Announcement

Collapse
No announcement yet.

n54 335i ei vedä keskikierroksilla. Vika löytyi.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dusty
    Bimmer Rookie
    • May 2017
    • 112
    • Vantaa

    #16
    Originally posted by Wibu View Post
    Mites ne käytännössä saa resetoitua? Mulla tuntuu olevan meinaan samaa ongelmaa...
    Jos löytyy mhd niin sieltä saa resetoitua
    Kolhujen oikasut maalaamatta.

    Comment

    • majgul
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 891
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Dusty View Post
      Jos löytyy mhd niin sieltä saa resetoitua
      Reset other modules? Itsellä ei ainakaan muita ole. Ellet adaptaatioita meinaa?

      Sielläkö oli muka sellainenkin, pitää melkein itekki tehdä tuo kokeiluksi.

      Comment

      • Wibu
        Bimmer Rookie
        • Apr 2011
        • 62
        • Pälkäne

        #18
        Originally posted by Dusty View Post
        Jos löytyy mhd niin sieltä saa resetoitua
        Ja jos ei oo niin ei onnistu?

        Comment

        • mikaell
          BTCF Member
          • Jul 2017
          • 422
          • Kla

          #19
          Originally posted by Wibu View Post
          Ja jos ei oo niin ei onnistu?
          INPA:lla esimerkiksi saa resetoitua jos ei MHD:ta/JB4:sta omista.
          BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
          ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
          p. 040 166 7576 / Whatsapp

          Comment

          • Wibu
            Bimmer Rookie
            • Apr 2011
            • 62
            • Pälkäne

            #20
            Originally posted by mikaell View Post
            INPA:lla esimerkiksi saa resetoitua jos ei MHD:ta/JB4:sta omista.
            Jb4 kyllä löytyy. Mistä ne saa sen kautta resetoitua?

            Comment

            • jnj
              Bimmer Rookie
              • Sep 2004
              • 70
              • Jkl

              #21
              Minä resetoin adaptaatio arvot Launchin iCarScan:lla.
              Ratkaisun bongasin joltain jenkk foorumilta. Siellä kaverilla meni tosin laihalle tasaisesti kierrosten noustessa, eikä korjaantunut kierroksilla kuten minulla. Omassani vika alkoi pikkuhiljaa. Aluksi n.2500-3500 välillä pientä empimistä ja pikkuhiljaa ongelma laajeni ja paheni. Resetillä tosiaan korjaantui ja nyt tuntuu voimaa olevan enempi kuin koskaan minulla ollessa. Saattaa olla, että tämä sama ongelma aiheutti ne 30FE yliahto vikakooditkin.
              Last edited by jnj; 16-09-2018, 21:16.

              Comment

              • mikaell
                BTCF Member
                • Jul 2017
                • 422
                • Kla

                #22
                Originally posted by Wibu View Post
                Jb4 kyllä löytyy. Mistä ne saa sen kautta resetoitua?
                Ratin namiskoista ja mittarista 1/4 olettaen, että sulla jb4:sen firmwaret tällä vuosituhannella.

                2) Moved tuning adaption resets (octane, lambda, knock, afr) to 1/4 in dash, leaving only battery adaption reset on 1/7.
                BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                p. 040 166 7576 / Whatsapp

                Comment

                • P33P33
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2015
                  • 181
                  • Kellokoski

                  #23
                  Oisko silti mahollista saada datazapiin linkitettyä logia, koska noissa kuvissa logeista näkee, että stft trimmit makaa 34%:ssa, joka tarkottaa, että ecu ei pysty enempää trimmiä nostamaan ja se on syy laihalle menoon. Et kertonut että millä polttoaineella ajelet(en ainakaan huomannut), joten tuo vois selittyä liialla etanolilla ja siihen nähden väärällä kartalla. Adaptaatioiden nollaus saattaa tosiaan auttaa, mutta täyskaasvedossa LTFT on aina melkeinpä nollassa, joten pelataan pelkällä STFT kompensaatiolla. Tällöin pitäisi fuel scalar arvot laittaa softasta kohilleen, ettei STFT arvot näytä 34%.
                  Eli mielellään jos kerrot vielä, että mikä olikaan kartta millä ajat ja mitä bensaa käytät. Sitten uus logi ois vielä kiva vilkasta, ettet kaasuttele tyytyväisenä ja aja vahingossa laihalla seoksella.
                  Last edited by P33P33; 17-09-2018, 12:00. Reason: Typo
                  -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                  Comment

                  • Bmw92
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2016
                    • 147
                    • Eteläkarjala

                    #24
                    Tuosta adaptaatioiden resetoinnista.. mitä se käytännössä sieltä nollaa? Autossa on customsofta ja ongelmista olen kirjoitellut n54 viritystopikkiin. Ajattelin koittaa noiden adaptaatioiden nollausta ja kyselisin että, voiko se sekoittaa ohjelmaa siten, että se ei kohta toimi ollenkaan? Ja tarkoitan mhd:llä tehtävää resetointia. Mitä kaikkea tuolta valikosta kannattaa valita/mitä ei kannata?
                    Last edited by Bmw92; 17-09-2018, 15:56.
                    E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                    E92 325i
                    E39 520i
                    E46 316i

                    Comment

                    • jnj
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2004
                      • 70
                      • Jkl

                      #25
                      Originally posted by P33P33 View Post
                      Oisko silti mahollista saada datazapiin linkitettyä logia, koska noissa kuvissa logeista näkee, että stft trimmit makaa 34%:ssa, joka tarkottaa, että ecu ei pysty enempää trimmiä nostamaan ja se on syy laihalle menoon. Et kertonut että millä polttoaineella ajelet(en ainakaan huomannut), joten tuo vois selittyä liialla etanolilla ja siihen nähden väärällä kartalla. Adaptaatioiden nollaus saattaa tosiaan auttaa, mutta täyskaasvedossa LTFT on aina melkeinpä nollassa, joten pelataan pelkällä STFT kompensaatiolla. Tällöin pitäisi fuel scalar arvot laittaa softasta kohilleen, ettei STFT arvot näytä 34%.
                      Eli mielellään jos kerrot vielä, että mikä olikaan kartta millä ajat ja mitä bensaa käytät. Sitten uus logi ois vielä kiva vilkasta, ettet kaasuttele tyytyväisenä ja aja vahingossa laihalla seoksella.
                      Täytyy kirjautua sinne datazapiin. MHD vaan pojan kännyssä ( itellä kun i-laite) ja poika viikon reissussa.
                      MHD stage 1 softa autossa, oli jo auton minulle tullessa, en tarkemmin osaa sanoa. Taisi tosin sillä Mhd sovelluksella näkyä, mikä nyt siellä pojan taskussa..
                      98: lla ajelen.

                      Comment

                      • P33P33
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2015
                        • 181
                        • Kellokoski

                        #26
                        Originally posted by Bmw92 View Post
                        Tuosta adaptaatioiden resetoinnista.. mitä se käytännössä sieltä nollaa? Autossa on customsofta ja ongelmista olen kirjoitellut n54 viritystopikkiin. Ajattelin koittaa noiden adaptaatioiden nollausta ja kyselisin että, voiko se sekoittaa ohjelmaa siten, että se ei kohta toimi ollenkaan? Ja tarkoitan mhd:llä tehtävää resetointia. Mitä kaikkea tuolta valikosta kannattaa valita/mitä ei kannata?
                        Adaptaatioilla et kyllä pysty lopullisesti sekottamaan yhtään mitään, mutta en silti turhaan nollaisi throttlea, enkä vanosta, jossei niissä ole ollut jotain vikaa.
                        Jos nollaat adaptaatiot, niin näkyvin muutos logataessa on trimmien nollaantuminen.
                        Trimmit toimii siten, että nollauksen jälkeen saatat nähdä samoilla kierroksilla ja kuormilla esim. 10% STFT arvon ja 0%LTFT. Hetken kuluttua ECU siirtää tuon STFT arvon LTFT arvoksi ja näät logissa, että LTFT on 10% ja STFT on 0%.
                        Itsellä kävi kerran niin, että kun vaihdoin etanoli kartasta 98 karttaan ja nollasin adaptaatiot, niin STFT hyppäsi 34% kone kävi hetken tosi epätasisesti kunnes LTFT alkoi nousta ja STFT pikku hiljaa laskea. Myös käynti parani samantien, kun polttoaine alkoi jälleen riittämään ja ECU pystyi kompensoimaan tilanteen. Linjoissa oli siis vielä sillä hetkellä pelkästään etanolia.

                        Trimmit siis plussataan keskenään normiajossa, mutta täyskaasulla käytössä on käytännössä vain STFT, jonka vuoksi fuel scalar arvot pitää olla suht hyvin kohillaan, jotta ECUlla on pelivaraa säätää trimmejä molempiin suuntiin.
                        -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                        Comment

                        • Bmw92
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2016
                          • 147
                          • Eteläkarjala

                          #27
                          Originally posted by P33P33 View Post
                          Adaptaatioilla et kyllä pysty lopullisesti sekottamaan yhtään mitään, mutta en silti turhaan nollaisi throttlea, enkä vanosta, jossei niissä ole ollut jotain vikaa.
                          Jos nollaat adaptaatiot, niin näkyvin muutos logataessa on trimmien nollaantuminen.
                          Trimmit toimii siten, että nollauksen jälkeen saatat nähdä samoilla kierroksilla ja kuormilla esim. 10% STFT arvon ja 0%LTFT. Hetken kuluttua ECU siirtää tuon STFT arvon LTFT arvoksi ja näät logissa, että LTFT on 10% ja STFT on 0%.
                          Itsellä kävi kerran niin, että kun vaihdoin etanoli kartasta 98 karttaan ja nollasin adaptaatiot, niin STFT hyppäsi 34% kone kävi hetken tosi epätasisesti kunnes LTFT alkoi nousta ja STFT pikku hiljaa laskea. Myös käynti parani samantien, kun polttoaine alkoi jälleen riittämään ja ECU pystyi kompensoimaan tilanteen. Linjoissa oli siis vielä sillä hetkellä pelkästään etanolia.

                          Trimmit siis plussataan keskenään normiajossa, mutta täyskaasulla käytössä on käytännössä vain STFT, jonka vuoksi fuel scalar arvot pitää olla suht hyvin kohillaan, jotta ECUlla on pelivaraa säätää trimmejä molempiin suuntiin.
                          Kiitos kattavasta vastauksesta!
                          E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                          E92 325i
                          E39 520i
                          E46 316i

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎