Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • julmurii
    Newbiemmer
    • Sep 2019
    • 6
    • kankaanpää

    #31
    ......

    Comment

    • Bafelo
      Bimmer Rookie
      • Jul 2012
      • 91
      • Helsinki

      #32
      Mites te jotka olette laittaneet 335d:hen downpipen, niin siitä taitaa saada aika paljon hauskemmat pakoäänet verrattuna siihen että vain tyhjäisi DPF:n? Ei oikein löytynyt videoita pakoäänistä DPF tyhjennyksen jälkeen kun ulkomailla vedetään se downpipe aina. Onko suolistajilla mikä kokemus äänimaailman muutoksiin?

      Mites sitten tehojen kannalta. Jos laittaa vakio laitteeseen perus virisoftan mitä nämä nyt yleensä on, niin onko tuosta downpipestä jotain etua tyhjennykseen nähden?

      Katsastus lähinnä mietityttää tuon downpipen kanssa. Onko tullut sanomista niiden kanssa? Aika helppo kuitenkin nähdä että on suoraa piippua tilalla.
      E92 335d & F31 318d

      Ex:
      E30 316, E81 116d, E91 320d

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #33
        Originally posted by Bafelo View Post
        Mites te jotka olette laittaneet 335d:hen downpipen, niin siitä taitaa saada aika paljon hauskemmat pakoäänet verrattuna siihen että vain tyhjäisi DPF:n? Ei oikein löytynyt videoita pakoäänistä DPF tyhjennyksen jälkeen kun ulkomailla vedetään se downpipe aina. Onko suolistajilla mikä kokemus äänimaailman muutoksiin?

        Mites sitten tehojen kannalta. Jos laittaa vakio laitteeseen perus virisoftan mitä nämä nyt yleensä on, niin onko tuosta downpipestä jotain etua tyhjennykseen nähden?

        Katsastus lähinnä mietityttää tuon downpipen kanssa. Onko tullut sanomista niiden kanssa? Aika helppo kuitenkin nähdä että on suoraa piippua tilalla.
        Jos sinne ei ole tulossa isompaa turboa jne, niin mitään järkeä laittaa sitä dp:tä. Alkaa haisemaan vaan kun mannelavetti. Jos inssillä ei ole koronaa, niin pelkästään jo nenällä huomaa että dpf&kat poistettu.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Bafelo
          Bimmer Rookie
          • Jul 2012
          • 91
          • Helsinki

          #34
          Mites sitten soundit 335d:ssä jos suolistaa dpf:n ja laittaa vakio takapönttöjen tilalle jotain sporttisempaa? Meneekös nämä leimasta jos pöntöt vetää suorana putkena?
          E92 335d & F31 318d

          Ex:
          E30 316, E81 116d, E91 320d

          Comment

          • Hammu
            Moderator
            • Nov 2006
            • 3971
            • Nurmijärvi

            #35
            Tossa kun noita on tehty, niin dpf suolistus + takapönttö deletellä tulee melko maltilliset äänet vielä pelkän pienen vakion putkikoon takia.

            3" millisestä rosterista tehtynä tulee jo melkosen paljon enemmän isompi ja terävä nuotti vedossa. Täytyy uppaa ääniclippi johonkin.

            Leimahommia varten on laitettu joko tyhjä pönttö tai vastaava, kaikkialla on tuntunu riittävän.

            Comment

            • Jessejuh
              BTCF Member
              • May 2019
              • 2
              • Hyvinkää

              #36
              335d turbojen päivitys hybrideiksi olisi harkinnassa.
              Autossa nyt dpf tyhjä, egr poistettu, isompi cooleri, r90 pumppu. Tämän hetkinen ohjelma on 363/775 lukemilla. Ja kymiringillä turbot antautuivat, jotka on "tehdaskunnostetut" vaihtolaitteet Saksasta reilu vuoden takaa. Ilmeisesti huonoa laatua olivat kun kestivät vain reilu 20tkm.

              Onko kokemuksia turbojen päivityksestä?
              Vaatiiko se muuta kuin turbot kiinni autoon ja ohjelmointiin jos tähtää sinne 450hp hujakoille mihin vakiokannella voi päästä?

              Comment

              • Jacques
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 573
                • pk

                #37
                Originally posted by HTK12 View Post
                Jos sinne ei ole tulossa isompaa turboa jne, niin mitään järkeä laittaa sitä dp:tä. Alkaa haisemaan vaan kun mannelavetti. Jos inssillä ei ole koronaa, niin pelkästään jo nenällä huomaa että dpf&kat poistettu.
                DPF-korvausputkea suunnitteleville tämä kommentti on osuva. Nyt kesällä kokeilumielessä vaihdatin tyhjennetyn DPF-putken (Katti vielä paikoillaan) tilalle suoran korvausputken, ja voi pojat tuota pahan hajun määrää, hävettää. Yli kuukauden kokeillut eri asetuksia hajun vähentämiseksi/muuttamiseksi. Osittain onnistuen, löytyisiköhän jostain korvausputki katilla. Tai virityksiin sopiva DPF. Lienen tulossa vanhaksi..

                Onko kokemuksia turbojen päivityksestä?
                Vaatiiko se muuta kuin turbot kiinni autoon ja ohjelmointiin jos tähtää sinne 450hp hujakoille mihin vakiokannella voi päästä?
                Combona vakio pikkuturbo ja Pro-turbon stg2 toimivat oikein hyvin yhteen. Vaikea sanoa kokemuksen puutteessa mitä hyötyä viritetystä pikkuahtimesta saa.
                G30 540i
                F32 435d

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  #38
                  Originally posted by Jacques View Post
                  DPF-korvausputkea suunnitteleville tämä kommentti on osuva. Nyt kesällä kokeilumielessä vaihdatin tyhjennetyn DPF-putken (Katti vielä paikoillaan) tilalle suoran korvausputken, ja voi pojat tuota pahan hajun määrää, hävettää. Yli kuukauden kokeillut eri asetuksia hajun vähentämiseksi/muuttamiseksi. Osittain onnistuen, löytyisiköhän jostain korvausputki katilla. Tai virityksiin sopiva DPF. Lienen tulossa vanhaksi..



                  Combona vakio pikkuturbo ja Pro-turbon stg2 toimivat oikein hyvin yhteen. Vaikea sanoa kokemuksen puutteessa mitä hyötyä viritetystä pikkuahtimesta saa.
                  Ei mitään hyötyä muuttaa pikkuahdinta. Isolla se voima tulee ja toimii combo paremmin kun antaa pikkuisen olla, ei tule liikaa vääntöäkään alakierroksille tällöin.
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • tuikku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1353

                    #39
                    Originally posted by Jessejuh View Post
                    ...
                    Onko kokemuksia turbojen päivityksestä?
                    Vaatiiko se muuta kuin turbot kiinni autoon ja ohjelmointiin jos tähtää sinne 450hp hujakoille mihin vakiokannella voi päästä?
                    Kuta suuremmaksi pikkuahtimen päivittää, sitä huonommaksi alavääntö jää.
                    Vakio pikkuahdin toimii hyvin suurennetunkin oson ahtimen kanssa.

                    450 vaatii kyllä jo kunnollisen coolerinkin ja jäykät venttiilinjouset varmistaa täsmällisen kaasujen vaihdon,
                    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                    Comment

                    • Jessejuh
                      BTCF Member
                      • May 2019
                      • 2
                      • Hyvinkää

                      #40
                      Originally posted by tuikku View Post
                      Kuta suuremmaksi pikkuahtimen päivittää, sitä huonommaksi alavääntö jää.
                      Vakio pikkuahdin toimii hyvin suurennetunkin oson ahtimen kanssa.

                      450 vaatii kyllä jo kunnollisen coolerinkin ja jäykät venttiilinjouset varmistaa täsmällisen kaasujen vaihdon,

                      Meinaatko vielä isompaa cooleria kun toi päivitetty borg wagneriin?
                      Venttiilijouset varmaan vaatii kannen irrotusta? Taitaa jäädä kotitallissa tekemättä.

                      Comment

                      • makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5152
                        • Kouvola, Savisto

                        #41
                        Originally posted by Jessejuh View Post
                        Meinaatko vielä isompaa cooleria kun toi päivitetty borg wagneriin?
                        Venttiilijouset varmaan vaatii kannen irrotusta? Taitaa jäädä kotitallissa tekemättä.

                        Pystyy vaihtamaan kansi paikallaan.
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                        Comment

                        • Jacques
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2008
                          • 573
                          • pk

                          #42
                          Ei ole oikein sopivaa topikkia, niin lytätään tänne.
                          Jo päättyneen kesäloman aikana iski autismi pahemman kerran, unohdin perheen ja rakensin suppean Bosch-emulaattorin exceliin.

                          Tehty niin että tiputan vain kartat Olssista Exceliin, laskee toteumaa halutulla kaasupolkimen asennolla (0-100%) ja piirtää pilapiirroksia.

                          Tässä vertailussa vakiot 530d LCI ja 335d pre-LCI:

                          Isompi kuva: https://www.dropbox.com/s/sj4rb7hks8...0iski.jpg?dl=0

                          Niin reilu en ole että tätä jakaisin, mutta muille autistitovereille voin vinkata että käytin tätä pohjana: https://mathformeremortals.wordpress...heet-function/
                          Last edited by Jacques; 02-08-2020, 16:54.
                          G30 540i
                          F32 435d

                          Comment

                          • tuikku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1353

                            #43
                            .
                            Respektiä täältä
                            Käyräviivaa piirtävä testaus on se ainoa oikea tapa.
                            Selviää monta asiaa, jos haluaa, että selviää ...
                            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                            Comment

                            • Jacques
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2008
                              • 573
                              • pk

                              #44
                              Kiitos. Näiden autojen välisistä eroista siellä heti pistää silmään pari meille tuttua asiaa.
                              Näitä hahmottamalla myös selvisi asioita kartastojen osalta, mitä en ennen ollut hoksannut. Eivät viriohjelman tekemiseen vaikuta oikeastaan, mutta mutta..
                              G30 540i
                              F32 435d

                              Comment

                              • racediesel
                                BTCF Member
                                • Jun 2003
                                • 248
                                • porvoo

                                #45
                                moi.
                                no nyt oli selkeät erot tuossa exelissä, erittäin havainnollinen ja visuaalinen.
                                Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
                                Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
                                Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
                                Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
                                Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
                                BMW 330d-00 250hv ja 630nm
                                BMW 330D-05 vakio 2005
                                BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
                                BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
                                BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎