Originally posted by Wibu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
n54 335i ei vedä keskikierroksilla. Vika löytyi.
Collapse
X
-
Minä resetoin adaptaatio arvot Launchin iCarScan:lla.
Ratkaisun bongasin joltain jenkk foorumilta. Siellä kaverilla meni tosin laihalle tasaisesti kierrosten noustessa, eikä korjaantunut kierroksilla kuten minulla. Omassani vika alkoi pikkuhiljaa. Aluksi n.2500-3500 välillä pientä empimistä ja pikkuhiljaa ongelma laajeni ja paheni. Resetillä tosiaan korjaantui ja nyt tuntuu voimaa olevan enempi kuin koskaan minulla ollessa. Saattaa olla, että tämä sama ongelma aiheutti ne 30FE yliahto vikakooditkin.Last edited by jnj; 16-09-2018, 21:16.
Comment
-
-
Originally posted by Wibu View PostJb4 kyllä löytyy. Mistä ne saa sen kautta resetoitua?
2) Moved tuning adaption resets (octane, lambda, knock, afr) to 1/4 in dash, leaving only battery adaption reset on 1/7.BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
p. 040 166 7576 / Whatsapp
Comment
-
-
Oisko silti mahollista saada datazapiin linkitettyä logia, koska noissa kuvissa logeista näkee, että stft trimmit makaa 34%:ssa, joka tarkottaa, että ecu ei pysty enempää trimmiä nostamaan ja se on syy laihalle menoon. Et kertonut että millä polttoaineella ajelet(en ainakaan huomannut), joten tuo vois selittyä liialla etanolilla ja siihen nähden väärällä kartalla. Adaptaatioiden nollaus saattaa tosiaan auttaa, mutta täyskaasvedossa LTFT on aina melkeinpä nollassa, joten pelataan pelkällä STFT kompensaatiolla. Tällöin pitäisi fuel scalar arvot laittaa softasta kohilleen, ettei STFT arvot näytä 34%.
Eli mielellään jos kerrot vielä, että mikä olikaan kartta millä ajat ja mitä bensaa käytät. Sitten uus logi ois vielä kiva vilkasta, ettet kaasuttele tyytyväisenä ja aja vahingossa laihalla seoksella.-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment
-
-
Tuosta adaptaatioiden resetoinnista.. mitä se käytännössä sieltä nollaa? Autossa on customsofta ja ongelmista olen kirjoitellut n54 viritystopikkiin. Ajattelin koittaa noiden adaptaatioiden nollausta ja kyselisin että, voiko se sekoittaa ohjelmaa siten, että se ei kohta toimi ollenkaan? Ja tarkoitan mhd:llä tehtävää resetointia. Mitä kaikkea tuolta valikosta kannattaa valita/mitä ei kannata?Last edited by Bmw92; 17-09-2018, 15:56.E91 335i /// LCI Alpinweiß III
E92 325i
E39 520i
E46 316i
Comment
-
-
Originally posted by P33P33 View PostOisko silti mahollista saada datazapiin linkitettyä logia, koska noissa kuvissa logeista näkee, että stft trimmit makaa 34%:ssa, joka tarkottaa, että ecu ei pysty enempää trimmiä nostamaan ja se on syy laihalle menoon. Et kertonut että millä polttoaineella ajelet(en ainakaan huomannut), joten tuo vois selittyä liialla etanolilla ja siihen nähden väärällä kartalla. Adaptaatioiden nollaus saattaa tosiaan auttaa, mutta täyskaasvedossa LTFT on aina melkeinpä nollassa, joten pelataan pelkällä STFT kompensaatiolla. Tällöin pitäisi fuel scalar arvot laittaa softasta kohilleen, ettei STFT arvot näytä 34%.
Eli mielellään jos kerrot vielä, että mikä olikaan kartta millä ajat ja mitä bensaa käytät. Sitten uus logi ois vielä kiva vilkasta, ettet kaasuttele tyytyväisenä ja aja vahingossa laihalla seoksella.
MHD stage 1 softa autossa, oli jo auton minulle tullessa, en tarkemmin osaa sanoa. Taisi tosin sillä Mhd sovelluksella näkyä, mikä nyt siellä pojan taskussa..
98: lla ajelen.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw92 View PostTuosta adaptaatioiden resetoinnista.. mitä se käytännössä sieltä nollaa? Autossa on customsofta ja ongelmista olen kirjoitellut n54 viritystopikkiin. Ajattelin koittaa noiden adaptaatioiden nollausta ja kyselisin että, voiko se sekoittaa ohjelmaa siten, että se ei kohta toimi ollenkaan? Ja tarkoitan mhd:llä tehtävää resetointia. Mitä kaikkea tuolta valikosta kannattaa valita/mitä ei kannata?
Jos nollaat adaptaatiot, niin näkyvin muutos logataessa on trimmien nollaantuminen.
Trimmit toimii siten, että nollauksen jälkeen saatat nähdä samoilla kierroksilla ja kuormilla esim. 10% STFT arvon ja 0%LTFT. Hetken kuluttua ECU siirtää tuon STFT arvon LTFT arvoksi ja näät logissa, että LTFT on 10% ja STFT on 0%.
Itsellä kävi kerran niin, että kun vaihdoin etanoli kartasta 98 karttaan ja nollasin adaptaatiot, niin STFT hyppäsi 34% kone kävi hetken tosi epätasisesti kunnes LTFT alkoi nousta ja STFT pikku hiljaa laskea. Myös käynti parani samantien, kun polttoaine alkoi jälleen riittämään ja ECU pystyi kompensoimaan tilanteen. Linjoissa oli siis vielä sillä hetkellä pelkästään etanolia.
Trimmit siis plussataan keskenään normiajossa, mutta täyskaasulla käytössä on käytännössä vain STFT, jonka vuoksi fuel scalar arvot pitää olla suht hyvin kohillaan, jotta ECUlla on pelivaraa säätää trimmejä molempiin suuntiin.-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment
-
-
Originally posted by P33P33 View PostAdaptaatioilla et kyllä pysty lopullisesti sekottamaan yhtään mitään, mutta en silti turhaan nollaisi throttlea, enkä vanosta, jossei niissä ole ollut jotain vikaa.
Jos nollaat adaptaatiot, niin näkyvin muutos logataessa on trimmien nollaantuminen.
Trimmit toimii siten, että nollauksen jälkeen saatat nähdä samoilla kierroksilla ja kuormilla esim. 10% STFT arvon ja 0%LTFT. Hetken kuluttua ECU siirtää tuon STFT arvon LTFT arvoksi ja näät logissa, että LTFT on 10% ja STFT on 0%.
Itsellä kävi kerran niin, että kun vaihdoin etanoli kartasta 98 karttaan ja nollasin adaptaatiot, niin STFT hyppäsi 34% kone kävi hetken tosi epätasisesti kunnes LTFT alkoi nousta ja STFT pikku hiljaa laskea. Myös käynti parani samantien, kun polttoaine alkoi jälleen riittämään ja ECU pystyi kompensoimaan tilanteen. Linjoissa oli siis vielä sillä hetkellä pelkästään etanolia.
Trimmit siis plussataan keskenään normiajossa, mutta täyskaasulla käytössä on käytännössä vain STFT, jonka vuoksi fuel scalar arvot pitää olla suht hyvin kohillaan, jotta ECUlla on pelivaraa säätää trimmejä molempiin suuntiin.E91 335i /// LCI Alpinweiß III
E92 325i
E39 520i
E46 316i
Comment
-
Comment