Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw E91 325d alavääntö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mauritius
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 327
    • KRS

    Bmw E91 325d alavääntö

    Auto tuntuu hieman voimattomalta alhailla kierroksilla ja etenkin vaihtaessa isommalle esim. 4-5-6 (manuaali) huomaa että ei lähde heti vetämään vaan jää miettimään hetken ennekuin lähtee kunnolla. Muuten kulkee kyllä ihan hyvin korkeimilla kierroksilla.

    Dpf on tyhjennetty ja katti jätetty ehjänä paikalle, dpf ei ole vielä poistettu ohjelmasta. EGR on käytössä mutta sekin poistetaan ohjelmasta samalla kuin dpf poistetaan.
    Voikko katti myös tukkeutua näissä?

    Voiko viallinen Maffi aiheuttaa tälläisiä ongelmia? Keskikulutus BC:n mukaan on tällä hetkellä 6,1 79kmh keskinopeudella. Ajettu 271tkm.
    Last edited by Mauritius; 16-05-2018, 11:11.
  • aku1979
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2015
    • 1152
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by Mauritius View Post
    Auto tuntuu hieman voimattomalta alhailla kierroksilla ja etenkin vaihtaessa isommalle esim. 4-5-6 (manuaali) huomaa että ei lähde heti vetämään vaan jää miettimään hetken ennekuin lähtee kunnolla. Muuten kulkee kyllä ihan hyvin korkeimilla kierroksilla.

    Dpf on tyhjennetty ja katti jätetty ehjänä paikalle, dpf ei ole vielä poistettu ohjelmasta. EGR on käytössä mutta sekin poistetaan ohjelmasta samalla kuin dpf poistetaan.
    Voikko katti myös tukkeutua näissä?

    Voiko viallinen Maffi aiheuttaa tälläisiä ongelmia? Keskikulutus BC:n mukaan on tällä hetkellä 6,1 79kmh keskinopeudella. Ajettu 271tkm.
    M57n2 Vai N57? Onko kulku muuttunut omistuksen tai muutosten myötä? Itselläni on -06 330xda ja samaa tuskaillut, mutta en ole löytänyt syytä uneliaaseen menoon alarekisterissä. Maf:n ja map:n vaihdot eivät vaikuttaneet mitenkään. Kolmisen vuotta takaperin polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen meno oli hetken sellaista kuin olettaisi eli veti nätisti ja vaivattomasti myös pienemmillä kierroksilla, mutta palautui nopeasti ennalleen. Mulla myös imusarjanläpät poistettu, joka joidenkin kokemusten mukaan olisi vienyt puhtia alhaisilla kierroksilla. Vähän jo luovuttanut asian suhteen, mutta olisihan se mukava löytää syy.

    Comment

    • Mauritius
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 327
      • KRS

      #3
      M57 vuosimallia 2007. Tänään testailin inpalla lukea vikakoodit sekä lukea livedataa, air mass oli ok sekä myös rail pressure.
      Kun polkaisi kunnolla esim nelosvaihteella niin ahtopaine soll pomppasi 2,3bar kun ist arvo jäi hetkeksi noin 1,3bar. Sitten kun lähti miettimisen jälkeen (noin 2-3s) vetämään niin ist arvo meni myös pyydettyyn.
      Vaikuttaisi siis turhan suureen turbon viiveseen.
      Vikakoodeja ei ollut muuta kuin että dpf:n käyttöikä ylitetty.

      Comment

      • Mauritius
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 327
        • KRS

        #4
        Mielestäni auto toimi ihan normaalisti kun sen hankin. Itse huomasin myös ehkä pienen parannuksen pa suodattimen vaihdon jälkeen.
        Voiskohan se tyhjä dpf aiheuttaa häiriöitä turbon toimintaan?

        Comment

        • aku1979
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2015
          • 1152
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Mauritius View Post
          Mielestäni auto toimi ihan normaalisti kun sen hankin. Itse huomasin myös ehkä pienen parannuksen pa suodattimen vaihdon jälkeen.
          Voiskohan se tyhjä dpf aiheuttaa häiriöitä turbon toimintaan?
          Tuohon en osaa sanoa. Itselläni en huomannut tuohon asiaan muutosta dpf:n tyhjennyksellä ja ohjelmalla. Turbon herätessä potkua on kyllä hyvin. Onkohan tuossa m57n2:ssa alipainejärjestelmässä mitään minkä vikaantuminen aiheuttaisi tuollaista? Tai sitten turbossa jotain.

          Comment

          • Mauritius
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 327
            • KRS

            #6
            Originally posted by aku1979 View Post
            Tuohon en osaa sanoa. Itselläni en huomannut tuohon asiaan muutosta dpf:n tyhjennyksellä ja ohjelmalla. Turbon herätessä potkua on kyllä hyvin. Onkohan tuossa m57n2:ssa alipainejärjestelmässä mitään minkä vikaantuminen aiheuttaisi tuollaista? Tai sitten turbossa jotain.
            Pitää kyllä tutkia tarkemmin ne alipaineletkut imusarjan pesun yhteydessä. Luin jostain britti foorumilta että niitä turbon sähköisiä säätimiä(actuator) on rikkoutunut vuotavan öljyn takia. Säädintä ei ilmeisesti saa varaosana mutta on kyllä olemassa firmoja jotka kunnostavat näitä.

            Tänään aamulla töihin ajellessa kutosen vaihteella ohitustilanteessa niin tuntui ihan vetojen katkeaminen noin 1s, ihan kuin bensavehkeessä olisi sytytyskatkos. Lähtee toki ihan hyvin tämän jälkeen mutta häiritsee tälläinen ongelma.

            Edellisessä 320d -04 touringissa ei mitään tälläistä ongelmia ollut, se oli tietysti ihan eri kone ja cat korvausputki asennettu.

            Comment

            • Sto
              Bimmer Rookie
              • Jul 2013
              • 89
              • Helsinki

              #7
              Jos sinulla on Dis/Ista käytössä, niin kannattaa lukaista alemman linkin sisältö ja varsinkin ensimmäisen sivun lopusta käyttäjän "TheEnd" viesti. Oireet ainakin kuulostavat samoilta.

              EX E92 325xia -07, EX E60 530xda LCI -08, nykyinen E61 530XDA LCI -09.

              Comment

              • Mauritius
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 327
                • KRS

                #8
                Originally posted by Sto View Post
                Jos sinulla on Dis/Ista käytössä, niin kannattaa lukaista alemman linkin sisältö ja varsinkin ensimmäisen sivun lopusta käyttäjän "TheEnd" viesti. Oireet ainakin kuulostavat samoilta.

                http://forum.bmw5.co.uk/topic/90449-...alve-with-dis/
                Oireet kuulostavat kyllä ihan samoilta, koitan illalla ottaa alipaineletkun EGR venasta irti. Keltainen valo tulee ilmeisesti mittariin mutta ei vissiin pitäisi muuten haitata menoa. Ainakin vanhassa 320d:ssä pystyi ihan hyvin ajaa palavalla keltaisella moottorivalolla.

                Kyllä sääli kun näitä muuten hienoja moottoreita pilaillaan noilla dpf purkeilla, läpillä, EGR jne...

                Comment

                • Mauritius
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 327
                  • KRS

                  #9
                  Nyt on letku irti egr venasta eli pitäisi olla pois pelistä. On kuin ihan eri auto, nyt vetää heti kun painaa kaasua.
                  Ajoin noin 20km lenkin ja vielä ei ole sytyttänyt moottorivaloa. Pitää käydä ohjelmoimassa pois se egr ja dpf mahdollisimman nopeasti.

                  Comment

                  • aku1979
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2015
                    • 1152
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by Mauritius View Post
                    Nyt on letku irti egr venasta eli pitäisi olla pois pelistä. On kuin ihan eri auto, nyt vetää heti kun painaa kaasua.
                    Ajoin noin 20km lenkin ja vielä ei ole sytyttänyt moottorivaloa. Pitää käydä ohjelmoimassa pois se egr ja dpf mahdollisimman nopeasti.
                    Oho! Huomenna kokeiltava!

                    Comment

                    • Mauritius
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 327
                      • KRS

                      #11
                      Moottorivalo syttyi mutta ei haittaa menoa, auto toimii nyt kuin pitääkin. Egr sekä Dpf ohjelmoidaan pois niin ei tarvitse kattella moottorivaloa enää.

                      Tämä tulee egr:n tilalle:

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎