuksiltaan paras taitaa olla M57. Minun mielestäni valinta siis riippuu menetkö kukkaro vai ominaisuudet edellä.

    Leave a comment:


  • Rikardo
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Jos 12 vuoden koritakuu on vielä voimassa, niin ainakin itse pitäisin huoltokirjan kunnossa tuon koritarkastuksen osalta, mikäli se edeltävästi on aukoton.
    Hyvä pointti. Ei käynyt kyllä mielessäkään että olis ollut mitään tehdastakuita enää voimassa. Tänä vuonnahan tuo olis umpeen mennyt mutta onneksi ei ole ollut tarvetta.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Rikardo View Post
    Ensimmäisen Vehicle Checkin ja öljynvaihdon teetätin korjaamolla, mutta totesin hinnat sen verran korkeiksi että sen jälkeen tehnyt itse. Öljynvaihto oli muistaakseni 250€ öljyineen. Toki tuohon menee öljyä se 8l, mikä osittain selittää hintaa. Vehicle Check on pelkkää tarkistelua, joten en ole sitä sen jälkeen teettänyt. Jos nyt haluaa täydellisen huoltokirjan, niin sitten tietysti sekin olis hyvä teettää aina.
    Jos 12 vuoden koritakuu on vielä voimassa, niin ainakin itse pitäisin huoltokirjan kunnossa tuon koritarkastuksen osalta, mikäli se edeltävästi on aukoton.

    Leave a comment:


  • Rikardo
    replied
    Itellä tuli juuri 330da:lla 330tkm täyteen. Syksyllä 2015 hommasin 206tkm ajettuna. 320da ei käynyt edes mielessä surullisen kuuluisien jakopääongelmien takia. Itellä on vanhemmalla M57-koneella ja siitä oli imusarjan läpät poistettu jo ennen minulle tuloa.

    Ensimmäisen Vehicle Checkin ja öljynvaihdon teetätin korjaamolla, mutta totesin hinnat sen verran korkeiksi että sen jälkeen tehnyt itse. Öljynvaihto oli muistaakseni 250€ öljyineen. Toki tuohon menee öljyä se 8l, mikä osittain selittää hintaa. Vehicle Check on pelkkää tarkistelua, joten en ole sitä sen jälkeen teettänyt. Jos nyt haluaa täydellisen huoltokirjan, niin sitten tietysti sekin olis hyvä teettää aina.

    2016 keväänä laitoin madallusjouset (Eibach -30mm/-25mm), niin samalla sitten vaihdettiin uudet iskarit, etupään tukivarret ja yläpään laakerit. Syksyllä tuli vielä jarrulevyt ja -palat eteen ja taakse.

    Viime kesänä vaihdatutin toisen takapyörän laakerin ja syksyllä vielä kaikki hehkut ja hehkurele. Hehkut ja hehkurele oli huomattavasti halvemmat tilata ite netistä, kun mitä jos olis huollon kautta.

    Kulutus oli alkuun niukasti alle 7 litraa, mutta nykyään se on jo reilu 7 litraa.

    Farmarikorissa on ainakin tyyppivikana takaluukun johtosarja, mikä voi tuottaa harmia.

    Siinä on nyt ainakin jotain kokemuksia.

    Leave a comment:


  • JS1234
    started a topic Bmw 330da vai 320da

    Bmw 330da vai 320da

    Moro! Elikkäs olen hommaamassa bemaria joko 320da tai 330da e9x. Niin nyt tarvis vähän kokeneimmalta neuvoa kumpi näistä on parempi vaihtoehto. Sekä minkälaisia tyyppivikoja näissä, minkälaiset huoltokustannukset, kulutus, ajettavuus jne. Tosiaan yks ehokas 330da e90 ajettu 295 000km.
    Last edited by JS1234; 13-05-2018, 14:46.
Working...
X