Announcement

Collapse
No announcement yet.

- Fault: Electric coolant pump, speed deviation - Code: 002E81

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hapelton1
    Bimmer Rookie
    • Mar 2003
    • 101

    - Fault: Electric coolant pump, speed deviation - Code: 002E81

    Auto on e92 325 ja ajettu noin 80t km. Eilen tuli mittaristoon varoitus ja antoi otsikon mukaisen vikakoodin. Voiko olla muita vaihtoehtoja kuin pumpun uusiminen?
  • hapelton1
    Bimmer Rookie
    • Mar 2003
    • 101

    #2
    Kukaan ei tiedä?

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #3
      Live-datasta katsomaan pumpun tavoite ja todellinen pyörimisnopeus.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • insp
        BTCF Member
        • Sep 2002
        • 826
        • Iittala

        #4
        Helposti voi olla jo ajankohtaista, itselläni tuli jossain 60tkm paikkeilla tämä homma eteen.

        Kyllähän sen huomaa, että toimiiko pumppu vai ei. Sähköinen tuuletin huutaa täysillä ja sisälle ei tule lämmintä. Toki voi vielä katsoa salavalikosta lämpötiloja kun ne alkavat nousta korkeammalle.

        Vaihda samalla sitten termostaatti. Huomiona on ollut myös se, että jos tilaat pumpun ulkomailta, on pumppuun voitu toimitettu liian pitkät pultit, eli on pitänyt laittaa prikkoja alle, jotta on voinut kiristää. Ei ongelma, mutta hyvä tiedostaa.
        ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

        Comment

        • bmw323it
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1822
          • N/A

          #5
          Originally posted by insp View Post
          Helposti voi olla jo ajankohtaista, itselläni tuli jossain 60tkm paikkeilla tämä homma eteen.

          Kyllähän sen huomaa, että toimiiko pumppu vai ei. Sähköinen tuuletin huutaa täysillä ja sisälle ei tule lämmintä. Toki voi vielä katsoa salavalikosta lämpötiloja kun ne alkavat nousta korkeammalle.

          Vaihda samalla sitten termostaatti. Huomiona on ollut myös se, että jos tilaat pumpun ulkomailta, on pumppuun voitu toimitettu liian pitkät pultit, eli on pitänyt laittaa prikkoja alle, jotta on voinut kiristää. Ei ongelma, mutta hyvä tiedostaa.
          Muistaakseni se oli kyllä niin, että laipan paksuus nykyisessä osassa on muuttunut, mistä syystä pultti pohjaa jos laittaa alkuperäisen pituisella kiinni. Ja koskee vain yhtä pulteista. Eli vika ei ole tavaran toimittajassa, vaan voi käydä vaikka merkkarilta tilattaessa, jos osanunerolla tilaa entisenlaisen pultin.
          Nyt:
          BMW 530e (g30)
          BMW 335i (e90)
          BMW 323iC (e36)
          BMW 850i (e31)
          Golf GTE
          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎