......
Announcement
Collapse
No announcement yet.
DPF:n poisto / E9x Diesel viritys 2
Collapse
X
-
Mites te jotka olette laittaneet 335d:hen downpipen, niin siitä taitaa saada aika paljon hauskemmat pakoäänet verrattuna siihen että vain tyhjäisi DPF:n? Ei oikein löytynyt videoita pakoäänistä DPF tyhjennyksen jälkeen kun ulkomailla vedetään se downpipe aina. Onko suolistajilla mikä kokemus äänimaailman muutoksiin?
Mites sitten tehojen kannalta. Jos laittaa vakio laitteeseen perus virisoftan mitä nämä nyt yleensä on, niin onko tuosta downpipestä jotain etua tyhjennykseen nähden?
Katsastus lähinnä mietityttää tuon downpipen kanssa. Onko tullut sanomista niiden kanssa? Aika helppo kuitenkin nähdä että on suoraa piippua tilalla.E92 335d & F31 318d
Ex:
E30 316, E81 116d, E91 320d
Comment
-
-
Originally posted by Bafelo View PostMites te jotka olette laittaneet 335d:hen downpipen, niin siitä taitaa saada aika paljon hauskemmat pakoäänet verrattuna siihen että vain tyhjäisi DPF:n? Ei oikein löytynyt videoita pakoäänistä DPF tyhjennyksen jälkeen kun ulkomailla vedetään se downpipe aina. Onko suolistajilla mikä kokemus äänimaailman muutoksiin?
Mites sitten tehojen kannalta. Jos laittaa vakio laitteeseen perus virisoftan mitä nämä nyt yleensä on, niin onko tuosta downpipestä jotain etua tyhjennykseen nähden?
Katsastus lähinnä mietityttää tuon downpipen kanssa. Onko tullut sanomista niiden kanssa? Aika helppo kuitenkin nähdä että on suoraa piippua tilalla.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Tossa kun noita on tehty, niin dpf suolistus + takapönttö deletellä tulee melko maltilliset äänet vielä pelkän pienen vakion putkikoon takia.
3" millisestä rosterista tehtynä tulee jo melkosen paljon enemmän isompi ja terävä nuotti vedossa. Täytyy uppaa ääniclippi johonkin.
Leimahommia varten on laitettu joko tyhjä pönttö tai vastaava, kaikkialla on tuntunu riittävän.
Comment
-
-
335d turbojen päivitys hybrideiksi olisi harkinnassa.
Autossa nyt dpf tyhjä, egr poistettu, isompi cooleri, r90 pumppu. Tämän hetkinen ohjelma on 363/775 lukemilla. Ja kymiringillä turbot antautuivat, jotka on "tehdaskunnostetut" vaihtolaitteet Saksasta reilu vuoden takaa. Ilmeisesti huonoa laatua olivat kun kestivät vain reilu 20tkm.
Onko kokemuksia turbojen päivityksestä?
Vaatiiko se muuta kuin turbot kiinni autoon ja ohjelmointiin jos tähtää sinne 450hp hujakoille mihin vakiokannella voi päästä?
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJos sinne ei ole tulossa isompaa turboa jne, niin mitään järkeä laittaa sitä dp:tä. Alkaa haisemaan vaan kun mannelavetti. Jos inssillä ei ole koronaa, niin pelkästään jo nenällä huomaa että dpf&kat poistettu.
Onko kokemuksia turbojen päivityksestä?
Vaatiiko se muuta kuin turbot kiinni autoon ja ohjelmointiin jos tähtää sinne 450hp hujakoille mihin vakiokannella voi päästä?G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
Originally posted by Jacques View PostDPF-korvausputkea suunnitteleville tämä kommentti on osuva. Nyt kesällä kokeilumielessä vaihdatin tyhjennetyn DPF-putken (Katti vielä paikoillaan) tilalle suoran korvausputken, ja voi pojat tuota pahan hajun määrää, hävettää. Yli kuukauden kokeillut eri asetuksia hajun vähentämiseksi/muuttamiseksi. Osittain onnistuen, löytyisiköhän jostain korvausputki katilla. Tai virityksiin sopiva DPF. Lienen tulossa vanhaksi..
Combona vakio pikkuturbo ja Pro-turbon stg2 toimivat oikein hyvin yhteen. Vaikea sanoa kokemuksen puutteessa mitä hyötyä viritetystä pikkuahtimesta saa.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by Jessejuh View Post...
Onko kokemuksia turbojen päivityksestä?
Vaatiiko se muuta kuin turbot kiinni autoon ja ohjelmointiin jos tähtää sinne 450hp hujakoille mihin vakiokannella voi päästä?
Vakio pikkuahdin toimii hyvin suurennetunkin oson ahtimen kanssa.
450 vaatii kyllä jo kunnollisen coolerinkin ja jäykät venttiilinjouset varmistaa täsmällisen kaasujen vaihdon,CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View PostKuta suuremmaksi pikkuahtimen päivittää, sitä huonommaksi alavääntö jää.
Vakio pikkuahdin toimii hyvin suurennetunkin oson ahtimen kanssa.
450 vaatii kyllä jo kunnollisen coolerinkin ja jäykät venttiilinjouset varmistaa täsmällisen kaasujen vaihdon,
Meinaatko vielä isompaa cooleria kun toi päivitetty borg wagneriin?
Venttiilijouset varmaan vaatii kannen irrotusta? Taitaa jäädä kotitallissa tekemättä.
Comment
-
-
Originally posted by Jessejuh View PostMeinaatko vielä isompaa cooleria kun toi päivitetty borg wagneriin?
Venttiilijouset varmaan vaatii kannen irrotusta? Taitaa jäädä kotitallissa tekemättä.
Pystyy vaihtamaan kansi paikallaan.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Ei ole oikein sopivaa topikkia, niin lytätään tänne.
Jo päättyneen kesäloman aikana iski autismi pahemman kerran, unohdin perheen ja rakensin suppean Bosch-emulaattorin exceliin.
Tehty niin että tiputan vain kartat Olssista Exceliin, laskee toteumaa halutulla kaasupolkimen asennolla (0-100%) ja piirtää pilapiirroksia.
Tässä vertailussa vakiot 530d LCI ja 335d pre-LCI:
Isompi kuva: https://www.dropbox.com/s/sj4rb7hks8...0iski.jpg?dl=0
Niin reilu en ole että tätä jakaisin, mutta muille autistitovereille voin vinkata että käytin tätä pohjana: https://mathformeremortals.wordpress...heet-function/Last edited by Jacques; 02-08-2020, 16:54.G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
.
Respektiä täältä
Käyräviivaa piirtävä testaus on se ainoa oikea tapa.
Selviää monta asiaa, jos haluaa, että selviää ...CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
moi.
no nyt oli selkeät erot tuossa exelissä, erittäin havainnollinen ja visuaalinen.Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
BMW 330d-00 250hv ja 630nm
BMW 330D-05 vakio 2005
BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm
Comment
-
Comment