Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9X M3 putkistomodauksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuumas
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2564
    • Lapland, Finland

    #16
    Suosittelen tuota orkkisputken modausta, äänet on minusta juuri hyvät.

    Comment

    • Reeperbahn
      BTCF Member
      • May 2012
      • 602
      • EFOU

      #17
      Originally posted by llehik View Post
      Siellä OEM putkistossahan on yhteensä 4 katalysaattoria. Pari pakosarjan jälkeen ja toinen pari pari X-pipessa yhdessä etuäänenvaimentimien kanssa.
      Katalysaattorit ja resonaattorit ovat kaikki samassa putkessa. Ensimmäinen liitos tulee vasta resonaattoreiden jälkeen. M3:ssa ei varsinaista etuäänenvaimenninta ole, koska nuo katalysaattorit vaimentavat ääntä tehokkaasti.

      Last edited by Reeperbahn; 07-06-2018, 12:56.
      -BMW M3 -09
      -MB E320 Coupe -94
      -MB E250 CGI -10
      -Husqvarna R320 -14

      Comment

      • Reeperbahn
        BTCF Member
        • May 2012
        • 602
        • EFOU

        #18
        Originally posted by mikilii View Post
        Onko suomessa jälleenmyyjää evolven kamoille ja ohjelmalle vai pitääkö olla suoraan britteihin yhteydessä? Ihan mielenkiinnosta mistä oot tähän vehkeeseen löytänyt halvalla koko putkiston, sellaisen joka ei tärise ja värise jatkuvasti? Ja tuo M Performance vaimennin on jo itsessään monta tonnia.

        Itse oon tyytyväinen, kun saan noi eniten ahdistavat etummaiset katit pois. Ääni on omaan makuun sopiva.
        Asioin ite suoraan Britteihin. Tilasin heiltä obd-kaapelin jolla imaisin auton vakiosoftan läppärille ja lähetin sähköpostilla Evolvelle. 1,5h päästä tuli remapattu versio takaisin. Varsin kätevää . Optiona sai valita mm. cat heating deleten, rev limiterin ja speed limiterin poiston yms. Raikkuhan noita Evolven juttuja aiemmin laitteli. Liekkö Simolla vielä niitä hommia, en tiedä.

        Suoran putkiston löysin Ebayn kautta Saksasta: https://www.ebay.com/itm/BMW-M3-E90-E92-Kat-Ersatzrohre-Edelstahl-Sport-Auspuff-Rennauspuff-X-Pipe/232466057275?hash=item36200e883b:g:xwYAAOSw~fpZihC n&vxp=mtr

        Näyttää nyt hinta vähän nouseeen, maksoin tuosta viime syksynä 350e. Joo M Performance -pönttö on kallis, onneksi se oli jo valmiiksi paikoillaan kun auton ostin.
        Last edited by Reeperbahn; 07-06-2018, 13:16.
        -BMW M3 -09
        -MB E320 Coupe -94
        -MB E250 CGI -10
        -Husqvarna R320 -14

        Comment

        • llehik
          Bimmer Rookie
          • Jul 2017
          • 35
          • Vantaa

          #19
          Originally posted by Reeperbahn View Post
          Katalysaattorit ja resonaattorit ovat kaikki samassa putkessa. Ensimmäinen liitos tulee vasta resonaattoreiden jälkeen. M3:ssa ei varsinaista etuäänenvaimenninta ole, koska nuo katalysaattorit vaimentavat ääntä tehokkaasti.
          Tuosta piirroksesta ei taida selvitä ihan koko totuus. Putkiston alkupää on tällainen:



          Happitunnistimet (lamda) ovat primääri katalysaattoreiden molemmin puolin. X-pipessa olevien sekundääri katalysaattoreiden yhteydessä ei happitunnistimia ole, joten katalysaattorien häviäminen X-pipen vaihdon yhteydessä ei aiheuta vikatilaa, eikä ECU:a tarvitse siten uudelleenohjelmoida.
          Last edited by llehik; 12-06-2018, 02:07.

          Comment

          • Reeperbahn
            BTCF Member
            • May 2012
            • 602
            • EFOU

            #20
            Jos joku harkitsee BMW:n alkuperäisen M Performance -takavaimentimen hankkimista M3:een, niin omien kokemuksien perusteella en sitä voi suositella. Näin kävi 40 tkm käytössä olleelle vaimentimelle:






            Enpä vielä tuolla tavalla haljennutta vaimenninta ole nähnytkään. Pöntön ainevahvuus näyttää olevan max 1 mm, ja materiaali joustaa sormin painettaessa. Korjaushitsaus lienee hankala ja olisiko edes pitkäikäinen ratkaisu? Tuo ylemmän kuvan pitkä halkeama on vieläpä pöntön yläpinnalla, eli siihen ei kiveniskut tms. pääse vaikuttamaan. Alempi kuva on toisen pöntön alapinnalta. Ei mielestäni laatu nyt ihan korreloi 3263,80e listahinnan kanssa .
            Last edited by Reeperbahn; 24-06-2018, 19:53.
            -BMW M3 -09
            -MB E320 Coupe -94
            -MB E250 CGI -10
            -Husqvarna R320 -14

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              #21
              Originally posted by Reeperbahn View Post
              Jos joku harkitsee BMW:n alkuperäisen M Performance -takavaimentimen hankkimista M3:een, niin omien kokemuksien perusteella en sitä voi suositella. Näin kävi 40 tkm käytössä olleelle vaimentimelle:






              Enpä vielä tuolla tavalla haljennutta vaimenninta ole nähnytkään. Pöntön ainevahvuus näyttää olevan max 1 mm, ja materiaali joustaa sormin painettaessa. Korjaushitsaus lienee hankala ja olisiko edes pitkäikäinen ratkaisu? Tuo ylemmän kuvan pitkä halkeama on vieläpä pöntön yläpinnalla, eli siihen ei kiveniskut tms. pääse vaikuttamaan. Alempi kuva on toisen pöntön alapinnalta. Ei mielestäni laatu nyt ihan korreloi 3263,80e listahinnan kanssa .
              Kyllähän tuon vielä pystyy hitsaamaan, laittaa vielä vahvikkeet kun on noin isot halkeamat, niin eiköhän sillä sitten taas ajele.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • mikilii
                BTCF Member
                • Feb 2018
                • 48
                • Suomi

                #22
                Mä voin ostaa ton pöntön jos myyt
                E92 M3

                Comment

                • Reeperbahn
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 602
                  • EFOU

                  #23
                  Katotaan nyt mitä ton kans teen. Löytyi onneksi foorumilta käytetty vakiopönttö jonka laitan tohon nyt ainakin väliaikaisesti paikoilleen niin pääsee ensi viikolla Nurburgringiä kiertämään
                  Last edited by Reeperbahn; 25-06-2018, 14:00.
                  -BMW M3 -09
                  -MB E320 Coupe -94
                  -MB E250 CGI -10
                  -Husqvarna R320 -14

                  Comment

                  • nonmerce
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2009
                    • 218
                    • northernside

                    #24
                    Vaikuttaa kyllä melkoisen paskalta laadulta..

                    Comment

                    • llehik
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2017
                      • 35
                      • Vantaa

                      #25
                      Originally posted by Reeperbahn View Post
                      Katotaan nyt mitä ton kans teen. Löytyi onneksi foorumilta käytetty vakiopönttö jonka laitan tohon nyt ainakin väliaikaisesti paikoilleen niin pääsee ensi viikolla Nurburgringiä kiertämään
                      Varovasti siellä sitten, lähettävät laskun, jos muovaat radan kaidetta uuteen muotoon

                      Comment

                      • Reeperbahn
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 602
                        • EFOU

                        #26
                        Originally posted by llehik View Post
                        Varovasti siellä sitten, lähettävät laskun, jos muovaat radan kaidetta uuteen muotoon
                        Se on varmaan pienimmästä päästä oleva lasku siinä vaiheessa
                        -BMW M3 -09
                        -MB E320 Coupe -94
                        -MB E250 CGI -10
                        -Husqvarna R320 -14

                        Comment

                        • llehik
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2017
                          • 35
                          • Vantaa

                          #27
                          Originally posted by Reeperbahn View Post
                          Se on varmaan pienimmästä päästä oleva lasku siinä vaiheessa
                          Muhahah, juurikin niin! Kyllähän Ämmä Bemarilla pitää vähintään kerran elämssä käydä Nürburgringilla.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎